ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 22 Ιούνη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τα εξεταστικά κέντρα για τα ειδικά μαθήματα

Η εξέταση όλων των ειδικών μαθημάτων, εκτός των Αγγλικών, θα γίνει στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Στη Θεσσαλονίκη θα εξεταστούν οι υποψήφιοι που έχουν καταθέσει το μηχανογραφικό τους δελτίο σεη Θεσσαλία, Μακεδονία και Θράκη. Ολοι οι υπόλοιποι θα εξεταστούν στην Αθήνα.

Τα Αγγλικά εξετάζονται σε όλους τους νομούς της χώρας, σε εξεταστικά κέντρα που έχουν οριστεί από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,στις οποίες και πρέπει να απευθύνονται οι υποψήφιοι των Αγγλικών για την ενημέρωσή τους.

Ο χρόνος διάρκειας της εξέτασης των ξένων γλωσσών είναι τρεις ώρες, ενώ του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου είναι έξι. Ειδικά για το μάθημα της υπαγόρευσης Μουσικού Κειμένου διευκρινίζεται ότι η εξέταση θα γίνεται κατά ομάδες υποψηφίων, κατά αλφαβητική σειρά, ανά μία ώρα περίπου και η εξέταση θα είναι περίπου 20 λεπτά.

Εξεταστικά κέντρα στην Αθήνα

Γαλλικά: οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στις 3 Ιούλη, 7 π.μ., στα παρακάτω εξεταστικά κέντρα σύμφωνα με τα αρχικά γράμματα του επωνύμου τους. Από Α - Ζ στο 4ο Γυμνάσιο Ν. Φιλαδέλφειας, από Η - Λ στο 5ο Λύκειο Περιστερίου, από Μ - Ο στο 21ο Λύκειο Αθήνας, από Π - Ρ στο 22ο Γυμνάσιο Αθήνας, και από Σ - Ω στο 2ο Λύκειο Χαϊδαρίου.

Ιταλικά: εξετάζονται την ίδια μέρα στις 5.30 μ.μ. όλοι οι υποψήφιοι στο 2ο Λύκειο Ν. Σμύρνης.

Γερμανικά: θα εξεταστούν στις 4 Ιούλη στις 5.30 μ.μ., στα εξεταστικά κέντρα: Από Α - Λ στο Πειραματικό Λύκειο Ζανείου Σχολής, από Μ - Ω στο 2ο Σχολικό Συγκρότημα Πειραιά.

Ελεύθερο Σχέδιο: θα εξεταστούν την 1η Ιούλη στις 7 π.μ. και στο Γραμμικό Σχέδιο στις 2 Ιούλη στις 7 π.μ. στα εξεταστικά κέντρα: Από Α - Β στο 1ο Λύκειο Αγ. Παρασκευής, από Γ στο Λύκειο Αγ. Ιωάννη Ρέντη, από Δ - Ι,στο 1ο Λύκειο Χολαργού, από ΚΑ - ΚΟΥΒ στο 2ο Γυμνάσιο Καλλιθέας, από ΚΟΥΓ - Λ στο 1ο Λύκειο Ν. Σμύρνης, από Μ στο 18ο Λύκειο Αθήνας, από Ν - ΠΑΠΑΓ στο 1ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, από ΠΑΠΑΔ - ΠΩ στο 21ο Λύκειο Αθήνας, από Ρ - Σ στο Πειραματικό Λύκειο της Ιωνιδείου Σχολής, από Τ - Υ στο 15ο Λύκειο Αθήνας, και από Φ - Ω στο 2ο Λύκειο Παλιού Φαλήρου. Στο μάθημα της Αρμονίας εξετάζονται στις 4 Ιούλη στις 7 π.μ. στα εξεταστικά κέντρα: Από Α - Λ στο 1ο Λύκειο Ν. Ψυχικού και από Μ - Ω στο 1ο Λύκειο Παπάγου.

Υπαγόρευσης Μουσικού Κειμένου: εξετάζονται στις 5 Ιούλη όλοι οι υποψήφιοι στο 1ο Λύκειο Παπάγου, Κύπρου 4 και Ιωνίας,από Α - Λ στις 7 π.μ. και Μ - Ω στις 10 π.μ..

Στη Θεσσαλονίκη

Γαλλικά στις 3 Ιούλη στις 7 π.μ. στα: Από Α - Λ στο 1ο Λύκειο Τούμπας και από Μ - Ω στο 3ο Λύκειο Θεσσαλονίκης.

Ιταλικάόλοι οι υποψήφιοι στις 3 Ιούλη, στις 5.30 μ.μ, στο 15ο Λύκειο Θεσσαλονίκης.

Γερμανικά στις 4 Ιούλη, στις 5.30 μ.μ. από Α - Λ στο 1ο Λύκειο Ευόσμου και από Μ - Ω στο 2ο Λύκειο Τούμπας.

Ελεύθερο Σχέδιο την 1η Ιούλη στις 7 π.μ. και στο Γραμμικό Σχέδιο στις 2 Ιούλη στις 7π.μ. στα εξεταστικά κέντρα: Από Α - Ε στο 18ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, από Ζ - Κ στο 2ο Λύκειο Αμπελόκηπων, από Λ - Μ στο 24ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, από Ν - Π στο 4ο Λύκειο Καλαμαριάς, από Ρ - Τ στο 1ο Λύκειο Καλαμαριάς και από Υ - Ω στο 1ο Λύκειο Αμπελοκήπων. Αρμονία στις 4 Ιούλη όλοι οι υποψήφιοι στις 7 π.μ. στο 23ο Λύκειο Θεσσαλονίκης.

Υπαγόρευση Μουσικού Κειμένου στις 5 Ιούλη όλοι οι υποψήφιοι στο 23ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, από Α - Λ στις 7 π.μ. και από Μ - Ω στις 10 π.μ..

Βουλή των διοργανωτών και όχι των εφήβων

Δύο μαθητές, που είχαν την "τύχη" να συμμετάσχουν, μιλούν για τις διαδικασίες που επέβαλαν οι διοργανωτές, για τις εντυπώσεις και τα συμπεράσματά τους

Η πολυδιαφημισμένη "Βουλή των Εφήβων" ολοκλήρωσε τις εργασίες της. Ηταν ένα γεγονός που έφτασε και στον τελευταίο Ελληνα, μαζί με τις "εκτιμήσεις" και τα "συμπεράσματα" των εμπνευστών της, των διάφορων ΜΜΕ που ανήκουν στους μεγαλοεπιχειρηματίες, των διάφορων πολιτικών της καθεστηκυίας τάξης. Ολοι τους "χάιδεψαν" τους νέους που συμμετείχαν και πρόβαλαν, από τη σκοπιά του ο καθένας αυτό που ήθελε, ενώ δεν έλειψαν και εκείνοι που έφτασαν να μιλήσουν για αυθάδη συμπεριφορά, αλλά και προκλητική εμφάνιση και ενδυμασία. Πόσο "Βουλή" και μάλιστα "των Εφήβων" ήταν όλη αυτή η καλοστημένη παράσταση; Ο "Ρ" μίλησε με δύο μαθητές που είχαν την "τύχη" να συμμετέχουν, καθώς οι εργασίες τους προκρίθηκαν γι' αυτό. Πρόκειται για τη Λίλη Γάτη μαθήτρια του 1ου Λυκείου Νίκαιας και τον Ανδρέα Εφετζή μαθητή στο 43ο Λύκειο Αθήνας. Η εμπειρία τους από τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν τους κάνει κατηγορηματικούς, γι' αυτό που προσδοκούσαν οι διοργανωτές: "Σκοπός της πολιτείας δεν ήταν να ακούσει τα προβλήματά μας. Αυτά τα ξέρει. Σκοπός της ήταν να βγάλει ένα δημοκρατικό προσωπείο απέναντι στην κοινή γνώμη". Βέβαια δε χρειάζεται να επισημανθεί το γεγονός ότι δεν επρόκειτο για "Βουλή των Εφήβων" καθώς, οι 300 μαθητές επιλέχτηκαν από τους διοργανωτές με βάση εργασίες που έκαναν, οπότε ούτε καν τους συμμαθητές τους της Β Λυκείου δεν αντιπροσώπευαν, πολύ περισσότερο το σύνολο των νέων.

Ποια συζήτηση;

Επίσημα και σύμφωνα με τους διοργανωτές που ήταν η Βουλή των Ελλήνων και το υπουργείο Παιδείας, με τη "Βουλή των Εφήβων" δίνεται η δυνατότητα στους νέους, "στα πλαίσια ενός δημόσιου και υπεύθυνου διαλόγου, να συζητούν και να καταγράφουν τις διαπιστώσεις και τις κρίσεις τους για το σήμερα και το χτες και το όραμά τους για το αύριο".

"Οι μαθητές και γενικότερα οι νέοι θα πρέπει να καταλάβουν ότι λύση στα προβλήματά τους, δεν μπορεί να δοθεί μέσα από κυβερνητικές φιέστες "διαλόγου" αλλά από την αγωνιστική διεκδίκηση" είναι η απάντηση των δύο μαθητών.

Ας δούμε όμως το γιατί, μέσα από τη συνέντευξη που ακολουθεί:

- Ποιος πιστεύετε ότι ήταν ο σκοπός της πολιτείας, με τη διοργάνωση της Βουλής των Εφήβων;

Λ. Γάτη: Δεν πιστεύω ότι σκοπός της κυβέρνησης ήταν να ακούσει τις απόψεις των μαθητών. Σκοπός της ήταν να δείξει το πόσο δημοκρατική είναι. Αλλωστε, πιο πολλές ήταν οι ώρες που πηγαίναμε σε εκδρομές ή διάφορες άλλες εκδηλώσεις παρά οι ώρες που κουβεντιάζαμε.

Α. Εφετζής: Αυτό ακριβώς καταδικάστηκε από τους μαθητές, που ενώ θα μπορούσαν πολλοί να θεωρήσουν ως λογικό να μας "αρέσουν οι βόλτες", ωστόσο πολλοί συμμαθητές μας θεώρησαν κοροϊδία το ότι άλλο ήρθαν να κάνουν και άλλο τελικά έκαναν.

- Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα παραδείγματα που σας κάνουν να το πιστεύετε αυτό;

Λ. Γάτη: Φυσικά. Τα μελανά στοιχεία σε όλη τη διαδικασία, δεν είναι λίγα. Είδαμε, ας πούμε, προτάσεις που απορρίπτονταν από το σύνολο των συμμαθητών μας - όπως αυτή για την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ - να εμφανίζονται ξαφνικά στα πρακτικά ότι υπερψηφίστηκαν και μάλιστα με συντριπτική πλειοψηφία.

- Ποια ήταν αρχικά η εκτίμηση που είχατε και σεις και οι συμμαθητές σας σχετικά με τη Βουλή των Εφήβων; Ηταν εξαρχής καταδικαστική ή όχι;

Α. Εφετζής: Από την αρχή ήταν πολλοί αυτοί που είχαν έντονες αμφιβολίες για την ειλικρίνεια των διοργανωτών. Η αντίθεση αυτή εκφράστηκε με δύο τρόπους, ή σαν άμεση καταγγελία από το βήμα του Κοινοβουλίου, ή και με τη διάθεση του "χαβαλέ" και της ειρωνείας απέναντι σε όλα αυτά. Πεποίθησή μου είναι ότι τώρα που οι διαδικασίες της "Βουλής των Εφήβων" έληξαν, οι αμφιβολίες αυτές είναι πολύ περισσότερες.

Επιλεγμένα θέματα από τους διοργανωτές

- Πώς επιλέχτηκαν τα θέματα που συζητούσατε;

Λ. Γάτη: Τα θέματα στα οποία κληθήκαμε να εκφέρουμε άποψη, δεν επιλέχτηκαν από εμάς, αλλά από τους διοργανωτές. Οταν μάλιστα κάποιος μαθητής ήθελε να μιλήσει απ' το βήμα για κάποιο άλλο θέμα από αυτά που είχαν επιλέξει οι διοργανωτές, του αφαιρούνταν αμέσως ο λόγος. Το χειρότερο όμως είναι ότι δεν αρκέστηκαν σε αυτό. Ο τρόπος, με τον οποίο προσπάθησαν να προσαρμόσουν τις απόψεις, τις οποίες εκφράσαμε μέσα από τις εκθέσεις μας, πριν ακόμα επιλεγούν οι 300 καλύτερες, μπορώ να πω ότι ήταν χυδαίος. Οπως για παράδειγμα, αυτό που γράφτηκε μέσα "στη σύνθεση των κειμένων", δηλαδή το βιβλίο που συνθέτει όλες τις απόψεις που γράφτηκαν στις εκθέσεις των μαθητών. Κάπου εκεί αναφέρει ότι οι μαθητές είναι υπέρ του Εθνικού Απολυτήριου, και εγώ ρωτάω πώς είναι δυνατόν κάποιος να είναι υπέρ του Εθνικού Απολυτήριου, ένα εξάμηνο πριν ο υπουργός Παιδείας κάνει τις επίσημες εξαγγελίες γι' αυτό;

- Δηλαδή, δεν πιστεύετε ότι βγήκε κάτι θετικό από τη "Βουλή των Εφήβων";

Α. Εφετζής: Αυτό που έμεινε σε εμένα, ήταν οι τοποθετήσεις των συμμαθητών μας και η αγωνία τους να ζήσουν κάτι καλύτερο από αυτό που ζουν σήμερα. Βαθιά μέσα τους πολλά παιδιά πίστευαν ότι θα ακουστεί η γνώμη τους μέσα από τη "Βουλή των Εφήβων", και ότι θα γίνουν και στην πράξη αυτά που λένε. Βέβαια, εξαρτάται από το βαθμό της συνειδητότητας του καθενός μας με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε να ζήσουμε καλύτερα.

Λ. Γάτη: Φυσικά και βγήκε κάτι θετικό. Πολύ θετικό ήταν ότι υπήρξαν ομιλίες που καλούσαν σε αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων για όλα τα προβλήματα της νέας γενιάς, μακριά από φιέστες διαλόγου. Σε αυτά θα ήθελα να συμπληρώσω και εγώ ότι ο μόνος δρόμος για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα της νεολαίας είναι η αγωνιστική διεκδίκηση όλων όσων δικαιούμαστε και μας στερούν. Οι νέοι πρέπει να καταλάβουν ότι αυτή είναι η μόνη λύση για διέξοδο από τα προβλήματά τους.

Υπόθεση όλων μας η παιδεία
  • Κοινή παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησαν, χτες, δεκάδες εκπρόσωποι εκπαιδευτικών και συνδικαλιστικών φορέων
  • Προειδοποίησαν την κυβέρνηση ότι τα αντιεκπαιδευτικά - αντιλαϊκά της σχέδια θα προσκρούσουν σε ένα μέτωπο παιδείας

Ο κοινός αγώνας των φορέων της εκπαίδευσης και των εργαζομένων, ενάντια στις προσπάθειες της κυβέρνησης να χτυπήσει τον ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, θα συνεχιστεί με ακόμα μεγαλύτερη ένταση, για τη διαμόρφωση ενός μετώπου παιδείας που θα μπορεί εκείνο να διαμορφώνει εκπαιδευτική πολιτική σύμφωνα με τα λαϊκά συμφέροντα. Αυτό τόνισαν χτες στον υφυπουργό Παιδείας Γ. Πασχαλίδη οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και συνδικαλιστικών φορέων, που συμμετείχαν χτες στην παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, μετά την κοινή τους απόφαση, στη σύσκεψη που έγινε την περασμένη βδομάδα, με πρωτοβουλία του ΚΣ της ΕΦΕΕ.

Την απόφαση για την κινητοποίηση είχαν πάρει εκπρόσωποι και συνδικαλιστές από: Εργατικό Κέντρο Αθήνας, Γραμματεία Νέων της ΓΣΕΕ, Ομοσπονδία Κλωστοϋφαντουργών - Ιματισμού - Δέρματος, Ενωση Ηλεκτροτεχνιτών, Πανελλήνια Ενωση Λιθογράφων, Συνδικάτο Οικοδόμων, Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, Σύλλογο Μελών ΔΕΠ Φυσικομαθηματικής, Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, Α ΕΛΜΕ Αθήνας, Σύλλογο Καθηγητών Εργαζομένων στα Φροντιστήρια, Πανελλήνια Ενωση Αδιορίστων Καθηγητών, Ομοσπονδίες Γονέων Αθήνας και Πειραιά, Ενώσεις Γονέων 1ου, 4ου, 6ου και 7ου Δημοτικού Διαμερίσματος Δήμου Αθηναίων, και των Δήμων Ν. Ιωνίας, Βύρωνα, Αγ. Παρασκευής, Περιστερίου, Συλλόγους Γονέων 3ου ΤΕΛ Ν. Ιωνίας, 30ού Λυκείου Κυψέλης, Συντονιστικό Νυχτερινών Μαθητών, ΕΣΕΕ, καθώς και από φοιτητικούς και σπουδαστικούς συλλόγους της Αθήνας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο υφυπουργός Παιδείας φάνηκε να διαχωρίζει εν μέρει τη θέση του από τη μέχρι τώρα πολιτική του υπουργείου και της κυβέρνησης πάνω στα θέματα της εκπαίδευσης και επανέλαβε αυτό που λέει τακτικά, ότι δηλαδή αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να προχωρήσει σε ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, αφού τη δεσμεύει το άρθρο 16 του Συντάγματος, χωρίς όμως να απαντήσει αν είναι στις προθέσεις της ή αν συμφωνεί στο να αναθεωρηθεί το άρθρο 16 από την επόμενη αναθεωρητική Βουλή.

Οι εκπρόσωποι των σπουδαστών, γονέων, εκπαιδευτικών και εργαζομένων, έκαναν ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται να σταματήσουν να αντιμάχονται οποιαδήποτε προσπάθεια υπονομεύει το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τονίζοντας ακόμη ότι τη χρονιά που έρχεται η κυβέρνηση θα τους βρίσκει συνέχεια μπροστά της, εμπόδιο στην αντιεκπαιδευτική της πολιτική.

"Συνεχίζουμε την προσπάθεια για τη δημιουργία του μετώπου παιδείας, ώστε να μπορέσει να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα της εκπαίδευσης", είπε στο "Ρ" μετά το τέλος της συνάντησης με τον υπουργό Παιδείας ο Π. Μοσχονάς,μέλος του ΚΣ της ΕΦΕΕ, και συνέχισε: "Παλεύουμε για την ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, και είναι σημαντικό να κατανοήσουμε όλοι ότι η πάλη αυτή θα είναι αποτελεσματική με τη συμμετοχή και τη συντονισμένη δράση όλων των φορέων της εκπαίδευσης και των εργαζομένων".

Στη χτεσινή κινητοποίηση συμμετείχαν και εκπρόσωποι από το Σύλλογο Διδασκόντων του Παντείου Πανεπιστημίου,οι οποίοι βρίσκονται σε απεργία όπως και οι υπόλοιποι πανεπιστημιακοί, αντιδρώντας στην υποβάθμιση του πανεπιστημιακού δασκάλου από την κυβέρνηση. Ο Δ. Μέλισσας,γραμματέας του Συλλόγου, είπε στο "Ρ" ότι τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι κοινά για όλους τους φορείς της και σε συνεργασία θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουν.

"Το κάλεσμα της ΕΦΕΕ στην προηγούμενη σύσκεψη και η απόφαση για τη σημερινή κοινή παράσταση διαμαρτυρίας είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για την οικοδόμηση ενός μαζικού και γερού μετώπου παιδείας, που θα αντιστέκεται στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας", είπε ο Θ. Φωτόπουλος,από το Σωματείο των Λιθογράφων.

"Οσο η κυβέρνηση θα προωθεί τα αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά της νομοσχέδια, άλλο τόσο και ακόμα περισσότερο θα πρέπει οι φορείς της εκπαίδευσης και οι εργαζόμενοι, σε ένα κοινό μέτωπο πάλης, να αντιστέκονται σε αυτά", δήλωσε ο Ιορδάνης Λαζαριάδης,εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Πειραιά.

Τη διάθεση των νυχτερινών μαθητών για αγωνιστική αντιμετώπιση της υποβάθμισης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης από την κυβέρνηση, τόνισε στο "Ρ" ο Β. Θεοχάρης,μέλος της γραμματείας του Συντονιστικού των Νυχτερινών Σχολείων Αθήνας."Οι νυχτερινοί μαθητές είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε όλα τα μέτρα της κυβέρνησης και να συμμετάσχουμε με όλες μας τις δυνάμεις σε ένα μέτωπο παιδείας, που θα είναι ικανό να αντιστέκεται στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης".

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Πρώτη μέρα με αυξημένη συμμετοχή

Εύκολο βρήκαν το θέμα οι υποψήφιοι των τριών πρώτων δεσμών, που διαγωνίστηκαν χτες στο μάθημα της Εκθεσης

Τους λόγους που προκαλούν τη σημερινή μορφή εκμετάλλευσης της παιδικής εργασίας κλήθηκαν να αναλύσουν οι υποψήφιοι των τριών πρώτων Δεσμών που διαγωνίστηκαν χτες στο μάθημα της Εκθεσης.Το θέμα της παιδικής εργασίας, παρόλο που - σύμφωνα με τους φροντιστές απέχει από τα θέματα που συνήθως επιλέγει η ΚΕΓΕ - δεν εξέπληξε τους υποψηφίους, οι οποίοι το χαρακτήρισαν "εύκολο". Πάντως φιλόλογοι εκτιμούν ότι το θέμα απαιτούσε κοινωνιολογικές γνώσεις.

Η διατύπωση του θέματος ήταν η εξής: "Κατά τον περασμένο αιώνα, τον αιώνα της Βιομηχανικής Επανάστασης, παρατηρήθηκε μια άγρια εκμετάλλευση της παιδικής εργασίας στους χώρους της βιομηχανικής παραγωγής που είχε πολύ σοβαρές συνέπειες για τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Στις σημερινές κοινωνίες, κυρίως στις μεγαλουπόλεις, παρατηρείται μια άλλης μορφής εκμετάλλευση παιδικής εργασίας, όχι πια τόσο στους χώρους της βιομηχανικής παραγωγής: Στα σταυροδρόμια, στους δρόμους, στα κέντρα διασκέδασης και αλλού ένα πλήθος παιδιών "εργάζονται" νυχθημερόν, προσπαθώντας να προσφέρουν κάποια υπηρεσία έναντι απροσδιόριστης "αμοιβής". Σας ζητείται να εξηγήσετε τους λόγους που προκαλούν τη σημερινή μορφή εκμετάλλευσης της παιδικής εργασίας και να διατυπώσετε τις σκέψεις σας για τη θέση που πρέπει να έχει το παιδί στην κοινωνία".

Εξω από τα εξεταστικά κέντρα επικράτησε το γνώριμο σκηνικό που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο με τους γονείς να συναγωνίζονται σε αγωνία τα παιδιά τους. Οι υποψήφιοι των τριών δεσμών που εξετάζονταν χτες στο 1ο Λύκειο Χαλανδρίου βρήκαν το θέμα "βατό, αναμενόμενο, σύγχρονο, ενδιαφέρον" και εκείνοι που έδιναν εξετάσεις για δεύτερη χρονιά το χαρακτήρισαν ευκολότερο από το περσινό. Αλλοι εκτιμούσαν ότι χρειαζόταν εκτενή ανάπτυξη, ενώ κάποιοι αμφέβαλαν για το αν θα αρέσουν οι απόψεις που διατύπωναν στους βαθμολογητές. Οπως συνήθως, μετά το τέλος της πρώτης ώρας άρχισαν να εξέρχονται από τα εξεταστικά κέντρα οι μαθητές που πήραν μέρος στις εξετάσεις για την αναβολή. Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια ενός μαθητή, ο οποίος εξερχόμενος από το εξεταστικό κέντρο δήλωσε λακωνικά: "Το θέμα ήταν καλό, δε θα πάω στρατό".

Οπως ανακοίνωσε χτες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γ. Πανάρετος, οι εξετάσεις διεξήχθησαν χωρίς πρόβλημα, η μετάδοση των θεμάτων ολοκληρώθηκε στις 7.30 π.μ. και δε ζητήθηκε καμία διευκρίνιση. Η συμμετοχή στις χτεσινές εξετάσεις ήταν - σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας - ελαφρώς αυξημένη από πέρσι. Συγκεκριμένα στην 1η Δέσμη συμμετείχε το 92.32% όσων δήλωσαν έναντι 91.09% πέρσι. Στην 2η Δέσμη συμμετείχε το 93.46% έναντι 92.95% πέρσι και στην 3η Δέσμη το 93.39% έναντι του 91.97% πέρσι. Σήμερα, οι υποψήφιοι της Δ Δέσμης διαγωνίζονται στο μάθημα της Εκθεσης.

  • Θέση στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κύπρου και της Ελλάδας διεκδικούν και 5.853 υποψήφιοι από την Κύπρο. Οι υποψήφιοι φέτος παρουσιάζονται περισσότεροι από πέρσι κατά 11.3%, ενώ εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ αναμένεται να εξασφαλίσει το 60% των υποψηφίων. Η εξεταστική περίοδος τελειώνει στις 10 Ιούλη, ενώ τα αποτελέσματα αναμένεται να ανακοινωθούν πριν από τις 15 Αυγούστου.
Στην είσοδο του υπουργείου δέχτηκε ο υφυπουργός Παιδείας Γ.Πασχαλίδης

Στην είσοδο του υπουργείου δέχτηκε ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Πασχαλίδης τους εκπροσώπους των μαζικών φορέων, που πραγματοποίησαν την παράσταση διαμαρτυρίας

Η αγωνία ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπα των υποψηφίων

Ξεκίνησε το συνέδριο των δασκάλων

Ξεκίνησε χτες στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθήνας, η 65η Γενική Συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και θα διαρκέσει μέχρι τη Δευτέρα 24 Ιούνη. Η πρώτη μέρα κύλησε με την εκλογή προεδρείου, σύγκληση των συνέδρων σε σώμα, εκλογή εφορευτικής επιτροπής και διάφορα άλλα διαδικαστικά ζητήματα.

Σήμερα πραγματοποιείται η πανηγυρική συνεδρίαση, στην οποία θα απευθύνουν χαιρετισμούς κυβερνητικά στελέχη, εκπρόσωποι κομμάτων και συνδικαλιστικών φορέων. Θα ακολουθήσει η έκθεση δράσης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ, ο οικονομικός απολογισμός και κριτική στην έκθεση δράσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ