ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Μάρτη 2000
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Ικανοποιητικό το εκλογικό αποτέλεσμα

Ακόμα πιο συσπειρωμένοι συνεχίζουν τον αγώνα οι σπουδαστές ιδιωτικών σχολών
Ακόμα πιο συσπειρωμένοι συνεχίζουν τον αγώνα οι σπουδαστές ιδιωτικών σχολών
«Η φωνή μας δε φιμώνεται», είναι το μήνυμα που έστειλαν εκατοντάδες σπουδαστές των ιδιωτικών σχολών, από τις εκλογικές κάλπες που ήταν στημένες, εδώ και εφτά μέρες, έξω από κάθε ιδιωτική σχολή.

Η εκλογική διαδικασία ολοκληρώθηκε χτες το βράδυ, με τη μαζική προσέλευση των σπουδαστών στις κάλπες, οι οποίοι έδειξαν αποφασισμένοι να στηρίξουν και να δυναμώσουν το μοναδικό συνδικαλιστικό όργανο, που εκφράζει τα συμφέροντά τους, που αντιτίθεται στην πολιτική εκμετάλλευσης και αυταρχισμού των σχολαρχών, το Σύλλογο Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών (ΣΥΣΠΙΣ).

Ηδη μέχρι χτες το μεσημέρι, είχαν καταμετρηθεί συνολικά πάνω από 1.900 ψηφοφόροι, από 20 ιδιωτικές σχολές. Βέβαια, ο αριθμός των ψηφοφόρων θα είναι πολύ μεγαλύτερος, μέχρι να ολοκληρωθεί η καταμέτρηση των ψήφων. Τα μέλη του ΣΥΣΠΙΣ είναι ικανοποιημένα, αφού ο πρώτος στόχος, να ξεπεραστεί ο περσινός αριθμός των ψηφοφόρων, που ήταν περίπου 1.800, επιτεύχθηκε και ήδη η προσπάθεια για μαζικοποίηση του Συλλόγου μετά τις εκλογές είχε θετικό αποτέλεσμα.

Ομως, «ο αγώνας δε σταματάει στις εκλογές». Κύρια αιτήματα του Συλλόγου είναι το «πάγωμα» των διδάκτρων, δωρεάν φωτοτυπίες και η δημιουργία συστήματος τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης ενταγμένης στο δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα. Ηδη οι σπουδαστές των ιδιωτικών σχολών έχουν βάλει πλάνο για το επόμενο βήμα.

Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας

Τις διώξεις των 56 μαθητών από τα Λύκεια Ιτέας και Γαλαξιδίου καταγγέλλει η Νομαρχιακή Επιτροπή Φωκίδας του ΚΚΕ

Τις κυβερνητικές διώξεις των 56 μαθητών από τα Λύκεια Ιτέας και Γαλαξιδίου, γιατί διέπραξαν το «αδίκημα» της «διατάραξης οικιακής ειρήνης δημόσιας υπηρεσίας κατ' εξακολούθηση», με τη συμμετοχή τους στις περσινές κινητοποιήσεις, καταγγέλλει με ανακοίνωση η ΝΕ Φωκίδας του ΚΚΕ.

«Προσπαθούν με κάθε τρόπο να χαλιναγωγήσουν την ορμή, τη νεολαιίστικη αγωνιστική διάθεση των 16χρονων και 17χρονων παιδιών, που αμφισβήτησαν και αντιστάθηκαν στις αντιλαϊκές επιλογές τους για την παιδεία. Στήνουν σ' όλη την Ελλάδα "μαθητοδικεία" προσπαθώντας να τρομοκρατήσουν γονείς και μαθητές», επισημαίνει η ΝΕ.

Τονίζει δε ότι οι αγωνιζόμενοι μαθητές, μέσα από τους αγώνες τους, δίδαξαν σ' όλη την κοινωνία την ανυπότακτη στάση ζωής. «Εφεραν στο προσκήνιο το σοβαρό ζήτημα της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Μέσα απ' την πάλη τους ανέδειξαν τον πραγματικό υποκινητή τους, δηλαδή την πολιτική της κυβέρνησης, που τους στερεί το δικαίωμα στη μόρφωση, που τους πετά έξω απ' το σχολείο, ρίχνοντάς τους στο σκουπιδοτενεκέ των ΤΕΕ και της διά βίου κατάρτισης», σημειώνει καταλογίζοντας συγχρόνως ευθύνες και στα άλλα κόμματα.

«Οι μαθητές, όμως, δεν υπέκυψαν και ούτε πρόκειται να υποκύψουν. Δεν υποτάσσονται ούτε στα "μαθητοδικεία", ούτε από τα ιδιώνυμα της κυβέρνησης. Θα προτάξουν τον ανυπόταχτο χαρακτήρα τους, τη μαζική και συλλογική πάλη για τα δικαιώματά τους, για τη ζωή που τους ανήκει, μαζί με όλο το λαό», τονίζει η ΝΕ.

Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ καλούν τη νεολαία να οργανωθεί και να κάνει τη δική της επίθεση, μαζί με το λαϊκό κίνημα, ώστε να μπει φραγμός στην τρομοκρατία και στον εκφασισμό της δημόσιας ζωής. Μαζί με τους συλλόγους των καθηγητών, τους συλλόγους γονέων, τα εργατικά σωματεία, τους υπόλοιπους φορείς και το λαό της περιοχής να ορθώσουν τείχος υπεράσπισης των δικαιωμάτων της.

«Τα αντιλαϊκά, αντεργατικά, αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης και των συνοδοιπόρων της δεν πρέπει να περάσουν. Μια πρώτη απάντηση όλοι αυτοί πρέπει να πάρουν στις επερχόμενες εκλογές, με την ψήφο στο ΚΚΕ», καταλήγει.

Θα είμαστε μπροστά στον αγώνα

Με τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους 2525/97 και 2640/98 του υπουργού Παιδείας, Γερ. Αρσένη, οδηγούνται κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση. Με τα νέα μέτρα ο ελληνικός λαός υποχρεώνεται να πληρώνει υπέρογκα ποσά στα φροντιστήρια, με σκοπό την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για την είσοδό τους στην ανώτερη εκπαίδευση. Επειδή, όμως η θέση στα Πανεπιστήμια κατοχυρώνεται πολύ δύσκολα, αναγκάζεται η νεολαία να καταφύγει σε άλλες «διεξόδους», όπως η εργασία από νεαρή ηλικία, για να βγάλει τα προς το ζην ή τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Η ταξικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος προβάλλει σε όλο της το μεγαλείο.

Η εγγραφή σε ιδιωτικό ΙΕΚ παρουσιάζεται ως «λύση». Τα δίδακτρα αγγίζουν το 1,5 εκατομμύριο συν τον απαραίτητο υλικό εξοπλισμό, όπως η αγορά βιβλίων ή οι φωτοτυπίες, οι οποίες δε δίδονται δωρεάν. Επιπλέον, ο σπουδαστής είναι υποχρεωμένος να αγοράσει Η/Υ, αφού ζούμε στην εποχή της ανάπτυξης της τεχνολογίας και οι εργασίες του ζητούνται δακτυλογραφημένες.

Μαζί με την υπογραφή μας στις επιταγές διδάκτρων στη σχολή, δίνεται και ένα κείμενο προς υπογραφή, το οποίο μας γυρίζει στην εποχή της «δήλωσης κοινωνικών φρονημάτων». Η διεύθυνση της σχολής «Δημοσιογραφική Παιδεία» μας προειδοποίησε ότι απαγορεύεται αυστηρά η τοιχοκόλληση αφισών, δραστηριότητες που σχετίζονται με κομματικοποίηση των καταρτιζόμενων εντός του κτιρίου, όπως π.χ. εκλογές.

Είναι αδύνατον 19χρονα και 20 χρονα παιδιά, τα οποία έχουν διαλέξει το δρόμο της δημοσιογραφίας να μην έχουν αναπτύξει τη δική τους πολιτική άποψη για τα δρώμενα. Παρ' όλα αυτά η διεύθυνση της σχολής μας απαγορεύει, εμμέσως πλην σαφώς, τη διατύπωση των δικών μας απόψεων.

Διδασκόμαστε από ανθρώπους που δουλεύουν στο υπουργείο Εξωτερικών και φυσικά η αντιπαράθεση είναι καθημερινή, αφού δεν επιτρέπεται να κρίνουμε και να κατακρίνουμε τις ενέργειες της κυβέρνησης. Μαθαίνουμε για την ΕΕ μονόπλευρα, δηλαδή ό,τι θέλει η κυβέρνηση και όχι την πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από την ολοένα και μεγαλύτερη συσσώρευση του κεφαλαίου σε λίγες πολυεθνικές. Η ελευθερία της άποψης εκφράσεως είναι περιορισμένη και όταν έρχεται σε σύγκρουση με την άποψη του καθηγητή, είναι αδύνατη. Οδηγούμαστε σταδιακά, όχι στην ανάπτυξη της δικής μας προσωπικότητας, αλλά στην επιβολή αυτών που θέλουν να μας «πλασάρουν».

Εχουν γίνει τόσοι αγώνες για την ελευθερία λόγου του δημοσιογράφου. Παρ' όλα αυτά με το να εμποδίζουν το λόγο μας, θέλουν να μας κάνουν μαριονέτες στα δικά τους παιχνίδια και συνεχιστές ενός συστήματος που μας έχουν επιβάλλει. Είμαστε νέοι και διαλέγοντας το δρόμο της δημοσιογραφίας, θέλουμε να υπηρετήσουμε την αλήθεια. Πώς, όμως, θα γίνει αυτό όταν μας κλείνουν τα στόματα και δε μας επιτρέπουν να έχουμε μια διαφορετική άποψη, από την ήδη υπάρχουσα, που έχει επιβάλλει το κατεστημένο;

Επιπλέον, το μάθημα που γίνεται μέσα στην αίθουσα δεν είναι και το αποδοτικότερο, αφού ο αριθμός των σπουδαστών φτάνει τα 25 παιδιά. Μέσα σε περιορισμένο χρόνο, 50 λεπτά της ώρας, ο σπουδαστής δεν προλαβαίνει να αναπτύξει τις ιδέες του, να γίνει μια ουσιώδης συζήτηση και φυσικά να ακουστούν όλες οι απόψεις.

Το πιο οξυμένο πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν όλοι οι σπουδαστές των ΙΕΚ είναι η συνεχόμενη αύξηση των διδάκτρων κάθε χρόνο, ενώ οι μισθοί των εργαζόμενων γονιών μας δεν επαρκούν. Γι' αυτό απαιτούμε άμεσα πάγωμα των διδάκτρων.

Η φοίτηση στη σχολή διαρκεί δύο χρόνια. Θα αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματά μας και κανένας δε θα μας εμποδίσει να λέμε ελεύθερα τη γνώμη μας. Σίγουρα θα επιβιώσουμε! Μετά όμως τι γίνεται; Θα καταλήξουμε και εμείς πτυχιούχοι άνεργοι, όπως τόσοι άλλοι; Θα ασχοληθεί η κυβέρνηση και με μας ή θα κοιτάει μόνο την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ; Μόνος δρόμος ο συντονισμένος καθημερινός αγώνας. Μέσα από το Σύλλογό μας που δυναμώνει. Θα είμαστε όλοι εκεί!


Κατερίνα ΑΡΝΟΚΟΥΡΟΥ
Σπουδάστρια στη «Δημοσιογραφική Παιδεία» και μέλος του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών

ΔΑΣΚΑΛΟΙ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
Απεργούν αύριο και μεθαύριο

Με αιτήματα την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525/97 καθώς και την οικονομική και επιστημονική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, απεργούν αύριο και μεθαύριο, 2 και 3 Μάρτη, οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Την πρώτη μέρα της απεργίας θα πραγματοποιηθούν συλλαλητήρια καταδίκης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και της έντασης της επίθεσης στις μεγάλες πόλεις της χώρας. Το «ραντεβού» στην Αθήνα έχει δοθεί για τις 11 το πρωί στα Προπύλαια, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα συγκεντρωθούν στο Αγαλμα του Βενιζέλου.

Επίσης, αύριο Πέμπτη, τρίωρες στάσεις εργασίας από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα θα πραγματοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Παράλληλα, συμμετέχουν στα συλλαλητήρια που διοργανώνονται από τη ΔΟΕ και οι καθηγητές.

Στην Αθήνα, στο συλλαλητήριο θα συμμετάσχουν και οι γονείς με απόφαση της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας. Συμμετέχουν επίσης οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, που ζητούν κατάργηση της μεταρρύθμισης και μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών μέσα από την επετηρίδα.

Ν. ΠΕΛΛΑΣ
Αδικία σε βάρος εκπαιδευτικών

Να πάρουν μέτρα οι υπουργοί Εσωτερικών, Οικονομικών και Παιδείας, ώστε να αρθεί η αδικία σε βάρος των εκπαιδευτικών που διορίζονται ή μετατίθενται σε παραμεθόριες περιοχές, όσον αφορά τη χορήγηση των ευεργετημάτων της υπάρχουσας νομοθεσίας προς τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους, ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μαρία Μπόσκου και Σταύρος Παναγιώτου με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.

«Για διάκριση των εκπαιδευτικών σε σχέση με άλλους δημόσιους υπαλλήλους κάνει λόγο η Α` ΕΛΜΕ Πέλλας με σχετικά έγγραφά της προς το υπουργείο Εσωτερικών και Οικονομικών», επισημαίνουν οι δύο βουλευτές. Συγκεκριμένα, με τη ΔΙΔΑ/Φ42/2443/οικ.21290 (ΦΕΚ 1925/25.10.99 τ.Β) οι περιοχές των Δήμων Αριδαίας, Βεγορίτιδας, Εδεσσας, Εξαπλατάνου και Κύρου του Νομού Πέλλας ορίστηκαν σαν παραμεθόριες. Ταυτόχρονα με το νόμο 2470/21.3.97 (ΦΕΚ 40 τ.Α) δόθηκε επίδομα προβληματικών και παραμεθόριων περιοχών σε όλους τους δημόσιους υπαλλήλους που εργάζονται σε τέτοιες περιοχές. Να σημειωθεί ότι για τις παραπάνω χαρακτηρισθείσες περιοχές ισχύει η περαιτέρω μείωση του αναλογούντος φόρου τους, καθώς επίσης και η επιδότηση για την αγορά κατοικίας. Τα παραπάνω όμως, όπως τονίζει η Α` ΕΛΜΕ Πέλλας, δεν ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς της περιοχής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ