ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Μάη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Προς την πρώτη τους απεργία οι αστυνομικοί!

Τα πρωτοβάθμια σωματεία με ψήφους 44 - 6 εξουσιοδότησαν την ΠΟΑΣΥ να αποφασίσει. Εσπευσμένη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό σήμερα. Το απόγευμα αναμένονται ανακοινώσεις από τον υπουργό Δημόσιας Τάξης

Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις, ακόμα και με απεργιακές εκδηλώσεις, παρά τη ρητή απαγόρευση του Συντάγματος, εμφανίστηκαν χτες κατά τη διάρκεια μιας ιστορικής συνεδρίασης στα γραφεία του ΔΣΑ, όλοι σχεδόν οι εκπρόσωποι των 51 πρωτοβάθμιων σωματείων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων.Υπέρ της κήρυξης απεργίας τάχθηκαν 44 Ενώσεις, έξι είπαν "όχι" στην πρόταση της Ομοσπονδίας, χωρίς ωστόσο να αποκλείουν ορισμένες Ενώσεις τη συμμετοχή τους στην απεργία, ενώ μια Ενωση δεν είχε στείλει αντιπρόσωπο.

Η συγκεκριμένη μορφή της απεργιακής εκδήλωσης αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα μετά τη χτεσινή δέσμευση του υπουργού Δημόσιας Τάξης ότι τα αιτήματα του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας θα συζητηθούν σήμερα το μεσημέρι με τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Εθνικής Αμυνας, παρουσία και του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη.Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης θα ανακοινώσει στις 6.30 το απόγευμα την οριστική απάντηση της κυβέρνησης, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες κάτω από την πίεση των αστυνομικών επισπεύδει τις διαδικασίες για την ικανοποίηση μέρους των οικονομικών τους αιτημάτων. Οι απεργιακές διαθέσεις των αστυνομικών και οι προτάσεις τους ιδιαίτερα για αποχή από τα μέτρα τάξης στα γήπεδα θορύβησαν έντονα την κυβέρνηση, η οποία διά του υπουργού Γ. Ρωμαίου έσπευσε από προχτές να χαρακτηρίσει ακατανόητη την κινητοποίηση των αστυνομικών. Στη δήλωσή του ο υπουργός άφησε αιχμές κατά των συνδικαλιστών, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι "θέλει να πιστεύει πως η κινητοποίηση δε συνδέεται με τις διεργασίες για τις επικείμενες εκλογές στα συνδικαλιστικά όργανα των αστυνομικών".

Η ΠΟΑΣΥ ανακοίνωσε χτες ότι την προσεχή Τετάρτη στις 5.30 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική συγκέντρωση στο Πεδίον του Αρεως. Στη συγκέντρωση αυτή αναμένεται να συμμετάσχει και το προσωπικό του Λιμενικού και του Πυροσβεστικού Σώματος.

Η συζήτηση για την κήρυξη ή όχι απεργίας έγινε παρουσία των νομικών συμβούλων της ΠΟΑΣΥ Αλ. Μητρόπουλου και Δημ. Βερβεσού, οι οποίοι είπαν ότι με μια διασταλτική ερμηνεία του σχετικού άρθρου το Συντάγματος είναι δυνατόν να προχωρήσουν σε αποχή κυρίως από διοικητικού χαρακτήρα εργασίες και όχι από καθήκοντα καθαρά αστυνομικής φύσης. Τόνισαν, όμως ότι η όποια μορφή των διεκδικητικών αγώνων επιλέγεται από τα συνδικαλιστικά όργανα και δεν καθορίζεται από οποιαδήποτε νομοθετική πράξη, άλλωστε και το δικαίωμα του συνδικαλίζεσθαι κατοχυρώθηκε μετά από πολυετείς αγώνες, διώξεις και θυσίες, πολλών αστυνομικών.

Ορισμένοι συνδικαλιστές πρότειναν να προκηρυχτεί απεργία με μοναδικό αίτημα αυτό καθ' αυτό το δικαίωμα για απεργία, κατηγορώντας το προεδρείο της Ομοσπονδίας ότι προχωρεί βεβιασμένα σε σοβαρές αποφάσεις, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη προετοιμασία και συζήτηση κατά τη διάρκεια του διήμερου συνεδρίου της Ομοσπονδίας (15-16 Μάη στην Αθήνα).

Προς την πρώτη τους απεργία οι αστυνομικοί!

Τα πρωτοβάθμια σωματεία με ψήφους 44 - 6 εξουσιοδότησαν την ΠΟΑΣΥ να αποφασίσει. Εσπευσμένη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό σήμερα. Το απόγευμα αναμένονται ανακοινώσεις από τον υπουργό Δημόσιας Τάξης

Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις, ακόμα και με απεργιακές εκδηλώσεις, παρά τη ρητή απαγόρευση του Συντάγματος, εμφανίστηκαν χτες κατά τη διάρκεια μιας ιστορικής συνεδρίασης στα γραφεία του ΔΣΑ, όλοι σχεδόν οι εκπρόσωποι των 51 πρωτοβάθμιων σωματείων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων.Υπέρ της κήρυξης απεργίας τάχθηκαν 44 Ενώσεις, έξι είπαν "όχι" στην πρόταση της Ομοσπονδίας, χωρίς ωστόσο να αποκλείουν ορισμένες Ενώσεις τη συμμετοχή τους στην απεργία, ενώ μια Ενωση δεν είχε στείλει αντιπρόσωπο.

Η συγκεκριμένη μορφή της απεργιακής εκδήλωσης αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα μετά τη χτεσινή δέσμευση του υπουργού Δημόσιας Τάξης ότι τα αιτήματα του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας θα συζητηθούν σήμερα το μεσημέρι με τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Εθνικής Αμυνας, παρουσία και του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη.Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης θα ανακοινώσει στις 6.30 το απόγευμα την οριστική απάντηση της κυβέρνησης, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες κάτω από την πίεση των αστυνομικών επισπεύδει τις διαδικασίες για την ικανοποίηση μέρους των οικονομικών τους αιτημάτων. Οι απεργιακές διαθέσεις των αστυνομικών και οι προτάσεις τους ιδιαίτερα για αποχή από τα μέτρα τάξης στα γήπεδα θορύβησαν έντονα την κυβέρνηση, η οποία διά του υπουργού Γ. Ρωμαίου έσπευσε από προχτές να χαρακτηρίσει ακατανόητη την κινητοποίηση των αστυνομικών. Στη δήλωσή του ο υπουργός άφησε αιχμές κατά των συνδικαλιστών, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι "θέλει να πιστεύει πως η κινητοποίηση δε συνδέεται με τις διεργασίες για τις επικείμενες εκλογές στα συνδικαλιστικά όργανα των αστυνομικών".

Η ΠΟΑΣΥ ανακοίνωσε χτες ότι την προσεχή Τετάρτη στις 5.30 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική συγκέντρωση στο Πεδίον του Αρεως. Στη συγκέντρωση αυτή αναμένεται να συμμετάσχει και το προσωπικό του Λιμενικού και του Πυροσβεστικού Σώματος.

Η συζήτηση για την κήρυξη ή όχι απεργίας έγινε παρουσία των νομικών συμβούλων της ΠΟΑΣΥ Αλ. Μητρόπουλου και Δημ. Βερβεσού, οι οποίοι είπαν ότι με μια διασταλτική ερμηνεία του σχετικού άρθρου το Συντάγματος είναι δυνατόν να προχωρήσουν σε αποχή κυρίως από διοικητικού χαρακτήρα εργασίες και όχι από καθήκοντα καθαρά αστυνομικής φύσης. Τόνισαν, όμως ότι η όποια μορφή των διεκδικητικών αγώνων επιλέγεται από τα συνδικαλιστικά όργανα και δεν καθορίζεται από οποιαδήποτε νομοθετική πράξη, άλλωστε και το δικαίωμα του συνδικαλίζεσθαι κατοχυρώθηκε μετά από πολυετείς αγώνες, διώξεις και θυσίες, πολλών αστυνομικών.

Ορισμένοι συνδικαλιστές πρότειναν να προκηρυχτεί απεργία με μοναδικό αίτημα αυτό καθ' αυτό το δικαίωμα για απεργία, κατηγορώντας το προεδρείο της Ομοσπονδίας ότι προχωρεί βεβιασμένα σε σοβαρές αποφάσεις, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη προετοιμασία και συζήτηση κατά τη διάρκεια του διήμερου συνεδρίου της Ομοσπονδίας (15-16 Μάη στην Αθήνα).

ΟΑΣΑ
"Φοβάται" τα δρομολόγια στο Ζεφύρι

Αγανακτισμένοι είναι οι κάτοικοι του Δήμου Ζεφυρίου, καθώς η μοναδική συγκοινωνιακή γραμμή, 735, που διασχίζει την περιοχή και την ενώνει με το κέντρο της Αθήνας, τους ταλαιπωρεί καθημερινά εδώ και ένα χρόνο. Το πιο πρόσφατο πρόβλημα είναι η άρνηση οδηγών της συγκεκριμένης γραμμής να διασχίζουν μια συγκεκριμένη περιοχή, καθώς άγνωστες ομάδες και κυρίως μικρών παιδιών, τις απογευματινές ώρες επιτίθενται στα λεωφορεία με πέτρες, γιαούρτια, αυγά, ξύλα και άλλα αντικείμενα, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους. Η συγκεκριμένη συγκοινωνιακή γραμμή είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη για τους κατοίκους της περιοχής, καθώς εκτός του ότι είναι η μοναδική, από την άλλη η πλειοψηφία των κατοίκων είναι εργαζόμενοι, που χρησιμοποιούν μόνο τα λεωφορεία για να πηγαίνουν στη δουλιά τους.

Ο Δήμος Ζεφυρίου, από τη μέρα που άλλαξε το σύστημα στις συγκοινωνίες με τη δημιουργία γραμμών κορμών, πιέζει τον ΟΑΣΑ για να καλυτερεύσει τη συγκεκριμένη γραμμή. Με έγγραφα αλλά και προσωπικές συναντήσεις με τους υπευθύνους του ΟΑΣΑ κατάφερε η γραμμή 735 να επεκταθεί μέχρι τα Κάτω Πατήσια και να μην κάνει τέρμα στους Αγίους Αναργύρους όπως είχε γίνει. Κατάφερε επίσης το δρομολόγιο να καλύπτει περισσότερες περιοχές μέσα στο Ζεφύρι, ώστε να εξυπηρετούνται όλοι οι κάτοικοι. Ο ΟΑΣΑ όμως, μετά από κάποια κρούσματα επιθέσεων (31/01/97) έστειλε εξώδικο στο δήμο και τον καλούσε να εξαλείψει τα προβλήματα, αλλιώς θα τροποποιήσει τη διαδρομή μέσα στο Ζεφύρι και θα τη μικρύνει. Η διαδρομή βέβαια επίσημα δεν τροποποιήθηκε ποτέ. Κάποιοι οδηγοί, όμως, αρνούνται να διασχίζουν τη συγκεκριμένη περιοχή, αφήνοντας πολλούς για ώρες στη στάση να περιμένουν.

Παρ' όλες τις ενέργειες που έχει κάνει μέχρι σήμερα ο Δήμος Ζεφυρίου - μέχρι και δημοτικοί σύμβουλοι ανέλαβαν να αστυνομεύουν την περιοχή - προς την Αστυνομία και προς τον ΟΑΣΑ, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει από τους αρμόδιους. Η πρώτη "σηκώνει τα χέρια" και ο δεύτερος δηλώνει ότι αν συνεχιστεί η κατάσταση θα τροποποιήσει τη διαδρομή. Οι κάτοικοι από την πλευρά τους είναι αυτοί που ζουν την ταλαιπωρία καθημερινά.

ΟΑΣΑ
"Φοβάται" τα δρομολόγια στο Ζεφύρι

Αγανακτισμένοι είναι οι κάτοικοι του Δήμου Ζεφυρίου, καθώς η μοναδική συγκοινωνιακή γραμμή, 735, που διασχίζει την περιοχή και την ενώνει με το κέντρο της Αθήνας, τους ταλαιπωρεί καθημερινά εδώ και ένα χρόνο. Το πιο πρόσφατο πρόβλημα είναι η άρνηση οδηγών της συγκεκριμένης γραμμής να διασχίζουν μια συγκεκριμένη περιοχή, καθώς άγνωστες ομάδες και κυρίως μικρών παιδιών, τις απογευματινές ώρες επιτίθενται στα λεωφορεία με πέτρες, γιαούρτια, αυγά, ξύλα και άλλα αντικείμενα, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους. Η συγκεκριμένη συγκοινωνιακή γραμμή είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη για τους κατοίκους της περιοχής, καθώς εκτός του ότι είναι η μοναδική, από την άλλη η πλειοψηφία των κατοίκων είναι εργαζόμενοι, που χρησιμοποιούν μόνο τα λεωφορεία για να πηγαίνουν στη δουλιά τους.

Ο Δήμος Ζεφυρίου, από τη μέρα που άλλαξε το σύστημα στις συγκοινωνίες με τη δημιουργία γραμμών κορμών, πιέζει τον ΟΑΣΑ για να καλυτερεύσει τη συγκεκριμένη γραμμή. Με έγγραφα αλλά και προσωπικές συναντήσεις με τους υπευθύνους του ΟΑΣΑ κατάφερε η γραμμή 735 να επεκταθεί μέχρι τα Κάτω Πατήσια και να μην κάνει τέρμα στους Αγίους Αναργύρους όπως είχε γίνει. Κατάφερε επίσης το δρομολόγιο να καλύπτει περισσότερες περιοχές μέσα στο Ζεφύρι, ώστε να εξυπηρετούνται όλοι οι κάτοικοι. Ο ΟΑΣΑ όμως, μετά από κάποια κρούσματα επιθέσεων (31/01/97) έστειλε εξώδικο στο δήμο και τον καλούσε να εξαλείψει τα προβλήματα, αλλιώς θα τροποποιήσει τη διαδρομή μέσα στο Ζεφύρι και θα τη μικρύνει. Η διαδρομή βέβαια επίσημα δεν τροποποιήθηκε ποτέ. Κάποιοι οδηγοί, όμως, αρνούνται να διασχίζουν τη συγκεκριμένη περιοχή, αφήνοντας πολλούς για ώρες στη στάση να περιμένουν.

Παρ' όλες τις ενέργειες που έχει κάνει μέχρι σήμερα ο Δήμος Ζεφυρίου - μέχρι και δημοτικοί σύμβουλοι ανέλαβαν να αστυνομεύουν την περιοχή - προς την Αστυνομία και προς τον ΟΑΣΑ, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει από τους αρμόδιους. Η πρώτη "σηκώνει τα χέρια" και ο δεύτερος δηλώνει ότι αν συνεχιστεί η κατάσταση θα τροποποιήσει τη διαδρομή. Οι κάτοικοι από την πλευρά τους είναι αυτοί που ζουν την ταλαιπωρία καθημερινά.

Αν ήταν ο αδελφός σας, τι θα κάνατε;

Πρώτα τους φουντάρουν, έπειτα πετούν στις οικογένειές τους κάποια εκατομμύρια (από την αστρονομική ασφάλεια που εισπράττουν για ν' αποκτήσουν γρήγορα καινούριο σκαρί) και, τελικά, οι υποθέσεις "πολύνεκρα ναυάγια" θάβονται στη σιωπή και την ατιμωρησία. Ετσι, ακριβώς, έγινε και στην περίπτωση του "COTY I", που πάτωσε στον Κάβο Μαλιά στις 6 - 1 - 1993, παίρνοντας στον υγρό τάφο του 17 ανθρώπινες ζωές. Ο σκυλοπνίχτης του Θεόδωρου Βενιάμη είχε φορτώσει τσιμέντο από τη Χαλκίδα με προορισμό τη Σικελία. Στο Μυρτώο Πέλαγος έπνεαν άνεμοι 9 - 10 μποφόρ. Το φορτίο μετατοπίστηκε. Σημειώθηκε κλίση. Ο πλοιοκτήτης, με τον οποίο o καπετάνιος βρισκόταν σε επαφή, ούτε την αποστολή σήματος κινδύνου δεν επέτρεψε. Το τσιμεντάδικο βούλιαξε.

***

Αυτά έλεγε το κατηγορητήριο, που έστειλε τον Θ. Βενιάμη προχτές στο εδώλιο του 1ου Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας. Ομως, το δικαστήριο πίστεψε τον ισχυρισμό του κατηγορουμένου ότι δεν έφταιγε για το ναυάγιο, γιατί "το πλοίο ήταν χρονοναυλωμένο στην ιταλική εταιρία "Μάρεντιλ", από την οποία έπαιρνε οδηγίες ο καπετάνιος", και τον απάλλαξε λόγω αμφιβολιών.

Μα, τότε, κύριοι εκπρόσωποι της Δικαιοσύνης, γιατί ο Θ. Βενιάμης - ο οποίος δεν καταδικάστηκε ούτε καν για τα δύο πλημμελήματα που τον παραπέμψατε - έδωσε αποζημιώσεις στους συγγενείς των θυμάτων; Αν δεν ήταν αυτός υπεύθυνος για το πλοίο αλλά η ιταλική εταιρία, γιατί δεν υποχρεώθηκε εκείνη να τους αποζημιώσει; Και, εν πάση περιπτώσει, πόση χρηματική αποζημίωση μπορεί να γεμίσει την άδεια καρέκλα στο οικογενειακό τραπέζι, τα άδεια ρούχα στην ντουλάπα, τα άδεια παπούτσια, το άδειο κρεβάτι, το κενό του ήχου από την απουσία της φωνής, του γέλιου, του λυγμού του ανθρώπου, που χάνεται τόσο φριχτά και απάνθρωπα στον πάτο της θάλασσας;

***

Πόσο αποτιμάται, κύριοι δικαστές, η ανθρώπινη ύπαρξη, που εξοντώνεται με τόσο άδικο τρόπο; Ολοι του κόσμου οι θησαυροί αξίζουν όσο ο άνθρωπος; Πόσο μάλλον όταν ο άνθρωπος αυτός είναι δικός μας. Τι πέραση μπορεί να έχουν τα λεφτά στην καρδιά που έχει λαβώσει αγιάτρευτα ο πνιγμός του αγαπημένου; Σκεφθείτε να ήταν ο αδελφός, ο πατέρας, ο γιος σας ανάμεσα στους 17 του "COTY I". Ποια θα ήταν, στην περίπτωση αυτή, η ετυμηγορία σας; Αθώωση και ατιμωρησία;

Κυριακή ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ

Το τελευταίο του δρομολόγιο...

Το τέλος του δρομολογίου ήταν και το τέλος της γραμμής της ζωής του για τον οδηγό της ΕΘΕΛ Δημήτριο Μακρή.Χτες στις 8.55 π.μ. έδεσε το χειρόφρενο του λεωφορείου του, που είχε κάνει το δρομολόγιο της γραμμής 302 (ΕΡΤ - ΓΕΡΑΚΑΣ), και κατέβηκε από το όχημα για να τηλεφωνήσει από κοντινό τηλεφωνικό θάλαμο. Εκεί τον βρήκε ο θάνατος, από καρδιακό επεισόδιο, στα 47 του χρόνια. Ετσι, έκλεισε τραγικά ο κύκλος της 20χρονης υπηρεσίας του στο τιμόνι των αστικών λεωφορείων. Ο Δημήτρης Μακρής ήταν παντρεμένος και πατέρας ενός 16χρονου παιδιού.

Σημειώνεται ότι η αρμόδια ιατρική υπηρεσία της ΕΘΕΛ έχει γνωματεύσει για την ανάγκη όλοι οι οδηγοί σε τακτά χρονικά να περνούν από ιατρικές εξετάσεις και όταν διαπιστώνονται σοβαρά προβλήματα υγείας να κατεβαίνουν από το τιμόνι. Ομως ούτε το ένα γίνεται, ούτε το άλλο. Υπενθυμίζεται ότι σε παλιότερη περιοδεία του βουλευτή του ΚΚΕ Μήτσου Κωστόπουλου σε εγκαταστάσεις της ΕΘΕΛ, γιατρός της ιατρικής υπηρεσίας είχε καταγγείλει ότι ακόμα και οδηγοί με τρία μπάι - πας, συνεχίζουν να κάνουν δρομολόγια. Βάζοντας έτσι σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική τους ζωή, αλλά και τη ζωή των επιβατών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το χαρτί της συνταξιοδότησης, οι οδηγοί των λεωφορείων το παίρνουν κατεβαίνοντας από το τιμόνι, στο οποίο τους υποχρεώνουν να βρίσκονται μέχρι τα 60 τους χρόνια. Και αυτό παρά το πάγιο αίτημα του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου για συνταξιοδότηση των οδηγών στα 58 χρόνια. Κάτι που είχε κατακτηθεί το 1988 - όταν στην ηγεσία του συνδικάτου ήταν και οι εκπρόσωποι της παράταξης της ΔΑΣ - αλλά καταργήθηκε στη συνέχεια με τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας (ΠΑΣΚΕ) του συνδικάτου. Μάλιστα, η συγκεκριμένη παράταξη έχει εισηγηθεί οι τακτικές ιατρικές εξετάσεις των οδηγών να γίνονται με την οικονομική συνδρομή των ίδιων των οδηγών εκτός υπηρεσίας από ιδιώτες γιατρούς.

Αν ήταν ο αδελφός σας, τι θα κάνατε;

Πρώτα τους φουντάρουν, έπειτα πετούν στις οικογένειές τους κάποια εκατομμύρια (από την αστρονομική ασφάλεια που εισπράττουν για ν' αποκτήσουν γρήγορα καινούριο σκαρί) και, τελικά, οι υποθέσεις "πολύνεκρα ναυάγια" θάβονται στη σιωπή και την ατιμωρησία. Ετσι, ακριβώς, έγινε και στην περίπτωση του "COTY I", που πάτωσε στον Κάβο Μαλιά στις 6 - 1 - 1993, παίρνοντας στον υγρό τάφο του 17 ανθρώπινες ζωές. Ο σκυλοπνίχτης του Θεόδωρου Βενιάμη είχε φορτώσει τσιμέντο από τη Χαλκίδα με προορισμό τη Σικελία. Στο Μυρτώο Πέλαγος έπνεαν άνεμοι 9 - 10 μποφόρ. Το φορτίο μετατοπίστηκε. Σημειώθηκε κλίση. Ο πλοιοκτήτης, με τον οποίο o καπετάνιος βρισκόταν σε επαφή, ούτε την αποστολή σήματος κινδύνου δεν επέτρεψε. Το τσιμεντάδικο βούλιαξε.

***

Αυτά έλεγε το κατηγορητήριο, που έστειλε τον Θ. Βενιάμη προχτές στο εδώλιο του 1ου Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας. Ομως, το δικαστήριο πίστεψε τον ισχυρισμό του κατηγορουμένου ότι δεν έφταιγε για το ναυάγιο, γιατί "το πλοίο ήταν χρονοναυλωμένο στην ιταλική εταιρία "Μάρεντιλ", από την οποία έπαιρνε οδηγίες ο καπετάνιος", και τον απάλλαξε λόγω αμφιβολιών.

Μα, τότε, κύριοι εκπρόσωποι της Δικαιοσύνης, γιατί ο Θ. Βενιάμης - ο οποίος δεν καταδικάστηκε ούτε καν για τα δύο πλημμελήματα που τον παραπέμψατε - έδωσε αποζημιώσεις στους συγγενείς των θυμάτων; Αν δεν ήταν αυτός υπεύθυνος για το πλοίο αλλά η ιταλική εταιρία, γιατί δεν υποχρεώθηκε εκείνη να τους αποζημιώσει; Και, εν πάση περιπτώσει, πόση χρηματική αποζημίωση μπορεί να γεμίσει την άδεια καρέκλα στο οικογενειακό τραπέζι, τα άδεια ρούχα στην ντουλάπα, τα άδεια παπούτσια, το άδειο κρεβάτι, το κενό του ήχου από την απουσία της φωνής, του γέλιου, του λυγμού του ανθρώπου, που χάνεται τόσο φριχτά και απάνθρωπα στον πάτο της θάλασσας;

***

Πόσο αποτιμάται, κύριοι δικαστές, η ανθρώπινη ύπαρξη, που εξοντώνεται με τόσο άδικο τρόπο; Ολοι του κόσμου οι θησαυροί αξίζουν όσο ο άνθρωπος; Πόσο μάλλον όταν ο άνθρωπος αυτός είναι δικός μας. Τι πέραση μπορεί να έχουν τα λεφτά στην καρδιά που έχει λαβώσει αγιάτρευτα ο πνιγμός του αγαπημένου; Σκεφθείτε να ήταν ο αδελφός, ο πατέρας, ο γιος σας ανάμεσα στους 17 του "COTY I". Ποια θα ήταν, στην περίπτωση αυτή, η ετυμηγορία σας; Αθώωση και ατιμωρησία;

Κυριακή ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ

Το τελευταίο του δρομολόγιο...

Το τέλος του δρομολογίου ήταν και το τέλος της γραμμής της ζωής του για τον οδηγό της ΕΘΕΛ Δημήτριο Μακρή.Χτες στις 8.55 π.μ. έδεσε το χειρόφρενο του λεωφορείου του, που είχε κάνει το δρομολόγιο της γραμμής 302 (ΕΡΤ - ΓΕΡΑΚΑΣ), και κατέβηκε από το όχημα για να τηλεφωνήσει από κοντινό τηλεφωνικό θάλαμο. Εκεί τον βρήκε ο θάνατος, από καρδιακό επεισόδιο, στα 47 του χρόνια. Ετσι, έκλεισε τραγικά ο κύκλος της 20χρονης υπηρεσίας του στο τιμόνι των αστικών λεωφορείων. Ο Δημήτρης Μακρής ήταν παντρεμένος και πατέρας ενός 16χρονου παιδιού.

Σημειώνεται ότι η αρμόδια ιατρική υπηρεσία της ΕΘΕΛ έχει γνωματεύσει για την ανάγκη όλοι οι οδηγοί σε τακτά χρονικά να περνούν από ιατρικές εξετάσεις και όταν διαπιστώνονται σοβαρά προβλήματα υγείας να κατεβαίνουν από το τιμόνι. Ομως ούτε το ένα γίνεται, ούτε το άλλο. Υπενθυμίζεται ότι σε παλιότερη περιοδεία του βουλευτή του ΚΚΕ Μήτσου Κωστόπουλου σε εγκαταστάσεις της ΕΘΕΛ, γιατρός της ιατρικής υπηρεσίας είχε καταγγείλει ότι ακόμα και οδηγοί με τρία μπάι - πας, συνεχίζουν να κάνουν δρομολόγια. Βάζοντας έτσι σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική τους ζωή, αλλά και τη ζωή των επιβατών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το χαρτί της συνταξιοδότησης, οι οδηγοί των λεωφορείων το παίρνουν κατεβαίνοντας από το τιμόνι, στο οποίο τους υποχρεώνουν να βρίσκονται μέχρι τα 60 τους χρόνια. Και αυτό παρά το πάγιο αίτημα του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου για συνταξιοδότηση των οδηγών στα 58 χρόνια. Κάτι που είχε κατακτηθεί το 1988 - όταν στην ηγεσία του συνδικάτου ήταν και οι εκπρόσωποι της παράταξης της ΔΑΣ - αλλά καταργήθηκε στη συνέχεια με τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας (ΠΑΣΚΕ) του συνδικάτου. Μάλιστα, η συγκεκριμένη παράταξη έχει εισηγηθεί οι τακτικές ιατρικές εξετάσεις των οδηγών να γίνονται με την οικονομική συνδρομή των ίδιων των οδηγών εκτός υπηρεσίας από ιδιώτες γιατρούς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ