Σάββατο 14 Ιούνη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΕΛΕΤΕΑ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ "ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ"
"Οχι" στην καταστρατήγηση της επετηρίδας

- Την περασμένη βδομάδα έφτασε σε κάποια σχολεία της Ελλάδας, εγκύκλιος που καλούσε αδιόριστους φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς να υποβάλουν σε διάστημα τριών μόλις εργάσιμων ημερών, αίτηση για εισαγωγική επιμόρφωση προκειμένου να διοριστούν τον Σεπτέμβρη. Πώς δέχτηκαν οι καθηγητές αυτή την ενέργεια;

- Η συγκεκριμένη εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας έχει δημιουργήσει αναστάτωση και αγανάκτηση στους εκπαιδευτικούς. Υπάρχει ο φόβος κύρια από τους εκατοντάδες συναδέλφους των απομακρυσμένων περιοχών όπου δεν έφτασε καν η εγκύκλιος με αποτέλεσμα να μην ενημερωθούν, ότι χάνουν το δικαίωμά τους για διορισμό. Η γενική εκτίμηση που υπάρχει στον κλάδο, είναι ότι πρόκειται για μια μεθόδευση διορισμού ημετέρων, καταστρατήγηση της επετηρίδας και επαναφορά των σεμιναρίων αμφίβολης ποιότητας (εκατό συνολικά ωρών) ως προϋπόθεση διορισμού.

- Πού πιστεύει η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών", ότι αποσκοπεί αυτή η ενέργεια του ΥΠΕΠΘ και ποιες μπορεί να είναι οι επιπτώσεις της στα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου;

- Η ΔΕΕ εκτιμά ότι πρόκειται για ξεκάθαρη μεθόδευση που θίγει και την επιμόρφωση και τον θεσμό της επετηρίδας, δημιουργεί τετελεσμένα γεγονότα ανοίγοντας το δρόμο για άλλο σύστημα διορισμών. Είναι ένα ακόμα βήμα στην προώθηση των σχεδίων του εκπαιδευτικού Μάαστριχτ και της "Λευκής Βίβλου". Σαν συνέχεια της ελεύθερης πρόσβασης, έρχεται η αξιολόγηση και οι προσπάθειες κατάργησης της επετηρίδας. Ο θεσμός της επετηρίδας διορισμού, του μόνου αδιάβλητου, αξιοκρατικού, αντικειμενικού συστήματος διορισμού, βάλλεται γιατί είναι ο μόνος ίσως θεσμός που ουσιαστικά και τυπικά συνδέει το επαγγελματικό δικαίωμα με το πτυχίο, πιέζει στο δικαίωμα για εργασία, εμποδίζει την ανάπτυξη ρουσφετολογικών πελατειακών σχέσεων και δυσκολεύει τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Οι πολέμιοι προβάλλοντας το επιχείρημα της διόγκωσής της, προτείνουν την κατάργηση για να μειωθεί ο χρόνος μεταξύ πτυχίου και εισόδου στην εκπαίδευση. Για άρση τάχα των συνεπειών της μακρόχρονης αναμονής, στο επίπεδο της εκπαίδευσης. Αποκρύπτουν όμως και τους στόχους τους και τις αιτίες διόγκωσης της επετηρίδας - χαμηλές δαπάνες, λιγοστοί διορισμοί, ανεργία. Αν πράγματι ήθελαν καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης θα έπαιρναν μια σειρά μέτρα που θα περιόριζαν τη λίστα της επετηρίδας, όπως μείωση του αριθμού μαθητών, μείωση ωρών διδασκαλίας, μείωση ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης, κάλυψη όλων των κενών κ. ά. Στόχος τους είναι η πλήρης αποδέσμευση του πτυχίου από το επαγγελματικό δικαίωμα, γι' αυτό πρέπει να ξεμπερδέψουν με την επετηρίδα. Στόχος τους είναι η άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών και η καταστρατήγηση των ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Στόχος τους είναι η ιδεολογική χειραγώγηση μέσα από ρουσφετολογικές προσλήψεις, για τη δημιουργία ενός σχολείου με υποταγμένο εκπαιδευτικό.

- Πώς πρέπει να απαντήσει ο κλάδος, με δεδομένο ότι σε μία βδομάδα ξεκινά το συνέδριο της ΟΛΜΕ;

- Το συνδικαλιστικό κίνημα των καθηγητών πρέπει να απαιτήσει τη μη εφαρμογή του μέτρου, μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα, ετήσια επιμόρφωση. Να αντιτάξει την οργανωμένη πάλη, μαζί με το εργατικό κίνημα, για να αποκρούσει τα "μέτρα Αρσένη", της ελεύθερης πρόσβασης, ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, του Εθνικού Απολυτηρίου, της έντασης των ταξικών φραγμών. Να αποκρούσει τις προσπάθειες διάλυσης του συνόλου των εργασιακών δικαιωμάτων του κλάδου, να μην αποδεχτεί τη λογική των συναινετικών δυνάμεων.

Μ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ