ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Μάρτη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΜΕΘΟΔΙΟΣ"
Το κεφάλαιο θέλει αμόρφωτους, αλλά "καταρτισμένους" σκλάβους

Γνωρίζει πολύ καλά ότι η γνώση είναι δύναμη στα χέρια του λαού. Ευρωπαϊκή Ενωση και υπουργείο Παιδείας χρηματοδοτούν το πρόγραμμα που αν εφαρμοστεί, θα φέρει τα πάνω - κάτω στο περιεχόμενο και τον τρόπο διδασκαλίας σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Τέρμα στη μόρφωση, γιατί είναι περιττή, στόχος η παραγωγή αμόρφωτων, αλλά εξειδικευμένων εργαζομένων

Η βασική ιδέα που διαπνέει τον "Μεθόδιο" είναι η αντικατάσταση του μέχρι σήμερα γνωστού τρόπου και περιεχόμενου σπουδών (δηλαδή ένα σύνολο βασικών και κατ' επιλογήν εξαμηνιαίων μαθημάτων, με συγκεκριμένο περιεχόμενο, μαζί με τα απαραίτητα εργαστήρια, ασκήσεις, εξετάσεις κτλ. ), που εφαρμόζεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ένα σύνολο "ασκήσεων δεξιοτήτων", όπως τις ονομάζει χαρακτηριστικά, που θα παρέχουν στο φοιτητή - σπουδαστή όσες γνώσεις του χρειάζονται για να εργαστεί σε μια συγκεκριμένη εργασία.

Οι εμπνευστές του "Μεθόδιου" επισυνάπτουν και ένα φυλλάδιο "πρότυπης εργασίας", με περιεχόμενο τις ενέργειες που θα έπρεπε να κάνει ο σπουδαστής, αν ήταν π. χ. υπάλληλος μιας εταιρίας και έπρεπε να διεκπεραιώσει την πρόσληψη δύο εργαζομένων μέσω του ΟΑΕΔ. Η εργασία αυτή αναφέρεται στα μαθήματα "Στοιχεία Εργατικού Δικαίου" και "Προγραμματισμός Η/Υ 2". Σε αυτήν την εργασία, ο σπουδαστής εξετάζεται σε 17 βήματα που θα έπρεπε τυποποιημένα να κάνει ως υπάλληλος. Δηλαδή, να συντάξει μερικά έντυπα, όπως έκδοση δελτίου ανεργίας των υπό πρόσληψη, δελτίου αναγγελίας πρόσληψης που πρέπει να πάει στον ΟΑΕΔ, να βγάλει φωτοτυπίες διπλής όψης, να εκδώσει βιβλιάριο αγοράς ενσήμων και να το αποστείλει στο ΙΚΑ κτλ. Το μόνο τμήμα της εργασίας αυτής που έχει να κάνει με θεωρητική γνώση, που πρέπει να αποκτήσει ο σπουδαστής, είναι η μελέτη σχετικών "περιλήψεων των γνωστικών αντικειμένων" που περιλαμβάνονται στο φυλλάδιο της εργασίας. Βέβαια, σ' αυτό περιέχεται και σχετική βιβλιογραφία, η χρήση της οποίας είναι προαιρετική και δε βαθμολογείται γι' αυτήν ο σπουδαστής.

Από την επιτυχή διεκπεραίωση αυτής της εργασίας, ο σπουδαστής θα λαμβάνει μόρια για το βαθμό των συγκεκριμένων μαθημάτων που προαναφέρθηκαν. Από τη δοκιμασία σε πολλές τέτοιου είδους εργασίες θα προκύπτει ο τελικός βαθμός του σπουδαστή.

"Τι καφέ πίνει ο πελάτης; "

Ανάλογες εργασίες είναι αυτές που θα κληθεί να κάνει ο σπουδαστής π. χ. στη σχολή τουριστικών επιχειρήσεων και υποψήφιος εργαζόμενος σε γραφείο ταξιδίων. Θα εξετάζεται δηλαδή στο πώς να εκδίδει εισιτήρια σε μέσα μεταφοράς και να κρατάει θέσεις σε ξενοδοχεία με τη βοήθεια του υπολογιστή κτλ. Η ιδιαιτέρα γραμματέας χρειάζεται απλώς να γνωρίζει επεξεργασία κειμένου σε υπολογιστή, να ξέρει (! ) "να μιλάει στο τηλέφωνο", ίσως κάποιες ξένες γλώσσες, αλλά και να μπορεί "να καταγράφει το παραμικρό για τους πελάτες της επιχείρησης" στην οποία εργάζεται. Δηλαδή "τι καφέ πίνει ο πελάτης" και "τι μουσική του αρέσει", για να μπορεί να δημιουργεί "φιλικό περιβάλλον", όταν ο πελάτης ξαναπάει στην εταιρία.

Ενδεικτικοί είναι οι τίτλοι των εργασιών που αναφέρονται στον "Μεθόδιο". Ανάμεσα στα άλλα υπάρχουν: "Απόλυση εργαζομένου με προειδοποίηση", "Σωστή πώληση", "Αναζήτηση - επιλογή - πρόσληψη", "Ιδιωτικοποίηση εταιρίας", "Πτώχευση - απολύσεις", "Η τεχνική του σωστού τηλεφωνήματος", "Μισθοδοσία ιδιωτικού υπαλλήλου και εργάτη", "Ακριβής μέθοδος είσπραξης γεωργικής επιδότησης", "Σύνταξη τελωνειακών εγγράφων για εισαγωγή αυτοκινήτου", αλλά και πιο προωθημένα, όπως "Δημιουργία εταιρίας ειδικού καθεστώτος στη Βουλγαρία".

Είναι χαρακτηριστικό ότι πολύ καθαρά και άκρως κυνικά, στο φυλλάδιο παρουσίασης του "Μεθόδιου" αναφέρεται ότι εργασίες, όπως οι παραπάνω, χρειάζονται το 95% του προϋπολογισμού μισθοδοσίας μιας επιχείρησης και το 99% του εργάσιμου χρόνου, οπότε σε αυτές πρέπει να επικεντρώσει και η εκπαίδευση. Οι άλλες οι "εμπνευσμένες" ενέργειες, που τις εκτελούν τα "στελέχη", απαιτούν ειδική και παραπάνω μόρφωση, είναι πολύ λιγότερες και φυσικά για τους λίγους. Οι πολλοί θα μαθαίνουν μόνο όσα πρέπει, στο συγκεκριμένο στάδιο της παραγωγής που θα βρεθούν, με το λιγότερο δυνατόν κόστος.

"Εύκολο" και "ξεκούραστο" μάθημα

Οπως προβλέπει η ομάδα εργασίας που επεξεργάστηκε το πρόγραμμα, το πρόβλημα ένταξης του "Μεθόδιου" στην εκπαιδευτική διαδικασία και η προσαρμογή των εκπαιδευτικών όσο και των φοιτητών - σπουδαστών θα λυθεί μέσω της διαφημιστικής καμπάνιας, που θα προβάλει το εύκολο και ξεκούραστο μάθημα.Η προπαγάνδα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο φυλλάδιο παρουσίασης, και η διαφήμιση είναι από τα σημεία - κλειδιά για την επιτυχία του προγράμματος. Ο "Μεθόδιος", επίσης, διαθέτει και άλλες "λύσεις", όπως η εξοικονόμηση πόρων για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, πέραν αυτών που παρέχει το κράτος, αφού προβλέπεται μέρη του προγράμματος να πωλούνται. Αυτό, όπως αναφέρεται, θα βοηθήσει "στη δημιουργία γενικότερου κλίματος επιχειρηματικής δραστηριοποίησης σε καινοτόμες - κερδοφόρες επιχειρήσεις".Το πρόγραμμα "Μεθόδιος" ξεκίνησε προ τριετίας σαν ερευνητικό έργο, εγκεκριμένο από το υπουργείο Παιδείας και φαίνεται πως ικανοποιεί πλήρως τις"σύγχρονες ανάγκες" των ΑΕΙ και ΤΕΙ, τουλάχιστον όπως τις εννοεί το υπουργείο και η Ευρωπαϊκή Ενωση. Για παράδειγμα στην κατεύθυνση του υπουργείου Παιδείας, για αναδιάρθρωση σπουδών, εισάγονται εφαρμογές από επιχειρήσεις, στην κατεύθυνση δημιουργίας δικτύων διασύνδεσης ΑΕΙ και ΤΕΙ, γίνεται σύνδεση με "τον πιο σημαντικό προορισμό των ΑΕΙ - ΤΕΙ, την κατάρτιση(! ) " και στην κατεύθυνση συνεργασίας εκπαίδευσης - παραγωγής, το πρόγραμμα έχει ως βασικό στοιχείο της γνωστικής του διαδικασίας ο σπουδαστής να αισθάνεται συγχρόνως σαν εργαζόμενος στην επιχείρηση, μέσω των ειδικών εργαστηρίων που προβλέπει το πρόγραμμα. Δηλαδή, όλες οι εξαγγελίες της κυβέρνησης, μέσω του υπουργού Παιδείας, για αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών σε ρεαλιστικές βάσεις και σύνδεση της εκπαίδευσης με την παραγωγή, πολύ απλά σημαίνουν παράδοση της εκπαίδευσης στους νόμους της αγοράς και στις ορέξεις των εργοδοτών.

Οι εμπνευστές

Το πρόγραμμα "Μεθόδιος" "εμπνεύστηκε από μια συνεργασία με τον γερμανικό ΟΑΕΔ", γράφουν στα διαφημιστικά φυλλάδια οι δημιουργοί του, έτσι για να μην αφήσουν καμία αμφιβολία για τα πρότυπά τους. Ερχεται να θέσει τις βάσεις για τον τρόπο προσαρμογής την ελληνικής εκπαίδευσης στα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της "Λευκής Βίβλου".

Στόχοι του "Μεθόδιου" είναι η προσαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων σπουδών στις προσταγές της ελεύθερης αγοράς, η συνεργασία με τα βαλκανικά πανεπιστήμια και οργανισμούς κατάρτισης, σαν ένα ακόμη σκαλοπάτι για την επέλαση του ευρωπαϊκού και του ελληνικού κεφαλαίου στα Βαλκάνια, η βελτίωση του βαθμού συνεργασίας με τις επιχειρήσεις, αλλά και η προώθηση από το "παράθυρο" του πολλαπλού συγγράμματος που προτείνει το υπουργείο Παιδείας, αφού δεν υπάρχει η λεγόμενη "καθηγητική αυθεντία" που να έχει εκπονήσει σύγγραμμα το οποίο να καλύπτει όλες τις πρακτικές ανάγκες των επιχειρήσεων. Μεταξύ των χαρακτηριστικών τους, όπως αναφέρεται, είναι και "βολικό για τον διδάσκοντα, γιατί δε χρειάζεται πολλά προσόντα, πολύ πιο ξεκούραστο και εντέλει πιο αποδοτικό",αλλά και "για τον εκπαιδευόμενο είναι μια όαση χαράς στην κουραστική μονοτονία της από καθέδρα διδασκαλίας".

Ευρεία "αποδοχή"

Ηδη η μέθοδος ενσωματώθηκε δοκιμαστικά στο πρόγραμμα σπουδών του ΤΕΙ Κοζάνης, όπου, με δοκιμαστικά έντυπα, διδάσκονται 12 μαθήματα της Σχολής Διοίκησης Οικονομίας του ΤΕΙ. Στόχος είναι το πρόγραμμα να περιλαμβάνει 5.000 εργαστηριακές ασκήσεις, μέσω των οποίων θα αποκτιούνται 7.500 διαφορετικές δεξιότητες, που αφορούν τη διδασκαλία 150 διαφορετικών μαθημάτων Σχολών Διοίκησης Οικονομίας, ενώ όλα τα θεωρητικά μαθήματα προβλέπεται να διδάσκονται μέσω επιγραμματικών περιλήψεων.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν ήδη τα ΤΕΙ Αθήνας, Σερρών, Καβάλας, Κοζάνης, Ηρακλείου, Ηπείρου, Χαλκίδας, Καλαμάτας, Λάρισας, Μεσολογγίου και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να συμμετάσχουν τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λαμίας, το Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη και η "Ιντρασόφτ", ενώ ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και αρκετά ΑΕΙ, καθώς και ένα πλήθος ιδιωτικών σχολών, Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών κτλ. Αυτό δείχνει την "αποδοχή" που έχει ο "Μεθόδιος", πριν καλά καλά ξεκινήσει.Κανονικό φακέλωμα

Μια άλλη χαρακτηριστική για τις επιδιώξεις του προγράμματος διάσταση είναι αυτή που αναφέρεται στο "ηλεκτρονικό φακέλωμα" των σπουδαστών - φοιτητών. Οπως αναφέρουν οι εμπνευστές του, η συνολική βαθμολογία του κάθε απόφοιτου θα βρίσκεται σε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Ομως, το φακέλωμα δε σταματά μόνο στους βαθμούς που θα έχει συγκεντρώσει σε κάθε άσκηση δεξιότητας. Το πρόγραμμα αναφέρει σαφώς: "Ο σπουδαστής προσέρχεται στην αίθουσα εργασίας - μάθησης, ζητά ένα τεύχος εργασίας και αυτό τυπώνεται σε εκτυπωτή. Το τεύχος αυτό είναι μοναδικό και ειδικά προετοιμασμένο για τον συγκεκριμένο σπουδαστή, σύμφωνα με τις αρχές της αμφίδρομης διαφήμισης (βαθμοδοτικές ανάγκες, προσωπικά στοιχεία, καταναλωτικές πληροφορίες, ψυχογράφημα χρήστη, εθνικές προτεραιότητες κτλ. ) ".

Από αυτήν τη βάση δεδομένων οι διάφοροι επιχειρηματίες θα μπορούν να επιλέγουν τους εργαζόμενους της αρέσκειάς τους. Και όχι μόνο με βάση τι μπορούν να κάνουν στην εργασία τους, αλλά και με βάση την προσωπικότητά τους, τις συνήθειές τους, το "ψυχογράφημά" τους, αν είναι εθνικόφρονες και βάλε τι άλλο μπορούν να σκαρφιστούν. Με άλλα λόγια, μέσα στο σελοφάν που λέγεται "αμφίδρομη διαφήμιση" επανέρχονται ακόμη και τα πιστοποιητικά νομιμοφροσύνης. Και για να μη μένει καμιά αμφιβολία, στα διαφημιστικά φυλλάδια του προγράμματος δημοσιεύεται η απεικόνιση του ψυχογραφήματος του κύριου εμπνευστή του, όπου απεικονίζεται ως Χριστός, ορθόδοξος ιερέας, Σπαρτιάτης πολεμιστής, λοχαγός των Ελληνικών Ειδικών Δυνάμεων και καθηγητής Πανεπιστημίου...

Βέβαια, από τους στόχους του προγράμματος δε θα μπορούσε να λείψει και η θέληση των Ελλήνων κεφαλαιοκρατών να διεισδύσουν στις αγορές των βαλκανικών χωρών. Γι' αυτό θα είναι γραμμένο και στα αγγλικά, βουλγάρικα, αλβανικά και σερβοκροατικά, για να προκαλέσει ένα "πλήθος Βαλκάνιων καθηγητών και επιχειρηματιών να επιδιώξουν συνεργασία". Αλλωστε, όπως αναφέρθηκε στην ημερίδα, ο "Μεθόδιος" διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χρειάζονται για να "βοηθήσει τους Βαλκάνιους φίλους μας να μπουν στην οικονομία, να ξεπεράσουν τα εμπόδια της γλώσσας, να προσαρμόσουν τη διδακτέα ύλη της εκπαίδευσής τους".

Φώτης ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

"Μεθόδιος" και Ράμπο

* Της Ε. ΜΗΛΙΑΡΟΝΙΚΟΛΑΚΗ

Η "ενδελεχής" έρευνα των εμπνευστών του προγράμματος "Μεθόδιος", πρόγραμμα κατάρτισης των σπουδαστών Διοίκησης - Οικονομίας των ΤΕΙ, κατέληξε ότι το 99% των ωρών εργασίας και το 95% του μισθολογικού κόστους στις επιχειρήσεις αφορούν 5.000 - 7.500 εργασίες ρουτίνας που μπορούν να τυποποιηθούν και να διδαχθούν εύκολα, φτηνά και γρήγορα με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Τέρμα λοιπόν το διάβασμα, κλείστε τα βιβλία και ζητείστε σε περίληψη από τον υπολογιστή σας να σας τυπώσει ό,τι ακριβώς είναι απαραίτητο για τις 5-10 δεξιότητες της ειδικότητάς σας και θα είστε έτοιμοι ακόμα και να ψήνετε τον καφέ με τα γούστα του κάθε πελάτη ("Μεθόδιος", Τόμος Δ, "ιδιαιτέρα γραμματεύς").

Εύκολη και ξεκούραστη μάθηση είναι το σλόγκαν του προγράμματος γιατί, όπως λέει, ζούμε στην εποχή της "ήσσονος προσπάθειας".

Ο εκφυλισμός δηλαδή του κεφαλαίου, το εύκολο χρήμα από το Χρηματιστήριο και το τζόγο, από τα ναρκωτικά και το εμπόριο όπλων, από τη ροζ και τη μαύρη εργασία, γίνεται και εκφυλισμός της εκπαίδευσης. Ιδού η σύνδεση εκπαίδευσης και παραγωγής!

Στο εργαστήριο του "Μεθόδιου" επιχειρούν να καλλιεργήσουν το νέο ανθρώπινο είδος, που όχι μόνο θα είναι ανθεκτικό στην αβεβαιότητα, την ανασφάλεια και τη μιζέρια, υλική και πνευματική, της αυριανής του ζωής, αλλά θα 'ναι και περήφανο γι' αυτή.

Γιατί το ζητούμενο της νέας στρατηγικής στην εκπαίδευση, η στροφή στην κατάρτιση κάτω από την άμεση καθοδήγηση των επιχειρήσεων είναι η τυποποίηση της σκέψης, ο εθισμός της στην πρακτική, στις μεθόδους, στην άποψη και τη σκοπιά του κεφαλαίου στην εργασία και σε κάθε πλευρά της κοινωνικής ζωής. Και μόνο οι τίτλοι των μαθημάτων του "Μεθόδιου" αρκούν για να πείσουν πως εννοούν τον "ενεργητικό" εργαζόμενο, την "κριτική" σκέψη και την πρωτοβουλία: "απόλυση εργαζομένου", "πτώχευση - απολύσεις", "ιδιωτικοποίηση κρατικών επιχειρήσεων", "επιδοτούμενες προσλήψεις", "σεισμοδάνεια επιχειρήσεων", "οργάνωση εργασίας για καλύτερη απόδοση των εργαζομένων", "τεστ προσωπικότητας για συντελεστή ωριμότητας εργαζομένων", "ίδρυση επιχείρησης στη Βουλγαρία και πως γίνεται η επανεξαγωγή των κερδών" κλπ.

Στο εργαστήριο δηλαδή του "Μεθόδιου" μαθαίνεις να εκμεταλλεύεσαι και να καταπιέζεις το λαό σου, να ληστεύεις και να εξαπατάς τους γειτονικούς σου λαούς, να αντιστρατεύεσαι τα ίδια τα συμφέροντά σου. Από τον παραλληλισμό της διάδοσης της ορθοδοξίας με τη διάδοση της "επιχειρηματικότητας" στους "απολίτιστους" των Βαλκανίων, προέκυψε και ο τίτλος του προγράμματος, που θα προσφέρεται δωρεάν στα Βαλκανικά Πανεπιστήμια, για να συμβάλλει στη "διείσδυση" των επιχειρήσεων και των καπιταλιστικών ηθών στις νέες αγορές της ιμπεριαλιστικής επέλασης, του ματωμένου Σεράγεβο.

"Ο τρόπος αυτός μάθησης δεν είναι τόσο πρωτόγονος όσο φαίνεται", ομολογεί το συνοδευτικό φυλλάδιο του προγράμματος.

Πράγματι, οι πιο σύγχρονες ηλεκτρονικές τεχνικές της "αμφίδρομης" επικοινωνίας, επιστρατεύονται μέσα από το αθώο παιχνίδι των ερωτοαπαντήσεων με τον υπολογιστή, για να διερευνούν τον εσωτερικό κόσμο, να αναλύουν το ψυχογράφημα του σπουδαστή και αντίστοιχα να προσαρμόζουν την επιχειρηματολογία. Μια επιστημονική, εξατομικευμένη πλύση εγκεφάλου. "3.000 ψυχογραφήματα, μαύρη και γκρι διαφήμιση προϊόντων, εταιριών και καταστάσεων, υλοποίηση όλων των βασικών θεωριών ψυχολογίας και διαφήμισης, προπαγάνδα, χορηγία, εθνική και κοινωνική προβολή", η αποθέωση της άνομης παραπλάνησης, όλες οι τέχνες ψυχαναγκασμού και ενσωμάτωσης ενάντια στον ανυπεράσπιστο άνθρωπο.

Μην πείτε πως όλα αυτά δεν μπορούν να γίνονται στις λίγες ώρες κάποιων εργαστηρίων. Μα η "μαγική" δύναμη του προγράμματος είναι να μπάζει "από το παράθυρο" όσα οι νόμοι και οι ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες δυσκολεύονται να επιβάλλουν, όπως το φυλλάδιο καυχιέται. Μέσα σε μια κατάσταση "ευωχίας", μαζικής δηλαδή αποχαύνωσης σπουδαστών και εκπαιδευτών, με μουσικούλα, κόμικς και άλλα τρικ των πολυμέσων, να "προσγειώνει" το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών στις "πραγματικές επιχειρηματικές πρακτικές".

Αρτος και θέαμα, με μια μικρή λεπτομέρεια: το αρχείο με τις σκέψεις, τα οράματα, τις πιο κρυφές πλευρές του ψυχικού μας κόσμου, βαθμολογημένο με μόρια, θα είναι στη διάθεση των επιχειρήσεων που επιθυμούν να κάνουν προσλήψεις!

Θαυμάστε τη νέα κοινωνία της πληροφόρησης, της γνώσης, της "διά βίου" μάθησης, που ανατέλλει. Θαυμάστε τη φιλελεύθερη κοινωνία του ελεύθερου ανταγωνισμού, όπου ακόμα και η ελευθερία της σκέψης απαγορεύεται.

Το "Μεθόδιος" δεν είναι αποκύημα της φαντασίας κάποιου άρρωστου μυαλού. Είναι η ενσάρκωση της καινοτόμας διδακτικής, το καταστάλαγμα των προτροπών των πολυεθνικών και του ΣΕΒ, της νέας γενιάς ευρωπαϊκών προγραμμάτων, της λευκής βίβλου για την παιδεία, των σεμιναρίων της "διά βίου" εκπαίδευσης. Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας τόνισε την ιδιαίτερη συμβολή του προγράμματος και υποσχέθηκε τη γενναία χρηματοδότησή του, προκειμένου να αναπτυχθεί και να γενικευτεί σε ΤΕΙ, ΑΕΙ, ΙΕΚ κλπ. Η ΕΒΕΑ ήδη το στηρίζει με τη χορηγία της.

Εικόνα και ομοίωση της άρρωστης κοινωνίας μας είναι το πρόγραμμα "Μεθόδιος", μιας κοινωνίας που εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή, στις τέσσερις εικόνες του ψυχογραφήματος του καθηγητή των ΤΕΙ που συνέλαβε την ιδέα του: Πανεπιστημιακός καθηγητής τηλεκπαίδευσης, ορθόδοξος ιερέας, Σπαρτιάτης πολεμιστής, αρχηγός ελληνικών δυνάμεων ταχείας επέμβασης!

Η φρικτή εικόνα του ιμπεριαλισμού, της νέας τάξης, ολοζώντανη μας κοιτάει από τα τέσσερα "παράθυρα". Πόλεμος, σφαγή, αίμα, θεοκρατία, σκοταδισμός, ό,τι πιο σάπιο και αντιδραστικό, μασκαρεμένο σε νέο μέσα από τη σύγχρονη τεχνολογία της πληροφορικής.

Νάτος αυτός που μεθοδεύει τις ραγδαίες αναπροσαρμογές της εκπαίδευσης. Είναι ο ίδιος που ξεκληρίζει λαούς, που τσακίζει Τσιγγάνους, άστεγους και συνταξιούχους, που πετάει εργάτες από τις δουλιές τους, που καταστρέφει αγροτικά νοικοκυριά. Είναι αυτός που μας καλεί να τον ευγνωμονούμε γιατί αμφισβητεί την εδαφική μας ακεραιότητα, αλλά δε μας άνοιξε πόλεμο ακόμα.

Μην τον κοιτάτε. Αυτός σίγουρα δε θέλει να μας μορφώσει. Στραφείτε αλλού, εκεί που είναι η πραγματική πηγή της πιο νέας πρωτοπόρας γνώσης, ο μόνος δρόμος για να πάει η κοινωνία μπροστά. Στον ενωμένο αγώνα σπουδαστών - φοιτητών και όλου του λαού μας, κόντρα στους Ράμπο του ιμπεριαλισμού και των μονοπωλίων.

* Η Ε. Μηλιαρονικολάκη είναι υπεύθυνη

του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ

"Να σπάσουμε τα "ταμπού" του παρελθόντος και να προσπαθήσουμε να συνδέσουμε την εκπαίδευση με την παραγωγή", "η συνεργασία των επιχειρήσεων με την εκπαίδευση μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη", "η παραδοσιακή από καθ' έδρας διδασκαλία είναι βαρετή". Αυτά έλεγαν με στόμφο, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας Γ. Παπανδρέου και οι εκπρόσωποι του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου, σε μια εορταστική φιέστα παρουσίασης του εκπαιδευτικού προγράμματος "Μεθόδιος" που επεξεργάστηκε ομάδα καθηγητών του ΤΕΙ Κοζάνης και παρουσιάστηκε στην αίθουσα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Αθήνας, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας.

Ο "Μεθόδιος" έρχεται να ικανοποιήσει στο έπακρο τις εξαγγελίες του υπουργείου, για αναμόρφωση των προγραμμάτων των ΑΕΙ και των ΤΕΙ, σε "πιο ρεαλιστικές βάσεις" που απλά σημαίνει να ικανοποιηθούν στο έπακρο οι επιδιώξεις των πολυεθνικών, οι οποίες κωδικοποιούνται μέσω της "Λευκής Βίβλου" για την Παιδεία. Ο "Μεθόδιος" θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα ολόκληρο πρόγραμμα σπουδών, το οποίο δε θα παρέχει "περιττές" θεωρητικές γνώσεις, αλλά θα εξειδικεύει φοιτητές και σπουδαστές, σε πολύ συγκεκριμένες θέσεις εργασίας.

Ο "Μεθόδιος" μπορεί να πέρασε στα ψιλά των εφημερίδων και να μην αναφέρθηκαν καθόλου σ' αυτόν τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, όμως αυτό δε σημαίνει ότι στερείται αξίας. Αφού η "σύνδεση εκπαίδευσης με παραγωγή", το "ξεπέρασμα της βαρετής από καθ' έδρας διδασκαλίας" και τα άλλα "μοντέρνα" που προβλέπει για την ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση της χώρας μας, πολύ απλά σημαίνουν πέταμα στα σκουπίδια της γενικότερης θεωρητικής μόρφωσης, "ρομποτοποίηση" των εργαζόμενων, μετατροπή τους σε άβουλα γρανάζια της καπιταλιστικής μηχανής, της Ευρωπαϊκής Ενωσης των πολυεθνικών. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που ξεκίνησε σε συνεργασία με τον γερμανικό ΟΑΕΔ.

Σήμερα ο "Ρ" παρουσιάζει αναλυτικά το πρόγραμμα "Μεθόδιος". Να σημειωθεί ότι οι εμπνευστές του έχουν ζητήσει και περιμένουν να εγκριθούν κονδύλια ύψους 2,158 δισ. δρχ. Από αυτά τα 540 εκατ. είναι κρατική επιδότηση και τα 1,618 δισ. προέρχονται από το Β Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, φέρνοντας έτσι στο προσκήνιο το περιεχόμενο των προγραμμάτων που επιλέγονται για χρηματοδότηση από αυτό.

Η απεικόνιση του ψυχογραφήματος του κύριου εμπνευστή του "Μεθόδιου":

Η απεικόνιση του ψυχογραφήματος του κύριου εμπνευστή του "Μεθόδιου": Χριστός, Ράμπο, καθηγητής πανεπιστημίου, ορθόδοξος ιερέας και Σπαρτιάτης πολεμιστής!

Το φοιτητικό κίνημα έχει δείξει πολλές φορές στο παρελθόν ισχυρές αντιστάσεις στη μετάλλαξη των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων κατά τα πρότυπα ΕΕ - βιομηχάνων

"Στη σύγχρονη εποχή της ήσσονος προσπάθειας, η εκπαίδευση δε θα μπορούσε παρά να ακολουθήσει το γενικότερο κλίμα. Σύμφωνα λοιπόν με τη μόδα, ο μέσος σπουδαστής θέλει να μάθει ένα επάγγελμα χωρίς να φοιτήσει, να αποκτήσει πρακτική αποφεύγοντας περιττές δυσκολίες μιας πραγματικής εργασίας και όλα αυτά αν είναι δυνατόν, να γίνουν γρήγορα και σε ευχάριστη ατμόσφαιρα. Το εκπαιδευτικό σύστημα ΜΕΘΟΔΙΟΣ ικανοποιεί όλες αυτές τις επιθυμίες των σπουδαστών" (απόσπασμα από το διαφημιστικό φυλλάδιο του προγράμματος)

"Η επιχείρηση που θέλει να προσλάβει έναν λογιστή ή έναν απόφοιτο Διοίκησης Επιχειρήσεων,περισσότερο την ενδιαφέρει να έχει γνώση και πρακτική πείρα στο αντικείμενο που δραστηριοποιείται και όχι γενικές γνώσεις. Ετσι προσλαμβάνει αυτόν τον απόφοιτο που έχει καλή επίδοση σε εκείνα τα εργαστήρια που αφορούν την επιχείρηση" (απόσπασμα από το διαφημιστικό φυλλάδιο του προγράμματος)



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ