Η κυβέρνηση προσπαθεί να "σπάσει" τις αντιδράσεις των εργαζομένων και να εξωρα'ϊσει την εμμονή της στη συνέχιση της εισοδηματικής πολιτικής μείωσης των μισθών, με την επέκταση του "πριμ" παραγωγικότητας σε υπουργεία και φορείς που εποπτεύονται απ' το δημόσιο
Η χορήγηση οικονομικών "κινήτρων", με πρόσχημα την αύξηση της παραγωγικότητας, είναι ένα από τα μέσα που αξιοποιεί η κυβέρνηση, προκειμένου να αμβλύνει τις αντιδράσεις που προκαλεί στους εργαζόμενους η εμμονή της στη συνέχιση της αντιλαϊκής εισοδηματικής πολιτικής μονόπλευρης λιτότητας. Στα πλαίσια αυτά, εντάσσονται και δύο πρόσφατες αποφάσεις, με τις οποίες καθιερώνεται "πριμ" παραγωγικότητας στους υπαλλήλους του ΝΑΤ, και της Γενικής Γραμματείας της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδας (ΕΣΥΕ), που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Η παραπάνω κίνηση αποτελεί συνέχεια μιας σειράς παρόμοιων αποφάσεων της κυβέρνησης, αρχής γενομένης από τους υπαλλήλους του υπουργείου Βιομηχανίας. Αξίζει εδώ να υπενθυμίσουμε ότι στην απόφαση που προέβλεπε τη χορήγηση του "πριμ" παραγωγικότητας για τους υπαλλήλους του υπουργείου Βιομηχανίας, υπήρχε και ο "σκανδαλώδης" όρος, σύμφωνα με τον οποίο δε δικαιούνταν το "πριμ" οι υπάλληλοι που απουσίαζαν από την εργασία τους λόγω συμμετοχής τους σε... απεργιακές κινητοποιήσεις! Σε ό,τι αφορά τους υπαλλήλους του ΝΑΤ και της ΕΣΥΕ, δεν προβλέπεται τέτοιος όρος.Ωστόσο, το περιεχόμενο των αποφάσεων περιέχει αρκετά κενά και ασάφειες, που αφήνουν περιθώρια υποκειμενισμού στον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογείται η παραγωγικότητα των υπαλλήλων.
Αναλυτικότερα:
Στην απόφαση σημειώνεται ότι η ειδική αποζημίωση δεν καταβάλλεται στην περίπτωση χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό, άδειας χωρίς αποδοχές, καθώς και στην περίπτωση θέσης υπαλλήλου σε διαθεσιμότητα ή αργία. Επίσης, δεν καταβάλλεται σε περίπτωση απουσίας του υπαλλήλου με αναρρωτική άδεια πέραν των τριών ημερών το μήνα, οπότε θα περικόπτεται ανάλογα. Τέλος, επισημαίνεται ότι όσοι υπάλληλοι λαμβάνουν επιδόματα πλέον των βασικών, τα οποία αθροιστικά υπερβαίνουν το ποσό του κινήτρου παραγωγικότητας που τους αναλογεί, δε δικαιούνται το κίνητρο αυτό, ενώ σε περίπτωση που αυτά υπολείπονται τότε θα λαμβάνουν τη διαφορά.
ΕΘΝΙΚΗ: Υπογράφτηκε τελικά μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις η συμφωνία μεταβίβασης των μετοχών των "Μακεδονικών Κλωστηρίων" στον επιχειρηματία Π. Τόττη. Ο τελευταίος διασφαλίζει στο ακέραιο τις θέσεις εργασίας, ενώ αναλαμβάνει το σύνολο των χρεών της επιχείρησης προς την Εθνική Τράπεζα.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΡΗΤΗΣ: Δάνειο ύψους 6,2 δισ. δρχ. θα δοθεί από το δημόσιο στην Τράπεζα Κρήτης, με σκοπό τη διαμόρφωση θετικής καθαρής θέσης 100 εκ. δρχ. στην Τράπεζα, σύμφωνα με το 174/22.12.1995 έγγραφο του εκκαθαριστή Κ. Γεωργακόπουλου. Η σχετική απόφαση δημοσιεύεται στο ΦΕΚ 1090, Τ. Β., 29/12/95.
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΑ: Εληξαν χτες οι συνομιλίες μεταξύ των κυβερνήσεων Ελλάδας και Βιετνάμ με την υπογραφή της συμφωνίας που προβλέπει την οικονομική, βιομηχανική και τεχνολογική συνεργασία ανάμεσα στις δυο χώρες. Οι αντιπρόσωποι των κρατών εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη μέχρι σήμερα πορεία της συνεργασίας τους και τόνισαν ότι η υπογραφείσα συμφωνία θα αποτελέσει τη βάση για την περαιτέρω ανάπτυξή της.
ΚΑΖΙΝΟ ΑΘΗΝΩΝ: Παραδόθηκε τελικά από την Κτηματική Επενδύσεων στον ΕΟΤ το πόρισμα για την αποτίμηση της έκτασης του Λαγονησίου προκειμένου να φιλοξενήσει το νέο καζίνο της Αθήνας. Το θέμα τώρα πλέον θα πάρει στα χέρια του ο Οργανισμός προκειμένου να αξιολογήσει την πρόταση και να προχωρήσει τη διαδικασία. Δεν αποκλείεται πάντως, όπως τόνισαν χτες αρμόδιοι παράγοντες, να απορριφτεί το σχέδιο, με αποτέλεσμα να έχουμε νέο κύκλο αντιδικιών μεταξύ του ΕΟΤ και της ανάδοχης κοινοπραξίας "Καζίνο Αθηνών".
ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Νέος πρόεδρος τοποθετήθηκε στον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού. Συγκεκριμένα, έπειτα από τη - για προσωπικούς λόγους - παραίτηση του απελθόντος Α. Νικολάου, τη θέση του προέδρου καταλαμβάνει ο Α. Ανδρόνικος, ο οποίος έχει προϋπηρεσία γενικού διευθυντή του Οργανισμού την περίοδο 1973 - 1989.
ΕΜΠΟΡΙΟ: Τη σημασία που αποδίδει η Κομισιόν στον τομέα του εμπορίου τόνισε ο αρμόδιος επίτροπος Χ. Παπουτσής, επισημαίνοντας ότι οι κυβερνήσεις των κρατών - μελών θα έπρεπε να εξετάσουν σοβαρά την ένταξη του εμπορίου στα λειτουργικά προγράμματα που υποβάλλουν στην Επιτροπή, έτσι ώστε να διευκολυνθεί η στήριξη του τομέα αυτού μέσα από τα Διαρθρωτικά Ταμεία. Αυτό που δεν επισήμανε είναι ο μαρασμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τη συγκεντροποίηση των κεφαλαίων που προωθεί η ίδια η Κομισιόν.
Μέχρι τις 31 Γενάρη 1996 θα πρέπει να προμηθευτούν το ειδικό σήμα τελών κυκλοφορίας οι κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών από τις τράπεζες και τις κατά τόπους Εφορίες. Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, από 1ης Φλεβάρη η προμήθεια του σήματος θα είναι εκπρόθεσμη και θα επιβάλλεται πρόστιμο που θα ανέρχεται στο ισόποσο των τελών κυκλοφορίας του οχήματος (δηλαδή 100%), έστω και αν αυτό απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας. Τονίζεται ότι το σήμα θα πρέπει να είναι επικολλημένο σε εμφανές σημείο του οχήματος και όχι απλώς μέσα σ' αυτό, γιατί αλλιώς το όχημα θα θεωρείται ότι κυκλοφορεί χωρίς σήμα. Τέλος, όποιος ιδιοκτήτης δεν έχει λάβει το σήμα ή το έχασε πρέπει να προσέλθει σε ΔΟΥ για την προμήθεια του σήματος μέχρι τις 31 Γενάρη.
Τη χορήγηση 55,772 εκατομμυρίων ECU στην Ιταλία και 20 εκατομμυρίων ECU στην Ελλάδα (περίπου 6,2 δισ. δρχ.), για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης ανάμεσα στα δίκτυα διανομής ηλεκτρισμού των δύο χωρών, αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πρόκειται για έργο, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει στα πλαίσια του κοινοτικού προγράμματος REGEN και με την πρωτοβουλία της ΕΕ αναμένεται η ολοκλήρωσή του. Η χρηματοδότηση αφορά στην τοποθέτηση υποθαλάσσιου καλωδίου, μήκους 160 χιλιομέτρων για τη μεταφορά ηλεκτρικού ρεύματος 600 μεγαβάτ ανάμεσα στο Πόρτο Μπαντίσκο της Ιταλίας και στη θέση Αετός, στην περιοχή του Αραχθου της Ελλάδας. Η απόφαση για τη χρηματοδότηση πάρθηκε μετά από σχετική πρόταση της Γερμανίδας Επιτρόπου για την Περιφερειακή Πολιτική Μόνικας Βουλφ Μάτις, για ένταξη του έργου στο πρόγραμμα της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας INTERREG II.
Διαμαρτύρονται ενάντια στην υποβάθμιση των υπηρεσιών του υπουργείου μέσω της ΜΟΔ, που στην ουσία σημαίνει ιδιωτικοποίηση του υπουργείου
Τρίωρη στάση εργασίας την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη, από τις 7.30 - 10.30 π.μ., πραγματοποιούν οι υπάλληλοι του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, αντιδρώντας στην εμμονή της κυβέρνησης να προωθήσει την ψήφιση από την ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου, με τον τίτλο "Σύσταση φορέων για την επιτάχυνση της Αναπτυξιακής Διαδικασίας" (ΜΟΔ - ΕΛΚΕ).
Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα που εκφράζει την Ομοσπονδία, το Σύλλογο και όλες ανεξαίρετα τις παρατάξεις των υπαλλήλων του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, διατυπώνει την κατηγορηματική της αντίθεση στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, όχι για να υπερασπίσει προσωπικά ή συντεχνιακά συμφέροντα, αλλά γιατί με τη σύσταση της Μονάδας Οργάνωσης και Διαχείρισης (ΜΟΔ) του Πακέτου Ντελόρ 2 και του Ελληνικού Κέντρου Επενδύσεων(ΕΛΚΕ) ως Ανωνύμων Εταιριών: