ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Ιούνη 1996
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πωλείται η ΜΕΛ γιατί πάει καλά!

Το εργοστάσιο επισκέφτηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Κατσαρός. Μια από τις πιο δυναμικές επιχειρήσεις χαρακτηρίζεται η ΜΕΛ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.-

Αντιμέτωποι με την προοπτική της ιδιωτικοποίησης είναι οι 178 εργαζόμενοι της χαρτοβιομηχανίας ΜΕΛ της Θεσσαλονίκης, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να δρομολογήσει άμεσα το ξεπούλημα και των τελευταίων κερδοφόρων επιχειρήσεων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του ΟΑΕ.

Χτες κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον βουλευτή Θεσσαλονίκης Γιάννη Κατσαρό,επισκέφθηκε τη χαρτοβιομηχανία, συναντήθηκε με το σωματείο των εργαζομένων και τη διοίκηση και ενημερώθηκε για την πορεία της επιχείρησης. Οι εργαζόμενοι τόνισαν πως την τελευταία διετία η ΜΕΛ, κάτω από τη διαχείριση του ΟΑΕ αλλά και τις δικές τους θυσίες, έχει σημειώσει ανοδική πορεία, έχει ξεπεράσει το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεώσεών της με την πρόσφατη ρύθμιση 600 εκατομμυρίων των χρεών της, έχει εξασφαλίσει την τροφοδοσία σε πρώτες ύλες (αποκόμματα χαρτιού) και διαθέτει τις προοπτικές να αναπτυχθεί σε μια από τις πιο υγιείς και κερδοφόρες βιομηχανίες.

Αυτό άλλωστε δείχνουν και οι πωλήσεις, οι οποίες το 1992 ήταν 2,5 δισ., το 1993 έφτασαν τα 3.5 δισ. και πέρσι ξεπέρασαν τα 3,7 δισ., εκ των οποίων το 1,2 δισ. ήταν εξαγωγές. Το 1995 τα κέρδη ήταν 384 εκατομμύρια και το πρώτο εξάμηνο του 1996 πλησίασαν τα 150 εκατομμύρια. Παράλληλα, έχει εγκριθεί από το υπουργείο Βιομηχανίας επένδυση 2,5 δισ., η οποία θα εκσυγχρονίσει την παραγωγική διαδικασία και θα διπλασιάσει την παραγωγή χαρτονιού, η οποία σήμερα φτάνει τους 34.000 τόνους ετησίως. Οπως επισημαίνουν όμως, τον τελευταίο μήνα έχει σημειωθεί νέα οικονομική δυσκαμψία, ακυρώθηκαν παραγγελίες και οι τρέχουσες υποχρεώσεις της ΜΕΛ ξεπερνούν τα 80 εκατομμύρια, ενώ στο ταμείο της εταιρίας υπάρχουν μόνο 20 εκατομμύρια.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΛ, Στέφανος Τσαμπαλής,υποστήριξε πως οι παραγγελίες ακυρώθηκαν γιατί ήταν ασύμφορες και πως το μέλλον της εταιρίας με την επικείμενη επένδυση έχει εξασφαλιστεί και σύντομα θα μπορεί να μπει ανταγωνιστικά και στον ευρωπαϊκό χώρο. Απέφυγε να πάρει θέση στο θέμα της ιδιωτικοποίησης, αλλά είπε πως η ΜΕΛ σήμερα είναι μια από τις πιο δυναμικές βιομηχανίες χάρτου στα Βαλκάνια και ήδη έχει εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον από Ελληνες και ξένους επενδυτές.

Ο Γιάννης Κατσαρός, στη συνάντηση με τους εργαζόμενους, σημείωσε: "Η κυβέρνηση, αντί να εφαρμόσει κλαδική πολιτική στον τομέα της χαρτοβιομηχανίας με κορμό τη ΣΟΦΤΕΞ και να στηρίξει ουσιαστικά τις κερδοφόρες βιομηχανίες, όπως τη ΜΕΛ, προσανατολίζεται στο ξεπούλημά τους, πιστή στις προσταγές της Συνθήκης του Μάαστριχτ. Οι εργαζόμενοι πρέπει να αντισταθούν σ' αυτή την πολιτική και να συγκροτήσουν μέτωπο αγώνα ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις. Το ΚΚΕ όπως πάντα και σ' αυτό τον αγώνα είναι σταθερά δίπλα τους".

ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΠΛΟΙΑ
Στην Ηγουμενίτσα από χτες η μάχη

Μετά την Πάτρα, έπεσαν οι πρώτες συμφωνίες και στην Ηγουμενίτσα. Κοντά στους αγωνιζόμενους ναυτεργάτες στο λιμάνι της Πάτρας βρέθηκε το βράδυ της Πέμπτης η Αλ. Παπαρήγα

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ (της απεσταλμένης μας ΓΙΩΤΑΣ ΔΙΑΜΑΝΥΑΚΗ).-

Στην Ηγουμενίτσα μεταφέρθηκε από χτες η μάχη των ναυτεργατών κατά των ανασφάλιστων πλοίων, μετά την επιτυχία που σημείωσε η ανάλογη κινητοποίηση στο λιμάνι της Πάτρας.Η πρώτη συμφωνία που υπογράφτηκε στην Ηγουμενίτσα με την ΠΝΟ ήταν με την εταιρία ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΛΑΪΝ του εφοπλιστή Ποθητού, ενώ αργά το απόγευμα αναμενόταν η άφιξη του εφοπλιστή Αγούδημου.

Στην Πάτρα συμφωνία υπέγραψαν οι περισσότεροι εφοπλιστές που δρομολογούν ανασφάλιστα πλοία, ενώ αργά το βράδυ της Πέμπτης και μετά την τετράωρη ακινητοποίηση του πλοίου "Αννα V",ο Α. Βεντούρης υποχρεώθηκε να αποδεχτεί να επανδρώσει το πλοίο του με Ελληνες ναυτεργάτες, να εφαρμόζει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, καθώς και να υπογράψει ασφαλιστικές συμβάσεις με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.

Τους ναυτεργάτες επισκέφτηκε προχτές το βράδυ στο λιμάνι της Πάτρας η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλ. Παπαρήγα,δηλώνοντας συμπαράσταση στον αγώνα τους. Οι συγκεντρωμένοι υποδέχτηκαν θερμά την Αλ. Παπαρήγα,ενώ ο γραμματέας της ΠΝΟ, Γ. Χαλάς, της απηύθυνε πρόσκληση να επισκεφτεί την ΠΝΟ. Ο ίδιος σημείωσε ότι είναι μεγάλη τιμή αρχηγός κόμματος να δίνει το "παρών" του σε εργατική κινητοποίηση. Στη συνέχεια η Αλ. Παπαρήγα επισκέφτηκε τον Λιμενάρχη της Πάτρας Β. Καντά,όπου και συζήτησαν για τα προβλήματα στο λιμάνι και την κατάσταση που επικρατεί στα ανασφάλιστα πλοία. Η Αλ. Παπαρήγα στηλίτευσε το καθεστώς των ανασφάλιστων πλοίων και μετά το τέλος της συνάντησης μάς δήλωσε: "Πήραν στα χέρια τους την υπόθεση οι ίδιοι οι ναυτεργάτες να παρεμποδίσουν τα πλοία. Θα έπρεπε να υπάρχουν μηχανισμοί ελέγχου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του κράτους, αλλά όταν δεν το κάνουν αυτοί πρέπει να το κάνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και τέτοιες μορφές παρέμβασης θα πρέπει να γίνουν από όλους τους συνδικαλιστικούς χώρους".

Το βράδυ της Πέμπτης οι ναυτεργάτες είχαν συγκεντρωθεί στο λιμάνι από πολύ νωρίς και ο Α. Βεντούρης είχε δεσμευτεί τηλεφωνικά ότι θα υπογράψει το συμφωνητικό με την ΠΝΟ. Γύρω στις 9.00 το βράδυ και μετά από καταγγελία της ΠΝΟ, η επιθεώρηση εμπορικών πλοίων έστειλε επιθεωρητές στο πλοίο για να διαπιστώσουν αν μπορεί να αποπλεύσει από το λιμάνι. Γύρω στις 11.00 το βράδυ και ενώ συνεχώς μαζευόταν κόσμος στο λιμάνι, ο Α. Βεντούρης παρουσιάστηκε στο Λιμεναρχείο της πόλης, όπου σε συνάντηση με την ΠΝΟ υπέγραψε το συμφωνητικό. Ο εφοπλιστής Καλογεράτος υπέγραψε τελικά συμφωνητικό την Παρασκευή το πρωί, αφού οι ναυτεργάτες του είχαν ξεκαθαρίσει ότι το πλοίο του "Αρίων",που θα ερχόταν στην Πάτρα το μεσημέρι θα "έδενε" στο λιμάνι.

ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Πολιτική διάλυσης!

Περιοδεία του βουλευτή του ΚΚΕ Δ. Κουμπούρη. "Αν βρεθεί αγοραστής, έχει καλώς...", δηλώνουν οι εκπρόσωποι της εκκαθαρίστριας τράπεζας, αφήνοντας ανοιχτό ακόμα και το ενδεχόμενο του "λουκέτου"

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας επισκέφτηκε προχτές το πρωί αντιπροσωπεία του ΚΚΕ,με επικεφαλής τον βουλευτή του Κόμματος, Δ. Κουμπούρη.Στα πλαίσια της επίσκεψης, ο βουλευτής συναντήθηκε με τη διεύθυνση της εταιρίας και τη διοίκηση του σωματείου και περιόδευσε στο χώρο του ναυπηγείου, συζητώντας με τους εργαζόμενους γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις.

Η προκήρυξη από την κυβέρνηση, του δεύτερου κατά σειρά διαγωνισμού για την εκποίηση των Ναυπηγείων, που "φωτογραφίζει" τις απαιτήσεις των επίδοξων επενδυτών να μην υπάρχει καμιά δέσμευση για τις θέσεις εργασίας. Η πρόσκληση της διεύθυνσης της εταιρίας προς όλο το προσωπικό να κάνει αιτήσεις μετάταξης, έρχονται να ενισχύσουν τους φόβους για τη διάλυση της επιχείρησης σαν οργανωμένου ναυπηγείου. Εκ των πραγμάτων η όλη συζήτηση επικεντρώθηκε σε αυτά ακριβώς τα ζητήματα, που έχουν δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας ανάμεσα στους εργαζόμενους.

Παρ' όλα αυτά, ο πρόεδρος του σωματείου, Κ. Καράμπουρνας σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις ανησυχίες των εργαζομένων, σημείωσε την αισιοδοξία του ότι "το ναυπηγείο τελικά δε θα κλείσει"! Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πλειοψηφία του σωματείου είχε συμφωνήσει εκ των προτέρων με τη δραστική μείωση του προσωπικού - μέτρα "κοινωνικής προστασίας" την ονόμασαν - πριν ακόμα υπάρξουν οι υπουργικές αποφάσεις που τα εξειδίκευαν. Την ίδια στάση κράτησε και τώρα, αν και σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο θα απομακρυνθεί τουλάχιστον το μισό προσωπικό.

Οι εκπρόσωποι της εκκαθαρίστριας, τράπεζας Επενδύσεων, σημείωσαν πως ο ρόλος τους δεν είναι να θέσουν πρόγραμμα ανάπτυξης του ναυπηγείου, αλλά απλώς να το πουλήσουν!Αφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο του κλεισίματος, λέγοντας "αν βρεθεί ιδιώτης, έχει καλώς, αλλιώς είναι θέμα πολιτικής απόφασης...".

Ο Δ. Κουμπούρης κατάγγειλε την πολιτική διάλυσης και συρρίκνωσης των ναυπηγείων που ακολουθεί η κυβέρνηση, καθ' υπόδειξιν των Βρυξελλών και των πολυεθνικών. Επισήμανε ότι ο τρόπος με τον οποίο ανακοινώθηκαν οι μετατάξεις, έχει ως στόχο να ελαχιστοποιηθούν οι αντιδράσεις των εργαζομένων στα διαλυτικά σενάρια. Τόνισε δε πως σήμερα παρά ποτέ, προβάλλει ως επιτακτική λύση, η δημιουργία δημόσιου ενιαίου φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας, στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του κλάδου προς όφελος της οικονομίας και των εργαζόμενων. Κατέληξε δε υπογραμμίζοντας πως η απόκρουση της πολιτικής συρρίκνωσης, είναι δυνατή όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ενωμένοι και συσπειρωμένοι αγωνιστούν.

Κάλεσμα σε αλλοδαπούς σερβιτόρους

Σε σύσκεψη καλεί όλους τους αλλοδαπούς που εργάζονται σε εστιατόρια και συναφή επαγγέλματα, το Συνδικάτο Επισιτισμού Τουρισμού Πειραιά,ώστε να συγκροτηθεί επιτροπή "για το δέσιμο της αδελφοσύνης και αλληλεγγύης σε κοινό αγώνα για τη νομιμοποίησή τους που θα έχει και αντιρατσιστικό στόχο".Η σύσκεψη θα γίνει τη Δευτέρα 15 Ιούλη στις 5.00 το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά και η σχετική πρόσκληση του Συνδικάτου έχει γραφτεί και σε ξένη γλώσσα.

- Οι θέσεις του Εργατικού Κέντρου Αθήνας για τη νομιμοποίηση των ξένων εργαζομένων στην Ελλάδα και για ίσα δικαιώματα στη ζωή και την εργασία, παρουσιάστηκαν την περασμένη Δευτέρα,σε συνάντηση ανάμεσα στο προεδρείο του ΕΚΑ και αντιπροσωπεία του Ελληνοπολωνικού Συλλόγου Φιλίας και Συνεργασίας,με επικεφαλής τον πρόεδρό της Γιάτσεκ Γκμοχ.

Στη συνάντηση έγινε ιδιαίτερη συζήτηση για τα θέματα που αφορούν τους ξένους εργαζόμενους στην Ελλάδα και κυρίως τους Πολωνούς εργάτες. Το Εργατικό Κέντρο Αθήνας επιβεβαίωσε τη διάθεσή του να βοηθήσει έμπρακτα στη λύση των προβλημάτων των ξένων εργατών.

Από την προχτεσινή βραδυνή κινητοποίηση στο λιμάνι της Πάτρας

Από την προχτεσινή βραδινή κινητοποίηση στο λιμάνι της Πάτρας



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ