ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Αυγούστου 1996
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΕΝΤΙΤΕΡΑΝΙΑΝ ΣΚΑΪ
Υπό κατάληψη για τα δεδουλευμένα

Οι ναυτεργάτες καταγγέλλουν τις διασπαστικές ενέργειες και δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα μέχρι να δικαιωθούν. Σήμερα η απόφαση του Πρωτοδικείου Πάτρας

ΠΑΤΡΑ (του ανταποκριτή μας).-

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα μέχρι τη δικαίωσή τους δηλώνουν οι ναυτικοί του "Μεντιτεράνιαν Σκάι",οι οποίοι έχουν καταλάβει το πλοίο στο λιμάνι της Πάτρας, ζητώντας την καταβολή των δεδουλευμένων τους. Οι ναυτεργάτες έχουν καταθέσει αγωγές κατά του ναυλωτή Ν. Βογιατζάκη και της ιδιοκτήτριας εταιρίας του Μ. Καραγιώργη.Παρά τις πιέσεις που δέχονται από τον πλοίαρχο Ελ. Αντάσουρα,το λιμενάρχη Πάτρας και τον εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας,Σπ. Καραμούζη, να ζητήσουν απόλυση με υπαιτιότητα του πλοίου (κάτι που αυτόματα θα τους θέσει στις περίφημες "μαύρες λίστες"), μόνο δύο από τους 97 έφυγαν.

Οι υπόλοιποι μένουν στο πλοίο ζώντας σε δύσκολες συνθήκες, χωρίς τρόφιμα, νερό, αλλά και χωρίς ρεύμα μόλις θα τελειώσουν τα αποθέματα καυσίμων. Δεν τους πτοούν ούτε οι απειλές πως αν μείνουν, θα πληρώνονται με το βασικό μισθό και όχι με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Περιμένουν τη σημερινή απόφαση του Πρωτοδικείου Πατρών για λήψη ασφαλιστικών μέτρων, απαγόρευση του απόπλου του πλοίου και τη συντηρητική κατάσχεσή του.

Στο ντόκο στην Πάτρα συναντάς θαλασσοδαρμένα πρόσωπα γεμάτα αποφασιστικότητα. "Αν γίνει κατάσχεση του πλοίου - λένε - θα διεκδικήσουμε τα 80 εκατομμύρια που μας χρωστούν και θα φύγουμε. Αν όχι, θα ξεκινήσουμε αγωγές. Πάντως, από το πλοίο δε φεύγουμε". Καταγγέλλουν τις προσπάθειες διάσπασης του αγώνα τους από πολλές πλευρές: το Λιμεναρχείο, το "φερέφωνο" των εφοπλιστών, όπως αποκαλούν τον εκπρόσωπο της ΠΝΟ, και βεβαίως την εταιρία. Καταγγέλλουν επίσης τη στάση του πλοιάρχου και κάποιων "δικών του" ανθρώπων, που "προβοκάρουν κάνοντας ζημιές για να αμαυρώσουν τον αγώνα" τους.

"Το πρόβλημα του "Σκάι" πρέπει να πάρει πολιτική χροιά", μας λέει ο Σ. Τσιριγωτάκης.Καταγγέλλει τον εφοπλιστή Καραγιώργη,ο οποίος έχει "δύο πλοία - φέρετρα, το "Μεντιτεράνιαν Σι" και το "Μεντιτεράνιαν Σκάι" και τα δυο άνω των 45 χρόνων". Γνωστή είναι εξάλλου η κομπίνα της επινοικίασης πλοίων σε "θύματα ή αεριτζήδες", όπως και η συνέχειά της: Μέσω δικών του ανθρώπων στο πλήρωμα, ο πλοιοκτήτης τα σαμποτάρει και όταν ο ενοικιαστής αδυνατεί να τα βγάλει πέρα, τα "χτυπά" σε πλειστηριασμό, τα ξαναπαίρνει και αρχίζει ξανά το ίδιο γαϊτανάκι. Ο Σάκης μιλά και για την επάνδρωση των πλοίων "με σύγχρονους σκλάβους", που δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες. Μιλά για συνταξιούχους ναυτικούς που παράνομα απασχολούνται, για ελλείψεις επιθεωρήσεων. Ολα αυτά - λέει - η ΠΝΟ τα γνωρίζει και δεν κάνει τίποτα. Αναφέρεται στην προϊστορία των εφοπλιστών που βούλιαζαν τα πλοία τους κάνοντας περιουσία από το αίμα των Ελλήνων ναυτικών. Και η ιστορία επαναλαμβάνεται. "Το κράτος - λέει - στηρίζει τους κερδοσκόπους. Γιατί δεν επεμβαίνει ο εισαγγελέας; Πώς θα ζήσουμε τα παιδιά μας που πεινάνε;". Αγανακτισμένος στέκεται και στην πλειοψηφία των ΜΜΕ, τα οποία αποσιωπούν το θέμα. "Δε θα τους περάσει, καταλήγει. Θα μείνουμε εδώ μέχρι να δικαιωθούμε".

Η σημερινή απόφαση του Πρωτοδικείου Πατρών αναμένεται να αποτελέσει σταθμό για την κλιμάκωση του αγώνα των 95 ναυτεργατών του "Μαντιτεράνιαν Σκάι",οι οποίοι δείχνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν.

Π. Ζ.

Μεσαιωνικός εφιάλτης

Συνθήκες Μεσαίωνα βιώνουν 800 εργάτες σε δυο έργα κατασκευής φραγμάτων στο Νέστο, οι οποίοι αισθάνονται ανυπεράσπιστοι στο έλεος της εργοδοσίας

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.-

Την αθέατη πλευρά των απάνθρωπων συνθηκών κάτω από τις οποίες ζουν πολλοί εργαζόμενοι, ιδιαίτερα στην περιφέρεια αυτή της χώρας, φωτίζουν έστω και αμυδρά, πληροφορίες που έρχονται στην εφημερίδα μας από το Νομό Δράμας.Στα δύο φράγματα που κατασκευάζονται στο Νέστο,στο "Θησαυρό" και στην "Πλατανόβρυση",800 περίπου εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν απαράδεκτες συνθήκες, καταστάσεις που παραπέμπουν στις εργασιακές σχέσεις του περασμένων αιώνων, όταν η εκμετάλλευση ήταν απόλυτη και στυγνή.

Αμέτρητα εργατικά ατυχήματα - δεκάδες τραυματισμοί, αλλά και θανατηφόρα - έχουν συμβεί, επειδή λείπουν τα στοιχειωδέστερα μέτρα ασφαλείας. Δεν υπάρχουν προστατευτικά αναχώματα για τα αυτοκίνητα που κινούνται στις τεράστιες πλατφόρμες και ανά πάσα στιγμή κινδυνεύουν να βρεθούν στο κενό, όχι μόνο οι οδηγοί αλλά και όσοι δουλεύουν σ' αυτές τις σκαλωσιές. Πρόσφατα ένας εργάτης καταπλακώθηκε από ένα φορτηγό στο φράγμα του "Θησαυρού".Το όχημα έκανε όπισθεν και ο οδηγός του δεν αντελήφθη τον άτυχο εργάτη γιατί δεν υπήρχε φωτισμός.Η Επιθεώρηση Εργασίας,που θα έπρεπε να δίνει το καθημερινό της "παρών", σπάνια περνά το κατώφλι των εργοταξίων, αλλά κι όταν επισκέπτεται τους χώρους δεν παρατηρεί κάτι που θα έπρεπε να σημειώσει και να διορθώσει.

Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει τα έργα προτιμά να προσλαμβάνει ως εργάτες πόντιους που πρόσφατα ήρθαν στην Ελλάδα, βορειοηπειρώτες και άλλους από αγροτικές περιοχές, οι οποίοι συνήθως δε γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και για το λόγο αυτό δέχονται αδιαμαρτύρητα τις παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας. Οι περισσότεροι δεν πληρώνονται όπως ορίζει η Συλλογική Σύμβαση. Παράλληλα δε φαίνεται να υπάρχει παρέμβαση από το Εργατικό Κέντρο Δράμας.

Υπάρχει όμως και συνέχεια. Ιδιαίτερα σκληρή είναι η δουλιά στις γαλαρίες, όπου ο αερισμός δεν επαρκεί, πράγμα που κάνει τους εργαζόμενους να νιώθουν κάθε στιγμή ότι πνίγονται. Τα ατυχήματα έχουν σχέση και με το γεγονός ότι οι οδηγοί, όπως και οι εργάτες, πιέζονται από τους επιστάτες ακολουθώντας ξέφρενους ρυθμούς εντατικοποίησης στη δουλιά. "Δουλεύουμε με το βούρδουλα", λένε οι εργαζόμενοι χαρακτηριστικά. "Ολοι γυρίζουμε σαν χαζοί από την πίεση που δεχόμαστε. Πολλοί τρέμουν σαν το φύλλο όταν βλέπουν εργοδότη ή επιστάτη".

Οι εργαζόμενοι, που φοβούνται να προβούν σε επώνυμες καταγγελίες, νιώθουν ανυπεράσπιστοι, ξεχασμένοι, προσπαθώντας να κερδίσουν ένα μεροκάματο στην αθέατη πλευρά αυτής της χώρας, στα απέραντα εργοτάξια που δεν μπορεί να περάσει ούτε κι αυτός ακόμα ο νόμος. Το μόνο που υπάρχει είναι το μάτι του εργοδότη και των ανθρώπων της κοινοπραξίας.

Παράταση για ΚΕΚ

Η ημερομηνία υποβολής φακέλων για την πιστοποίηση Κέντρων Ατυπης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης παρατείνεται μέχρι τις 31 Αυγούστου 1996, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Συγκέντρωση ΔΑΣ σερβιτόρων

Πλατιά συγκέντρωση διοργανώνει την Πέμπτη 5 Σεπτέμβρη και ώρα 10.30 το πρωί,η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία Σερβιτόρων,στα γραφεία της ΕΣΑΚ, Μενάνδρου 44, στον 4ο όροφο. Η ΔΑΣ καλεί όλα τα μέλη και τους φίλους της να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση, τα θέματα της οποίας είναι: Η κατάσταση στον κλάδο και τα προβλήματα, οι αρχαιρεσίες στο Σωματείο Σερβιτόρων, που θα διεξαχθούν το φθινόπωρο και το πρόγραμμα δράσης του συνδυασμού.

Οι 95 ναυτεργάτες αγωνίζονται για τα δεδουλευμένα τους και για να μην

Οι 95 ναυτεργάτες αγωνίζονται για τα δεδουλευμένα τους και για να μηγίνουν "σύγχρονοι σκλάβοι" των εφοπλιστών



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ