ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 19 Γενάρη 1997
Σελ. /56
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πολιτιστική επίθεση

Συζήτηση με τον δήμαρχο Βύρωνα, Νίκο Ρογκάκο, και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Πνευματικού Κέντρου του δήμου, Βασίλη Κολοβό

Μπορεί κάποιοι να επιδιώκουν την αποξένωση και την ισοπέδωση αρχών και αξιών. Ισως, η έννοια του πολιτισμού να διαστρεβλώνεται, κάποιες φωτεινές προσπάθειες να αγνοούνται. Υπάρχουν, όμως, άνθρωποι και φορείς με πολιτιστικές και αγωνιστικές παραδόσεις που "επενδύουν" όνειρα και αγώνες, προκειμένου να υπάρξει πολιτιστική αναβάθμιση του λαού και του τόπου μας, αφού, αυτός ο λαός ξέρει καλά ότι το πλέον αποτελεσματικό επιθετικό εθνικό μας "όπλο" είναι ο πολιτισμός.

Ο Δήμος Βύρωνα και το Πνευματικό Κέντρο του,με πίστη, όραμα και σαφείς προσανατολισμούς φροντίζουν ακούραστα για το αύριο, μέσα από την εκπαίδευση των νέων, μέσα από τη μουσική, το χορό, το θέατρο, τις εικαστικές τέχνες απαντούν και αντιστέκονται στην ισοπέδωση. Τη στιγμή που τα κονδύλια για τον πολιτισμό μειώνονται, ο δήμος Βύρωνα, τριπλασιάζει τα χρήματα για την πολιτιστική αναβάθμιση των δημοτών του και όχι μόνο.

Εκεί ψηλά, στα όρια της Ανατολικής Αττικής, όπου τα καραβάνια των προσφύγων από τη Μικρά Ασία πριν από αρκετές δεκαετίες βρήκαν μια σταλιά γης και έχτισαν τις παράγκες τους, εκεί ψηλά ανάμεσα σε ρέματα και βράχια, που αργότερα τα εξόρυξαν και έφτιαξαν τα φτωχικά τους, για να στεγάσουν τις φαμελιές τους και την πολιτιστική τους κληρονομιά, εκεί στο Βύρωνα που τις μεγάλες ώρες της πατρίδας μας πλήθος αγωνιστές έστησαν οδοφράγματα με τα κορμιά τους, για να υπερασπιστούν την ελευθερία και "υψώθηκαν" πολλά μέτρα πάνω από τη γη, για να αποδείξουν την αξία της έννοιας άνθρωπος, εκεί, λοιπόν, ένας κομμουνιστής δήμαρχος προσπαθεί να βάλει σε ίση μοίρα, με όλες τις άλλες ανάγκες της πόλης του και τον πολιτισμό, έναν πολιτισμό που απευθύνεται σε ολόκληρη την κοινωνία, αλλά κυρίως στη νεολαία.

Ανθρωποκεντρική προοπτική

Καλλιτεχνικός διευθυντής του Πνευματικού Κέντρου, που συντονίζει όλες τις δραστηριότητες του Κέντρου είναι ο κομμουνιστής, ηθοποιός και συγγραφέας,Βασίλης Κολοβός,ο οποίος, στη συζήτηση που είχαμε μαζί του μας είπε:"Πιστεύω ότι με τέτοιες προσπάθειες μπορούμε να συμβάλλουμε ώστε η κοινωνία να αντισταθεί στην ισοπέδωση, αντλώντας δύναμη από την πολιτιστική μας παράδοση. Μια τέτοια στάση μπορεί να καθορίσει μια ανθρωποκεντρική προοπτική του αύριο όλων των πολιτών, χωρίς κοινωνικές και άλλες διακρίσεις".

"Για μας - λέει ο Βασίλης Κολοβός - το συνταγματικό δικαίωμα του κάθε πολίτη στον πολιτισμό, που τόσο κατάφωρα καταστρατηγείται στις μέρες μας, δεν είναι ευκαιριακό. Είναι κυρίαρχο. Γι' αυτό κι ο δήμος μας, ως ανώτατη λαϊκή και δημοκρατική έκφραση, θέλει να προσφέρει σε όλους ανεξαιρέτως τους δημότες του. Γνωρίζουμε ότι μέσα από την πολιτιστική πράξη που αγγίζει τις αγωνίες και τα προβλήματα των συμπολιτών μας, μπορούμε και πρέπει να αποκρούσουμε καθετί, που διασύρει την εθνική ιστορική μνήμη, καθετί που αποπροσανατολίζει και αφελληνίζει, καθετί που καταστρέφει τα εθνικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά μας.Ολες οι κοινωνικές ομάδες, όλοι οι φορείς, όλα τα άτομα που αγωνιούν και ανησυχούν για τον πολιτισμό, έχουν στέγη κάτω από τις πολιτιστικές φτερούγες του Πνευματικού Κέντρου και μαζί τους συνδιοργανώνουμε μέρες πολιτισμού και ελπίδας".

Το Πνευματικό Κέντρο, λοιπόν, του Δήμου Βύρωνα έχει σχεδιάσει προγράμματα ενασχόλησης των νέων με τις τέχνες, τα οποία θα λειτουργήσουν όλο το χρόνο και θα κορυφώνονται στη διάρκεια των καλοκαιρινών φεστιβάλ.

"Ξεχωριστό βάρος - επισημαίνει ο Βασίλης Κολοβός - δίνουμε στο μέλλον, στα γελαστά μάτια των παιδιών μας. Θέλουμε να ανοίξουμε όλους τους δρόμους για να περάσει η δημιουργία, η τέχνη, ο πολιτισμός, να τ' αγιάσει, να τα φωτίσει, να τα μυρώσει από τα τρυφερά τους χρόνια και να τα οδηγήσει στα μονοπάτια της γνώσης και της ευαισθησίας".

Πολιτισμός για όλους

Εκτός από τα σημαντικά εξωσχολικά προγράμματα που προσφέρει στα παιδιά του Βύρωνα, έχει την πανελλήνια πρωτιά να παρεμβαίνει στη διδακτική ύλη των Δημοτικών Σχολείων, με προγράμματα ξεναγήσεων σε μουσεία, ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους.Με προγράμματα επαφής των παιδιών με τους δημιουργούς, προγράμματα μουσικής, θεάτρου κλπ. Για δέκατη, συνεχή, χρονιά λειτουργεί το Παιδικό Εργαστήρι Ζωγραφικής.Πριν ένα χρόνο δημιουργήθηκε το Θεατρικό Εργαστήρι.Από φέτος λειτουργεί πειραματικάΚινηματογραφικό Εργαστήρι, Εργαστήρι Καραγκιόζη, Εργαστήρι Μουσικής Προπαίδειας.Επίσης, λειτουργεί το πρόγραμμα "Παιδί και Βιβλίο".

Ομως και η τρίτη ηλικία είναι ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας του Βύρωνα. Στα τρία ΚΑΠΗ του δήμου υπάρχουν δεκάδες ασπρομάλληδες "νέοι" και "νέες", γεμάτοι πίστη για δημιουργία και ζωή. Παίζουν θέατρο, μαθαίνουν ελληνικούς χορούς, έχουν σχηματίσει χορωδίες.

Στα πλαίσια του κύκλου "Μικρή Σκηνή", οι εκδηλώσεις του οποίου άρχισαν χτες και θα τελειώσουν στις 12 του Απρίλη, κάθε Σάββατο θα παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο "Λουίζα",ένα καλλιτεχνικό γεγονός - προσφορά για όλα τα παιδιά του Βύρωνα, με ελεύθερη είσοδο.

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται επίσης εκδηλώσεις που αφορούν τη γυναίκα, την αντίσταση, την ΕΠΟΝ, το Μπλόκο του Βύρωνα, στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, στους Ολυμπιονίκες με ειδικές ανάγκες.

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε το περσινό, 11ο Παιδικό Φεστιβάλ,το φετινό θα προσεγγίσει ένα καυτό θέμα, που αφορά τον καθένα μας, καθώς και το μέλλον της κοινωνίας μας γενικότερα. "Παιδί και τηλεόραση",είναι το θέμα και ο "πυρήνας προβληματισμού" των παιδιών θα εκφραστεί μέσα από διάφορες μορφές τέχνης, όπως αυτές έχουν οργανωθεί από τα εργαστήρια, που λειτουργούν και τα οποία θα κορυφώσουν τις δραστηριότητές τους στο δεκαήμερο του Παιδικού Φεστιβάλ, που θα ξεκινήσει με εκδήλωση κατά των ναρκωτικών.Για πρώτη φορά, φέτος, διοργανώνεται Φεστιβάλ Δραματικών Αγώνων,που θα πραγματοποιηθεί το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου, στο θέατρο "Αννα Συνοδινού", με τη συμμετοχή όλων των σχολείων του Βύρωνα.

Οσο για το Φεστιβάλ Βύρωνα "στη σκιά των Βράχων",εκτός του ότι καταφέρνει να είναι σχεδόν αυτοχρηματοδοτούμενο, έχει το μεγαλύτερο αριθμό θεατών και εισιτηρίων. Εχει, πια, το δικό του κοινό. Και φέτος, προετοιμάζονται ποιοτικές και γνήσιες καλλιτεχνικές δημιουργίες, για το Φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί Αύγουστο και Σεπτέμβρη.

Πολιτιστική επένδυση

Βλέποντας, λοιπόν, κανείς το πρόγραμμα του Πνευματικού Κέντρου, αλλά και από τη συζήτηση, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του, διαπιστώνει κανείς το πάθος, την έμπνευση και τον προβληματισμό, που αποτελούν και την καλύτερη συνθήκη, ώστε η δραστηριότητα αυτή να αποτελέσει μια αξιόλογη πολιτιστική επένδυση. Μια προσπάθεια πολιτιστικής "επίθεσης", που πρέπει να βρει την καλύτερη δυνατή στήριξη των δημοτών του Βύρωνα, που στο πρόσωπο της Δημοτικής Αρχής έχουν βρει ένα σημαντικό συμπαραστάτη στις πολιτιστικές τους ανησυχίες. Το σκεπτικό και ποια είναι η κινητήρια δύναμή τους σ' αυτή την προσπάθεια μας καταθέτει ο δήμαρχος και πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου, Νίκος Ρογκάκος:

"Με τη συμμετοχή όλων προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της εποχής και να βελτιώσουμε τη δική μας ζωή και κυρίως τη ζωή των παιδιών μας, που έχει αφεθεί έρμαιο στη βαρβαρότητα των ΜΜΕ και την τρέχουσα υποκουλτούρα. Μπορούμε να επέμβουμε, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις εκείνες, που θα στηρίξουν τον μαθητή και τον δάσκαλο στο δύσκολο και πολύπλευρο έργο της μόρφωσης και ταυτόχρονα ίσως καταφέρουμε να ανακουφίσουμε τον εργαζόμενο γονιό".

"Ολοι ξέρουμε ότι το σχολείο βρίσκεται μακριά από τις ανάγκες των παιδιών μας, καθώς, τομείς όπως η κοινωνική, η αισθητική, η εθνική πολιτιστική εκπαίδευση και συλλογικότητα, το δυνάμωμα των αντανακλαστικών αντίστασής τους, είναι, ίσως, εκτός των δυνατοτήτων ή των ενδιαφερόντων του. Αυτοί ακριβώς είναι οι τομείς που εμείς ρίχνουμε το βάρος των προσπαθειών μας. Το παιδί μπορεί και πρέπει να ασχοληθεί με τις τέχνες, για να ανακαλύψει τους κρυφούς δρόμους της ψυχής του, τις πιο βαθιές δυνατότητες του μυαλού του. Να αναγνωρίσει πράγματα που οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν του επιτρέπουν να γνωρίσει, την παράδοση και τις καταβολές του, να κατανοήσει όλα εκείνα που μας ενώνουν και να αντισταθεί σε όλα όσα επιβάλλουν την απομόνωση, την αποξένωση και τον ατομικισμό. Κόντρα στο πνεύμα της εποχής, συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η ατομική πρόοδος περνάει μέσα από τη συλλογική ανάπτυξη".

Σοφία ΑΔΑΜΙΔΟΥ

ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Τριάντα χρόνια αναζητεί στέγη

Τριακόσια έργα σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών μας καταστρέφονται στις αποθήκες

Ενας πολύτιμος θησαυρός έργων τέχνης μεγάλων Ελλήνων δημιουργών βρίσκεται βυθισμένος στο σκοτάδι. Τριακόσιες δημιουργίες σπουδαίων καλλιτεχνών μας, έργα που προσφέρθηκαν για τη λειτουργία της "Πινακοθήκης Νεοελληνικής Τέχνης Ιωαννίνων", παραμένουν εδώ και τριάντα χρόνια στις αποθήκες και πολλά από αυτά έχουν καταστραφεί.Σημαντικές δημιουργίες των: Γ. Μόσχου, Α. Τάσσου, Δ. Γαλάνη, Α. Θεοδωρόπουλου, Σ. Βασιλείου, Β. Κατράκη, Ο. Αργυρού, Γ. Τσαρούχη, Λ. Κογεβίνα, Δ. Μπισκίνη, Κ. Παρθένη, Κ. Μαλέα, Θ. Απάρτη, Γ. Ιακωβίδη, Π. Βυζάντιου, Μ. Τόμπρου, Β. Σεμερτζίδη,αλλά και δεκάδων ακόμη καλλιτεχνών μας "πρώτης γραμμής" περιμένουν τριάντα περίπου χρόνια τη "φιλευσπλαχνία" της πολιτείας.

Μία μοναδική πινακοθήκη νεοελληνικής τέχνης - εκτός πρωτεύουσας - καταστρέφεται, κλεισμένη στα υπόγεια. Δεν υπάρχει μεγάλος Ελληνας ζωγράφος, χαράκτης ή γλύπτης που να λείπει από τη συλλογή. Η αναφορά και μόνο των ονομάτων προκαλεί δέος: Ν. Γύζης, Κ. Μαλέας,οι μεγάλοι μας χαράκτες Δ. Γαλάνης και Αγ. Θεοδωρόπουλος,ο Κ. Παρθένης,η Αγ. Χατζημιχάλη,ο Α. Τάσσος,ο Σπ. Βασιλείου,η Β. Κατράκη,ο Αλ. Κοντόπουλος,ο Γ. Τσαρούχης,ο μοναδικός Ν. Λύτρας,ο Α. Λαμέρας,ο Θ. Απάρτης,ο Α. Σώχος,ο γνωστός λαϊκός ζωγράφος Σπαθάρης,ο κλασικός Γ. Ιακωβίδης,ο Γ. Ροϊλός,ο Γ. Μπουζιάνης,οι γλύπτες Τόμπρος, Περατινός, Φερεντίνος, Μυλωνάς,αλλά και ο σημαντικός ζωγράφος μας Γ. Μόραλης,ο Κ. Γραμματόπουλος,ο Π. Πρέκας,ο Χρ. Καράς,ο Α. Φασιανός και φυσικά ανάμεσά τους ο Κώστας Μαλάμος.Δυστυχώς, σήμερα, όταν πολλές πόλεις της Ελλάδας έχουν τις πινακοθήκες τους, τα Γιάννενα, η πρώτη πόλη που θέλησε να αποκτήσει πινακοθήκη, δε συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον των αρμοδίων, για την ενεργητική αξιοποίησή τους.

Φιλόδοξη προσπάθεια

Εμπνευστής και πρωτεργάτης για την ίδρυση της Πινακοθήκης Νεοελληνικής Τέχνης Ιωαννίνων και τη συλλογή έργων Γιαννιωτών ομοτέχνων του είναι ένας από τους κορυφαίους Ελληνες δημιουργούς. Ο Γιαννιώτης ζωγράφος Κώστας Μαλάμος.Στο κάλεσμά του ανταποκρίθηκαν και προσέφεραν έργα τους όλοι οι συνάδελφοί του, μεταξύ των οποίων και οι γνωστοί Ηπειρώτες δημιουργοί μας. Συγκεκριμένα, στα 1957 το σωματείο "Οι φίλοι των Ιωαννίνων" ασπάστηκε την πρόταση του Κ. Μαλάμου και συγκρότησε επιτροπή επιλογής των έργων. Την πλαισίωσαν σημαντικές προσωπικότητες των Γραμμάτων και των Τεχνών. Ανάμεσά τους οι: Αραβαντινού, Ευαγγελίδης, Πάλλης, Πυρσινέλλας, Βρανούσης, Μαλάμος, Προκοπίου, Βακαλό, Μόραλης,ο διευθυντής της "Εθνικής Πινακοθήκης" Μ. Καλλιγάς κ. ά.

Στις 18 του Σεπτέμβρη 1960, το όνειρο του Κ. Μαλάμου έγινε πραγματικότητα. Η πινακοθήκη άνοιξε τις πύλες της και δέχτηκε τους πρώτους επισκέπτες της.Τα Γιάννενα ήταν η πρώτη πόλη της χώρας που απέκτησε πινακοθήκη και η οικία των αδελφών Μελά, στην οποία στεγάστηκε, αποδείχτηκε μια φιλόξενη αγκαλιά. Ομως δεν κράτησε για πολύ. Η κατεδάφισή της το 1967σήμανε, δυστυχώς, το τέλος μιας φωτεινής προσπάθειας και την αρχή ενός μακρού αγώνα για την επανέκθεση της συλλογής και τη στέγασή της σε αξιοπρεπή χώρο.

Οι "Φίλοι των Ιωαννίνων", μη μπορώντας να κάνουν διαφορετικά, δώρισαν τη σημαντική αυτή συλλογή στο δημόσιο,το οποίο ανέλαβε την υποχρέωση να τη στεγάσει στο υπό ανέγερση Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης, σε ειδική αίθουσα. Η "υπόσχεση", όμως, των αρμοδίων δεν πραγματοποιήθηκε.Απλώς διατέθηκε στο νέο μουσείο μία μόνο αίθουσα που φιλοξενεί πολύ μικρό αριθμό έργων. Το ενδιαφέρον των αρχαιολόγων, που ήθελαν να εκθέσουν αρχαιολογικά ευρήματα, άρχισε να συρρικνώνει την πτέρυγα Νεοελληνικής Τέχνης και στη θέση της να μπαίνουν ευρήματα της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Ετσι, από τα 288 έργα της Πινακοθήκης Νεοελληνικής Τέχνης των Ιωαννίνων, που παραδόθηκαν από τον εκπρόσωπο του σωματείου "Οι φίλοι των Ιωαννίνων" Δημήτρη Κατσίλα στην Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων,στις 13 Ιουνίου 1969, μόνο 25 ζωγραφικά και χαρακτικά έργα είναι εκτεθειμένα σε μία αίθουσα και ένα διάδρομο του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων. Τα υπόλοιπα 263 μεταφέρονται από εδώ και από εκεί και αυτή τη στιγμή βρίσκονται - όσα βρίσκονται - σωριασμένα σε ένα τζαμί στο φρούριο.

Πίκρα και αγανάκτηση

Μία τριαντάχρονη "Οδύσσεια" αντιμετωπίζει όλα αυτά τα χρόνια ο εμπνευστής της δημιουργίας της "Πινακοθήκης Νεοελληνικής Τέχνης Ιωαννίνων" Κ. Μαλάμος. Πολλά έργα έχουν υποστεί σοβαρές φθορές, λόγω των άσχημων συνθηκών "φύλαξής τους". Για το διακεκριμένο καλλιτέχνη ήταν μεγάλη απογοήτευση. Η ανάρμοστη συμπεριφορά των αρμοδίων απέναντι στους εκατοντάδες Ελληνες ζωγράφους, γλύπτες και χαράκτες που πρόσφεραν έργα τους, τον γεμίζει πίκρα και αγανάκτηση. Η ανεύρεση ενός μόνιμου και αξιοπρεπούς εκθεσιακού χώρου ήταν, και δυστυχώς παραμένει, ο μεγάλος πόνος αυτών των καλλιτεχνών.

Οι προσπάθειες ανέρευσης νέας στέγης δεν έχουν ευδοκιμήσει μέχρι σήμερα.Στο χώρο των πρώην Δημοτικών Λουτρών, στεγάστηκε η "Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη". Ο χώρος στο φρούριο, που προοριζόταν για την Πινακοθήκη Ιωαννίνων, έγινε κέντρο εκδηλώσεων. Αργότερα ερειπώθηκε και όταν επισκευάστηκε πάλι, έγινε Βυζαντινό Μουσείο.

Ο Κ. Μαλάμος, νιώθοντας ευθύνη απέναντι στα έργα και στους δημιουργούς τους, σε πρόσφατη επιστολή του προς τον νομάρχη, προτείνει να μεταβιβαστούν τα έργα σε μία έγκυρη επιτροπή,που θα συγκροτήσει ο Δήμος Ιωαννιτών. Η επιτροπή - προτείνει ο Κ. Μαλάμος - θα τοποθετήσει προσωρινά τα έργα αυτά στο κτίριο Β. Πυρσινέλλα, της οδού Αραβαντινού, που είναι ήδη επισκευασμένο, καθαρό και ασφαλισμένο.

Το κτίριο αυτό - όπως είναι γνωστό - ανακαινίστηκε το 1995 με έξοδα του Πνευματικού Κέντρου του δήμου, με σκοπό να στεγάσει το Μουσείο Χρίστου Δαγκλή.Θα φιλοξενούνταν μόνιμα η δωρεά του Χρ. Δαγκλή προς τη γενέτειρά του, τα Γιάννενα. Θα στεγάζονταν τα έργα του, τα εργαλεία του καλλιτέχνη, τα οποία συνδέονται απόλυτα με την ιστορία της σύγχρονης ελληνικής χαρακτικής, οι μήτρες των ξύλων που χρησιμοποιούσε. Ομως και η στέγαση αυτής της συλλογής εκκρεμεί.Οι ασαφείς και γενικόλογες εξαγγελίες, μάλιστα, του πρώην υπουργού Πολιτισμού, για τη στέγαση και του "Μουσείου Χρίστου Δαγκλή" και της "Πινακοθήκης Νεοελληνικής Τέχνης Ιωαννίνων" σε έναν όροφο του Σουφαρί Σαράι,περιέπλεξαν ακόμη περισσότερο το στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι δύο αυτές σημαντικές συλλογές. Παραχωρώντας έναν όροφο, ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Σ. Μπένος θεώρησε πως "λύνει" δύο μακροχρόνια και σημαντικά εικαστικά αιτήματα της περιοχής. Αιτήματα που πρέπει οριστικά να ικανοποιηθούν με την παραχώρηση κατάλληλου και άνετου χώρου για την κάθε μία από τις δύο συλλογές, ώστε να αναδειχτεί η αξία και η ομορφιά τους.

Ιδανικό το πρώην Ορφανοτροφείο

Από την επίσκεψη που έγινε με το δήμαρχο Ιωαννιτών Ελ. Γκλίναβο,τον δημοτικό σύμβουλο Α. Παπασταύρου και τον Κ. Μαλάμο στα διάφορα κτίρια της πόλης, βγήκε το συμπέρασμα πως ο ιδανικότερος χώρος για τη στέγαση και λειτουργία της Πινακοθήκης Ιωαννίνων είναι το κτίριο του Γεωργίου Σταύρου - πρώην Ορφανοτροφείο Ιωαννίνων.Η έκτασή του, αλλά και οι χώροι του είναι κατάλληλοι. Στις αίθουσές του είναι δυνατόν να λειτουργήσει η "Πινακοθήκη Ιωαννίνων" - αν αποφασιστεί να στεγαστεί εκεί - και να υλοποιηθεί εκεί η δημιουργία ενός απαραίτητου μουσείου ευεργετών. Επίσης, να λειτουργήσουν χώροι ομαδικών ή ατομικών εκθέσεων άλλων καλλιτεχνών. Στο ίδιο κτίριο, όπως αναφέρει στην επιστολή του προς τον νομάρχη ο Κ. Μαλάμος, "μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα και το "Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμορφώσεως", που θα είναι κι αυτό ένα στοιχείο καλλιτεχνικής και αισθητικής ενημέρωσης. Στο Μέγαρο αυτό, με το πνευματικό και καλλιτεχνικό δυναμικό που διαθέτει ο τόπος, αν αξιοποιηθεί, μπορεί να δημιουργηθεί ένα μοναδικό Κέντρο Τέχνης και Λόγου. Το κτίριο είναι τόσο κατάλληλο για όλα αυτά, ώστε δε θα χρειαστούν τροποποιήσεις ή παραλλαγές, αντίθετα θα πρέπει να αφαιρεθούν ορισμένα προσωρινά χωρίσματα που έχουν προστεθεί, καθώς απαραίτητη είναι και η επισκευή της στέγης".

Η. ΜΟΡΤΟΓΛΟΥ

Να μεταφερθούν προσωρινά τα έργα της συλλογής, από τα υπόγεια όπου βρίσκονται, στο αρχοντικό Πυρσινέλλα, προτείνει στην επιστολή του προς το νομάρχη ο Κ. Μαλάμος

Εμπνευστής και οραματιστής της ίδρυσης της "Πινακοθήκης Νεοελληνικής Τέχνης" ο Γιαννιώτης καλλιτέχνης Κ. Μαλάμος. Ο πολύτιμος θησαυρός που συγκέντρωσε βρίσκεται 30 χρόνια στις αποθήκες, περιμένοντας, ακόμη, τη "φιλευσπλαχνία" των αρμοδίων

Σε έναν όροφο του Σουφαρί Σαράι - σύμφωνα με τις γενικόλογες εξαγγελίες του πρώην υπουργού Πολιτισμού - προτείνει να στεγαστούν οι δύο "άστεγες" σημαντικές εικαστικές συλλογές: Της "Πινακοθήκης Νεοελληνικής Τέχνης Ιωαννίνων" και το "Μουσείο Χρ. Δαγκλή"



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ