Ανακοίνωση του Συντονιστικού Οργάνου Πελοποννήσου και Νήσων του ΚΚΕ
"Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπέγραψε αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση για τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της γαλλοελληνικής κοινοπραξίας "ΓΕΦΥΡΑ", στην οποία συμμετέχουν η γαλλική εταιρία GTM με 55% και έξι ελληνικές εταιρίες με 45%".
Αυτό επισημαίνει με χτεσινή ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Οργανο Πελοποννήσου και Νήσων του ΚΚΕ,προσθέτοντας: Με αφορμή την υπογραφή της αποικιοκρατικής αυτής σύμβασης και μέσα σε κλίμα τεχνητής αντιπαράθεσης με τη ΝΔ, η κυβέρνηση προσπάθησε να καλλιεργήσει κλίμα αισιοδοξίας και ευφορίας, προβάλλοντας διάφορα επιχειρήματα όπως ότι "το έργο αποτελεί την "ατμομηχανή" για την ανάπτυξη των τριών περιφερειών (Πελοποννήσου, Δυτ. Στερεάς, Ηπείρου)", ότι "με την κατασκευή του έργου μειώνεται ο χρόνος διέλευσης των οχημάτων", ότι "θα υπάρξουν θέσεις εργασίας και θα τονωθεί η επιχειρηματική τοπική δραστηριότητα". Ωστόσο, το κλίμα ευφορίας πολύ γρήγορα διαδέχτηκε ο σκεπτικισμός και οι επιφυλάξεις, δεδομένου ότι η κατασκευή του έργου δε συνδέεται με έργα παραγωγικής ανάπτυξης των περιοχών και ότι θα μεσολαβήσουν δύο χρόνια αναγκαίας περιόδου για έρευνες και μελέτες πριν την έναρξη κατασκευής του έργου. Ηδη σήμερα τέτοια ανησυχία άρχισε να εκφράζεται από διάφορους κοινωνικούς παράγοντες.
"Στην ουσία όμως - τονίζει το ΚΚΕ - η κυβέρνηση αποκρύβει την πραγματική διάσταση σειράς προβλημάτων που αναδεικνύονται με την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση και συγκεκριμένα:
"Με τέτοιου είδους συμβάσεις - καταλήγει το ΚΚΕ - μόνο το συμφέρον της χώρας και της οικονομίας δε διαφυλάσσεται. Το δημόσιο χρέος θα αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Καλούμε τους εργαζόμενους, τους φορείς της περιοχής, να παρέμβουν ενεργά και να αποτρέψουν τέτοιες αποικιακές δεσμεύσεις. Να αντιταχτούν στις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης".
Ζητούν την ανανέωση των ξεπερασμένης τεχνολογίας μηχανημάτων και να τεθούν άμεσα σε λειτουργία τα τρία καινούρια από δωρεά, που βρίσκονται κλειδωμένα λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών
Δίωρες αποχές από τα μηχανήματα αιμοκάθαρσης ξεκινούν από σήμερα οι νεφροπαθείς του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης, που αρνούνται την επώδυνη διαδικασία των παλιών μηχανημάτων και ζητούν από το υπουργείο Υγείας την ανανέωση όλων όσα είναι ξεπερασμένης τεχνολογίας. Ζητούν, επίσης, να τεθούν άμεσα σε λειτουργία τα τρία καινούρια μηχανήματα από δωρεά, που βρίσκονται κλειδωμένα λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Από τα 21 μηχανήματα τεχνητού νεφρού του ΑΧΕΠΑ, που εξυπηρετούν 70 ασθενείς, μόνο τα έξι είναι νέας τεχνολογίας με ηλεκτρονικό έλεγχο, ενώ τα υπόλοιπα είναι μη ελεγχόμενα και λειτουργούν με τοξικά υγρά, με αποτέλεσμα να προκαλούν πτώση της πίεσης, αλλεργίες και γενικότερη επιβάρυνση του οργανισμού των ασθενών από το διπλάσιο χρόνο που χρειάζονται για την ολοκλήρωση της αιμοκάθαρσης.
Σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ, ένα μηχάνημα αιμοκάθαρσης, όταν είναι σε χρήση τέσσερις ώρες ημερησίως, έχει ζωή 10 ετών. Στις διπλάσιες ώρες χρήσης, η ζωή του μειώνεται στα πέντε και στις 12 ώρες κατεβαίνει μόλις στα τρία χρόνια. Οπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Νεφροπαθών Β. ΕλλάδαςΕυθύμης Σχίζας, τα μηχανήματα του ΑΧΕΠΑ χρησιμοποιούνται πάνω από οκτώ ώρες την ημέρα και τα 15 από αυτά είναι αγορασμένα την περίοδο 1979 - 85.
"Η διαφορά που αισθάνεται ο νεφροπαθής, όταν φεύγει από την αιμοκάθαρση με καινούριο μηχάνημα είναι τεράστια. Μπορεί να κινηθεί άνετα, να ζήσει την καθημερινότητα, ενώ με το παλιό μηχάνημα είναι όλη την ημέρα στο κρεβάτι και προσπαθεί να συνέλθει", τονίζει ο Ε. Σχίζας.
Σχετικά με τον θόρυβο για τις υπέρογκες δαπάνες σε φίλτρα και υλικά συντήρησης, αλλά και την "κόντρα" μεταξύ της διοίκησης του ΑΧΕΠΑ και του διευθυντή της μονάδας τεχνητού νεφρού του νοσοκομείου Αχ. Τουρκαντώνη, ο Ε. Σχίζας επισημαίνει πως οι νεφροπαθείς και ο σύλλογός τους δεν ασχολούνται με τις δαπάνες ή τις διάφορες γραφειοκρατικές και διοικητικές διαδικασίες, γιατί υπάρχει το αρμόδιο υπουργείο Υγείας, το οποίο ευθύνεται απόλυτα για όλα τα προβλήματα. "Εμείς θέλουμε την ενίσχυση των κρατικών μονάδων τεχνητού νεφρού και, αν θέλει ο υπουργός να λύσει τα προβλήματά μας, το κονδύλι είναι ελάχιστο σε σχέση με τις προμήθειες για τις οποίες επανειλημμένα έχουμε ζητήσει έλεγχο", υπογραμμίζει ο Ε Σχίζας.
Από παλιότερη κινητοποίηση
Αλλαξε από χτες η διοίκηση στην Ενωση Ιπταμένων Συνοδών και Φροντιστών (ΕΙΣΦ) της "Ολυμπιακής Αεροπορίας".
Σε χτεσινή του συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενωσης, προχώρησε σε αλλαγές στη σύνθεσή του: Υποβίβασε σε απλό μέλος τον πρόεδρο Σωτ. Μουρίκη και όρισε στη θέση του τον Βασ. Γιαννακόπουλο.Αντιπρόεδροι της Ενωσης ορίστηκαν οι Γ. Οικονομίδης και Γ. Σταύρου,γενική γραμματέας η Ελ. Νικολάου,με αναπληρωτή τον Ομηρο Σωτηριάδη και ταμίας ο Στ. Γιαννόπουλος.
Ιδιαίτερα συμφέρουσα για την "Ολυμπιακή Αεροπορία" θεωρούν οι αρμόδιοι του εθνικού αερομεταφορέα τη συνεργασία με τις βραζιλιάνικες αερογραμμές VASP, στην αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με τη Βραζιλία, που εγκαινιάστηκε στις 4 Γενάρη 1996.
Η συμφωνία προβλέπει την εκτέλεση δυο πτήσεων τη βδομάδα, Δευτέρα και Πέμπτη, μεταξύ Αθήνας - Ρίο ντε Τζανέιρο και Σάο Πάολο, με αεροπλάνα 300 θέσεων ΜD 11 (Ντάγκλας) της VASP. Οι πτήσεις από την Αθήνα εκτελούνται με ενδιάμεσους σταθμούς την Καζαμπλάνκα και το Ρίο ντε Τζανέιρο και μετά από ταξίδι 17 ωρών καταλήγουν στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας.
Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, ο διευθυντής του τομέα πωλήσεων της ΟΑ Μ. Χατζηγάκης είπε ότι η συμφωνία δεν επιβάρυνε καθόλου τον εθνικό αερομεταφορέα, ενώ αντίθετα προσφέρει οφέλη, από τη διαχείριση ορισμένου αριθμού εισιτηρίων, αλλά και από την επίγεια εξυπηρέτηση των αεροσκαφών της VASP.
O εκπρόσωπος των βραζιλιάνικων αερογραμμών είπε ότι η αεροπορική σύνδεση θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχέσεων Ελλάδας - Βραζιλίας και πρόσθεσε ότι θα υπάρξουν και σημαντικά οφέλη στο εμπόριο μεταξύ των δύο κρατών.
Εφικτή είναι η ικανοποίηση του αιτήματος του Δήμου Πετρούπολης, για επέκταση της γραμμής τρόλεϊ νούμερο 12 από το Περιστέρι προς την Πετρούπολη. Αυτό αναφέρεται σε ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ, Μ. Κωστόπουλου και Δ. Κουμπούρη,προς τους υπουργούς Μεταφορών, Ευάγγελο Βενιζέλο και Εσωτερικών, Ακη Τσοχατζόπουλο.
Οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ, ρωτούν εάν θα ικανοποιηθεί το αίτημα του Δήμου Πετρούπολης, καθώς και ποια μέτρα θα ληφθούν και πότε. Οπως αναφέρουν στην ερώτησή τους, ο ΗΛΠΑΠ έχει ήδη εκφράσει τη συγκατάθεσή του και την αποδοχή της συγχρηματοδότησης ενός μέρους του έργου, ενώ το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθηνών ενέκρινε την ένταξη του έργου στο Νομαρχιακό Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων 1996. Απομένει μόνο η έγκριση από τον ΟΑΣΑ, ο οποίος δεν έχει εντάξει την επέκταση στο πρόγραμμα του, παρά τις συναντήσεις που είχε με το Δήμο Πετρούπολης σχετικά με το θέμα. "Η επέκταση της συγκεκριμένης γραμμής του τρόλεϊ, που ενώνει τις δυτικές συνοικίες με το κέντρο της Αθήνας, θα ανακουφίσει συγκοινωνιακά μια υποβαθμισμένη και πυκνοκατοικημένη περιοχή", αναφέρεται στην ερώτηση.
Μετρήσεις ελέγχου καυσαερίων μπορούν να κάνουν στα οχήματά τους οι ενδιαφερόμενοι, στους 4 σταθερούς σταθμούς του Δήμου Αθηναίων.
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να ελέγχουν τα οχήματά τους στους δημοτικούς σταθμούς που λειτουργούν στις πιο κάτω διευθύνσεις: στην οδό Αποστόλου Παύλου έναντι του αρ. 23 στο Θησείο, στην οδό Λένορμαν 121 στον Κολωνό, στην οδό Ευελπίδων έναντι του αρ. 21 στο Πεδίο του Αρεως και στην οδό Αγίας Λαύρας αρ. 27 στα Ανω Πατήσια. Οι σταθμοί λειτουργούν καθημερινά και οι έλεγχοι γίνονται δωρεάν.