ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Γενάρη 1997
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
"ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΧΟΡΟΥ"
Αυτοαποκαλυπτική απάντηση...

Σχόλιο του Πολιτιστικού Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ σε απάντηση της Σοφίας Κατσανέβα για την ιδιωτική της "Ακαδημία Χορού"

Απαντώντας στην επερώτηση που κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ,σχετικά με την ίδρυση στη χώρα μας παραρτήματος της "Ακαδημίας Χορού και Μουσικής της Σόφιας Βουλγαρίας "Πάντσο Βλαδιγέροφ"",η ιδρύτρια της "Ακαδημίας" Σοφία Κατσανέβα Παπανδρέου,ανάμεσα στα άλλα αναφέρει: "Η σχολή μας λειτουργεί ως Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών. Εκατοντάδες τέτοια κέντρα λειτουργούν στην Ελλάδα σήμερα και μάλιστα σε άλλους εκπαιδευτικούς τομείς ανταγωνιστικά με δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια, κάτι που δεν ισχύει στο χώρο του χορού, αφού εδώ δεν υπάρχουν δημόσιες ανώτατες σχολές. Τα πτυχία χορηγούνται από την παγκοσμίου φήμης πανεπιστημιακή Ακαδημία Μουσικής Σόφιας "Πάντσο Βλαδιγέροφ" η οποία είναι και αναγνωρισμένη διεθνώς ως ανώτατη σχολή. (...) Πολιτικά, ηθικά και εκπαιδευτικά, πιστεύουμε ότι πράττουμε το σωστό, γιατί στόχος μας δεν είναι άλλος από την επιδίωξη να αναβαθμιστεί το επίπεδο της χορευτικής παιδείας στη χώρα μας, στην ουσία και όχι στον τύπο. Επιπλέον η συνεργασία μας με μία φίλη γειτονική χώρα, όπως η Βουλγαρία, μπορεί να συμβάλλει θετικά στην αναγκαία σύσφιξη των πολιτιστικών και όχι μόνο σχέσεων των δύο χωρών".

Σχόλιο του Πολιτιστικού Τμήματος του ΚΚΕ

Το Πολιτιστικό Τμήμα της ΚΕ του ΚΚΕ,το οποίο έλαβε γνώση της απάντησης της Σοφίας Παπανδρέου Κατσανέβα, τη σχολιάζει ως εξής:

"Αποκαλυπτική στην απάντησή της η Σ. Κατσανέβα, αποδέχεται ότι η επιχείρηση χορού και μουσικής που έχει, είναι απλά, Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών και όχι Ακαδημία, όπως ψευδέστατα προσδιορίζει ο τίτλος της σχολής της. Επίσης, αναγνωρίζει ότι η "Ακαδημία Χορού και Μουσικής", δεν μπορεί να δίνει μεταπτυχιακά διπλώματα,όπως και πάλι ψευδέστατα δήλωνε στη συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει. Βεβαίως, υπάρχει το θέμα με το αν είναι νομικά και ουσιαστικά δυνατό στην Ελλάδα να σπουδάζουν οι μαθητές της εν λόγω σχολής, και στη Σόφια να παίρνουν πτυχίο.

Η κ. Κατσανέβα "ξέχασε" να αναφέρει στην απάντησή της, από πού έχει πάρει άδεια λειτουργίας και πέρυσι - όταν λειτουργούσε στους Αγ. Αναργύρους- και φέτος και αν γνωρίζει, ποια είναι η εποπτεύουσα αρχή. Γιατί ούτε το υπουργείο Πολιτισμού, ούτε το Παιδείας, ούτε των Εσωτερικών της έχουν δώσει άδεια λειτουργίας.Αν ενδιαφέρεται πράγματι η κ. Κατσανέβα να αναβαθμιστεί το επίπεδο της χορευτικής παιδείας, γιατί δεν παρεμβαίνει στο να λειτουργεί ουσιαστικά και να αναβαθμιστεί η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.

Τέλος, νομίζουμε ότι είναι τουλάχιστον ατυχής η προσπάθεια σύνδεσης της οικονομικής εκμετάλλευσης νέων ανθρώπων μέσω της "Ακαδημίας" με τη σύσφιξη των σχέσεων της Ελλάδας με τη Βουλγαρία. Ο πολιτισμός, πράγματι μπορεί να λειτουργήσει σαν γέφυρα φιλίας και συνεργασίας μεταξύ δύο λαών. Ο πολιτισμός όμως και όχι οι εμπορικές δραστηριότητες του όποιου επιχειρηματία".

"Αξίζει να σημειώσουμε" καταλήγει στο σχόλιό του το Πολιτιστικό Τμήμα της ΚΕ του ΚΚΕ "τις σοβαρές ευθύνες της κυβέρνησης η οποία, παρ' ότι τρία υπουργεία της δηλώνουν ότι δεν έχουν δώσει άδεια λειτουργίας της, δεν παίρνει κανένα μέτρο ελέγχου της εν λόγω σχολής, εδώ και δύο χρόνια".

Νίπτει τας χείρας του...

Εύγλωττη σιωπή του ΥΠΠΟ υπέρ του ιδιωτικού Μουσείου των Γουλανδρήδων και σε βάρος του αρχαίου Λυκείου

Ο υπουργός Πολιτισμού, μόλις χτες, ανακοίνωσε την αποκάλυψη του αρχαίου Λυκείου στο δημόσιο οικόπεδο στη Ρηγίλλης, που παραχωρήθηκε για να κτιστεί το ιδιωτικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ενώ γνώριζε το θέμα, αφού απάντησε σχετικά, στις 21/11/96 στη Βουλή, σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Λέων Αυδή.Και ενώ το γνώριζε, απαξίωσε να ενημερώσει με ανακοίνωση του ΥΠΠΟ τον Τύπο. Και σαν μην έφτανε αυτό, στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, χαρακτήρισε εαυτόν "έκπληκτο" που δεν το είχαμε πληροφορηθεί.

Πολύ φοβόμαστε ότι αλλού βρίσκεται το κίνητρο, αφού η πρόσφατη μεγάλη αποκάλυψη αποτελεί νέο σοβαρότατο στοιχείο ενάντια στην ανέγερση του μουσείου, την οποία έχουν καταγγείλει μαζικοί φορείς και κόμματα.Ο Ε. Βενιζέλος, στη Βουλή, είχε πει σχετικά με τη διατήρηση του αρχαίου Γυμνασίου: "Ολα μπορούν να γίνουν με τρόπο που να είναι λειτουργικά και αρχαιολογικά ανεπίληπτος" (!).

Αν πρόθεση της κυβέρνησης είναι, όπως φαίνεται, να μη χαλάσει το χατίρι των Γουλανδρήδων και να καταχώσει το Λύκειο όπου δίδαξε ο Σωκράτης και ο Αριστοτέλης ίδρυσε την Περιπατητική Σχολή, αναγκαίο σχόλιο σ' αυτή την πρόθεση αποτελεί η απάντηση του Λ. Αυδή στη συζήτηση της Βουλής: "Η θέση του κυρίου υπουργού έχει επικρατήσει από την εποχή της χούντας, της Αρχαιολογίας των εργολάβων, που αρχίζει από το πλάκωμα των αρχαίων και περνάει στους διάφορους εγκιβωτισμούς ή εγκλωβισμούς που παράγουν εξαμβλώματα. Οπως ο Αγιος Νικόλαος στο σταθμό των αυτοκινήτων στον Κηφισσό, το βυζαντινό εκκλησάκι κάτω από το υπουργείο Παιδείας και στους εγκλωβισμούς τμημάτων του τείχους του Θεμιστοκλέους στα υπόγεια του τέως υπουργείου Πολιτισμού, στο γκαράζ της πλατείας Κλαυθμώνος κ. ά."

"Λογική" του υπουργού Πολιτισμού είναι το "ουδεμίαν ευθύνη φέρω", με το "προκάλυμμα" της μόλις τρίμηνης θητείας του στο ΥΠΠΟ. Το χειρότερο είναι ότι επίμονα αποφεύγει να απαντήσει για μεγάλα θέματα όπως:

Ακρόπολη: Μόνο εθνική μειοδοσία δε χαρακτήρισε τα δημοσιεύματα για τις απαράδεκτες καθυστερήσεις στην Ακρόπολη. Αλλά είπε "ο μόνος που δικαιούται να ασκήσει κριτική στους κόλπους του ΥΠΠΟ για τις καθυστερήσεις είμαι εγώ που ήρθα τους τελευταίους τρεις μήνες" (!). Δεν αποδέχτηκε ευθύνες σαν να μην είναι μέλος της μίας και αυτής κυβέρνησης των τελευταίων χρόνων. Ούτε απαντήσεις έδωσε για το πώς θα απεμπλακούν τα έργα από τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις κι αν τελικά θα προσληφθούν οι 40 μαρμαροτεχνίτες που ζητάει η Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης (ΕΣΜΑ).

Κρατικές ορχήστρες: Τα προβλήματα των ΚΟΑ, ΚΟΘ και ΚΟΕΜ ο Ε. Βενιζέλος τα αποδίδει στις ιδιορρυθμίες των καλλιτεχνών (!), αλλά "ο υπουργός δεν πρέπει να εμπλέκεται σε αυτά. Πρέπει να κρατάει αποστάσεις", αν και ως εποπτεύων υποχρεούται και να ελέγχει και να διευκολύνει το έργο των ορχηστρών.

"ΡΟΤΟΝΤΑ"
Η "συμβολική πίεση" οδήγησε στην αναπομπή

Με το ένα πόδι στη Ροτόντα μπαίνει η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης μετά την αναπομπή του θέματος απ' τον υπουργό Πολιτισμού Ε. Βενιζέλου.

Χωρίς να υπάρξει κανένα καινούριο δεδομένο στην υπόθεση, παρά μόνο η διάθεση της κυβέρνησης για υποχώρηση απέναντι στους εκβιασμούς της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αποφάσισε αργά χτές το βράδι να δώσει εξηγήσεις στην Εκκλησία για την προηγούμενη απόφασή του των τριών μόνο ετησίως λατρευτικών χρήσεων του μνημείου. Ετσι, προκειμένου να συνταχτεί μελέτη αντοχής της Ροτόντας για την οποιαδήποτε χρήση της, το μνημείο θα δοθεί τρεις φορές για λατρευτική χρήση και άλλες τόσες για κοσμικές εκδηλώσεις.

Η διάθεση της κυβέρνησης να "τακτοποιήσει" τις σχέσεις του με την Εκκλησία φάνηκε και κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του υπουργού Πολιτισμού Ευ. Βενιζέλου που προηγήθηκε της απόφασης του ΚΑΣ. Ο Ευ. Βενιζέλος επιστρατεύοντας κούφια επιχειρήματα και νομικίστικες τρίπλεςανέπεμψε το θέμα της "Ροτόντας", με τίτλο "λειτουργικές χρήσεις", επιδιώκοντας να αυξήσει, όπως θέλει η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, τις μέρες λειτουργίας στο μνημείο.Την αναπομπή τη χαρακτήρισε "μερική", ισχυριζόμενος ότι το ΚΑΣ μπορεί να αποφασίζει πόσες ημέρες, αλλά όχι και ποιες θα λειτουργείται το μνημείο, γιατί "αυτό παραβιάζει τις θρησκευτικές ελευθερίες" (!).

Ο υπουργός έκανε και κριτική στην απόφαση του ΚΑΣ, λέγοντας στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου ότι "το Συμβούλιο προσδιόρισε τις τρεις ημέρες, αλλά όχι και το συνολικό αριθμό χρήσεων που αντέχει το μνημείο".Αλλά ακόμα κι αν το έκανε αυτό το ΚΑΣ, τι σχέση μπορούσε να έχει με την Εκκλησία, αφού ο υπουργός, στο έγγραφο που έστειλε στη Διεύθυνση Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, υπεραμύνεται του μνημειακού χαρακτήρα και της αποκλειστικής ευθύνης του κράτους;

Επιπλέον ζητάει μελέτη για την αντοχή του μνημείου, προκειμένου να έχει και την τεχνική κάλυψη των παραχωρήσεων που σχεδιάζει.Οι διαθέσεις του έλκονται, φανερά, από τους απανωτούς εκβιασμούς της Μητρόπολης, όσο κι αν το αρνείται, μιλώντας για "εγκαθίδρυση αντιδικίας που δεν εξυπηρετεί τη διάσωση, προστασία και αξιοποίηση των Βυζαντινών μνημείων".

Ο "Ρ" με ερώτηση "υπενθύμισε" στον υπουργό ότι την προηγούμενη τακτική της Μητρόπολης και ο Ε. Βενιζέλος απάντησε: "Η τακτική της η προηγούμενη, των τελευταίων μηνών, είναι να συμμορφώνεται στην απόφαση και να ζητάει άδεια πριν από οποιαδήποτε χρήση. Η όποια πίεση είναι πίεση συμβολική".

Τελικά η "συμβολική πίεση" έφερε το ποθητό αποτέλεσμα.

Ερχεται "Ο εργένης"...

Κάποια παράξενη κατάρα φαίνεται ότι κατατρέχει τον ήρωα της νέας ταινίας του Νίκου Παναγιωτόπουλου,έναν τριαντάρη τραπεζικό υπάλληλο, που κάποια μέρα ανακαλύπτει πως η γυναίκα του τον έχει εγκαταλείψει για να γίνει πόρνη πολυτελείας. Και σαν να μην έφτανε αυτό, από εδώ και στο εξής όποια γυναίκα ερωτεύεται, πέφτει κι αυτή στα χέρια του αδίστακτου προαγωγού και ο "δύστυχος" τραπεζικός καταδικάζεται να παραμείνει εργένης.

Εχοντας ένα πλούσιο υλικό στα χέρια του, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος μοντάρει με εντατικούς ρυθμούς, προκειμένου η ταινία να βγει στις αίθουσες στις 24 του Γενάρη.

"Ο εργένης" - αυτός είναι ο τίτλος της ταινίας - μπορεί να χαρακτηριστεί σαν μαύρη κωμωδία, αλλά και σαν ερωτικό θρίλερ, καθώς οι δημιουργοί του υπόσχονται ένα έργο με γρήγορους ρυθμούς, αγωνία, χιούμορ και αισθησιασμό. Τους κεντρικούς ρόλους κρατάνε ο Στράτος Τζώρτζογλου και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.Στη διανομή των ρόλων συμμετέχουν ο Ακης Σακελλαρίου,η Λήδα Ματσάγκου,ο Στάθης Λιβαθηνός,η Ναταλία Δραγούμη και ο Σπύρος Σταυριανίδης.Επίσης, σε κάποιους χαρακτηριστικούς ρόλους, υποδύονται τους εαυτούς τους οι δημοσιογράφοι Παύλος Τσίμας και Αποστόλης Αποστολόπουλος κι ένα φωτομοντέλο, η Τζένη Μπαλατσινού.

Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου, που συνυπογράφει και το σενάριο. Ενώ τη μουσική υπογράφουν οι Γιάννης Αγγελάκας, Γιώργος Καρράς και Γιώργος Χριστιανάκης από το συγκρότημα "Τρύπες".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ