ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Μάρτη 1996
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ποιον κοροϊδεύουν;

Του Χρήστου ΣΤΑΜΟΥΛΟΥ

Συγκοινωνίες; "Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα". Βγήκε προχτές ο "νέος" υφυπουργός επί των συγκοινωνιών Γ. Δασκαλάκης και εμφανίστηκε να ανακαλύπτει ξαφνικά τα προβλήματα της συγκοινωνίας, λες και έγινε σήμερα ΠΑΣΟΚ, λες και μπήκε στην κυβέρνηση σήμερα, λες και το ΠΑΣΟΚ δεν ξανακυβέρνησε ποτέ, σαν δηλαδή να είδε την κυβερνητική εξουσία σήμερα.

Με μια κουβέντα μάς δουλεύουν. Τα προβλήματα τα γνωρίζουν πολύ καλά, εδώ ζουν και στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι μέλη της για χρόνια, άλλωστε μέχρι πρόσφατα ο Γ. Δασκαλάκης έκανε κουμάντο στο υπουργείο Εσωτερικών και είχε έμμεση ευθύνη για τις συγκοινωνίες και άμεση ευθύνη για το μερίδιο της συγκοινωνίας που αναλογεί στους δήμους, με βάση τον νόμο 2175/93 του ΠΑΣΟΚ για τις συγκοινωνίες. Αλλα και πιο πίσω, ως βουλευτής της αντιπολίτευσης, στους αγώνες των απολυμένων της ΕΑΣ δήλωνε συμπαράσταση, υπέγραφε ερωτήσεις, κατέθετε επερωτήσεις για τη συγκοινωνία, με λίγα λόγια ήταν από τότε άριστος γνώστης και των προβλημάτων και της διεξόδου που πρέπει να έχουν αυτά. Σήμερα, λοιπόν, τι καμώνεται τη "μωρή παρθένα" και παρουσιάζεται με τα μανίκια σηκωμένα, δήθεν για δουλιά στις συγκοινωνίες; Ποιον κοροϊδεύει;

Η ουσία είναι άλλη. Χρησιμοποιεί και αυτός τη συγκοινωνία και τα προβλήματά της, όπως και οι προγενέστεροί του, όχι από ενδιαφέρον για το κοινωνικό σύνολο, αλλά για να παίξει μέσα από τις συγκοινωνίες, από τους χώρους ελέγχου της υπουργικής του αρμοδιότητας, παιχνίδια εσωκομματικών σκοπιμοτήτων, για να παζαρέψει μέσα από τις συγκοινωνίες εκείνα ή τα άλλα πολιτικά παιχνίδια, τη βουλευτική του καριέρα και μέλλον. Επιπρόσθετα, η ανακάλυψη των προβλημάτων της συγκοινωνίας, πέρα από τα όποια παιχνίδια μεταξύ Σημιτικών, Αρσενικών, Τσοχατζοπουλικών για διαμόρφωση συσχετισμών ή πεδίων ελέγχου και κρούσης προ των κομματικών τους αλισβερισιών, έχει κι έναν ιδιαίτερο και πολύ πιο σημαντικό στόχο,που αποτελεί την κεντρική επιλογή των κυβερνήσεων του τόπου: Την ιδιωτικοποίηση των πάντων, την ιδιωτικοποίηση της "κοινωνικής πολιτικής".

Η ΝΔ πήγε να την μπάσει από την πόρτα, έσπασε τα μούτρα της στον συγκεκριμένο χώρο. Το ΠΑΣΟΚ, κάτω από το βάρος του αγώνα των απολυμένων της ΕΑΣ, με ελιγμούς και ζικ - ζακ επιχειρεί το ίδιο, με άλλους τρόπους και μορφές. Το κύριο επιχείρημα όλων για την ιδιωτικοποίηση ήταν η επίλυση των προβλημάτων.

Δικό τους το έλλειμμα

1. Οι συγκοινωνίες έχουν ελλείμματα,λένε.

Ποιος τα δημιούργησε, ποιες κυβερνήσεις, ποια πολιτική, ποιοι πολιτικοί - υπουργοί κλπ. είχαν το κουμάντο; Τα 505 δισ. παλιό χρέος και 85 δισ. σημερινό, δεν έγιναν με τον "κρίνο". Αντί για κοινωνική πολιτική, για φθηνό εισιτήριο, στην πράξη είχαμε την επιλογή από τους κυβερνώντες, του δανεισμού.Πού είναι τα κονδύλια στον κρατικό προϋπολογισμό για τις συγκοινωνίες; Οσες ανατιμήσεις εισιτηρίου έγιναν, τις δικαιολόγησαν ότι είναι στο όνομα της καλύτερης εξυπηρέτησης του επιβάτη. Πού είναι αυτή; Και γιατί δε μειώθηκαν τα ελλείμματα; Αλλά και τα όποια δάνεια υποχρεώνονται να πάρουν οι συγκοινωνιακοί φορείς, τα παίρνουν με βαρύ τόκο, σε στιγμές που το όποιο δάνειο στον ιδιώτη έχει χίλια δυο "μπόνους". Επόμενα, το έλλειμμα δεν είναι των συγκοινωνιών, είναι της πολιτικής τους.

2. Στόλος.

Χρόνια και χρόνια μιλάνε για ανανέωση. Μόνο 614 είναι δήθεν καινούρια λεωφορεία, που αγοράστηκαν με τσουχτερές τιμές και με τις ελληνικές αμαξοβιομηχανίες (ΕΛΒΟ) στη γωνία. Τα υπόλοιπα είναι θάνατος των δρόμων - δημόσιος κίνδυνος για οδηγό και επιβάτη.Γιατί δεν προχωράνε στην ανανέωση;Μα γιατί ο καβγάς εντός κι εκτός τειχών κυβερνητικών, είναι για το ποιοι αυτοκινητοβιομήχανοι θα προκριθούν, ποια ομάδα θα έχει εκείνα ή τα άλλα οφέλη, ποια στήριξη θα έχουν πολιτικά και όχι πώς θα στηριχτεί η συγκοινωνία για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες του επιβάτη. Βέβαια, θέλουν μέσα από την ανανέωση του στόλου να βάλουν από το παράθυρο κουμανταδόρους, ως ένα σημείο για τις συγκοινωνίες, τους προμηθευτές αυτοκινητοβιομήχανους.Θέλουν να ξεμπερδεύουν

3. Μέχρι χτες, το ΠΑΣΟΚ έλεγε για έναν ενιαίο δημόσιο φορέα (ΕΘΕΛ - ΗΛΠΑΠ - ΗΣΑΠ - ΜΕΤΡΟ κλπ).Σήμερα τα γυρνά, θέλει πολλές εταιρίες. Ηδη τον ΗΣΑΠ τον ετοιμάζει για τους ιδιώτες, με το ΜΕΤΡΟ. Ενώ για τα υπόλοιπα επιχειρεί να βγάλει από πάνω του την ευθύνη, να τη μετακυλήσει στους δήμους και αυτοί στους δημότες τους.

Εχει καταλήξει η κυβέρνηση, στο να διώξει από πάνω της τη συγκοινωνία. Απλά ψάχνει τη μορφή, τον τρόπο, την ώρα που θα τη δώσει σε ιδιωτικά συμφέροντα από την πόρτα των δήμων, έχοντας και το αβαντάζ ότι η συνδικαλιστική ηγεσία σήμερα έχει πρόβλημα συνδικαλιστικής ακοής και όρασης.

Πριν λίγο καιρό μιλούσαν για σχεδιασμό στις συγκοινωνίες που θα έλυνε τα πάντα, όμως, μειώθηκε κατά 20% η επιβατική κίνηση και τίποτα απ' όσα έταξαν στους επιβάτες δεν έκαναν (λεωφορειόδρομοι κλπ.). Αντίθετα, μεγάλωσαν την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και εντατικοποίησαν τη δουλιά των οδηγών, μετατρέποντάς τους σε σβούρες της ασφάλτου. Η ζωή έδειξε ότι αυτά έγιναν για να σωθεί η καρέκλα του Θ. Τσούρα, μετά ήρθε ο Κ. Κουλούρης, έκοψε τα μισά του προηγούμενου, ήρθε κι ο Γ. Δασκαλάκης, συνέχισε το κουτσούρεμα. Ενα πράγμα μόνο δεν κουτσούρεψαν, την ταλαιπωρία του επιβάτη, ενώ όλοι τους έχουν ήδη φτιάξει δρόμο για ιδιωτικοποίηση. Πάντως, ας ξέρουν, όλους στο χέρι τους δεν τους έχουν. Μπορεί να λιβανίζονται από συνδικαλιστές, μα τα προβλήματα τα βιώνουν οι εργαζόμενοι και θα αντιδράσουν άμεσα.

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Κόντρα πάνω από ένα "πτώμα"

Ενώ εργαζόμενοι και συνδικάτα διαπιστώνουν καθημερινά ότι οι Επιθεωρήσεις Εργασίας βρίσκονται, ήδη, σε κατάσταση αποσύνθεσης, ενώ ο ρυθμός των εργατικών ατυχημάτων αυξάνει ραγδαία και η κατάσταση στους εργασιακούς χώρους είναι ανεξέλεγκτη, ο νομάρχης Αθήνας και ο υπουργός Εργασίας ερίζουν για το ποιος θα έχει την αρμοδιότητα

Το μαύρο - άσπρο επιχείρησε να παρουσιάσει χτες ο νομάρχης Αθήνας Δ. Ευσταθιάδης, στη διάρκεια συνέντευξης που έδωσε, σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάζονται στη λειτουργία των Επιθεωρήσεων Εργασίας. Ο νομάρχης προσπάθησε να απαντήσει στη σωρεία καταγγελιών συνδικάτων και εργαζομένων, που με στοιχεία αποδεικνύουν ότι επικρατεί κατάσταση διάλυσης στις Επιθεωρήσεις και ισχυρίστηκε πως, όχι μόνο δεν ευσταθούν οι καταγγελίες, αλλά, αντίθετα, από τότε που η αρμοδιότητα πέρασε από το υπουργείο Εργασίας στις Νομαρχίες, η κατάσταση βελτιώθηκε ραγδαία. Η πραγματικότητα βέβαια που βιώνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι είναι εντελώς διαφορετική, αλλά ο νομάρχης δε φαίνεται να νοιάζεται και τόσο γι' αυτό, όσο νοιάζεται μη χάσει μια αρμοδιότητα, που, κάτω από ορισμένες συνθήκες, μπορεί να αποδειχθεί και ιδιοτελώς κερδοφόρα...

Η συνέντευξη Τύπου έγινε για να δοθεί απάντηση σε δηλώσεις του υπουργού Εργασίας Ε. Γιαννόπουλου,που είπε πρόσφατα ότι θα προωθήσει νομοθετική ρύθμιση για αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας και επιστροφή της αρμοδιότητας των Επιθεωρήσεων Εργασίας στο φυσικό τους χώρο, το υπουργείο Εργασίας, όπου, εξάλλου, παραμένουν οι επιθεωρητές Εργασίας. Ο νομάρχης έκανε επίθεση στο σύλλογο εργαζομένων του υπουργείου, μιλώντας για κατεστημένη αντίληψη που επιδιώκει την αφαίρεση δικαιωμάτων από τα αιρετά όργανα.

Ωστόσο, τη στιγμή που υπουργείο και Νομαρχία διαγκωνίζονται σχετικά με το ποιος θα έχει την αρμοδιότητα των Επιθεωρήσεων Εργασίας, χιλιάδες εργαζόμενοι σακατεύονται ή αφήνουν και την τελευταία τους πνοή, ακόμα, στους χώρους δουλιάς. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε ο ίδιος ο Δ. Ευσταθιάδης στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, το 1995 σημειώθηκε αύξηση των εργατικών ατυχημάτων κατά 300%! Το ιστορικό της συνεχώς αυξανόμενης λίστας των εργατικών ατυχημάτων, άλλωστε, δεν αφήνει περιθώρια εγκωμίων ούτε για το υπουργείο ούτε για τη Νομαρχία. Αντίθετα, εργαζόμενοι και συνδικάτα υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας για την υπάρχουσα κατάσταση στις Επιθεωρήσεις Εργασίας. Εντονα καταγγέλλουν πως το γεγονός ότι οι Επιθεωρήσεις Εργασίας πέρασαν στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έδωσε τη χαριστική βολή στις ήδη διαλυμένες υπηρεσίες και ζητούν την επιστροφή τους στο υπουργείο Εργασίας, χωρίς, ωστόσο, να ξεχνούν το ζητούμενο, που είναι η βελτίωση των Επιθεωρήσεων, ώστε να παίξουν τον πραγματικό τους ρόλο, την υπεράσπιση δηλαδή των εργαζομένων.

Από την πλευρά του, ο νομάρχης ανέφερε ότι στις 14 Επιθεωρήσεις Εργασίας που υπάρχουν στην Αθήνα, δεν παρατηρείται καμία αρνητική μεταβολή στον αριθμό του απασχολούμενου προσωπικού. Επίσης τα στοιχεία του νομάρχη Αθηνών, δείχνουν ότι το 1995 οι Επιθεωρήσεις επιλήφθηκαν 4.258 περιπτώσεων εργατικών διαφορών, σε σχέση με 4.906 που ήταν το 1994 και 4.086 το 1993. Οσον αφορά στη δραστηριότητα των Κέντρων Πρόληψης Ελέγχου Κινδύνου (ΚΕΠΕΚ), το 1995 έγιναν 776 έλεγχοι, ενώ από το 1992 μέχρι και το 1994 έγιναν, αντίστοιχα, 446, 341 και 796 έλεγχοι. Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που κατέθεσε χτες ο Δ. Ευσταθιάδης, το 1995 σημειώθηκε αύξηση των καταγγελιών προς τα ΚΕΠΕΚ από σωματεία εργαζομένων και αύξηση των δηλωμένων εργατικών ατυχημάτων, κατά 300%!

Σε μια προσπάθεια να υπερασπιστεί τον ισχυρισμό του, περί βελτίωσης των Επιθεωρήσεων Εργασίας από τότε που είναι στην αρμοδιότητα της Νομαρχίας Αθηνών, είπε ότι πραγματοποιεί συσκέψεις με τους προϊστάμενους αυτών και είναι σε συνεχή επαφή μαζί τους.

Στο θέμα παρενέβη χτες και ο πρόεδρος της Ενωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας Ε. Κουλουμπής ο οποίος, με δήλωσή του, ζήτησε την παραμονή της αρμοδιότητας στις Νομαρχίες.

ΤΡΙΚΑΛΑ
Χρειάζονται γιατρούς

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Στα Τρίκαλα αναγκάζονται να καταφεύγουν οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ Καλαμπάκας, για να βρουν τον κατάλληλα ειδικευμένο γιατρό για αρκετές παθήσεις, αφού στην περιοχή τους η ιατρική παρακολούθηση είναι ελλιπής.

Συγκεκριμένα, δεν υπάρχουν γιατροί με την ειδικότητα νευρολόγου, ορθοπεδικού και δερματολόγου για την παροχή ιατρικής φροντίδας στους εργαζόμενους - ασφαλισμένους του ΙΚΑ. Αν και αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή της Καλαμπάκας υπάρχουν πάνω από 9.000 ασφαλισμένοι.

Το γεγονός, επισήμαναν με Ερωτησή τους στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Σπύρος Στριφτάρης και Αντώνης Σκυλλάκος.Συγκεκριμένα, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους υπουργούς Εργασίας - Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Υγείας - Πρόνοιας, γιατί δεν προσλαμβάνονται γιατροί των παραπάνω ειδικοτήτων αν και υπάρχουν σχετικές αιτήσεις και αν θα προχωρήσει και πότε η πρόσληψη των γιατρών των παραπάνω ειδικοτήτων;

ΕΥΟΣΜΟΣ
Να μην κλείσει η δημοτική επιχείρηση

Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Κατσαρού, στη Βουλή

Να πάρει μέτρα η κυβέρνηση, ώστε να αποτραπεί το ενδεχόμενο να μείνουν στο δρόμο 25 εργαζόμενοι της δημοτικής επιχείρησης Εύοσμου, μετά την απόφαση της πλειοψηφίας του δήμου να προχωρήσει σε πτώχευση της επιχείρησης, ζητά με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο κομμουνιστής βουλευτής Γ. Κατσαρός.

Η ερώτηση απευθύνεται στους υπουργούς Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομικών και Εργασίας και σ' αυτήν τονίζεται ότι "η αδιάλλακτη στάση της πλειοψηφίας του δήμου και του διευθυντή της επιχείρησης γεννά ερωτηματικά στους δημότες και εργαζόμενους, μετά τη διαβεβαίωση του νομάρχη Θεσσαλονίκης και του διοικητή του ΙΚΑ ότι μπορεί να γίνει ρύθμιση των χρεών". Ο Γ. Κατσαρός προσθέτει ότι "οι εργαζόμενοι εκφράζουν την ανησυχία τους για την πορεία της επιχείρησης, αφού, παρά τις προσπάθειες που κατέβαλαν για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, με το να μένουν απλήρωτοι για δύο μήνες, τώρα κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι". Να σημειωθεί, ότι το ποσό των χρωστούμενων μισθών ανέρχεται στα 6,5 εκατομμύρια δραχμές.

Τέλος, ο κομμουνιστής βουλευτής ρωτά τους υπουργούς τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση, για να σταματήσει άμεσα η διαδικασία πτώχευσης και παραπέρα, ποια συγκεκριμένα μέτρα πρόκειται να πάρει για ευνοϊκή ρύθμιση των χρεών, ώστε να συνεχίσει τη λειτουργία της η επιχείρηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ