ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Μάη 1996
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παραμάγαζα των πολυεθνικών θέλει η κυβέρνηση τα ΤΕΙ

Εισηγητική έκθεση κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας, που αφορά μια σειρά τροπολογίες για τα ΤΕΙ, στο σχέδιο νόμου "Ελληνική παιδεία στο εξωτερικό και η Διαπολιτισμική εκπαίδευση". Οι τροπολογίες αυτές αναφέρονται σε τρία στοιχεία του Ν. 1404/83 για τα ΤΕΙ, που αφορούν τα προσόντα και τη διαδικασία εκλογής του εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΠ) των ΤΕΙ, το καθεστώς του έκτακτου ΕΠ των ΤΕΙ, τα προγράμματα σπουδών και το περιεχόμενο σπουδών των τμημάτων των ΤΕΙ. Αν ναι γίνεται προσπάθεια να παρουσιαστούν οι τροπολογίες από το υπουργείο Παιδείας ως μέτρο "αναβάθμισης", στην ουσία οι προσπάθειες αυτές ανοίγουν το δρόμο για την προώθηση από το "παράθυρο" μιας σειράς γενικότερων εξελίξεων.

Οι ρυθμίσεις, που αφορούν το ΕΠ αφορούν στα προσόντα των εισερχομένων με την καθιέρωση του διδακτορικού και της ερευνητικής δραστηριότητας ως υποχρεωτικών προσόντων για τις δύο πρώτες βαθμίδες. Τι θα γίνει όμως με τους ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ; Θα εξακολουθούν να παραμένουν στις θέσεις τους και μάλιστα θα αξιολογούν τους νεοεισερχόμενους. Επομένως η όποια αναβάθμιση του ΕΠ θα συμβεί στο πολύ απώτερο μέλλον.

Οσον αφορά το έκτακτο ΕΠ με τη συγκεκριμένη τροπολογία, στόχος της κυβέρνησης είναι να αποτρέψει τη δυνατότητα μετατροπής της σύμβασης των έκτακτων σε σύμβαση αορίστου χρόνου και να μειώσει τις αποδοχές τους, αφού αυτές πλέον δε θα καθορίζονται σε ποσοστό επί των αποδοχών των μόνιμων, αλλά θα καθορίζονται με υπουργική απόφαση. Ετσι προτείνεται η αλλαγή του καθεστώτος για τους έκτακτους, οι οποίοι δε θα προσλαμβάνονται σύμφωνα με τα προσόντα και τις βαθμίδες των μόνιμων, αλλά ως συνεργάτες. Πρόκειται για στοιχείο υποβάθμισης, εφόσον ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας των ΤΕΙ γίνεται από το έκτακτο ΕΠ.

Οσον αφορά τις τροπολογίες που έχουν να κάνουν με τη διαδικασία κατάρτισης και αναθεώρησης τους προγράμματος σπουδών και του περιεχόμενου σπουδών των τμημάτων των ΤΕΙ, στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η προώθηση της πρόσδεσης των ιδρυμάτων με τις επιχειρήσεις. Και αυτό γιατί, όπως αναφέρεται, θα πρέπει τα ΤΕΙ "λόγω των συνθηκών που διαμορφώνονται να προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών στις ανάγκες της αγοράς".

Η ρύθμιση που αφορά την "απεξάρτηση από την ακαμψία των ενιαίων προγραμμάτων των ομοειδών τμημάτων" των ΤΕΙ, καθώς και η απόκτηση "ευελιξίας" των τμημάτων, άλλο στόχο δεν έχει παρά να ωθήσει την πρόσδεση των τμημάτων με το μεγάλο κεφάλαιο. Γιατί πώς αλλιώς εξηγείται η δυνατότητα αλλαγής του προγράμματος σπουδών ακόμα και με συχνότητα ανά έτος. Κάθε τμήμα δηλαδή του ίδιου αντικειμένου να έχει το δικό του πρόγραμμα σπουδών, διάρκεια κλπ, ανάλογα με τις επιθυμίες του συνεργαζόμενου παραγωγικού φορέα ή τη χρηματοδότηση, που θα εξαρτάται από την αξιολόγηση. Και αυτό γιατί, όπως προβλέπεται, τα προγράμματα σπουδών θα αφορούν και τις ανάλογες πιστωτικές μονάδες που θα αναγνωρίζει το ΕΣΥΠ, για κάθε τμήμα, με κριτήριο την έκθεση αξιολόγησής τους, δηλαδή με κριτήριο το βαθμό σύνδεσης με τις επιχειρήσεις. Προωθείται στην ουσία η κατηγοριοποίηση και κατάταξη τμημάτων, σχολών και σπουδαστών, αφού μέσω της αξιολόγησης θα γίνεται κατάταξη των τμημάτων, με βάση το αν είναι ανταγωνιστικά ή όχι.

Πρόκειται για ρυθμίσεις που ουσιαστικά μετατρέπουν τα ΤΕΙ σε παραρτήματα πολυεθνικών επιχειρήσεων, που θα βγάζουν φτηνό, εύκολα προσαρμόσιμο, εργατικό δυναμικό, αφού κάθε φορά που θα αντικαθιστούν την παραγωγική τους τεχνική ή τεχνολογία, θα του ζητούν να επανειδικεύεται. Στόχος η αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος, αφού επιδιώκεται σύνδεση των πιστωτικών μονάδων με την επαγγελματική ικανότητα. Στην κατεύθυνση αυτή το υπουργείο Παιδείας, καταθέτοντας τις εν λόγω ρυθμίσεις εφαρμόζει επιταγές της Λευκής Βίβλου. Με βάση την κατεύθυνση αυτή ο σπουδαστής θα εντάσσεται σε μια διαδικασία που θα σπουδάζει για να δουλεύει και θα δουλεύει για να σπουδάζει, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των μονοπωλίων. Γι' αυτό προτείνεται η τοποθέτηση του συστήματος πιστωτικών μονάδων, μπάζοντας από το "παράθυρο" τη σπονδυλωτή εκπαίδευση. Επιχειρείται να επιβληθεί ο αδιέξοδος ατομικός ανταγωνισμός μεταξύ των σπουδαστών, καλλιεργείται μια νέα αυταπάτη για τη δυνατότητα μιας διεξόδου "ατομικής σωτηρίας" και η ύπαρξη "ατομικής ευθύνης" για το επαγγελματικό μέλλον κάθε νέου σπουδαστή, μπροστά στον εφιάλτη της ανεργίας. Η προσπάθεια που γίνεται να παρουσιαστούν οι ρυθμίσεις ως μέτρο καλύτερης προσπέλασης για εκλογή νέας επαγγελματικής ζωής, ουσιαστικά πρόκειται για απάτη.

Η ανεργία θα εξακολουθεί να υπάρχει και στα πλαίσια της συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου και χρήσης νέων τεχνολογιών, θα αυξάνεται η κυκλική εναλλαγή μεταξύ εργασίας και κατάρτισης. Η μετατροπή αυτή των ΤΕΙ σε παραρτήματα των πολυεθνικών γίνεται φανερή με τη ρύθμιση για το ποιος θα διαμορφώνει τα προγράμματα σπουδών. Δίνεται δυνατότητα στις επιτροπές προγράμματος του κάθε τμήματος να συμμετέχουν εκπρόσωποι των αντίστοιχων του αντικειμένου των τμημάτων φορέων της παραγωγής, δηλαδή εκπρόσωποι των βιομηχανιών. Μέχρι τώρα υπάρχουν προτάσεις που έλεγαν ότι ο εργοδότης θα πρέπει να βαθμολογεί στον τελικό βαθμό πτυχίου τον κάθε σπουδαστή για την πρακτική εργασία του, τώρα με τις ρυθμίσεις λένε ότι οι επιχειρήσεις όχι μόνο μπορούν να διαμορφώνουν τα προγράμματα σπουδών σύμφωνα με τις ανάγκες κερδοφορίας τους, αλλά μπορούν ακόμα και εκπρόσωποί τους να διδάσκουν στα ΤΕΙ ως ειδικοί συνεργάτες, αν κατέχουν διευθυντική θέση σε παραγωγική μονάδα!

Και βέβαια ο ρόλος του επιστημονικού δυναμικού και η γνώμη του σε σχέση με το περιεχόμενο σπουδών ελάχιστα μετρά, αφού αυτό θα καθορίζεται με ΠΔ, όπως προβλέπεται με τις εν λόγω τροπολογίες. Μετά από τις ρυθμίσειςαφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο τμήματα ή ολόκληρες σχολές να βρεθούν έξω και από αυτή τη μεταλυκειακή "σούπα" - τριτοβάθμια εκπαίδευση τη λέει το υπουργείο Παιδείας. Και αυτό γιατί κατατίθεται τροπολογία που αναφέρει ότι με βάση την αξιολόγηση του προγράμματος σπουδών, το ΕΣΥΠ θα αξιολογεί αν το εκάστοτε τμήμα ανταποκρίνεται στο επίπεδο σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το ποιοι βέβαια, θα αξιολογούν είναι ξεκάθαρο και δεν είναι άλλοι από τον ΣΕΒ και τους εμπειρογνώμονες της ΕΕ. Τα πάντα πλέον θα κρίνονται στη βάση του αν είναι παραγωγικά ή όχι τμήματα με κριτήριο το κέρδος ή όχι των επιχειρήσεων. Το ΕΣΥΠ είναι ξεκάθαρο: "όποιο δεν αξιολογείται δε χρηματοδοτείται", δηλαδή εκβιαστικά μέσω της παραπέρα περικοπής δαπανών, σπρώχνουν τα ΤΕΙ στο μεγάλο κεφάλαιο. Και βέβαια αυτό σημαίνει ότι μια σειρά σχολές που έχουν σωρεία προβλημάτων ή που δεν είναι ανταγωνιστικές, θα κλείσουν και αυτό το γνωρίζει και ο υπουργός και οι "εγκέφαλοι" των μέτρων αυτών, δηλαδή ο ΟΟΣΑ, οι υποστηρικτές της Λευκής Βίβλου και της ΕΕ.

Μέσω αυτών των ρυθμίσεων το μέλλον των σπουδαστών των ΤΕΙ διαγράφεται "μαύρο", αφού πλέον κριτήριο γνώσης είναι οι ανάγκες της αγοράς, αφού καταργούνται τα ποιοτικά στάνταρντ που πρέπει να είναι ενιαία ως προς το προαπαιτούμενο υπόβαθρο, εφόσον μεθοδεύεται πλήρης απομάκρυνση από την ολοκληρωμένη μόρφωση και ενίσχυση της κατάρτισης. Με τις ρυθμίσεις αυτές έχουμε μετατόπιση του χαρακτήρα των ΤΕΙ, με τη μετατροπή τους σε μεγάλα ΚΕΚ και δεν είναι τυχαίο που κάτι τέτοιο μεθοδεύεται σε ανύποπτο χρόνο, σιωπηρά, με τροπολογία και σε νομοσχέδιο που αφορά άλλα πράγματα. Ούτε είναι τυχαίο που οι εξελίξεις αυτές δρομολογούνται σε μια χρονική περίοδο λίγο πριν ή λίγο μετά τη λήξη της ακαδημαϊκής χρονιάς, προκειμένου να διαμορφώσουν τετελεσμένα.

Στην ουσία το ζητούμενο της νέας αυτής επίθεσης στην εκπαίδευση δεν είναι άλλο από τη στροφή στην κατάρτιση κάτω από τον έλεγχο και την άμεση καθοδήγηση των επιχειρήσεων. Στόχος, η δημιουργία μιας σπονδυλωτής εκπαίδευσης όπου ο καθένας θα ακολουθεί ένα ατομικό πρόγραμμα σπουδών σε συνδυασμό με τη μερική, προσωρινή απασχόληση.

Ετσι επιχειρείται ο κατακερματισμός του επιπέδου σπουδών και η δημιουργία πολλών κατηγοριών σχολών. Η Λευκή Βίβλος είναι ξεκάθαρη: "Υπάρχει η ανάγκη να παρακινήσουμε την κοινωνική δίψα για διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση".

Μέσω των τροπολογιών αυτών το υπουργείο Παιδείας αναγορεύει στην ουσία το μεγάλο κεφάλαιο σε ανεξέλεγκτο κριτή των ΤΕΙ και παρεμβαίνει άμεσα και στον προσανατολισμό και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Η υλοποίηση τέτοιων μέτρων θα σημάνει τον πλήρη έλεγχο των ιδρυμάτων από τις επιχειρήσεις, θα συνοδευτεί από μεγαλύτερη συρρίκνωση των δωρεάν παροχών για το σπουδαστή και από τον πλήρη έλεγχο σε ό,τι έχει να κάνει με την επαγγελματική προοπτική.

Τον περσινό χειμώνα δόθηκε μια πρώτη απάντηση στα μέτρα του υπουργείου. Οι σπουδαστές των ΤΕΙ θα πρέπει να δώσουν τη δική τους απάντηση αγωνιστικά, μαζικά, ενωτικά σε αυτά τα μέτρα, που υποβαθμίζουν τη ζωή και τις σπουδές τους. Για να αντικρούσουν τον οδοστρωτήρα μέτρων που επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ενωση και υλοποιεί η κυβέρνηση. Να συνεχίσουν τον αγώνα ΑΝΥΠΟΤΑΧΤΟΙ στις προσταγές των πολυεθνικών για μια πραγματική ενιαία ανώτατη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση στα πλαίσια μιας διαφορετικής διεξόδου για την ελληνική κοινωνία.

Θέμης ΓΚΙΩΝΗΣ

Μέλος της Επιτροπής ΑΕΙ - ΤΕΙ του ΚΣ της ΚΝΕ

Πανεκπαιδευτικός αγώνας η απάντηση

Μαζικές συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις πραγματοποίησαν χτες οι εκπαιδευτικοί δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης με τη συμμετοχή γονέων, μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών. Στόχος η αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού

"Αγώνας μαζικός, πανεκπαιδευτικός θα είναι η απάντηση από δω και μπρος". Αυτό το σύνθημα, που βροντοφώναξαν χιλιάδες νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, αλλά και γονείς, μαθητές και φοιτητές, στις συγκεντρώσεις που έγιναν σε όλες τις μεγάλες πόλεις, έδωσε το στίγμα στη χτεσινή πανελλαδική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση - απάντηση στη συντηρητική κυβερνητική επέλαση στη δημόσια παιδεία.

Διεκδικώντας την αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού, με αιτήματα, αύξηση των δαπανών για την παιδεία, με στόχο το 15% του κρατικού προϋπολογισμού, θεσμική και οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών με το σύστημα της επετηρίδας και μια σειρά από άλλα οικονομικά και θεσμικά αιτήματα, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας, έκαναν 24ωρη απεργία ή στάσεις εργασίας, ανάλογα με τις αποφάσεις των τοπικών οργανώσεών τους.

Στην Αθήνα οι εκπαιδευτικοί, αλλά και εκπρόσωποι ενώσεων συλλόγων γονέων συγκεντρώθηκαν χτες στις 12 το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Παιδείας. Την ίδια στιγμή φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές συγκεντρώθηκαν στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου ΑΘήνας και πορεύτηκαν προς το υπουργείο Παιδείας, όπου και ενώθηκαν με τους εκεί συγκεντρωμένους.

Με βασικό σύνθημα "αυτός ο υπουργός δεν είναι της Παιδείας είναι του ΟΟΣΑ και της ολιγαρχίας" οι συγκεντρωμένοι καταδίκαζαν τη σημερινή αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης.

Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης μίλησαν οι πρόεδροι των τριών εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας). Κάποια στιγμή, κατά τη διάρκεια των ομιλιών, δημιουργήθηκε ένταση, όταν μικρή ομάδα από τους συγκεντρωμένους, σε μια προσπάθεια εντυπωσιασμού εκτόξευσε αυγά κατά του βήματος των ομιλητών.

Στο υπουργείο Παιδείας, ωστόσο δεν υπήρξε κάποιος εκπρόσωπος της ηγεσίας για να συναντηθεί με τους εκπαιδευτικούς και να του εκθέσουν τα αιτήματά τους. Μετά το τέλος των ομιλιών οι συγκεντρωμένοι κατευθύνθηκαν με πορεία προς τη Βουλή, όπου και αντιπροσωπεία τους απέδωσε ψήφισμα στα κόμματα.

Στη Θεσσαλονίκη

Μαχητική συγκέντρωση και πορεία πραγματοποίησαν χτες οι εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης. Συμπαραστάτες στον αγώνα τους ήταν οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί και οι νυχτερινοί μαθητές της πόλης.

Η συγκέντρωση έγινε στο χώρο της Καμάρας. Μίλησαν εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Ακολούθησε πορεία στο κέντρο της πόλης με κυρίαρχα συνθήματα "μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, όχι στην παιδεία των περικοπών", "αυτή η πολιτική η αντιλαϊκή δεν παίρνει διορθώσεις αλλά ανατροπή". Η πορεία κατέληξε στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης όπου αντιπροσωπεία επέδωσε το ψήφισμα με τα αιτήματα.

Στη Λάρισα

Πανθεσσαλική, πανεκπαιδευτική συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε, χτες το μεσημέρι, στην κεντρική πλατεία της Λάρισας. Με συνθήματα "αυτό το υπουργείο δεν είναι της Παιδείας, είναι της λιτότητας και της κοροϊδίας" και "αγώνας πανεκπαιδευτικός, θα 'ναι η απάντηση από δω και μπρος", δάσκαλοι και καθηγητές από τους τέσσερις νομούς της Θεσσαλίας, διαδήλωσαν την απόφασή τους ν' αγωνιστούν για τη διατήρηση κι αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας και τη λύση των προβλημάτων των εκπαιδευτικών.

Στη συγκέντρωση χαιρέτισαν εκπρόσωποι της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, καθώς και τοπικών συλλόγων δασκάλων και ΕΛΜΕ οι οποίοι αναφέρθηκαν στα χρόνια και επείγοντα προβλήματα του κλάδου και κατήγγειλαν την πολιτική των κυβερνήσεων που οδηγεί στην υποβάθμιση της Παιδείας και του ρόλου των λειτουργών της.

Στη συνέχεια ακολούθησε μεγάλη και δυναμική πορεία προς τη Νομαρχία, όπου παραδόθηκε το ψήφισμα της συγκέντρωσης.

  • Στην Αλεξανδρούπολη οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν μπροστά στο Εργατικό Κέντρο της πόλης και στη συνέχεια πραγματοποίησαν μαχητική πορεία προς τη Νομαρχία. Στην Κοζάνη έκαναν πορεία προς την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
  • Μαχητικές συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν και σε Πάτρα, Ηράκλειο και στην πόλη της Ρόδου.
Οργανωμένη, αποφασιστική αντίσταση στην πολιτική της ανεργίας

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε χτες η προφεστιβαλική εκδήλωση της Σπουδάζουσας της ΚΝΕ στη Θεσσαλονίκη

Με μεγάλη συμμετοχή φοιτητών, πραγματοποιήθηκε χτες το μεσημέρι στο αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας η πρώτη εκδήλωση της Οργάνωσης Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, που έγινε στο πλαίσιο των προφεστιβαλικών εκδηλώσεων του 22ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - ΟΔΗΓΗΤΗ και σε περίοδο που εξελίσσεται η πανελλαδική καμπάνια ενάντια στην ανεργία.

Μέσα στο πλαίσιο των προφεστιβαλικών εκδηλώσεων, όπου τα μέλη της ΚΝΕ διευρύνουν το δίαυλο επικοινωνίας με τους νέους και τις νέες γύρω από τα πραγματικά προβλήματα της νεολαίας και του λαού και κάνουν γνωστές τις θέσεις της Οργάνωσης πάνω σ' αυτά, επέλεξαν να αναδείξουν το πρόβλημα της ανεργίας, τον πραγματικό εφιάλτη στα όνειρά τους για το μέλλον. Οπως ανέφερε ο Ζ. Καρακίτσος,μέλος του Γραφείου της Οργάνωσης Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, "άνθρωποι με τίτλους σπουδών καταλήγουν στα αζήτητα, εργαζόμενοι με πολλά χρόνια υπηρεσία πετιούνται στο δρόμο και κάτω από αυτές τις συνθήκες δεν είναι δύσκολο να οδηγηθούν σε συμβιβασμούς και υποχωρήσεις. Οι στρατιές των ανέργων τελικά γίνονται όπλο υποταγής για το μεγάλο κεφάλαιο".

Εισηγητές, στην εκδήλωση ήταν ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Θεωνάς,ο Σωκράτης Ματζουράνης μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Μαρία Νεγρεπόντη - Δελιβάνη,ο Θόδωρος Κυριακίδης,μέλος της Διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και η πρόεδρος του Συντονιστικού των Εργαζόμενων Μαθητών της πόλης Ελένη Ιωαννίδου.

Εφιαλτική πραγματικότητα

Απ' όλους επισημάνθηκε πως τα μέτρα της ΕΕ για την αντιμετώπιση της ανεργίας ουσιαστικά στοχεύουν στη μείωση του κόστους εργασίας και στην άρση κεκτημένων δικαιωμάτων των εργαζομένων προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου. Επίσης προειδοποίησαν ότι με την εφαρμογή της Συνθήκης του Μάαστριχτ και των άλλων αποφάσεων της ΕΕ, η ανεργία θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο τόσο στη χώρα μας όσο και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.

Συγκεκριμένα ο Θ. Κυριακίδης ανέφερε: "Το πρόγραμμα σύγκλισης, η έλλειψη επενδυτικής πολιτικής και η επιβολή του μοντέλου ανάπτυξης για την Ελλάδα, ως χώρα φθηνών υπηρεσιών και διαμετακομιστικού εμπορίου, είναι τα κύρια αίτια για την αποβιομηχάνιση της χώρας σε μια σειρά παραδοσιακούς κλάδους και συνέβαλαν αποφασιστικά στην αύξηση της ανεργίας. Αυτό, σε συνδυασμό με τις πολιτικές που έπληξαν βάναυσα τις κοινωνικές κατακτήσεις, τα ασφαλιστικά δικαιώματα και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων μέσα από την εφαρμογή της Λευκής Βίβλου, σηματοδοτούν μια εφιαλτική πραγματικότητα για χιλιάδες εργαζόμενους και ιδιαίτερα νέους και γυναίκες".

Προτάσεις
"Στο τέλος του 20ού αιώνα το πρόβλημα της ανεργίας και της ημιαπασχόλησης παίρνει μαζικό και μόνιμο χαρακτήρα, σπρώχνοντας στη μιζέρια και την απόγνωση χιλιάδες εργατικές οικογένειες και ταυτόχρονα περιθωριοποιώντας ένα σημαντικό μέρος του σύγχρονου εργατικού δυναμικού της χώρας μας" ανέφερε ο Σ. Ματζουράνης και συμπλήρωσε: "Είναι πραγματικά ειρωνεία να δίνονται δισ. δραχμές για σεμινάρια και ημερίδες για τη μείωση της ανεργίας και ακριβώς την ίδια στιγμή η ΕΕ να διαβεβαιώνει τη χώρα μας ότι για να πετύχει η Ελλάδα το 1999 τους όρους σύγκλισης μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια θα πρέπει να προστεθούν στον υπάρχοντα αριθμό ανέργων τουλάχιστον άλλα 300.000 άτομα. Οι νέοι κάτω των 25 ετών αποτελούν το 45% των ανέργων στη χώρα μας και οι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταγράφονται ως άνεργοι, σε ποσοστό που αγγίζει το 65%". Τέλος, παρουσιάζοντας τις προτάσεις του ΚΚΕ για την αντιμετώπιση του προβλήματος τόνισε πως πρέπει μεταξύ άλλων να υπάρξει ορθολογική αξιοποίηση των φυσικών και εργασιακών πόρων, αναδιάρθρωση και αναθέρμανση των επενδύσεων σε δυναμικούς κλάδους, ειδικότερα στο δημόσιο τομέα, υποστήριξη του δικαιώματος της χώρας μας να διεκδικήσει αναβαθμισμένη θέση στην επιστημονική τεχνολογική πρόοδο. Επίσης καθιέρωση 35ωρου χωρίς μείωση αποδοχών, κατάργηση της υπερεργασίας και αντιμετώπιση της μαύρης εργασίας.Μαζική, οργανωμένη αντίσταση

Η Μ. Νεγρεπόντη Δελιβάνη σημείωσε πως, ενώ υπάρχει συνεχής αύξηση του ΑΕΠ, ταυτόχρονα αυξάνεται η φτώχεια και η ανεργία. "Είναι σαφές ότι υπάρχει ένα συνεχώς αυξανόμενο εισόδημα το οποίο αφαιρείται από τους εργαζόμενους και άνεργους. Αυτά τα κέρδη δε δίνονται σε παραγωγικές επενδύσεις και αυτό αποδεικνύεται από επίσημα στοιχεία". Σημείωσε τέλος, ότι θα πρέπει να γίνει αίτημα των εργαζομένων η μείωση των ωρών εργασίας σε 35 και 32 ώρες την εβδομάδα χωρίς μείωση της αμοιβής, αφού έχει ήδη μειωθεί σε εξαιρετικά επικίνδυνα επίπεδα.

"Οι κύριες χώρες της ΕΕ, ενόψει των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν για την προσέγγιση των όρων που έχει βάλει η Συνθήκη του Μάαστριχτ για την 3η φάση της ΟΝΕ, ανέφερε ο Γ. Θεωνάς, εντείνουν την επίθεση ενάντια στα δικαιώματα των εργαζομένων και παίρνουν μέτρα περιορισμού του κόστους εργασίας μέτρα ανατροπής των κοινωνικών, ασφαλιστικών, εργασιακών δικαιωμάτων. Για να μπορέσουν να υπάρξουν προοπτικές υπεράσπισης των δικαιωμάτων των εργαζομένων- κατέληξε ο Γ. Θεωνάς - πρέπει να προβληθεί μαζική, οργανωμένη, αποφασιστική αντίσταση προς αυτή την πολιτική. Και ιδιαίτερα εσείς οι νέοι να πυκνώσετε τις γραμμές των συνδικάτων και των φορέων και να παλέψετε για την αντιμετώπιση της ανεργίας, του "υπ' αριθμόν ένα" προβλήματος που αντιμετωπίζει σήμερα η ΕΕ".

Κοινή δράση γονιών και εκπαιδευτικών

Διακήρυξη φορέων του 1ου, 4ου και 6ου Διαμερίσματος Αθήνας

Οι γονείς, δάσκαλοι και καθηγητές των σχολείων του 1ου, 4ου και 6ου Διαμερίσματος Αθήνας, κάνοντας πράξη το "η παιδεία είναι υπόθεση όλων" και με την κοινή επιδίωξή τους για καλύτερη και σωστότερη παιδεία να τους ενώνει, συζήτησαν από κοινού τα προβλήματα των σχολείων της περιοχής και συνέταξαν κείμενο με τα κοινά τους αιτήματα.

Φιλοδοξία των παραπάνω φορέων είναι να αποτελέσει αυτή η προσπάθεια μια επαρκή βάση για την εκδήλωση κοινών προσπαθειών, δράσεων και αγώνων στην περιοχή και καλούν όποιους άλλους φορείς ενδιαφέρονται για το θέμα της παιδείας να καταθέσουν τις σκέψεις και προτάσεις τους.

Οι φορείς που υπογράφουν το κείμενο εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για τη συνεχή μείωση των κονδυλίων για την παιδεία και απαιτούν τη γενναία χρηματοδότησή της και επίλυση του κτιριακού προβλήματος. Συγκεκριμένα, προτείνουν αντί της απαίτησης για εξεύρεση χώρων από συλλόγους γονέων και διδασκόντων, να εκπονηθεί άμεσα από τον ΟΣΚ μια ολοκληρωμένη μελέτη καταγραφής χώρων, κατάλληλων για σχολική στέγη με συγκεκριμένη αναφορά στα προβλήματα κάθε περίπτωσης.

Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς ζητούν, επίσης, κάλυψη των πραγματικών διδακτικών αναγκών των σχολείων με διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών και τον περιορισμό παράλληλα της πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, και την κατάργηση του θεσμού των ωρομίσθιων καθηγητών, τον οποίο χαρακτηρίζουν ως θεσμό απαράδεκτο εκπαιδευτικά και εργασιακά, που υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης. Ζητούν επίσης την άμεση πρόσληψη του διοικητικού προσωπικού που απαιτείται για τη λειτουργία των σχολείων.

Ζητούν επίσης τη μείωση του αριθμού μαθητών κατά τάξη, την ενίσχυση της δημοκρατίας στα σχολεία, με τη συλλογικότερη διοίκηση του σχολείου και την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών με την αναμόρφωση των πανεπιστημιακών σπουδών των καθηγητικών σχολών και την οικονομική αναβάθμιση του κλάδου.

Εκδήλωση στη μνήμη του Παντελή Ρόκου

Ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ο Τομέας Μαθηματικών του Γενικού Τμήματος του ΕΜΠ διοργανώνουν σήμερα, στις 7 μ.μ., εκδήλωση, στη μνήμη του ομότιμου καθηγητή Παντελή Ρόκου,στην οποία θα παρουσιαστεί το επιστημονικό, εκπαιδευτικό και κοινωνικό του έργο. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Τελετών του ΕΜΠ.

Οι εκπαιδευτικοί φορείς

Οι εκπαιδευτικοί φορείς και οι σπουδαστές και φοιτητές διαδήλωσαν χτες ενάντια στη συντηρητική πολιτική της κυβέρνησης

Η ΚΝΕ καλεί τους νέους να αγωνιστούν μέσα από τα συνδικάτα για δουλιά με δικαιώματα



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ