ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Γενάρη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
"Διακοσμητικές" οι υπηρεσίες του

Ο υπουργός Ε. Βενιζέλος πέρασε διάταξη σύμφωνα με την οποία μπορεί να αναθέτει με διαγωνισμό σε μελετητικά γραφεία και απευθείας σε ΑΕΙ, ΤΕΙ, ερευνητικά ιδρύματα και ομάδες εργασίας, έρευνες, μελέτες και έργα που αφορούν τη διερεύνηση και αντιμετώπιση όλων των θεμάτων αρμοδιότητας του υπουργείου. Ακόμη και το νομοπαρασκευαστικό έργο...

Διάταξη με την οποία κάθε θέμα που αφορά τη διερεύνηση και αντιμετώπιση όλων των θεμάτων αρμοδιότητας του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, μπορεί να περνά κατόπιν διαγωνισμού σε γραφεία μελετών και απευθείας σε ανώτατα ή ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ερευνητικά ιδρύματα και ομάδες εργασίας, περιλαμβάνει ο νόμος 2366 που ψηφίστηκε από τη Βουλή στις αρχές Δεκέμβρη. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, με ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι με τη διάταξη αυτή καταργείται "όλο το φάσμα της πάγιας εθνικής νομοθεσίας αλλά και των κοινοτικών οδηγιών που διέπουν τις αναθέσεις μελετών, τις αμοιβές και τις αναθέσεις κατασκευής των έργων" που αφορούν το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Ουσιαστικά, δηλαδή, κάθε θέμα δημόσιας διοίκησης, που αφορά το συγκεκριμένο υπουργείο, περνά στον ιδιωτικό τομέα! Ο στόχος βέβαια είναι προφανής. Και τα ρουσφέτια στις αναθέσεις μελετών "θα πάνε σύννεφο" και η δημόσια διοίκηση θα τεθεί στο περιθώριο, χάριν της "ιδιωτικής πρωτοβουλίας" και των "ημετέρων". Συγκεκριμένα, στο άρθρο 8, παράγραφος 4 του νόμου αυτού αναφέρεται: "Με απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών ανατίθενται, κατόπιν διαγωνισμού σε γραφεία μελετών και απευθείας σε ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικά ιδρύματα που εποπτεύονται από το κράτος, επιτροπές και ομάδες εργασίας, η διενέργεια ερευνών, η εκπόνηση μελετών, η εκτέλεση έργων και ειδικών εργασιών για τη διερεύνηση και αντιμετώπιση όλων των θεμάτων αρμοδιότητας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Με όμοια απόφαση συγκροτούνται νομοπαρασκευαστικές επιτροπές από κρατικούς λειτουργούς, δικηγόρους και ειδικούς επιστήμονες, έργο των οποίων είναι η κατάρτιση σχεδίων νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων και κανονιστικών αποφάσεων για τον παραπάνω σκοπό". Επίσης, στην ίδια παράγραφο αναφέρεται ότι "με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών - Επικοινωνιών καθορίζεται για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις το ύψος της αμοιβής ή της αποζημίωσης και κατά παρέκκλιση από τις κείμενες διατάξεις".

Στην ανακοίνωσή του το ΤΕΕ καταγγέλλει ότι ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών ακολούθησε "απαράδεκτες μεταμεσονύχτιες μεθοδεύσεις" και υπογραμμίζει: "Το ΤΕΕ δεν αντιλαμβάνεται τι εξυπηρετούν τέτοιες ενέργειες του υπουργού Μεταφορών (πάντως όχι το δημόσιο συμφέρον), που αρνείται για τον δικό του τομέα ευθύνης τα όσα ισχύουν για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα". Ακόμη, καταγγέλλει ότι "ο κ. Βενιζέλος, με τις διατάξεις που πρότεινε στη Βουλή και πέτυχε να ψηφιστούν τις μεταμεσονύχτιες ώρες, αναδεικνύεται - εκτός των άλλων - σε οιονεί εκπρόσωπο του καθηγητικού κατεστημένου, καθώς εξασφάλισε εκτός πάσης λογικής, διαφάνειας και δημόσιου συμφέροντος, την απρόσκοπτη απευθείας ανάθεση και εκτέλεση έργων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά και σε κάθε επιτροπή ή ομάδα εργασίας που ο ίδιος ή κάποιος από τους εποπτευόμενους οργανισμούς συγκροτήσει".

Απαντώντας ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Ε. Βενιζέλος, αφού δήλωσε "τη δυσάρεστη εντύπωση τόσο για το ύφος, όσο και για το περιεχόμενο", που του προκάλεσε η ανακοίνωση του ΤΕΕ, που "αναφέρεται σε μια ήσσονος σημασίας διάταξη", διέψευσε τα περί μεσονύχτιας μεθόδευσης, σημειώνοντας ότι "η διάταξη αυτή περιλαμβανόταν εξαρχής αυτούσια (ως άρθρο 7, παράγραφος 4) στο σχέδιο νόμου που συζητήθηκε στη Διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή, περιελήφθη στο πρακτικό της, ψηφίστηκε δε από την Ολομέλεια της Βουλής χωρίς καμιά μεταβολή και χωρίς να διατυπωθεί αντίρρηση από οποιονδήποτε βουλευτή της αντιπολίτευσης ή της συμπολίτευσης".

Οσον αφορά όμως επί της ουσίας της καταγγελίας, ο Ε. Βενιζέλος δεν απαντά. Στηριζόμενος στη (σκοπίμως;) αόριστη διατύπωση της διάταξης, αναφέρει ότι αυτή "αφορά τη δυνατότητα ανάθεσης μελετών, έργων ή εργασιών μόνο για τη διερεύνηση και αντιμετώπιση όλων των θεμάτων αρμοδιότητας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών", αλλά "πουθενά στη διάταξη δεν αναφέρεται σε τεχνικά ή κατασκευαστικά έργα". Στη διάταξη αναφέρεται γενικά "ομάδες εργασίας", αλλά στην ανακοίνωσή του τις αναφέρει ως "Ομάδες Εργασίας που συγκροτεί ως όργανά του το ίδιο το υπουργείο".

Αναφέρει, τέλος, ότι "πουθενά δεν προβλέπει ο νόμος παρέκκλιση από τις κείμενες διατάξεις για τις διαδικασίες ανάθεσης" και ότι "πουθενά η διάταξη δεν αναφέρεται στις δημόσιες επιχειρήσεις που εποπτεύονται από το υπουργείο".

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Ο ... κλέψας του κλέψαντος;

Ενοχη σιωπή τηρούν οι αρμόδιες αρχές (Αστυνομία, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, "Ολυμπιακή Αεροπορία"), μετά τις επώνυμες καταγγελίες ότι οργανωμένες σπείρες λυμαίνονται το αεροδρόμιο του Ελληνικού, αφαιρώντας από αντικείμενα μεγάλης αξίας μέχρι αποσκευές επιβατών.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες του αντιπροέδρου της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) Αν. Τζωρτζάτου, στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, τα"κλοπιμαία" διακινούνται από εταιρία σε εταιρία, χωρίς κανείς να παίρνει μέτρα. Πρόκειται για αντικείμενα μεγάλης αξίας (φιάλες αζώτου, που κοστίζουν 250.000 δρχ. η μια, ειδικά καρότσια, αξίας εκατομμυρίου δραχμών το καθένα, πιεσόμετρα και άλλα όργανα ακριβείας, ειδικές σκάλες για την επισκευή των αεροπλάνων, κ.ά). Η πιο κραυγαλέα περίπτωση αφορά μια βοηθητική γεννήτρια αεροπλάνου μαζί με τον τουρμποκινητήρα της, αξίας 64 εκατ. δρχ. Το εξάρτημα αυτό "εξαφανίστηκε" το 1992, αλλά κανείς δε μιλούσε, μέχρι που πρόσφατα το θέμα αποκαλύφθηκε από τον Τύπο. Ακόμα, όμως, δεν έχουν βρεθεί οι ένοχοι!

Καθεστώς "κλέψας του κλέψαντος" επικρατεί στο αεροδρόμιο του Ελληνικού και για τις αποσκευές των επιβατών όλων των εταιριών. Η ΟΑ, κάθε χρόνο, καταβάλλει ως αποζημίωση περισσότερα από 300 εκατ. δραχμές για απώλεια αποσκευών.

Σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων, στο "κύκλωμα" μετέχουν και συνταξιούχοι της ΟΑ, που εργάζονται για λογαριασμό των ιδιωτικών εταιριών και οι οποίοι έχουν πρόσβαση ακόμα και στους υπολογιστές του εθνικού αερομεταφορέα, μέσω των οποίων γίνονται οι παραγγελίες για την προμήθεια ανταλλακτικών.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κίμωνας Κουλούρης είπε ότι ο γενικός διευθυντής της ΟΑ είναι γνώστης των καταγγελιών αυτών και έδωσε εντολή για περαιτέρω έρευνα.

Πάντως, ανεξάρτητα από τα συμπεράσματα της έρευνας, αναπάντητο παραμένει το ερώτημα γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν καταλογιστεί ευθύνες σε κανέναν, παρά τις κατά καιρούς καταγγελίες των εργαζομένων.

ΒΟΛΟΣ
Επιλεκτικά η διακίνηση εφημερίδων

Καταγγελίες των περιπτερούχων, με εκπροσώπους των οποίων συναντήθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Αντ. Σκυλλάκος

Με εκπροσώπους του Συλλόγου Κατόχων και Μισθωτών Περιπτέρων Μαγνησίας,συναντήθηκε, στο Βόλο, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος.Οι εκπρόσωποι των περιπτερούχων τον ενημέρωσαν για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στη διακίνηση του αθηναϊκού Τύπου,λόγω - όπως τόνισαν - της συμπεριφοράς απέναντί τους του ιδιοκτήτη του Πρακτορείου Εφημερίδων Αθηναϊκού Τύπου κ. Παπαδέλου.

Κατήγγειλαν ότι το Πρακτορείο διανέμει επιλεκτικά τις εφημερίδες και τα περιοδικά σε ορισμένα μόνο περίπτερα - π. χ. στα 6 μόνο από τα 73 της Νέας Ιωνίας - κατά παράβαση του νόμου, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο.Τόνισαν, επίσης, ότι η μεροληπτική διανομή δημιουργεί σκόπιμα συνθήκες έλλειψης εφημερίδων - ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι πρωινές εφημερίδες παραλαμβάνονται μετά τη μία το μεσημέρι, μαζί με τις απογευματινές - και ο ιδιοκτήτης του Πρακτορείου, με απειλές ότι θα διακόψει τη συνεργασία του με κάποιους περιπτερούχους, εκβιάζει καταστάσεις κι εκμεταλλεύεται στυγνά έναν ολόκληρο κλάδο.Τελικά - υπογράμμισαν - κατέληξε να θεωρείται προνόμιο για ένα περίπτερο να διαθέτει και να διακινεί αθηναϊκό Τύπο, με ποσοστά κέρδους από 4,5 έως 5,6%.

Κατήγγειλαν, ακόμα, ότι πιθανά διαπράττεται και φορολογική παράβαση εκ μέρους του Πρακτορείου,αφού - όπως υποστηρίζουν - η διανομή γίνεται με συνοδευτικά μη διάτρητα από την Εφορία, όπως μη διατρητές είναι και οι αποδείξεις πληρωμής, ενώ στο τέλος του έτους, αντί εκκαθαριστικών, το Πρακτορείο χορηγεί ένα απλό χαρτί, που αναφέρει μόνο το ποσό που εισέπραξαν οι περιπτερούχοι και το οποίο, πολλές φορές, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Ο σύλλογος των περιπτερούχων έχει απευθυνθεί και έχει καταγγείλει αυτά τα γεγονότα, σε πολλές αρμόδιες υπηρεσίες - όπως στο Εμπορικό Επιμελητήριο, στις ΔΟΥ, στη Νομαρχία, στον εισαγγελέα Βόλου κι αλλού - αλλά λύση στο πρόβλημα δε δόθηκε.

Οι εκπρόσωποι των περιπτερούχων ζήτησαν από τον βουλευτή του ΚΚΕ να βοηθήσει στη λύση του προβλήματος.

"Σκέψεις" τα περί μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Διαψεύδει ο πρόεδρος του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης τα σχετικά δημοσιεύματα

Διαψεύδει ο πρόεδρος του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) τα δημοσιεύματα εφημερίδων, σχετικά με δημιουργία ιδιαίτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας "μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης", στην οποία θα εντάσσονται τα ΙΕΚ.

Σε σχετική ανακοίνωση, ο πρόεδρος του ΟΕΕΚ Ν. Μαρίας επισημαίνει ότι το ΔΣ του ΟΕΕΚ σε καμία συνεδρίαση δεν έλαβε απόφαση δημιουργίας ιδιαίτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας, με τίτλο "μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση". Αντίθετα, τονίζεται, με πρόσφατη απόφασή του, εισηγήθηκε στο υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια της αρμοδιότητάς του, προτάσεις τροποποιητικών διατάξεων στο νόμο 2190 για τις προσλήψεις στο δημόσιο και άλλων διατάξεων, προκειμένου να κατοχυρωθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ΙΕΚ για προσλήψεις, μεταθέσεις και προαγωγές στο δημόσιο τομέα και σε ειδικότητες του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Στην ίδια ανακοίνωση διευκρινίζεται ότι τα δημοσιεύματα των εφημερίδων αναφέρονται σε σκέψεις που διατυπώνονται σε κείμενο ομάδας εργασίας που συγκροτήθηκε από τον ΟΕΕΚ, τις οποίες όμως δεν υιοθέτησε το ΔΣ του ΟΕΕΚ και δεν τις συμπεριέλαβε στις νομοθετικές ρυθμίσεις που πρότεινε στο υπουργείο Παιδείας. Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι εισηγήσεις του ΔΣ του ΟΕΕΚ προς το υπουργείο Παιδείας για τέτοια θέματα είναι γνωμοδοτικές και η αποδοχή τους ανήκει στην πλήρη και διακριτική ευχέρεια του υπουργείου Παιδείας.

Συνεχίζεται η Καμπάνια της ΚΝΕ

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η Δίμηνη Πολιτική Καμπάνια Στρατολογιών της ΚΝΕ. Η Καμπάνια έχει παραταθεί μέχρι τις 20 του Γενάρη έπειτα από απόφαση του ΚΣ της Οργάνωσης, αφού εκτίμησε τα μεγάλα περιθώρια που υπάρχουν για την κάλυψη του πλάνου, αλλά και τις δυνατότητες της Οργάνωσης να ανταποκριθεί στους στόχους της καμπάνιας.

Οι πρώτες 8 Οργανώσεις που προηγούνται στις στρατολογίες είναι:

1η. Αθήνα 75,45%

2η. Κρήτη 70%

3η. Θεσσαλονίκη 68%

4η. Πελοπόννησος 65%

5η. Στερεά 64%

6η. Θεσσαλία 61,6%

7η. Σπουδάζουσα Αθήνας 55,1%

8η. Αν. Μακεδονία - Θράκη με 50%

Ποινή με αναστολή σε τέσσερις Κούρδους

Εντεκάμηνη ποινή φυλάκισης με τριετή αναστολή επέβαλε χτες το Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών σε τέσσερις Κούρδους για "διατάραξη κοινής ειρήνης, απλή συνέργεια σε αντίσταση κατά της Αρχής και απλή συνέργεια σε απρόκλητες φθορές". Οι κατηγορίες σχετίζονταν με την "επίθεση" με πέτρες και κόκκινη μπογιά που δέχτηκαν το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής τα γραφεία των τουρκικών αερογραμμών στην οδό Φιλελλήνων, κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης διαμαρτυρίας για τις διώξεις των Κούρδων αγωνιστών στην Τουρκία. Αλλοι τρεις κατηγορούμενοι αθωώθηκαν.

Σημειώνεται ότι ο εκπρόσωπος της τουρκικής εταιρίας, που κατέθεσε ως μάρτυρας, δεν αναγνώρισε κανέναν από τους εφτά κατηγορουμένους, ενώ οι ίδιοι αρνήθηκαν όλες τις κατηγορίες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ