Στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά κατέθεσαν συνδικαλιστές ναυτεργάτες ονόματα και στοιχεία για το παράνομο κύκλωμα της "δουλεμπορίας" στην Ακτή Μιαούλη. Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις
Η κατάφωρη παραβίαση της νομοθεσίας, οι σοβαρότατες ευθύνες που βαρύνουν τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά την κυβέρνηση και ονόματα 11 ναυτιλιακών πρακτόρων, για τους οποίους αποδείχτηκε ότι ναυτολογούν ναυτεργάτες, παίρνοντας "κεφαλιάτικο", περιλαμβάνονται σε υπόμνημα που κατέθεσαν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σάββας Τσιμπόγλου και ο πρόεδρος της ναυτεργατικής ένωσης "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" Γιάννης Μανουσογιαννάκης.
Το περιεχόμενο του υπομνήματος παρουσιάστηκε χτες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Ταυτόχρονα, οι ναυτεργάτες συνέχισαν και χτες τις κινητοποιήσεις ενάντια στη μεσιτεία με νέο τετράωρο αποκλεισμό του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και "επισκέψεις" σε γραφεία ναυτιλιακών πρακτόρων.
Τα ονόματα των ναυτιλιακών πρακτόρων που είναι πλέον στη διάθεση της Δικαιοσύνης είναι: Χαλδαίος,Κουμάντας,Κισανάκης,Πισσάς,Χατζηευφραιμίδης,Χατζηφώτης,Κασιμάτης,Γιαννακόπουλος,Μπέλλος,Παπανικολάου και Σταυρίδης,ο οποίος είναι αρχιπλοίαρχος! Ο κατάλογος των πρακτόρων θα συμπληρώνεται ανάλογα με τα στοιχεία που θα συγκεντρώνονται, όπως για τον πράκτορα Δημοσθένη Πασχαλίδη και τον συνεργάτη του κ. Βασιλά,στην κατοχή των οποίων βρέθηκαν προχτές σφραγίδες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά!
Στο υπόμνημα των συνδικαλιστών τονίζεται ότι η σχετική νομοθεσία έχει μετατραπεί σε "κουρελόχαρτο", όχι μόνο από τους πράκτορες, αλλά και από το ίδιο το υπουργείο Ναυτιλίας. Οπως αναφέρεται, από το 1936 ο ν.192 αναφέρει:"Δεν επιτρέπεται η σύστασις ή η συνέχισις της λειτουργίας ιδιωτικού γραφείου ευρέσεως εργασίας επί πλοίου εις εργάτας θαλάσσης ή καθ' οιονδήποτε τρόπον και παρ' οιονδήποτε προσώπων άσκησις σχετικού προς αυτήν έργου ή επαγγέλματος".Επίσης: "Η εξεύρεσις εργασίας εις ναυτικούς δεν επιτρέπεται να αποτελέσει αντικείμενον εμπορίου εξασκουμένου προς κερδοσκοπίαν οιουδήποτε προσώπου, εταιρίας ή ιδρύματος. Ουδεμία εξεύρεσις εργασίας δύναται να δώσει αφορμήν εις πληρωμήν αμοιβής τινός αμέσως ή εμμέσως...".
Οι συνδικαλιστές στο υπόμνημα δίνουν και μία "γεύση" από τη δραστηριότητα των "δουλεμπόρων". "Το "κεφαλιάτικο" για ναυτολόγηση κυμαίνεται κατά κανόνα στις 300 - 500 χιλ. δραχμές, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τις ξεπερνά. Η εικόνα αυτή συμπληρώνεται από πολλές καταγγελίες, που μαρτυρούν ότι το κύκλωμα του δουλεμπορίου επεκτείνεται μέσα στις ίδιες τις ναυτιλιακές εταιρίες". Υπογραμμίζουν επίσης:"Παράνομη και αξιόποινη πράξη δεν είναι μόνο ο χρηματισμός και η αισχροκέρδεια, αλλά η ίδια η ύπαρξη ιδιωτικών γραφείων ναυτικής εργασίας και ναυτολόγησης".