ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 14 Ιούνη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Η μεγάλη απεργία των ταχυδρόμων της Αθήνας έφερε στην επιφάνεια τα σοβαρά προβλήματα των ΕΛΤΑ και τη διαλυτική πολιτική που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα. Η συσσώρευση αυτών των προβλημάτων, στη λειτουργία - διακίνηση - επίδοση, συκοφαντεί το δημόσιο ταχυδρομείο στα μάτια του κοινωνικού συνόλου, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την αποδοχή - ως αναγκαίο κακό - της άλλης δήθεν λύσης, δηλαδή του ιδιώτη.

Αυτή η πολιτική του δικομματισμού και των παρατρεχάμενών του, στα πλαίσια της νεοφιλελεύθερης πολιτικής των Βρυξελλών για πλήρη απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών, και της ιδιωτικοποίησης του δημόσιου τομέα, ήταν ο βατήρας για να πατήσει και να αρχίσει η ξέφρενη κούρσα ξηλώματος και του δημόσιου ταχυδρομείου.

****

Στη δεκαετία του '80 και παρά την προσπάθεια υπονόμευσης του δημόσιου τομέα, με τις αναφορές σε "ρετιρέ" και "προνομιούχους", το Ταχυδρομείο, με λιγοστά τεχνικά μέσα και κυρίως με την προσπάθεια και οργάνωση του ανθρώπινου δυναμικού, ανταποκρινόταν ικανοποιητικά στις στοιχειώδες ανάγκες, αλλά και το δικαίωμα του κοινωνικού συνόλου για επικοινωνία. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες είχαν ταχύτητα και ποιότητα, παρά τις γεωγραφικές ιδιομορφίες της χώρας μας.

Οι ιδιωτικές εταιρίες που και τότε υπήρχαν, δύσκολα αναπτύσσονταν στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών και δε ρίσκαραν εύκολα κεφάλαια αμφίβολης απόδοσης. Γιατί η λειτουργία των ΕΛΤΑ, και η προσφορά αξιόπιστου και επαρκούς ταχυδρομικού έργου, κέρδιζε την αποδοχή και την προτίμηση του λαού.

Οι αυξανόμενες σύγχρονες ανάγκες επικοινωνίας, προβολής, μετακίνησης και πληροφόρησης ήταν και είναι μέσα στις δυνατότητες του ταχυδρομείου. Είναι αγαθά που τα ΕΛΤΑ, μπορούν να προσφέρουν στους καταναλωτές - μικρούς και μεγάλους - με την επένδυση και σωστή αξιοποίηση σχετικά μικρών κεφαλαίων. Η ανασυγκρότηση και η παραπέρα ανάπτυξη του δικτύου, η ενίσχυση του τομέα διανομής και των ταχυμεταφορών, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του πληροφορικού συστήματος των ΕΛΤΑ, η βελτίωση του μεταφορικού στόλου, δε χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις. Με μερικά δισεκατομμύρια, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού, το Ταχυδρομείο θα κυριαρχούσε κατά κράτος στην ταχυδρομική αγορά.

*****

Ηταν και είναι ζήτημα πολιτικού προσανατολισμού ανάπτυξης του δημόσιου τομέα, του δημόσιου Ταχυδρομείου. Τέτοια πολιτική ανάπτυξης την τελευταία δεκαετία δεν υπήρξε. Αντίθετα, όλες οι κυβερνήσεις, και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, έκαναν ό,τι μπορούσαν ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση.

Πολιτική ρεμούλας, κακοδιαχείρισης, διάλυσης. Ενας οργανισμός με υπεράριθμο προσωπικό στη δύναμή του (12.000 προσωπικό για 11.425 οργανικές θέσεις) έχει έλλειψη προσωπικού στην Αθήνα. Ελλειψη στη διανομή, στα κέντρα διανομής, στους οδηγούς, στα δέματα, στα εξπρές κλπ.

Πολιτική που αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο οι διάφοροι αετονύχηδες ιδιώτες, που αλωνίζουν ασύδοτα με δεκάδες ιδιωτικές ταχυδρομικές υπηρεσίες. Τα προβλήματα έτσι δεν είναι μόνο προβλήματα των ταχυδρόμων. Είναι προβλήματα ολόκληρου του Ταχυδρομείου.

****

Ηταν επόμενο λοιπόν πρώτος ο ταχυδρόμος να πει "δεν πάει άλλο". Γιατί πρώτα και κύρια στις δικές του πλάτες πέφτει το ασήκωτο βάρος αυτής της διαλυτικής πολιτικής. Αυτός δουλεύει 12 και 14 ώρες τη μέρα. Αυτός δεν παίρνει άδεια το καλοκαίρι, 7 χρόνια τώρα.

Η μαζικότητα στη συμμετοχή της απεργίας, η αντοχή στη διάρκεια, η δυναμική παρουσία στις συγκεντρώσεις και πορείες πολλούς εξέπληξαν και κυρίως εκείνους που με κάθε τρόπο θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι μόνο ένας δρόμος υπάρχει. Ο δρόμος της υποταγής και του συμβιβασμού με μια πραγματικότητα που οι ίδιοι διαμόρφωσαν. Γι' αυτό ο αγώνας των ταχυδρόμων με τα παραπάνω χαρακτηριστικά ξεφεύγει από τα πρότυπα του "αγώνα του κοινωνικού... εταιρισμού". Δημιουργεί άλλες προοπτικές.

Ο αγώνας των ταχυδρόμων συνεχίζεται, γιατί έχουμε κατανοήσει ότι πρόθεση και κυρίως πράξη της κυβέρνησης είναι η παραπέρα συρρίκνωση των ΕΛΤΑ. Οι ταχυδρόμοι της Αθήνας δεν είπαν ακόμα την τελευταία λέξη. Θα υπερασπιστούν με αξιοπρέπεια την "τσάντα" τους, τη δουλιά τους, την ανάπτυξη των ΕΛΤΑ.

Βασίλης ΒΗΤΤΟΣ

Μέλος ΔΣ Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας

Ηταν επόμενο πρώτος ο ταχυδρόμος να πει "δεν πάει άλλο". Γιατί, πρώτα και κύρια, στις δικές του πλάτες πέφτει το ασήκωτο βάρος αυτής της διαλυτικής πολιτικής. Αυτός δουλεύει 12 και 14 ώρες τη μέρα. Αυτός δεν παίρνει άδεια το καλοκαίρι, 7 χρόνια τώρα. Η μαζικότητα στην απεργία, η αντοχή στη διάρκεια, η δυναμική παρουσία στις συγκεντρώσεις και πορείες πολλούς εξέπληξαν και κυρίως εκείνους που με κάθε τρόπο θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι μόνο ένας δρόμος υπάρχει. Ο δρόμος της υποταγής και του συμβιβασμού με μια πραγματικότητα που οι ίδιοι διαμόρφωσαν. Γι' αυτό ο αγώνας των ταχυδρόμων δημιουργεί άλλες προοπτικές

ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΕΛΕΤΕΑ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ "ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ"
"Οχι" στην καταστρατήγηση της επετηρίδας

- Την περασμένη βδομάδα έφτασε σε κάποια σχολεία της Ελλάδας, εγκύκλιος που καλούσε αδιόριστους φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς να υποβάλουν σε διάστημα τριών μόλις εργάσιμων ημερών, αίτηση για εισαγωγική επιμόρφωση προκειμένου να διοριστούν τον Σεπτέμβρη. Πώς δέχτηκαν οι καθηγητές αυτή την ενέργεια;

- Η συγκεκριμένη εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας έχει δημιουργήσει αναστάτωση και αγανάκτηση στους εκπαιδευτικούς. Υπάρχει ο φόβος κύρια από τους εκατοντάδες συναδέλφους των απομακρυσμένων περιοχών όπου δεν έφτασε καν η εγκύκλιος με αποτέλεσμα να μην ενημερωθούν, ότι χάνουν το δικαίωμά τους για διορισμό. Η γενική εκτίμηση που υπάρχει στον κλάδο, είναι ότι πρόκειται για μια μεθόδευση διορισμού ημετέρων, καταστρατήγηση της επετηρίδας και επαναφορά των σεμιναρίων αμφίβολης ποιότητας (εκατό συνολικά ωρών) ως προϋπόθεση διορισμού.

- Πού πιστεύει η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών", ότι αποσκοπεί αυτή η ενέργεια του ΥΠΕΠΘ και ποιες μπορεί να είναι οι επιπτώσεις της στα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου;

- Η ΔΕΕ εκτιμά ότι πρόκειται για ξεκάθαρη μεθόδευση που θίγει και την επιμόρφωση και τον θεσμό της επετηρίδας, δημιουργεί τετελεσμένα γεγονότα ανοίγοντας το δρόμο για άλλο σύστημα διορισμών. Είναι ένα ακόμα βήμα στην προώθηση των σχεδίων του εκπαιδευτικού Μάαστριχτ και της "Λευκής Βίβλου". Σαν συνέχεια της ελεύθερης πρόσβασης, έρχεται η αξιολόγηση και οι προσπάθειες κατάργησης της επετηρίδας. Ο θεσμός της επετηρίδας διορισμού, του μόνου αδιάβλητου, αξιοκρατικού, αντικειμενικού συστήματος διορισμού, βάλλεται γιατί είναι ο μόνος ίσως θεσμός που ουσιαστικά και τυπικά συνδέει το επαγγελματικό δικαίωμα με το πτυχίο, πιέζει στο δικαίωμα για εργασία, εμποδίζει την ανάπτυξη ρουσφετολογικών πελατειακών σχέσεων και δυσκολεύει τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Οι πολέμιοι προβάλλοντας το επιχείρημα της διόγκωσής της, προτείνουν την κατάργηση για να μειωθεί ο χρόνος μεταξύ πτυχίου και εισόδου στην εκπαίδευση. Για άρση τάχα των συνεπειών της μακρόχρονης αναμονής, στο επίπεδο της εκπαίδευσης. Αποκρύπτουν όμως και τους στόχους τους και τις αιτίες διόγκωσης της επετηρίδας - χαμηλές δαπάνες, λιγοστοί διορισμοί, ανεργία. Αν πράγματι ήθελαν καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης θα έπαιρναν μια σειρά μέτρα που θα περιόριζαν τη λίστα της επετηρίδας, όπως μείωση του αριθμού μαθητών, μείωση ωρών διδασκαλίας, μείωση ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης, κάλυψη όλων των κενών κ. ά. Στόχος τους είναι η πλήρης αποδέσμευση του πτυχίου από το επαγγελματικό δικαίωμα, γι' αυτό πρέπει να ξεμπερδέψουν με την επετηρίδα. Στόχος τους είναι η άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών και η καταστρατήγηση των ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Στόχος τους είναι η ιδεολογική χειραγώγηση μέσα από ρουσφετολογικές προσλήψεις, για τη δημιουργία ενός σχολείου με υποταγμένο εκπαιδευτικό.

- Πώς πρέπει να απαντήσει ο κλάδος, με δεδομένο ότι σε μία βδομάδα ξεκινά το συνέδριο της ΟΛΜΕ;

- Το συνδικαλιστικό κίνημα των καθηγητών πρέπει να απαιτήσει τη μη εφαρμογή του μέτρου, μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα, ετήσια επιμόρφωση. Να αντιτάξει την οργανωμένη πάλη, μαζί με το εργατικό κίνημα, για να αποκρούσει τα "μέτρα Αρσένη", της ελεύθερης πρόσβασης, ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, του Εθνικού Απολυτηρίου, της έντασης των ταξικών φραγμών. Να αποκρούσει τις προσπάθειες διάλυσης του συνόλου των εργασιακών δικαιωμάτων του κλάδου, να μην αποδεχτεί τη λογική των συναινετικών δυνάμεων.

Μ. Κ.

Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ διπλωματία ξεκαθάρισε τη θέση της, όσον αφορά την Τουρκία, σε δύο επίπεδα - στο ένα, όσο πιο εξόφθαλμα γινόταν, στο άλλο εμμέσως. Το πρώτο είναι η εισβολή στο Ιράκ, το δεύτερο, η κυβερνητική κρίση (σελίδα 14).

ΠΑΝΩ από 35.000 δραχμές μειώθηκαν οι αποδοχές των εργαζομένων στο Ιδρυμα Βρεφονηπιακών Σταθμών Αθήνας, μετά την ισχύ του νόμου για το νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων. Από την επόμενη Τετάρτη, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας (σελίδα 16).

ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ θα αποφασίσουν οι υπάλληλοι του υπουργείου Παιδείας με ποια μορφή κινητοποιήσεων θα απαντήσουν στην κυβέρνηση, που αποφάσισε να δώσει το επίδομα Γενικών Εξετάσεων μόνο σε υπαλλήλους που εμπλέκονται στις εξετάσεις και, μάλιστα, όχι στο ύψος που ζητούσαν οι ομοσπονδίες των εργαζομένων (σελίδες 18 - 19).

ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΩΣ περιμένουν τα "κοράκια" της Σοφοκλέους τους εκατοντάδες χιλιάδες νέους μικροεπενδυτές, που ασπάστηκαν τη θεωρία του "λαϊκού καπιταλισμού" και αγόρασαν μετοχές του ΟΤΕ... (σελίδα 20).

Ο ΔΗΜΟΣ Ευόσμου συνεχίζει την αντιλαϊκή πολιτική, που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια. Εκτός από τους παλιούς φόρους, που αυξήθηκαν από 50% έως και 250%, έχουν επιβληθεί καινούριοι φόροι, όπως το ΤΑΠ και το ειδικό τέλος για τη συντήρηση των σχολείων (σελίδα 22).

ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ των τοπικών κοινωνιών για τις αντιδημοκρατικές αποφάσεις της κυβέρνησης και της Τοπικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων του νομού, μετέφεραν δεκάδες δήμαρχοι και κοινοτάρχες, στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης (σελίδα 23).

ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ από το Σύλλογο Φοιτητών του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για μια ομιλία με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος, συζητήσαμε με τους αυριανούς περιβαλλοντολόγους, γύρω από αυτά που συμβαίνουν στο πανεπιστήμιο και τους απασχολούν (σελίδα 27).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ