"Θέλουν να εξοντώσουν όλους τους 8ωρίτες. Το έχουν πει καθαρά ότι μόνο κάνα - δυο θα μείνουν σε κάθε κατάστημα",τονίζει η Λουίζα Παχή,εργαζόμενη στην εταιρία σούπερ μάρκετ ALIMENTA TOP,η οποία απολύθηκε την περασμένη Τρίτη, για δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο! Με πρωτοβουλία του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας χτες το απόγευμα συνδικαλιστές και εμποροϋπάλληλοι πραγματοποίησαν εξόρμηση διαμαρτυρίας έξω απ' το κατάστημα στα Κάτω Πατήσια, ενώ οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες και θα διευρυνθούν και σε άλλα καταστήματα της εταιρίας.
Το τελευταίο διάστημα ο εργοδότης προχωρά σε απολύσεις εργαζομένων πλήρους απασχόλησης και τους αντικαθιστά με ωρομίσθιους, που ήδη αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία του προσωπικού. Οπως καταγγέλλει ο Σύλλογος, την περασμένη Τρίτη απολύθηκε και πάλι η Λουίζα Παχή, γιατί "ενοχλούσε" η συνδικαλιστική της δράση, αλλά και το ότι ήταν πλήρους απασχόλησης.
Η πρώτη απόλυση έγινε πέρσι τον Αύγουστο χωρίς καν κάποια πρόφαση και μετά από παρέμβαση του Συλλόγου επανήλθε στη δουλιά. Από κείνη τη στιγμή, μπήκε στο "μάτι" και, όπως θα πει η ίδια, "φέτος τον Απρίλη, ξαφνικά με μετέθεσαν στο κατάστημα στους Αμπελόκηπους και την ακριβώς επόμενη μέρα στο κατάστημα στη Λιοσίων. Ηταν δυσμενής μετάθεση και επιδίωκαν να με κάνουν να φύγω μόνη μου. Οταν αυτό δεν έγινε, την Τρίτη, μόλις τέλειωσα τη δουλιά, μου κοινοποίησαν τη νέα απόλυση".
Οσο για τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν, η Λουίζα είναι αποκαλυπτική: "Τρομοκρατία, άσχημη συμπεριφορά, μας βρίζουν και μας προσβάλλουν μπροστά και στους πελάτες. Φοβερή εντατικοποίηση γιατί το προσωπικό είναι λίγο. Θέλουν ανθρώπους για όλες τις δουλιές".
Με κινητοποίηση στο λιμάνι της Ελευσίνας, οι εργαζόμενοι εμπόδισαν την εκφόρτωση εισαγόμενου τσιμέντου από την Τουρκία και απαίτησαν μέτρα ελέγχου των εισαγωγών
"Μπλόκο" στο λιμάνι της Ελευσίνας πραγματοποίησαν χτες για δεύτερη συνεχή μέρα, εργάτες και συνδικαλιστές από τις τσιμεντοβιομηχανίες όλης της χώρας, εμποδίζοντας το πλοίο "Δημήτριος 2" να ξεφορτώσει 975 τόνους τσιμέντου από την Τουρκία.Ταυτόχρονα απαίτησαν από την κυβέρνηση να πάρει τα απαραίτητα μέτρα για τον έλεγχο των εισαγωγών.
"Οχι στο εισαγόμενο τσιμέντο. Οχι στην αποβιομηχάνιση της χώρας",έγραφε το μεγάλο πανό που αναρτήθηκε απέναντι ακριβώς από την πύλη του λιμανιού. Ηταν 7 το πρωί και δεκάδες διαδηλωτές είχαν αποκλείσει ήδη την πύλη και παρέμειναν εκεί για αρκετές ώρες. "Δε θέλουμε να γίνει στην τσιμεντοβιομηχανία, όπως στη Χαλυβουργική και σε άλλους κλάδους",έλεγαν ο ένας μετά τον άλλο.
Η συγκεκριμένη εισαγωγή έχει γίνει μετά από παραγγελία της εταιρίας έτοιμου μπετόν "Αθ. Αγγέλου και υιοί ΑΒΕΕ".Στο μεταξύ η Ομοσπονδία του κλάδου παρενέβη στα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών και στο σχετικό υπόμνημά της, ζητά να εφαρμοστούν οι νόμιμες διαδικασίες, οι οποίες επιβάλλουν να γίνει δειγματοληψία από τον ΕΛΟΤ (Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης), να ελεγχθεί αν τηρούνται οι απαραίτητες ποιοτικές προδιαγραφές, για να μπορέσει να εκτελωνιστεί. Η όλη διαδικασία κρατά περίπου 28 μέρες. Στο διάστημα αυτό το προϊόν πρέπει να παραμείνει στις αποθήκες του τελωνείου, ώστε "να διασφαλιστεί - τονίζεται στο υπόμνημα - ότι το προϊόν που ελέγχεται είναι το ίδιο με το εισαγόμενο".
Στη χώρα μας παράγονται ετησίως 13,5 εκατομμύρια τόνοι τσιμέντου, απ' τους οποίους οι 7 εκατ. τόνοι εξάγονται.Είναι απ' τα καλύτερα ποιοτικά στην Ευρώπη και το φθηνότερο. Η τιμή του τόνου, μετά τη συνηθισμένη έκπτωση που γίνεται για τέτοιου μεγέθους παραγγελίες, διαμορφώνεται στις 19.166 δραχμές, όμως ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας θα πληρώσει 22.116 δραχμές τον τόνο το εισαγόμενο και όπως θα πει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Τ. Μάναλης, "δηλαδή 3.000 δραχμές περισσότερο, απ' ό,τι αν αγόραζε εγχώριο, χωρίς να υπολογιστεί το κόστος των παραπέρα καθυστερήσεων. Τι κομπίνα παίζεται; Εκτιμούμε ότι στόχος είναι να πιεστεί η εγχώρια τσιμεντοβιομηχανία ".
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις ο Θ. Σμυρίλιος,μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας, θα επισημάνει ότι "τυχόν έναρξη εισαγωγών ξένου τσιμέντου θα δώσει σοβαρό χτύπημα, στην ήδη συρρικνωμένη εγχώρια τσιμεντοβιομηχανία. Ευθύνες έχει και η κυβέρνηση, η οποία εφαρμόζει κατά γράμμα τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αδιαφορώντας ή και υποσκάπτοντας το μέλλον της εγχώριας τσιμεντοβιομηχανίας.Με την κινητοποίησή μας, απευθυνόμαστε και σε αυτή, καλώντας τη να πάρει επίσημα θέση, να στηρίξει τον κλάδο, εφαρμόζοντας κλαδική πολιτική ανάπτυξης".
Στη συγκέντρωση σε ένδειξη συμπαράστασης παραβρέθηκαν ο δήμαρχος Ελευσίνας, Γ. Γεωργόπουλος,οι αντιδήμαρχοι Ελευσίνας, εκπρόσωποι του Εργατικού Κέντρου της πόλης, της Ομοσπονδίας συνταξιούχων τσιμεντεργατών, του σωματείου της "Χαλυβουργικής", των εργαζομένων στο δήμο κ. ά.
Στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά κατέθεσαν συνδικαλιστές ναυτεργάτες ονόματα και στοιχεία για το παράνομο κύκλωμα της "δουλεμπορίας" στην Ακτή Μιαούλη. Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις
Η κατάφωρη παραβίαση της νομοθεσίας, οι σοβαρότατες ευθύνες που βαρύνουν τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά την κυβέρνηση και ονόματα 11 ναυτιλιακών πρακτόρων, για τους οποίους αποδείχτηκε ότι ναυτολογούν ναυτεργάτες, παίρνοντας "κεφαλιάτικο", περιλαμβάνονται σε υπόμνημα που κατέθεσαν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σάββας Τσιμπόγλου και ο πρόεδρος της ναυτεργατικής ένωσης "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" Γιάννης Μανουσογιαννάκης.
Το περιεχόμενο του υπομνήματος παρουσιάστηκε χτες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Ταυτόχρονα, οι ναυτεργάτες συνέχισαν και χτες τις κινητοποιήσεις ενάντια στη μεσιτεία με νέο τετράωρο αποκλεισμό του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και "επισκέψεις" σε γραφεία ναυτιλιακών πρακτόρων.
Τα ονόματα των ναυτιλιακών πρακτόρων που είναι πλέον στη διάθεση της Δικαιοσύνης είναι: Χαλδαίος,Κουμάντας,Κισανάκης,Πισσάς,Χατζηευφραιμίδης,Χατζηφώτης,Κασιμάτης,Γιαννακόπουλος,Μπέλλος,Παπανικολάου και Σταυρίδης,ο οποίος είναι αρχιπλοίαρχος! Ο κατάλογος των πρακτόρων θα συμπληρώνεται ανάλογα με τα στοιχεία που θα συγκεντρώνονται, όπως για τον πράκτορα Δημοσθένη Πασχαλίδη και τον συνεργάτη του κ. Βασιλά,στην κατοχή των οποίων βρέθηκαν προχτές σφραγίδες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά!
Στο υπόμνημα των συνδικαλιστών τονίζεται ότι η σχετική νομοθεσία έχει μετατραπεί σε "κουρελόχαρτο", όχι μόνο από τους πράκτορες, αλλά και από το ίδιο το υπουργείο Ναυτιλίας. Οπως αναφέρεται, από το 1936 ο ν.192 αναφέρει:"Δεν επιτρέπεται η σύστασις ή η συνέχισις της λειτουργίας ιδιωτικού γραφείου ευρέσεως εργασίας επί πλοίου εις εργάτας θαλάσσης ή καθ' οιονδήποτε τρόπον και παρ' οιονδήποτε προσώπων άσκησις σχετικού προς αυτήν έργου ή επαγγέλματος".Επίσης: "Η εξεύρεσις εργασίας εις ναυτικούς δεν επιτρέπεται να αποτελέσει αντικείμενον εμπορίου εξασκουμένου προς κερδοσκοπίαν οιουδήποτε προσώπου, εταιρίας ή ιδρύματος. Ουδεμία εξεύρεσις εργασίας δύναται να δώσει αφορμήν εις πληρωμήν αμοιβής τινός αμέσως ή εμμέσως...".
Οι συνδικαλιστές στο υπόμνημα δίνουν και μία "γεύση" από τη δραστηριότητα των "δουλεμπόρων". "Το "κεφαλιάτικο" για ναυτολόγηση κυμαίνεται κατά κανόνα στις 300 - 500 χιλ. δραχμές, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τις ξεπερνά. Η εικόνα αυτή συμπληρώνεται από πολλές καταγγελίες, που μαρτυρούν ότι το κύκλωμα του δουλεμπορίου επεκτείνεται μέσα στις ίδιες τις ναυτιλιακές εταιρίες". Υπογραμμίζουν επίσης:"Παράνομη και αξιόποινη πράξη δεν είναι μόνο ο χρηματισμός και η αισχροκέρδεια, αλλά η ίδια η ύπαρξη ιδιωτικών γραφείων ναυτικής εργασίας και ναυτολόγησης".
Την εποχιακή συγκυριακή ανάκαμψη της απασχόλησης αντανακλούν τα στοιχεία του ΟΑΕΔ για την εγγεγραμμένη ανεργία το Μάη,την οποία παρουσιάζει στο 6,83%.Παρ' όλα αυτά τον Μάη του 1996 το ποσοστό ήταν μικρότερο, 6,32%,ενώ τον Απρίλη του 1997 το ποσοστό ήταν 8,54%.
Ωστόσο, οι απολύσεις τον Μάη παρουσίασαν την ίδια "σταθερότητα", αφού κάθε εργάσιμη μέρα του απολύονταν 592 εργαζόμενοι. Συνολικά απολύθηκαν 14.803 εργαζόμενοι, ενώ τον Απρίλη 13.061!
Οι εγγεγραμμένοι άνεργοι το Μάη έφτασαν τους 182.280,ενώ τον Απρίλη ήταν 210.494.Ενα χρόνο πριν, όμως, το Μάη του 1996 οι άνεργοι ήταν 157.401.Οι απόλυτοι αυτοί αριθμοί δείχνουν ότι η ανεργία όχι μόνο δεν περιορίζεται, αλλά όλο και περισσότεροι άνεργοι υποφέρουν από την έλλειψη δουλιάς. Σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ σημαντικό ρόλο παίζει η αύξηση των γυναικών που αναζητούν εργασία, γι' αυτό - συμπεραίνει - και η πλειοψηφία των ανέργων είναι γυναίκες.
Από το σύνολο των 182.280 ανέργων επιδοτούνται μόλις οι 94.854.Το Μάη έγιναν επίσης 29.684 νέες εγγραφές ανέργων.
Οι άνεργοι, που δεν έχουν εργαστεί προηγούμενα ή δεν έχουν ασφαλιστεί για την εργασία που έκαναν, μπορούν να εγγραφούν στο Μητρώο Ανέργων του ΟΑΕΔ και να παραλάβουν κάρτα ανεργίας, αφού καταθέσουν έγγραφο του ΙΚΑ ότι δεν είναι ασφαλισμένοι. Η διευκρίνιση έγινε από τη Διεύθυνση Ασφάλισης του ΟΑΕΔ στο "Ρ", επειδή καταγγέλθηκε στην εφημερίδα ότι από υπηρεσίες του ΟΑΕΔ ζητείται σαν απαραίτητη προϋπόθεση η προσκόμιση βιβλιαρίου ενσήμων για την έκδοση κάρτας ανεργίας.
Πιστοποιητικό αξιοπλο'ϊας στο πλοίο "Βαλεντίνο", χωρίς να αναφέρεται η υπερκατασκευή 30 καμπίνων! Απολύθηκε ο ύπαρχος, που εντόπισε την παρανομία
"Ξαναχτύπησε" ο Ελληνικός Νηογνώμονας,για να αποδειχτεί για πολλοστή φορά ότι θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Στο επιβατηγό πλοίο ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ με σημαία Κύπρου, το οποίο διαθέτει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας από τον Ελληνικό Νηογνώμονα, έχει γίνει υπερκατασκευή 30 καμπινών πάνω από το μπαρ του, η οποία δεν αναγράφεται στα πλάνα του πλοίου και στα πιστοποιητικά του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υπολογιστεί η ευστάθειά του και η διαγωγή του!Το γεγονός καταγγέλλει ο ύπαρχος του πλοίου Κωνσταντίνος Αργυρός προς τη Διεύθυνση Εμπορικών Πλοίων και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και δημοσιοποίησε χτες η ΠΕΜΕΝ.
Ο ύπαρχος ενημέρωσε τους πλοιοκτήτες Καραηλία και Καραφωτιά ότι επειδή η υπερκατασκευή δεν υπήρχε στα πλάνα του πλοίου, ο ίδιος δεν μπορούσε να υπολογίσει την ευστάθεια και τη διαγωγή του! Ως απάντηση στην επιμονή του να μάθει γιατί η υπερκατασκευή δεν αναφέρεται στα πλάνα του πλοίου, οι πλοιοκτήτες τού απάντησαν ...με απόλυση!Ο ύπαρχος στην καταγγελία του αναφέρει: "Παρακαλώ ελέγξατε τ' ανωτέρω, αφού διατάξετε επιθεώρηση, μετά του Ελληνικού Νηογνώμονα και εμού διά την καλύτερη υπόδειξη και διά να γνωρίζω το τι συνέβαινε στο πλοίο, αφού δε θα μπορούν παρουσία σας να μου αποκρύψουν στοιχεία". Δηλώνει, επίσης, ότι θα αναφερθεί και στην Εισαγγελική Αρχή Πατρών και ζητά, "εφόσον διαπιστωθεί παράβαση που αφορούσε την ασφάλεια του πλοίου", την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων.
Από την κινητοποίηση στο λιμάνι της Ελευσίνας