Ποιοτικό θεατρικό καλοκαίρι - ποιοτικό σίγουρα, τουλάχιστον, από άποψη περιεχομένου - σημαίνει φεστιβαλικές και εξωφεστιβαλικές παραστάσεις αρχαίου δράματος. Ενα είδος πανανθρώπινο και παντοτινό, καθώς μέσω των Μύθων του ανθρώπου εκθέτει την Απορία του ανθρώπου για όλα τα ανθρώπινα και θέτει θεμελιώδη και αέναα υπαρξιακά, κοινωνικά, φιλοσοφικά, πολιτισμικά ερωτήματα. Ερωτήματα που, καθώς δεν έχουν απαντηθεί οριστικά, γοητεύουν και αποζητούν την απάντηση κάθε εποχής. Μια σκηνική απάντηση στα ερωτήματα είναι κάθε παράσταση αρχαίου δράματος. Μια "απάντηση" μπορεί να είναι και η παρουσία του κοινού σε μια παράσταση και ο προβληματισμός, η κρίση του περί της ορθότητας και ποιότητας των "απαντήσεών" της.
Απάντηση είναι και το βιβλίο ενός μελετητή. Ιδιαίτερα αν πρόκειται για έναν μελετητή σαν την εμβριθέστατη ελληνίστρια Ζακλίν ντε Ρομιγί.Πολύτιμη για τους ανθρώπους του θεάτρου, για τους διδάσκοντες και τους σπουδάζοντες περί το θέατρο, για κάθε φιλομαθή και θεατρόφιλο είναι η "απάντηση", δηλαδή τα νέα ερωτήματα που θέτει, το βιβλίο της πολυγραφότατης Γαλλίδας ακαδημαϊκού. Τίτλος του "Η Ελληνική Τραγωδία στο πέρασμα του χρόνου",που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Το Αστυ",μεταφρασμένο εξαίρετα από τις Αθηνά - Μπάμπη Αθανασίου και Κατερίνα Μηλιαρέση,με πρόλογο τουΜάριου Πλωρίτη.
Το πενηντάχρονο και πλέον μελετητικό πάθος και η τεράστια γνώση της Ρομιγί για όλους τους τομείς της αρχαιοελληνικής κοινωνίας, η κριτική της αντίληψη, η εκλαϊκευτική συγγραφική της ικανότητα, αλλά και η ανθρώπινη ευαισθησία της γραφής της, αντανακλώνται και σ' αυτό το βιβλίο της. Βιβλίο, που επιπλέον "ψυχογραφεί" τους βασικούς - και όχι μόνο - ήρωες διαφόρων τραγωδιών και μάλιστα συγκριτικά και μεταξύ τους με βάση τη δραματουργική εκδοχή του κάθε ήρωα, από τους τρεις τραγικούς ποιητές. Και δεν τους "ψυχογραφεί" μονοδιάστατα, από υπαρξιακή και μόνο σκοπιά, αλλά και από κοινωνική. "Ψυχογραφεί" τις ιδέες και τις πράξεις τους, ως έκφραση της πορείας της αρχαίας κοινωνίας, ως αποτέλεσμα των συνθηκών, θεσμών, παραδόσεων, ιδεών, αξιών και του βαθμού ανάπτυξης αυτής της κοινωνίας.
Α. Ε.
Το έργο των Τσιφόρου - Βασιλειάδη "Ολίγον Παντρεμένοι" ανεβαίνει, αύριο, στο θερινό θέατρο "Λαμπέτη",σε σκηνοθεσία Κώστα Αρζόγλου,σκηνικά - κοστούμια Δέσποινας Βολίδη και μουσική επιμέλεια του Ιάκωβου Δρόσου.Παίζουν: Μίνα Αδαμάκη, Νικολέτα Βλαβιανού, Βάσω Γουλιελμάκη, Μαρί Κωνσταντάτου, Πάνος Μιχαλόπουλος, Ηρώ Μουκίου, Παύλος Χαϊκάλης κ. ά.
Εξι χρόνια χρειάστηκε ο Κύπριος χαράκτης Χαμπής,για να ολοκληρώσει (εικονογράφηση, πρωτογράμματα, σχεδιασμός και επιμέλεια) το παλιό κυπριακό παραμύθι "Το βασιλόπουλον της Βενεδιάς",το οποίο εκδόθηκε στην Κύπρο το 1994. Τα πρωτότυπα χαρακτικά του βιβλίου, μαζί με 20 παλαιότερα χαρακτικά του, παρουσιάζονται στην έκθεση που εγκαινιάζεται τη Δευτέρα (7.30μμ) στην αίθουσα "Αέναον" (Αντερσεν 18, Κατεχάκη). Ο Χαμπής είναι από τους γνωστότερους χαράκτες, με πολλές εκθέσεις στην Κύπρο και το εξωτερικό. Εχει λάβει μέρος σε Μπιενάλε Χαρακτικής και έχει τιμηθεί με διεθνείς διακρίσεις. Διάρκεια έκθεσης έως 21/6.
Η χορευτική ομάδα "Εννιάμορφο" παρουσιάζει σήμερα, αύριο και την Κυριακή (9.30μμ), στο "Ανοιχτό Θέατρο",τη χορογραφία "30" της Τέτης Νικολοπούλου.Κοστούμια - σκηνικά Νίκη Παρμενοπούλου.Χορεύουν οι: Ζιζέτα Μοσχολιδάκη, Μαρία Παλιούρα, Ελένη Συναδινού κ.ά.
Ο Σύλλογος Μανταμαδιωτών Λέσβου "Ο Ταξιάρχης" διοργανώνει την Κυριακή (11πμ), στην αίθουσά του (Γ Σεπτεμβρίου 39, 3ος όροφος), εκδήλωση με θέμα τη διάδοση και τη διάσωση της παραδοσιακής μουσικής. Μιλά ο μουσικολόγος Νίκος Διονυσόπουλος.Ακολουθούν παραδοσιακά τραγούδια από την ορχήστρα του Συλλόγου.
Βιβλία:
Συναυλία - αφιέρωμα στους Αρκάδες δημιουργούς, διοργανώνει τη Δευτέρα (8.30μμ), στο "Παλλάς" (Βουκουρεστίου 1), η Παγγορτυνιακή Ενωση.Συμμετέχουν: Νένα Βενετσάνου, Ειρήνη Καράγιαννη, Διονύσης Μαλλούχος και η Ελένη Μουζάλα.Στο "Παλλάς" σήμερα (9μμ), την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο Γιώργος Αραβίδης.Σολίστ η Μαργαρίτα Μπάσαρη (βιολί).