* * *
* * *
* * *
Ρ. ΣΟΥΛΗ
Ο όψιμος Σκριάμπιν, ο πρώιμος Προκόφιεφ, ο ανατέλλων Σοστακόβιτς, ο "παρισινός" Στραβίνσκι, αλλά και οι Ρόσλαβετς, Γιαβόρσκι, Ομπουχοφ, Μοσόλοφ, Λουριέ, Γκόλισεφ, Βισνεγκράντσκι, Σίλινγκερ. Μουσικοί ιεροφάντες ενός νέου κόσμου, που καλείται να αντικαταστήσει τον απερχόμενο παλιό. Στους πρωτοπόρους Ρώσους δημιουργούς, καθώς και στις νέες αντιλήψεις τους για τα μουσικά δρώμενα, εστιάζεται η διάλεξη με τίτλο "Ρωσική Πρωτοποριακή Μουσική 1910 - 1930",που θα δοθεί απόψε (7μμ) στην Εθνική Πινακοθήκη. Με τη διάλεξη αυτή ο Χ. Ξανθουδάκης θα εγκαινιάσει το αφιέρωμα για τη μουσική, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της εικαστικής έκθεσης "Ρωσική Πρωτοπορία 1910 - 1930 - Η συλλογή Γ. Κωστάκη".
Ο κορυφαίος μπλουζίστας με την αντιρατσιστική δράση, ο Ουόλτερ Μπράουνι Μακ Γκι,πέθανε την περασμένη Παρασκευή σε νοσοκομείο της Καλιφόρνιας, σε ηλικία 80 χρόνων. Είχε γεννηθεί στο Νόξβιλ του Τενεσί και από 13 χρόνων, όταν λόγω μικρής αναπηρίας στο πόδι του εγκατέλειψε το σχολείο, άρχισε να ασχολείται αποκλειστικά με τη μουσική. Το ντουέτο του τραγουδιστή και κιθαρίστα Μακ Γκί με τον τυφλό βιρτουόζο της φυσαρμόνικας Σόντερς Τέρελ έγινε διάσημο. Οι δύο καλλιτέχνες ηχογράφησαν δεκάδες δίσκους και πραγματοποίησαν εκατοντάδες επιτυχημένες εμφανίσεις. Από τα πλέον γνωστά τραγούδια του ντουέτου ήταν τα "Baseball Boggie" και το "So much Trouble".
"Υπέκλεψε τα αισθήματα των φίλων του" και έγραψε ένα "Ημερολόγιο" διαφορετικό από τα άλλα. "Ημερολόγιο" ηχητικό. Ο λόγος για τον Νίκο Ξυδάκη,ο οποίος το βράδυ της Δευτέρας παρουσίασε το νέο του δίσκο. Ενας δίσκος με"σημειώσεις" από τις προσωπικές στιγμές των συνεργατών και φίλων μουσικών του συνθέτη, ανάμεσα σε μια συνάντηση, στο διάλειμμα μιας πρόβας ή πριν από μία συναυλία. Σε εκείνες τις στιγμές που γεννιούνται καινούρια τραγούδια ή αυτοσχεδιασμοί. Αυτές τις ιδιαίτερες ώρες ηχογράφησε ο συνθέτης τονίζοντας ότι "το "Ημερολόγιο" θα ήθελα να θεωρηθεί όχι σαν μια ηχογράφηση μουσικής ενός δίσκου, αλλά σχεδόν σαν μια υποκλοπή αισθημάτων των φίλων μου".