ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 30 Μάη 1996
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Διαδήλωση στο λιμάνι της ανεργίας

Από τις 4 το απόγευμα, σήμερα, οι εργάτες και οι άνεργοι της Ζώνης, οι επαγγελματοβιοτέχνες και γενικά ο λαός του Περάματος διαδηλώνουν στις λάντζες, στον Ηλεκτρικό Σταθμό και στο λιμάνι, ενάντια στην ανεργία και το μαρασμό της Ζώνης. Υποσχέσεις, αλλά και απειλές ...από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας

Να παρεμποδίσει τη σημερινή κινητοποίηση των ανέργων και των εργαζομένων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, του Δήμου Περάματος, των επαγγελματοβιοτεχνών και των μαζικών φορέων της πόλης, προσπαθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,ασκώντας τρομοκρατικές πιέσεις στους ιδιοκτήτες των πλωτών μέσων που θα χρησιμοποιηθούν για τη διαδήλωση! Οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι της Ζώνης, καθώς και οι υπόλοιποι φορείς, που συμμετέχουν στην κινητοποίηση, έκαναν σαφές ότι η διαδήλωση στο λιμάνι θα πραγματοποιηθεί και τόνισαν ότι τέτοιου είδους προκλήσεις δεν μπορούν να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις! Ετσι, στις 4 το απόγευμα, θα γίνει προσυγκέντρωση στις λάντζες Περάματος. Από εκεί, διαδηλωτές θα επιβιβαστούν στις λάντζες και θα κατευθυνθούν στο λιμάνι του Πειραιά. Στις 6 το απόγευμα, άλλοι διαδηλωτές θα συγκεντρωθούν στον Ηλεκτρικό Σταθμό Πειραιά και από εκεί θα κατευθυνθούν και αυτοί στο λιμάνι.

Χτες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΚ. Σφυρίου και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, κ. Ουσαντζόπουλος δήλωσαν ότι σε περίπτωση που οι διαδηλωτές κλείσουν το λιμάνι, θα εφαρμοστεί ο νόμος, που προβλέπει αφαίρεση αδειών, επιβολή προστίμων, ακόμα και φυλάκιση!

Σε ό,τι αφορά την προσέλκυση εργασιών στη Ζώνη, ο Κ. Σφυρίου δήλωσε ότι είχε επαφές με τις ενώσεις πλοιοκτητών, όπου διερευνήθηκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις με τις οποίες μπορεί να αυξηθεί ο όγκος των παραγγελιών εργασιών στη Ζώνη. Ο υπουργός υποστήριξε ότι υπήρξε θετική ανταπόκριση και ότι το υπουργείο προσανατολίζεται στην έγκριση της μετασκευής ορισμένων πλοίων. Ηδη, εκκρεμούν 7 αιτήσεις, που έχουν ζητηθεί από την πλευρά των πλοιοκτητών, με προοπτική να ανατεθούν αυτές οι εργασίες στη Ζώνη. Μέσα στις επόμενες μέρες, όπως δήλωσε ο υπουργός, θα γίνει μια συνάντηση με τους πλοιοκτήτες, τους εργαζόμενους και τους εργοδότες για να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο συμφωνίας. Ο Κ. Σφυρίου,απαντώντας σε ερώτηση, χαρακτήρισε ως "πολιτική" πράξη τη σημερινή κινητοποίηση στο κεντρικό λιμάνι...

Χτες το πρωί, αντιπροσωπείες των σωματείων της Ζώνης και των εργοδοτών συναντήθηκαν με τον υπουργό. Οι συνδικαλιστές επισήμαναν ότι ο υπουργός πρέπει να απαιτήσει από τους πλοιοκτήτες να φέρουν δουλιές στη Ζώνη, από τη στιγμή που τους παρέχονται τεράστιες διευκολύνσεις, όπως άδειες σκοπιμότητας και δάνεια. Τόνισαν, επίσης, ότι υποσχέσεις έχουν δοθεί πολλές, αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί, γι' αυτό και δεν μπορούν να αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα στους αγώνες των εργαζομένων.

Στο μεταξύ, με τη στάση των επίσημων κυβερνητικών παραγόντων έσπευσε να ευθυγραμμιστεί η ηγεσία της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας,η οποία με τη σειρά της απειλεί ότι αν οι εργαζόμενοι της Ζώνης δεν αποφύγουν τον αποκλεισμό του λιμανιού, είναι αναγκασμένοι να υποστηρίξουν την "ομαλή" λειτουργία του λιμανιού..!

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά,Ι. Πουντίδης,μας δήλωσε σχετικά: "Αυτή η παρέμβαση από ορισμένους συνδικαλιστές δεν είναι τυχαία, ούτε ξεκομμένη από τη γενικότερη προσπάθεια να παρεμποδιστούν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, οι αγώνες στη Ζώνη. Είναι σαφές και το γνωρίζουν πολύ καλά αρκετοί κυβερνητικοί συνδικαλιστές στον Πειραιά ότι η διαδήλωση, που θα πραγματοποιήσουμε, με κανέναν τρόπο δεν παρεμποδίζει την απασχόληση των συναδέλφων μας στον ΟΛΠ. Αυτή η ενέργειά τους, που θυμίζει τους αγανακτισμένους πολίτες άλλων εποχών, σε καμιά περίπτωση δεν απηχεί τις διαθέσεις των συναδέλφων μας, έρχεται απλά να στηρίξει την αδιαλλαξία της κυβέρνησης στο να δώσει λύσεις για την προοπτική και ανάπτυξη της Ζώνης". Τέλος, την Τρίτη, στις 4 Ιούνη, θα γίνει συνάντηση των εργαζομένων και των βιοτεχνών της Ζώνης με τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας Χ. Πάχτα.

Σήμερα η πανναυτεργατική συγκέντρωση

Στις 10 π.μ. στην Ακτή Μιαούλη καλούν τους εν ενεργεία και συνταξιούχους ναυτεργάτες τα σωματεία τους. Η πλειοψηφία της ΠΝΟ προκαλεί, προχωρώντας άρον άρον στο "κλείσιμο" των συλλογικών συμβάσεων, συνεργώντας στα σχέδια των εφοπλιστών

Σήμερα πραγματοποιείται η πανναυτεργατική συγκέντρωση των ναυτεργατών εν ενεργεία και συνταξιούχων στις 10 το πρωί στην Ακτή Μιαούλη,ενώ νέα πρόκληση αποτελεί για τους ναυτεργάτες η συμφωνία της πλειοψηφίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με την Ενωση Επιβατηγών Τουριστικών πλοίων για την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα τουριστικά πλοία με ποσοστό αύξησης 9% και χωρίς να ικανοποιηθεί κανένα άλλο αίτημα των ναυτεργατών! Η συμφωνία αυτή έρχεται μια μόλις μέρα μετά την υπογραφή της εξίσου κατάπτυστης συμφωνίας για τη σύμβαση των εργαζομένων στα ποντοπόρα πλοία!

Με την απαράδεκτη συμφωνία της πλειοψηφίας της ΠΝΟ και της Ενωσης Επιβατηγών Τουριστικών δε συμφώνησαν η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής"Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",οι Οικονομικοί Αξιωματικοί και η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού.Οι ενώσεις ΠΕΜΕΝ και "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" καταγγέλλουν, για άλλη μια φορά, τη στάση της ΠΝΟ και υπογραμμίζουν ότι η απάντηση θα είναι η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με οποιαδήποτε μορφή και με απεργιακές κινητοποιήσεις. Οι δυο ναυτεργατικές ενώσεις καλούν την ΠΝΟ να εξαγγείλει, μετά από σύγκληση της Εκτελεστικής της Επιτροπής, 48ωρη Πανελλαδική απεργία στις 7 και 8 του Ιούνη, οπότε αναμένεται η εκ νέου άφιξη του "Μάρκο Πόλο".

Ο πρόεδρος της Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής"Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"Γ. Μανουσογιαννάκης μάς δήλωσε σχετικά: "Η τυχοδιωκτική και "άρον άρον" διαδικασία που ακολουθεί η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ για το κλείσιμο των συλλογικών συμβάσεων, καταδεικνύει την απόφασή της να συνεργήσει στην εξόντωση των ναυτεργατών. Με τον τρόπο αυτό προσπαθεί να αποφύγει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που έχουν προταθεί, κλείνοντας συμβάσεις κάτω και από τον επίσημο πληθωρισμό. Οι ναυτεργάτες και οι συνταξιούχοι θα δώσουν σήμερα την απάντησή τους με τη μαζική συμμετοχή τους στην πανναυτεργατική συγκέντρωση και με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που θα ακολουθήσουν, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν ανεξάρτητα από τη θέληση και την υπονομευτική τακτική της πλειοψηφίας της ΠΝΟ".

ΠΑΤΡΑ
Συλλαλητήριο ενάντια στην αποβιομηχάνιση

Παμπατραϊκό πανεργατικό συλλαλητήριο, ενάντια στην αποβιομηχάνιση και την ανεργία, πραγματοποιείται σήμερα στις 7μμ - με απόφαση του Εργατικού Κέντρου Πάτρας - μπροστά στα γραφεία του Εργατικού Κέντρου.Κάλεσμα προς τους εργαζόμενους και τους άνεργους της πόλης, να συμμετέχουν μαζικά και μαχητικά στο συλλαλητήριο, απευθύνει - με ανακοίνωσή της - η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων και Συνδικαλιστών.

Η διάλυση της παραγωγικής βάσης - σημειώνεται στην ανακοίνωση της Συντονιστικής - η μετατροπή της πόλης σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων και υπηρεσιών, δημιουργεί ερήμους ανεργίας και υποαπασχόλησης. Η ανεργία - συνεχίζει - ξεπέρασε το 30% και αυτό παρά την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και την πλήρη ανάπτυξη όλων των μορφών μερικής απασχόλησης, ενώ το πρόσφατο κλείσιμο και η μεταφορά στη Βουλγαρία της επιχείρησης ΜΑΝΟΥΣΟΣ,καθώς και οι συνεχιζόμενες απολύσεις στο εργοστάσιο ΣΑΚΑΛΙΔΗ δημιουργούν νέες στρατιές ανέργων, δίπλα στους απολυμένους της "Πειραϊκής - Πατραϊκής", του "Λαδόπουλου" κ.ά.

Η Συντονιστική καλεί τους εργαζόμενους "να απαντήσουν τώρα αγωνιστικά και να διεκδικήσουν άλλη πολιτική προοδευτικής ανάπτυξης προς όφελος των εργαζομένων. Να διαμορφώσουν μέτωπο πάλης ενάντια στα μονοπώλια, την ανεργία, τη φτώχεια και την εξαθλίωση. Να ανατρέψουν τους αρνητικούς πολιτικούς και συνδικαλιστικούς συσχετισμούς, για την ανάπτυξη ενός συντονισμένου αγώνα, ολόκληρης της εργατικής τάξης".

Ερώτηση του ΚΚΕ

Τρία χρόνια παραμένει κλειστό το εργοστάσιο της "Πειραϊκής - Πατραϊκής" στην Πάτρα, παρά τις προσωπικές δεσμεύσεις του πρώην πρωθυπουργού για την επαναλειτουργία της επιχείρησης. Στο πρόβλημα αυτό, αναφέρεται επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕΔ. Κουμπούρη,που κατατέθηκε στη Βουλή και απευθύνεται στην υπουργό Ανάπτυξης.

Οπως σημειώνει ο βουλευτής, το εργοστάσιο της Πάτρας απασχολούσε 3.000 εργαζόμενους, ενώ σήμερα απασχολεί για συντήρηση μόλις 520 άτομα και αυτά για 4 ώρες τη μέρα και με 72.000 δραχμές, μηνιαίο μισθό.

Τονίζοντας τον καθοριστικό ρόλο που μπορεί να παίξει η επιχείρηση στην ανάπτυξη όλου του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας, ο βουλευτής ερωτά την υπουργό: Γιατί δεν έχουν μέχρι σήμερα υλοποιηθεί οι υποσχέσεις που έχουν δοθεί κατά καιρούς για τη λειτουργία της; Επίσης τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για τη λειτουργία της "Πειραϊκής - Πατραϊκής", ώστε να αποτελέσει κορμό στήριξης για την ανάπτυξη μιας κλαδικής πολιτικής προς όφελος της ελληνικής οικονομίας;

Ερώτηση για τον τουρισμό

Στα μεγάλα και οξυμένα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν, τόσο οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό - τουρισμό, αναφέρεται επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Κατσαρός.

Οπως σημειώνεται στην ερώτηση, οι εργαζόμενοι του κλάδου βρίσκονται αντιμέτωποι με προβλήματα, όπως η επέκταση του ωρομίσθιου, της μερικής απασχόλησης, η μη εφαρμογή των κλαδικών συμβάσεων εργασίας, η μη υπογραφή φετινής κλαδικής σύμβασης, η "μαύρη εργασία", η ανεργία κλπ. Επίσης επισημαίνεται ότι τα μέχρι σήμερα στοιχεία για την πορεία του τουρισμού φέτος στη χώρα μας, δεν επιτρέπουν καμιά αισιοδοξία. Οι διάφορες "ταξιδιωτικές οδηγίες" - τονίζεται - που κατά καιρούς έχουν εκδώσει οι δήθεν"φίλοι" και "σύμμαχοι", έχουν πλήξει σοβαρά τον τουρισμό της χώρας.Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η υπουργός Ανάπτυξης, αν προτίθεται να πάρει συγκεκριμένα μέτρα, για τη λύση των προβλημάτων των εργαζομένων στον κλάδο.

Από την πρόσφατη μεγαλειώδη πορεία από το Πέραμα στον Πειραιά



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ