ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Μάρτη 1996
Σελ. /36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναδιανομή της φτώχειας με επιδοματική πολιτική

Με κυβερνητική απόφαση, μεταφέρεται ποσό 419,2 εκατ. δραχμών, που προοριζόταν για εφοδιασμό με καύσιμα των προβληματικών περιοχών, για επιδόματα υπαλλήλων του υπουργείου Βιομηχανίας

Ποσό περίπου 506.000 δρχ. κατ' άτομο θα λάβουν το 1996 οι υπάλληλοι του υπουργείου Βιομηχανίας, υπό τη μορφή κινήτρου παραγωγικότητας (πριμ). Αυτό προκύπτει από την κοινή υπουργική απόφαση του υπουργού Οικονομικών Αλ. Παπαδόπουλου και της υπουργού Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου,που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 99/Β/19/2/96). Στην απόφαση ειδικότερα αναφέρεται ότι από κονδύλι που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδας για τον εφοδιασμό με καύσιμα των προβληματικών περιοχών της χώρας αφαιρείται ποσό ύψους 419.200.000 δραχμών που θα διατεθεί στους υπαλλήλους του υπουργείου Βιομηχανίας ως οικονομικό κίνητρο παραγωγικότητας για το χρονικό διάστημα 1/1-31/12/96.

Ο "Ρ" είναι η μοναδική ίσως καθημερινή εφημερίδα η οποία έχει ταχθεί υπέρ της εισοδηματικής ενίσχυσης των δημοσίων υπαλλήλων και έχει καταγγείλει την πολιτική λιτότητας που άσκησαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Η θέση όμως αυτή της εφημερίδας δε σημαίνει βέβαια πως δεν μπορεί να ασκηθεί κριτική για τη συγκεκριμένη απόφαση, καθώς επιχειρείται αναδιανομή της φτώχειας.

Είναι εμφανές ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει θέμα αλλαγής της γνωστής εισοδηματικής πολιτικής του 2,5%+2,5%, ενώ παράλληλα θίγονται οι προβληματικές περιοχές της χώρας.

Επιχειρείται έτσι το μοίρασμα της φτώχειας μεταξύ των θιγόμενων από την πολιτική λιτότητας. Στην προκειμένη περίπτωση ο θιγόμενος είναι οι προβληματικές περιοχές της χώρας, από τις οποίες αφαιρείται κονδύλι ύψους 419,2 εκατ. δραχμών που είχε προοριστεί για τον εφοδιασμό τους με καύσιμα.

Οι "ευνοημένοι", οι υπάλληλοι του υπουργείου Βιομηχανίας

Σύμφωνα με την απόφαση το ποσό των 419,2 εκατ. δραχμών θα χορηγηθεί στους υπάλληλους με οργανική θέση, οι οποίοι στις 31/12/95 ανέρχονταν σε 828 (στοιχεία κρατικού προϋπολογισμού). Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε υπάλληλο κατά μέσο όρο αντιστοιχούν 506.000 δραχμές. Αναφέρεται επίσης ότι η πληρωμή του ποσού στους δικαιούχους θα ενεργείται με μισθοδοτικές καταστάσεις στο τέλος κάθε δίμηνου και με την ίδια διαδικασία που πληρώνονται οι μηνιαίες αποδοχές, αρχής γενομένης από 1/3/96.

Οι υπάλληλοι του υπουργείου διακρίνονται σε τέσσερις κατηγορίες: υπάλληλοι, προϊστάμενοι τομέων, προϊστάμενοι διευθύνσεων και προϊστάμενοι γενικών διευθύνσεων. Τα ποσά για τους υπαλλήλους των τριών τελευταίων περιπτώσεων είναι αυξημένα κατά 7%, 14% και 21% σε σχέση με τα οικονομικά κίνητρα που θα λάβουν οι απλοί υπάλληλοι.

Εγκαταλείπεται η κατασκευή μικρών αεροδρομίων

Οπως ανακοινώθηκε χτες από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, η κυβέρνηση αποφάσισε να "παγώσει" την εκτέλεση μικρών έργων, που έχει ανάγκη η περιφέρεια, για να προχωρήσει η εκτέλεση μεγάλων, που εξυπηρετούν τις πολυεθνικές

Στο "βωμό" των πολυεθνικών, που θέλουν τη μετατροπή της χώρας μας σε διαμετακομιστικό κέντρο, θυσιάζεται η ανάπτυξη της περιφέρειας, η οποία θα προερχόταν και μέσα από τη δημιουργία μικρών έργων ζωτικής σημασίας. Μέρος αυτών των έργων είναι και τα μικρά αεροδρόμια, η κατασκευή των οποίων εγκαταλείπεται από την κυβέρνηση, με το επιχείρημα ότι... πρέπει να εξοικονομηθούν κονδύλια για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων και του αεροδρομίου των Σπάτων! Τα παραπάνω προκύπτουν από τις δηλώσεις που έκανε χτες ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτας και ο γενικός γραμματέας ιδιωτικών επενδύσεων του υπουργείου Η. Πλασκοβίτης,μετά το τέλος σύσκεψης, που έγινε στο υπουργείο, με θέμα τη βελτίωση της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων, τα οποία δικαιούται η Ελλάδα για τη χρηματοδότηση έργων, τα οποία έχουν ενταχθεί στο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Στην ουσία, δηλαδή, εγκαταλείπεται η εκτέλεση έργων εθνικής σημασίας, τα οποία θα βελτίωναν τη ζωή των κατοίκων της χώρας, για να γίνουν έργα που θα εξυπηρετούν καλύτερα τις πολυεθνικές!

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου ανακοίνωσε ότι για μια σειρά έργων πρώτης προτεραιότητας, όπως είναι τα έργα στον άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), καθώς επίσης και σιδηροδρομικά έργα κυρίως στον άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου, απαιτούνται επιπλέον ενισχύσεις από το Ταμείο Συνοχής. Με αυτό το δεδομένο, εξήγησε, αποφασίστηκε από κοινού με το ΥΠΕΧΩΔΕ και την Ευρωπαϊκή Ενωση, η απόσυρση από το ΚΠΣ του συνόλου των αεροδρομίων, εκτός από το αεροδρόμιο των Σπάτων.

Το "αφοπλιστικό" επιχείρημα το οποίο προβάλλεται για την παραπάνω απόφαση, είναι ότι οι πόροι, οι οποίοι έχουν συγκεντρωθεί στα πλαίσια του τέλους αεροδρομίου (Σπατόσημο), καθώς και οι πόροι που αναμένεται να συγκεντρωθούν μέχρι το... 2000, υπερκαλύπτουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες των αεροδρομίων. Τα συγκεκριμένα ποσά, που αναμένεται να συγκεντρωθούν από το Σπατόσημο, σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις, υπερβαίνουν τα 150 δισ. δρχ. προοπτικά όμως έως το 2000, καθώς όπως τόνισε είναι ήδη... 50 δισ. δρχ. συγκεντρωμένα. Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση κρίνει ότι διασφαλίζεται η λειτουργία των αεροδρομίων και απελευθερώνονται κονδύλια από το ΚΠΣ για τα λεγόμενα πρώτης προτεραιότητας έργα.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι ακριβώς γι' αυτά τα "πρώτης προτεραιότητας" έργα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει στον εξαπλασιασμό των διοδίων όπως αποκάλυψε πριν λίγες μέρες ο "Ρ", με το πρόσχημα και πάλι ότι οι χρηματοδοτήσεις κατασκευής τους δεν επαρκούν. Δηλαδή, το τίμημα που καλείται να πληρώσει γιατην κατασκευή αυτών των έργων ο ελληνικός λαός είναι διπλό: Πρώτον, θα υποστεί υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση. Δεύτερον, η περιφέρεια μπαίνει, για άλλη μια φορά, στο περιθώριο της ανάπτυξης, αφού στην ουσία παραπέμπεται στις "καλένδες" η κατασκευή έργων ζωτικής σημασίας, όπως είναι τα αεροδρόμια για τα ελληνικά νησιά. Ειδικά, σχετικά με το τελευταίο, οι διαστάσεις αυτής της περιθωριοποίησης είναι ακόμη μεγαλύτερες αν θυμηθούμε πρόσφατα περιστατικά μεταφοράς ασθενών σε νοσοκομείο της Τουρκίας, ή ακόμη και θάνατο λίγο παλαιότερα, εξαιτίας της ανεπαρκούς υποδομής των αεροδρομίων.

Νέο αγωνιστικό ξεκίνημα τη Δευτέρα 11 Μάρτη

Κάλεσμα της ΣΕΑ - ΜΜΕ Αθήνας, για μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση

Μπροστά στον ανελέητο πόλεμο που δέχεται η μικρομεσαία επιχείρηση από την κυβερνητική πολιτική δεν υπάρχει άλλος δρόμος για τους επαγγελματοβιοτέχνες και του εμπόρους από τους συνεχείς, μαζικούς και ενωτικούς αγώνες τους. Αυτό επανέλαβε χτες ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΣΕΑ - ΜΜΕ) της Αθήνας, Μ. Διαμαντής, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ενόψει του νέου κύκλου κινητοποιήσεων που ξεκινάει την ερχόμενη Δευτέρα με την παναθηναϊκή συγκέντρωση στο θέατρο ΔΙΑΝΑ, στις 6.00 το απόγευμα και θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα.

Ο Μ. Διαμαντής επισήμανε ότι όλες οι τελευταίες κυβερνητικές πολιτικές αντιμετωπίζουν τις ΜΜΕ εχθρικά φορτώνοντάς τους μια σειρά από προβλήματα που τις οδηγούν στον αφανισμό τους. "Είναι εντολή των μεγάλων συμφερόντων ξένων και ντόπιων να φύγει από τη μέση το 40% - 50% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων για να λυμαίνονται και να εκμεταλλεύονται ανενόχλητα την ελληνική αγορά, και οι εντολές αυτές υλοποιούνται απ' όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις", κατήγγειλε ο ίδιος.

Τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματοβιοτέχνες και οι έμποροι είναι:

  • Η συνεχής κατακόρυφη πτώση του τζίρου μέχρι 80% χαρακτηριστικά μόνο στο διάστημα Δεκέμβρης '95 - Φλεβάρης '96, αποτέλεσμα των εισοδηματικών πολιτικών μονόπλευρης λιτότητας και της ασύδοτης δράσης των πολυκαταστημάτων.
  • Το φορολογικό με τα "αντικειμενικά κριτήρια", το 35% για τις ΟΕ, ΕΕ και συνεταιρισμούς, το βιβλίο απογραφής για τα μικρά μαγαζιά.
  • Ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα πολυκαταστήματα και τις πολυεθνικές.
  • Η απελευθέρωση του ωραρίου.
  • Η πλήρης απελευθέρωση της επαγγελματικής στέγης.
  • Η σχεδόν απαγορευτική συμμετοχή των ΜΜΕ στις κρατικές προμήθειες.
  • Οι αθρόες και ανεξέλεγκτες εισαγωγές που εκτοπίζουν τα παραγόμενα προϊόντα από την αγορά, με αποτέλεσμα να μαραζώνει η ελληνική βιοτεχνία.
  • Το ασφαλιστικό.

Οι ΕΒΕ διεκδικούν:

  • Ουσιαστικά μέτρα για το ζωντάνεμα και την αναθέρμανση της αγοράς.
  • Ενα δίκαιο φορολογικό σύστημα όπου ο καθένας θα πληρώνει ανάλογα με αυτά που πραγματικά κερδίζει. Αφορολόγητο όριο 3.500.000 δρχ. για όλους τους Ελληνες. Κατάργηση των "αντικειμενικών κριτηρίων", του 35% και του βιβλίου απογραφής για επιχειρήσεις με τζίρο μέχρι 60 εκατ. δρχ.
  • Προστασία της αγοράς από τα μονοπώλια και τις πολυεθνικές. Να μπει φραγμός στην ασυδοσία των πολυκαταστημάτων.
  • Ελεγχος στις εισαγωγές στα προϊόντα που καλύπτει με επάρκεια η ντόπια παραγωγή.
  • Μέτρα ανάπτυξης της ΜΜΕ με την εφαρμογή κλαδικών πολιτικών.
  • Ανθρώπινο ωράριο και κατοχύρωση της αργίας της Κυριακής.
  • Ουσιαστική προστασία της επαγγελματικής στέγης - Αναγνώριση της άυλης εμπορικής αξίας.
  • Θέσπιση ειδικού πλαισίου στήριξης της ΜΜΕ.
  • Νόμος για τους συνεταιρισμούς και τις κοινοπραξίες που θα αναγνωρίζει τον κοινωνικό τους ρόλο, με μέτρα προστασίας από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
  • Μέτρα για ουσιαστική συμμετοχή της ΜΜΕ στις κρατικές προμήθειες.
  • Κατοχύρωση της συμμετοχής του δημοσίου για την ενίσχυση των εσόδων των ασφαλιστικών Ταμείων των ΕΒΕ - Ανθρώπινες συντάξεις.
Με το παλιό ωράριο θα λειτουργούν τα βενζινάδικα

Επανέρχεται το παλιό ωράριο λειτουργίας των βενζινάδικων. Με κοινή απόφαση των υπουργών Εργασίας, Εθνικής Οικονομίας, προβλέπεται ότι:

  • Τη μέρα, τα βενζινάδικα θα λειτουργούν 12 συνεχείς ώρες από τις 7.00 π.μ. μέχρι τις 7.00 μ.μ. από Κυριακή μέχρι Πέμπτη, την Παρασκευή από 7.00 π.μ. μέχρι τις 9.00 μ.μ. και το Σάββατο από τις 7.00 π.μ. μέχρι τις 3.00 μ.μ.
  • Οι αποφάσεις για τα βενζινάδικα που θα διανυκτερεύουν θα εκδίδονται, με βάση πίνακες που θα υποβάλουν στις κατά τόπους νομαρχίες οι Ενώσεις Βενζινοπωλών, μετά από γνώμη των οικείων επαγγελματικών οργανώσεων.
  • Το ωράριο λειτουργίας των βενζινάδικων θα παρατείνεται κατά 2 ώρες την τουριστική περίοδο από 15 Ιούνη μέχρι 15 Σεπτέμβρη και στις παραμονές των αργιών.
Σύσκεψη της ΔΗΚΕΒΕ

Η ΔΗΚΕΒΕ καλεί τα μέλη και τους φίλους της σε σύσκεψη την ερχόμενη Τετάρτη 13 Μάρτη στα γραφεία της (Καποδιστρίου 2). Αντικείμενο της σύσκεψης είναι η ανάλυση της σημερινής κατάστασης στον εμπορικό χώρο, οι προβληματισμοί για την αντιμετώπιση της κρίσιμης θέσης των εμπόρων και οι επερχόμενες εκλογές στον Εμπορικό Σύλλογο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ