Αυτή η πολιτική του δικομματισμού και των παρατρεχάμενών του, στα πλαίσια της νεοφιλελεύθερης πολιτικής των Βρυξελλών για πλήρη απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών, και της ιδιωτικοποίησης του δημόσιου τομέα, ήταν ο βατήρας για να πατήσει και να αρχίσει η ξέφρενη κούρσα ξηλώματος και του δημόσιου ταχυδρομείου.
****
Οι ιδιωτικές εταιρίες που και τότε υπήρχαν, δύσκολα αναπτύσσονταν στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών και δε ρίσκαραν εύκολα κεφάλαια αμφίβολης απόδοσης. Γιατί η λειτουργία των ΕΛΤΑ, και η προσφορά αξιόπιστου και επαρκούς ταχυδρομικού έργου, κέρδιζε την αποδοχή και την προτίμηση του λαού.
Οι αυξανόμενες σύγχρονες ανάγκες επικοινωνίας, προβολής, μετακίνησης και πληροφόρησης ήταν και είναι μέσα στις δυνατότητες του ταχυδρομείου. Είναι αγαθά που τα ΕΛΤΑ, μπορούν να προσφέρουν στους καταναλωτές - μικρούς και μεγάλους - με την επένδυση και σωστή αξιοποίηση σχετικά μικρών κεφαλαίων. Η ανασυγκρότηση και η παραπέρα ανάπτυξη του δικτύου, η ενίσχυση του τομέα διανομής και των ταχυμεταφορών, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του πληροφορικού συστήματος των ΕΛΤΑ, η βελτίωση του μεταφορικού στόλου, δε χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις. Με μερικά δισεκατομμύρια, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού, το Ταχυδρομείο θα κυριαρχούσε κατά κράτος στην ταχυδρομική αγορά.
*****
Πολιτική ρεμούλας, κακοδιαχείρισης, διάλυσης. Ενας οργανισμός με υπεράριθμο προσωπικό στη δύναμή του (12.000 προσωπικό για 11.425 οργανικές θέσεις) έχει έλλειψη προσωπικού στην Αθήνα. Ελλειψη στη διανομή, στα κέντρα διανομής, στους οδηγούς, στα δέματα, στα εξπρές κλπ.
Πολιτική που αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο οι διάφοροι αετονύχηδες ιδιώτες, που αλωνίζουν ασύδοτα με δεκάδες ιδιωτικές ταχυδρομικές υπηρεσίες. Τα προβλήματα έτσι δεν είναι μόνο προβλήματα των ταχυδρόμων. Είναι προβλήματα ολόκληρου του Ταχυδρομείου.
****
Η μαζικότητα στη συμμετοχή της απεργίας, η αντοχή στη διάρκεια, η δυναμική παρουσία στις συγκεντρώσεις και πορείες πολλούς εξέπληξαν και κυρίως εκείνους που με κάθε τρόπο θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι μόνο ένας δρόμος υπάρχει. Ο δρόμος της υποταγής και του συμβιβασμού με μια πραγματικότητα που οι ίδιοι διαμόρφωσαν. Γι' αυτό ο αγώνας των ταχυδρόμων με τα παραπάνω χαρακτηριστικά ξεφεύγει από τα πρότυπα του "αγώνα του κοινωνικού... εταιρισμού". Δημιουργεί άλλες προοπτικές.
Ο αγώνας των ταχυδρόμων συνεχίζεται, γιατί έχουμε κατανοήσει ότι πρόθεση και κυρίως πράξη της κυβέρνησης είναι η παραπέρα συρρίκνωση των ΕΛΤΑ. Οι ταχυδρόμοι της Αθήνας δεν είπαν ακόμα την τελευταία λέξη. Θα υπερασπιστούν με αξιοπρέπεια την "τσάντα" τους, τη δουλιά τους, την ανάπτυξη των ΕΛΤΑ.
Βασίλης ΒΗΤΤΟΣ
Μέλος ΔΣ Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας
Ηταν επόμενο πρώτος ο ταχυδρόμος να πει "δεν πάει άλλο". Γιατί, πρώτα και κύρια, στις δικές του πλάτες πέφτει το ασήκωτο βάρος αυτής της διαλυτικής πολιτικής. Αυτός δουλεύει 12 και 14 ώρες τη μέρα. Αυτός δεν παίρνει άδεια το καλοκαίρι, 7 χρόνια τώρα. Η μαζικότητα στην απεργία, η αντοχή στη διάρκεια, η δυναμική παρουσία στις συγκεντρώσεις και πορείες πολλούς εξέπληξαν και κυρίως εκείνους που με κάθε τρόπο θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι μόνο ένας δρόμος υπάρχει. Ο δρόμος της υποταγής και του συμβιβασμού με μια πραγματικότητα που οι ίδιοι διαμόρφωσαν. Γι' αυτό ο αγώνας των ταχυδρόμων δημιουργεί άλλες προοπτικές