ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Μάρτη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Κόντρα στην υποβάθμιση και την ανασφάλεια

Για τις φετινές εκλογές και την ανάγκη να περάσουν στην αντεπίθεση φοιτητές και σπουδαστές μιλά στο "Ρ" ο Κ. Παπαδάκης, γραμματέας της Τομεακής Οργάνωσης ΤΕΙ Αθήνας της ΚΝΕ

Ψήφος αντίστασης και πανσπουδαστικής αντεπίθεσης στις επιταγές για την παιδεία της ΕΕ, της Λευκής Βίβλου, του Μάαστριχτ, αλλά και της κυβέρνησης που πιστά τις ακολουθεί, είναι η ψήφος στις Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας (ΠΚΣ). Ο Κώστας Παπαδάκης,γραμματέας της ΤΟ ΤΕΙ Αθήνας της ΚΝΕ, μιλά στο "Ρ", εκ μέρους των σπουδαστών, φίλων και μελών των ΠΚΣ, για τη σημασία των φετινών φοιτητικών και σπουδαστικών εκλογών, για τη δράση των ΠΚΣ μέσα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά και για την υποβάθμιση της παιδείας που βιώνουν οι φοιτητές και σπουδαστές.

- Πώς βιώνουν οι φοιτητές και οι σπουδαστές την υποβάθμιση των σπουδών τους;

- Σήμερα οι σπουδαστές των ΤΕΙ βιώνουν την υποβάθμιση των σπουδών τους, την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα για το εργασιακό τους μέλλον. Τις επιταγές της Λευκής Βίβλου, του Μάαστριχτ, των πολυεθνικών που η κυβέρνηση σπεύδει να τις εφαρμόσει στην πράξη. Προωθείται η ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ μέσα από τη δήθεν ελεύθερη πρόσβαση, όπου ελεύθερος θεωρείται αυτός που έχει να πληρώνει. Η καθιέρωση διδάκτρων, οι πιστωτικές μονάδες, η αποσύνδεση του πτυχίου από την εργασία, στρώνουν το έδαφος για την εισβολή των επιχειρηματιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ηδη στη σχολή ΣΤΕΤΡΟΔ μεγάλες οινοβιομηχανίες παράγουν τσάμπα κρασί από τη δουλιά των σπουδαστών στο χώρο του ΤΕΙ. Την ίδια στιγμή οι σπουδαστές λογιστικής νιώθουν στο πετσί τους τι σημαίνει να παίρνεις πτυχίο και να μην μπορείς να δουλέψεις σαν λογιστής με κατοχυρωμένα δικαιώματα. Τη σημερινή πραγματικότητα στα ΤΕΙ ολοκληρώνουν οι κακογραμμένες σημειώσεις, η ατέλειωτη εξεταστική δοκιμασία με τις προόδους και η άθλια υλικοτεχνική υποδομή. Οι ελλείψεις σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό έφεραν την έκρηξη, μεσούσης της χρονιάς, από τους έκτακτους, που σ' όλα τα ΤΕΙ της χώρας αποτελούν πλειοψηφία. Η υποβάθμιση αυτή είναι αναμενόμενη, καθώς η μόρφωση και η ειδίκευση δίνουν τη θέση τους στη στείρα κατάρτιση, υπηρετώντας "τις ανάγκες της αγοράς" για φτηνό και ευέλικτο δυναμικό. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και τα διατμηματικά προγράμματα σπουδών, κατ' εντολή της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αν αναλογιστούμε κιόλας και τους λεγόμενους ΕΛΚΥΣ (Ελεύθερους Κύκλους Σπουδών) δηλαδή τα προγράμματα σύντομης σεμιναριακής κατάρτισης, καταλαβαίνουμε πλήρως τι μας ετοιμάζουν.

Ενα μέλλον με πολλή ανεργία και μικρά διαλείμματα δουλιάς, όπου οι νέοι θα σπουδάζουμε για να δουλεύουμε, θα δουλεύουμε για να σπουδάζουμε και θα δουλεύουμε, ώστε μόλις και μετά βίας να επιβιώνουμε, ξοδεύοντας τη ζωή μας σε μια ισόβια αγωνία που της έδωσαν την ελκυστική ονομασία "διά βίου εκπαίδευση" ή "συνεχή κατάρτιση". Και αυτό το κάθε άλλο παρά ελκυστικό μέλλον το διακρίνουμε ήδη μέσα από τη σημερινή πραγματικότητα των σχολών και των σπουδών μας.

Αποκαλύπτουμε τους ενόχους

- Ποια η δράση των Πανσπουδαστικών Κινήσεων Συνεργασίας (ΠΚΣ) ενόψει των φετινών φοιτητικών και σπουδαστικών εκλογών;

- Το σπουδαστικό κίνημα πρέπει να κατανοήσει την ουσία και το νόημα των μέτρων, που σαν ριπές εξαγγέλλονται. Γι' αυτό οι ΠΚΣ αποκαλύπτουν πλατιά στους σπουδαστές τους πραγματικούς ενόχους της όλης κατάστασης, την ασκούμενη πολιτική από τις κυβερνήσεις της υποτέλειας στα ευρωσυμφέροντα της ξένης και ντόπιας ολιγαρχίας. Γνωρίζουμε ότι οι αγωνιστικές διαθέσεις σιγοβράζουν, καθώς όλο και περισσότεροι συνάδελφοι συνειδητοποιούν ότι η πολιτική αυτή αναπόφευκτα θίγει τα συμφέροντά μας, όχι μόνο τα άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα. Η διάθεση των σπουδαστών να παλέψουν επιβεβαιώθηκε με τις μαχητικές κινητοποιήσεις των λογιστών και τη δυναμική συμπαράσταση των σπουδαστών νηπιοβρεφοκόμων, πλάι στους εργαζόμενους του κλάδου, που απαντούσαν αγωνιστικά στην πολιτική συρρίκνωσης των κρατικών παιδικών σταθμών που περνά με τα αντιδραστικά νομοσχέδια "περί αποκέντρωσης" και μεταφοράς τους στους δήμους, δηλαδή στην ουσία παράδοσής τους στους ιδιώτες.

Σήμερα όμως, οι υπάρχοντες συσχετισμοί στα όργανα του σπουδαστικού κινήματος κάθε άλλο παρά ευνοούν την ενιαία απάντηση των σπουδαστών σ' αυτή την πολιτική. Γι' αυτό και οι φετινές εκλογές έχουν ιδιαίτερη αξία και σημασία, μιας και η αλλαγή των συσχετισμών με την ενίσχυση των ΠΚΣ, της δύναμης του αγώνα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, μπορεί να φέρει νέους μαζικούς διεκδικητικούς αγώνες. Οι άλλες παρατάξεις (ΠΑΣΠ, ΔΑΠ, παρατάξεις του "Συνασπισμού", ΕΑΑΚ κλπ) κινούνται καλλιεργώντας με κάθε τρόπο το συμβιβασμό, επιλέγοντας το συντεχνιασμό, τον ατομισμό, την "απολιτική" αδιαφορία και εκτόνωση. Η δικαιολογημένη δυσαρέσκεια απέναντι στην κατάσταση των συλλόγων και της ΕΣΕΕ πρέπει να εκφραστεί ενεργητικά. Τέτοιες παρατάξεις οι σπουδαστές οφείλουν να τις στριμώξουν με τους αγώνες και την ψήφο τους, για να υπάρχει και να δίνει τις μάχες του το σπουδαστικό κίνημα.Να εκφραστεί η αντίσταση

- Γιατί πρέπει να ενισχυθούν οι ΠΚΣ στις φετινές εκλογές;

- Οι ΠΚΣ επιδιώκουν να γίνουν οι φετινές εκλογές με τους σπουδαστές σε αγωνιστική συσπείρωση και δράση. Σταθήκαμε όλη τη χρονιά στο πλάι των σπουδαστών, στο μετερίζι του αγώνα, την ίδια τακτική θα συνεχίσουμε και ενόψει των εκλογών. Η καλύτερη ψήφος για το σπουδαστή είναι η ψήφος καταδίκης της ασκούμενης πολιτικής, η ψήφος αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση και την ΕΕ, που θέλουν παιδεία για λίγους και "εκλεκτούς". Αυτή την ψήφο του δεν μπορεί να τη δώσει ο σπουδαστής σ' όποιον όποιον.

Ζήτημα αιχμής για τις ΠΚΣ είναι να εκφραστεί η αντίσταση του σπουδαστή καθημερινά μέσα στις σχολές και έξω από αυτές, να οργανωθεί η αντεπίθεσή μας μαζί με το λαό. Η αισιοδοξία που έχουμε και για τις φετινές εκλογές πηγάζει από τη βεβαιότητα ότι η σύγκρουση μ' αυτή την πολιτική είναι αναπόφευκτη, άρα και ο δρόμος του ενιαίου παλλαϊκού αγώνα η μόνη προοπτική. Το δρόμο αυτό μας τον έδειξαν οι μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των αγροτών, ναυτεργατών, καθηγητών. Αυτόν τον αγώνα θα τον ενισχύσουμε και εμείς οργανώνοντας τη δική μας απάντηση, τη δική μας πανσπουδαστική αντεπίθεση.

Ρ. Ν.

Να αντιτάξουμε τη δική μας φωνή

Με στόχο την ενημέρωση των φοιτητών και σπουδαστών και την προβολή της αγωνιστικής τους πρότασης, οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας κυκλοφόρησαν διακήρυξη ενόψει των φοιτητικών και σπουδαστικών εκλογών στις 9 του Απρίλη

Σε "πανσπουδαστική αντεπίθεση", στο στήσιμο "μπλόκων στη συντήρηση", καλούν οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας τους φοιτητές και σπουδαστές που στις 9 Απρίλη προσέρχονται στις κάλπες. Η διακήρυξη των ΠΚΣ ήδη διακινείται από τα μέλη και τους φίλους της παράταξης, με πρώτο στόχο οι φοιτητές να προσέλθουν στις κάλπες ενημερωμένοι για τα νέα μέτρα που προωθούνται στην εκπαίδευση και τις επιπτώσεις τους, αλλά και εξοπλισμένοι με την αυτοπεποίθηση ότι το φοιτητικό κίνημα μπορεί και πρέπει να ανατρέψει αυτή την κατάσταση.

Η διακήρυξη των Πανσπουδαστικών Κινήσεων Συνεργασίας περιλαμβάνει εκτενή αναφορά στα νέα μέτρα που εξήγγειλε το υπουργείο Παιδείας για το "Λύκειο νέου τύπου" και την "ανοιχτή" πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τους ΕΛΚΥΣ και το "Ανοιχτό Πανεπιστήμιο", που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη δημιουργία μιας παιδείας πολλών ταχυτήτων, για τους λίγους που μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά, ενώ το πτυχίο το μόνο που εξασφαλίζει είναι ανεργία και επαγγελματική αβεβαιότητα στους αποφοίτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας λένε ότι υπάρχει λύση: Η αγωνιστική, ενωτική και αποφασιστική δράση των φοιτητών μαζί με το λαό.

ΟΧΙ στην παιδεία πολλών ταχυτήτων

Με γλαφυρό τρόπο οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας περιγράφουν τη νέα κατάσταση που κυβέρνηση και πολυεθνικό κεφάλαιο θέλουν να διαμορφώσουν, εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη των νέων για περισσότερη και καλύτερη παιδεία:"Τα σημερινά ΑΕΙ και ΤΕΙ δίνουν τη θέση τους σε ένα μεταλυκειακό συνονθύλευμα με "Συμβατικούς Κύκλους Σπουδών" (ΣΠΣ), "Ελεύθερους Κύκλους Σπουδών" (ΕΛΚΥΣ), "ανοιχτό πανεπιστήμιο". Και στη γωνιά περιμένουν τα ιδιωτικά ΑΕΙ, τα ψευτοδημόσια "αποκεντρωμένα" και τα κάθε λογής "κολέγια". Διαφορετικοί τίτλοι σπουδών, διαφορετικοί απόφοιτοι. Πιο γρήγορα ξεχωρίζει η "ήρα απ' το στάρι", οι πληβείοι από τους πατρικίους. Για κάποια παιδιά του λαού, που ίσως αντέξουν την εξεταστική καρμανιόλα, ο Γολγοθάς δε σταματάει εκεί. Αντε μετά στο "διά βίου" τρέξιμο για "πιστωτικές μονάδες" καθότι πτυχία τέρμα - και πού ξέρεις; Με λίγο από οικονομικά και λίγο από γαλακτοκομία, λίγο στο Αγρίνιο και λίγο στην Τουλούζη, ίσως μετά από χρόνια γίνουν επιστήμονες!".

Οι ΠΚΣ τονίζουν ότι πέρα από τη διά βίου μισοειδίκευση και κατάρτιση θα γίνει αλλαγή και στα προγράμματα σπουδών, στην κατεύθυνση να υπηρετήσουν τις ανάγκες της αγοράς: "Με τα ψίχουλα του Β Πακέτου Ντελόρ, τονίζεται, εκβιάζονται οι σχολές να "αναμορφώσουν" τα προγράμματα σπουδών, να πετάξουν από παντού την ουσιαστική γνώση και ειδίκευση έξω από το πτυχίο σε επόμενο κύκλο σπουδών. Κοινός τόπος όλων των παραπάνω: Η απαίτηση του μεγάλου κεφαλαίου να σπουδάζουμε ό,τι αυτό θέλει (οι "ανάγκες της αγοράς") και, κυρίως, να μην ξεφύγει η γνώση από τα δικά του χέρια".

Σταθερή δουλιά για όλους - δουλιά με δικαιώματα

Για τα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν μπει στο στόχαστρο του μεγάλου κεφαλαίου, οι ΠΚΣ επισημαίνουν: "Αυτό που μας είπε πρώτη η "Λευκή Βίβλος", πως δηλαδή η σχέση πτυχίου - επαγγέλματος "όσο λογική και αν είναι, επιτείνει ακόμα περισσότερο την εσωτερική ακαμψία της αγοράς εργασίας", αυτό που το ίδιο το υπουργείο λέει πως "η αποσύνδεση πτυχίου και εισόδου σε κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα είναι κάτι που πρέπει να κατανοήσει ολόκληρη η ελληνική κοινωνία", είναι η περιγραφή του σύγχρονου μεσαίωνα για το μέλλον μας. Η αποσύνδεση πτυχίου - επαγγελματικής προοπτικής προχωρά ήδη: Με τη διάλυση της υπόστασης του πτυχίου σε απλή κατάσταση "πιστωτικών μονάδων", με την υλοποίηση της κατεύθυνσης της "Λευκής Βίβλου" να ανατεθεί η πιστοποίηση των προσόντων στα επιμελητήρια και τους εργοδοτικούς φορείς".

Τα ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν εξαιρούνται από τους νόμους της αγοράς: "Τα ίδια τα ΑΕΙ μεταβάλλονται σε σούπερ - μάρκετ παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης, σε όποιους "πελάτες" πληρώνουν καλύτερα: είτε φοιτητές, είτε επιχειρήσεις. Και όσο για τα ΤΕΙ... στη μεταλυκειακή "σούπα" που οικοδομούν, ο μόνος ρόλος που, ίσως, μπορεί να έχουν, είναι ιδρύματα παροχής κάποιας αρχικής κατάρτισης. Και όσο για τις πραγματικές ανάγκες του λαού και της χώρας... αυτές δε χωράνε στο "νέο", "εκσυγχρονισμένο" εκπαιδευτικό οικοδόμημα που πάνε να στήσουν".

Στην ερώτηση, πού σκοπεύουν αυτά τα μέτρα, οι ΠΚΣ απαντούν: "Το πού το πάνε είναι φανερό: Μας θέλουν φτηνό, μισοειδικευμένο εργατικό προσωπικό, χωρίς απαιτήσεις, αντιστάσεις και δικαιώματα, έρμαια στην εκμετάλλευση και την ασυδοσία των πολυεθνικών".

Πρόταση αγώνα

Η διακήρυξη κλείνει με την αγωνιστική πρόταση των Πανσπουδαστικών Κινήσεων Συνεργασίας: "Απέναντι σ' αυτήν την πολιτική χρειάζεται να αντιτάξουμε τη δική μας φωνή, να ορθώσουμε ένα πανίσχυρο μέτωπο μαζί με το λαό. Να πάρουμε τη σκυτάλη του αγώνα από τους αγρότες, τους ναυτεργάτες, τους καθηγητές.

Να προχωρήσουμε αγωνιστικά - ενωτικά - αποφασιστικά, μέσα από τους συλλόγους μας. Να οργανώσουμε τη δική μας απάντηση. Να στείλουμε από κάθε σχολή και πόλη ένα μήνυμα αντίστασης και αντεπίθεσης για μια παιδεία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών, για μια ριζικά διαφορετική διέξοδο για τον τόπο".

Εκδηλώσεις των ΠΚΣ

Πολύμορφες εκδηλώσεις έχουν προγραμματίσει για το επόμενο διάστημα οι ΠΚΣ στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα:

Σήμερα,στις 7 το απόγευμα, εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με ομιλητή τον Χ. Χουαντορένα,υφυπουργό Αθλητισμού της ΛΔ της Κούβας.

Αύριο,Παρασκευή, η "Πανσπουδαστική Κίνηση" ΤΕΦΑΑ διοργανώνει στις 12.30 μ.μ. στο κεντρικό αμφιθέατρο των εγκαταστάσεων στη Δάφνη, εκδήλωση με θέμα "Αθλητισμός: Εμπόρευμα ή κοινωνικό αγαθό". Ομιλητές στην εκδήλωση θα είναι οΧ. Χουαντορένα,υφυπουργός Αθλητισμού της ΛΔ Κούβας, ο Π. Φασούλας,αθλητής καλαθοσφαίρισης, πρόεδρος του ΠΣΑΚ, και η Α. Θεοχάρη,εκπρόσωπος των ΠΚΣ.

Την ίδια μέρα, εκδήλωση θα πραγματοποιήσουν οι "Πανσπουδαστικές Κινήσεις" της ΦΜΣ, στις 1 μμ, στο αμφιθέατρο ΦΜ - 2, με θέμα "Ναρκωτικά". Ομιλητές θα είναι η δικηγόρος και γγ του ΕΣΥΝ Ε. Ζαφειρίου,και εκπρόσωπος της θεραπευτικής μονάδας "18 Ανω".

Αύριο εκδήλωση - προβολή της ταινίας "Ο άνθρωπος με το γαρίφαλο" θα πραγματοποιήσει η "Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας" ΣΤΕΦ Αθήνας, στις 12 το μεσημέρι, στο μεγάλο αμφιθέατρο του ΤΕΙ Αθήνας, τιμώντας τον αγωνιστή Ν. Μπελογιάννη.

Επίσης, αύριο στη Θεσσαλονίκη, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στη Νομική στις 2 το μεσημέρι, με θέμα τη Συνθήκη Σένγκεν, με ομιλητή τον Κρ. Κυριαζή.

Την Τρίτη,1 Απρίλη, στην ΑΣΟΕΕ, με θέμα "Ο ρόλος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη του Μάαστριχτ". Την ίδια μέρα, στη Θεσσαλονίκη, οι ΠΚΣ - Προοδευτική θα πραγματοποιήσουν εκδήλωση στις Εστίες, στις 7 το απόγευμα, με θέμα "Αιγαίο, Κύπρος, Βαλκάνια".

Την Τετάρτη,στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, με θέμα "Πτυχίο και επαγγελματικά δικαιώματα" και στο Οικονομικό της Νομικής, με θέμα "Παιδεία, αθλητισμός, πολιτισμός, εμπορεύματα ή κοινωνικά αγαθά".

Την Πέμπτη,στο Νομικό Τμήμα της Νομικής, με θέμα "Δικαιοσύνη και λαϊκοί αγώνες - επαγγελματική προοπτική" και στο ΕΜΠ με θέμα "ΕΜΠ - Θύμα των νόμων της αγοράς".

Την Παρασκευή,στη Θεσσαλονίκη, στις 7 μ.μ., στην παλιά Φιλοσοφική, όπου θα μιλήσει ο Ν. Σοφιανός,γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ.

ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ
Δημιουργεί νέα προβλήματα το νομοσχέδιο

Με ένα νομοσχέδιο που αναιρεί τις "παλιές αμαρτίες" των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για το θέμα της εξέλιξης των μελών ΔΕΠ, επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας να ρυθμίσει το θέμα της πανεπιστημιακής εξέλιξης, δημιουργώντας νέα προβλήματα, καθώς δε δίνει ουσιαστική διέξοδο στο πρόβλημα.

Με σταθερά βήματα προχωρά ο υπουργός Παιδείας στη διάλυση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, επιλέγοντας παράλληλα τη μέθοδο του αποπροσανατολισμού, σε στιγμές που βρίσκονται σε εξέλιξη σοβαρά ζητήματα της παιδείας. Χτες, ο υπουργός Παιδείας έδωσε συνέντευξη Τύπου για τις εξελίξεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για την εξέλιξη των μελών ΔΕΠ, τη στιγμή που η ΟΛΜΕ παρουσίαζε το πρόγραμμα δράσης της για την κάλυψη των διδακτικών ωρών που χάθηκαν από την απεργία. Ο υπουργός Παιδείας είπε επίσης χτες ότι την ερχόμενη Δευτέρα θα δώσει στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για το "ανοιχτό πανεπιστήμιο".

Το σχέδιο νόμου, που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα παρά το γεγονός ότι το υπουργείο επικαλείται τη "συναίνεση" των αρμόδιων φορέων, είναι στην πραγματικότητα μακριά από τις βασικές θέσεις που έχει διατυπώσει ο κλάδος, αλλά και από τις ίδιες κατά καιρούς υποσχέσεις της ίδιας της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, που άφηνε να εννοηθεί ότι θα τηρήσει.

Συγκεκριμένα, στο πρωταρχικό αίτημα του διδακτικού προσωπικού για κλειστή διαδικασία κρίσης για τα υπηρετούντα μέλη ΔΕΠ (ώστε να μην υπάρχουν κάθε λογής εξαρτήσεις) και ανοιχτή διαδικασία για τις προκηρύξεις νέων θέσεων, ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή εκλογή για τους νεοεισερχόμενους, το υπουργείο απαντά προωθώντας ανοιχτή διαδικασία για όλα τα μέλη ΔΕΠ.

Σε ό,τι αφορά μια σημαντική μερίδα του διδακτικού προσωπικού, όπως είναι οι μόνιμοι επιστημονικοί συνεργάτες, βοηθοί και επιμελητές, η ρύθμιση που προωθείται ουσιαστικά δε δίνει τη δυνατότητα εξέλιξης. Η συγκεκριμένη διάταξη του σχεδίου νόμου προβλέπει μια ασφυκτική προθεσμία 6 μηνών για την ένταξή τους, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να αποκλείεται η ένταξη μιας πολύ μεγάλης μερίδας της παραπάνω κατηγορίας προσωπικού.

Οι ρυθμίσεις που κάνει για τους λέκτορες και επίκουρους καθηγητές βρίσκουν αντίθετη την πανεπιστημιακή κοινότητα, καθώς δημιουργούν συνθήκες αβεβαιότητας, γεγονός που οδηγεί στην ανάπτυξη εξαρτήσεων ή ακόμα και στην έξοδο από τα πανεπιστήμια.

Σχολιάζοντας το σχέδιο νόμου κύκλοι των πανεπιστημιακών τόνιζαν ότι, παρόλο που υπαγορεύτηκε από την αποφασιστικότητα του κλάδου να αρθούν αδικίες που δημιουργούσαν οι παλιότεροι νόμοι για την εξέλιξη των πανεπιστημιακών, δε δίνει ουσιαστική διέξοδο στα προβλήματα εξέλιξης των μελών ΔΕΠ, καθώς δεν καθιερώνει σταθερούς και δίκαιους κανόνες, ανθεκτικούς στο χρόνο, για την εξέλιξη του διδακτικού προσωπικού, γεγονός που θα επαναφέρει στο μέλλον ανάγκη παρέμβασης.

ΟΛΜΕ
Προτάσεις ουσιαστικής αναπλήρωσης

Οι προτάσεις του υπουργείου σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να οδηγήσουν σε αναπλήρωση των χαμένων ωρών. Είναι προτάσεις χωρίς εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Αυτό τονίστηκε κατά τη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης Τύπου που έδωσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ στα γραφεία της Ομοσπονδίας, με σκοπό να εκθέσει για άλλη μια φορά τις προτάσεις του για την αναπλήρωση των διδακτικών ωρών, που χάθηκαν λόγω της δίμηνης απεργίας των καθηγητών.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Ν. Τσούλιας, τόνισε ότι οι προτάσεις που καταθέτει η ΟΛΜΕ είναι προτάσεις που πηγάζουν από την πραγματική αγωνία των καθηγητών απέναντι στα παιδιά και τους γονείς, σε αντίθεση με αυτές του υπουργείου Παιδείας οι οποίες είναι αντιπαιδαγωγικές και κινούνται στη λογική της εντατικοποίησης της μαθησιακής διαδικασίας, που αποβαίνει σε βάρος των μαθητών.

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση της ΟΛΜΕ για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών προβλέπει: την κατάργηση για φέτος των προαγωγικών εξετάσεων σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου και στις πρώτες τάξεις του λυκείου, η προαγωγή των μαθητών να γίνει με βάση τον προφορικό βαθμό του πρώτου και του τρίτου τριμήνου, ενώ ο χρόνος των εξετάσεων να διατεθεί για την κάλυψη σημαντικού μέρους της ύλης. Εναρξη της νέας σχολικής χρονιάς από τις 11-9-'97 με το αναγκαίο διδακτικό προσωπικό σε όλα τα σχολεία, ώστε τις δύο πρώτες εβδομάδες και με την κατάλληλη επιλογή της ύλης να καλυφθούν οι στόχοι του αναλυτικού προγράμματος, που αφορούν τις δύο πρώτες τάξεις του γυμνασίου και λυκείου.

Η ΟΛΜΕ τονίζει ότι για να υλοποιηθεί η παραπάνω πρόταση και αν πράγματι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών, θα πρέπει να γίνουν έγκαιρα οι 5.000 διορισμοί καθηγητών και να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 10-9-'97 η πρόσληψη των αναπληρωτών, όπου χρειάζεται. Η ΟΛΜΕ προτείνει ακόμη να λήξει η διδασκαλία των μαθημάτων στις 20 Ιούνη και να γίνει περικοπή της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων, γιατί είναι αδύνατο να καλυφθεί ουσιαστικά.

Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκε και μίλησε ο Ιορ. Ναζεντιάδης,γραμματέας της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά, ο οποίος εξέφρασε την πλήρη συμφωνία του με τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών.

Σύσκεψη για την παιδεία στον Πειραιά

Η ΕΛΜΕ Πειραιά και η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά καλεί αύριο, στις 7 μ.μ. στην Ιωνίδειο, τους συλλόγους γονέων και τα 15μελή μαθητικά συμβούλια να συζητήσουν για τα ζητήματα που προκύπτουν μετά την απεργία των καθηγητών

Νέο παλλαϊκό συλλαλητήριο υπεράσπισης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, πραγματοποιεί την ερχόμενη Τρίτη στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Κάνιγγος η ΟΛΜΕ, σε συνεργασία με τη ΓΣΕΕ, την ΑΔΕΔΥ, μαθητές και γονείς. Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, τονίστηκε η ανάγκη να συμμετάσχει μαζικά ο λαός για να διαδηλώσει την αντίθεσή του στην αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ