ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Σεπτέμβρη 1996
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δέσμευση ΤΩΡΑ!

Με ανοιχτή επιστολή τους, ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών ζητάνε τη δέσμευση των κομμάτων πάνω σε θέσεις και προτάσεις υπεράσπισης των εσωτερικών θαλάσσιων γραμμών

Δέσμη θέσεων και προτάσεων για την υπεράσπιση και ανάπτυξη των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, που συνδέονται άμεσα με την εθνική κυριαρχία και την άμυνα της χώρας, την εθνική οικονομία, την ανάπτυξη των νησιών και το μέλλον χιλιάδων ναυτεργατών, προβάλλουν με ανοιχτή τους επιστολή προς τον Τύπο, τους δήμους και τις κοινότητες παράκτιων περιοχών, οι ναυτεργατικές ενώσεις ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και των Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών.

Στην επιστολή αναφέρεται ότι τα γεγονότα που εκτυλίχτηκαν, με κέντρο το υπό σημαία Μπαχάμες αμερικανικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιο "Μάρκο Πόλο",η επιμονή που επιδείχτηκε και τα βάρβαρα κατασταλτικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν αποδεικνύουν τους μεγάλους κινδύνους. "Αποδεικνύουν - σημειώνεται - το αδίστακτο των πολυεθνικών, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά τους, αλώνοντας ένα στρατηγικής για τους ναυτεργάτες και το λαό χώρο. Τα γεγονότα αυτά αποκάλυψαν, επίσης, τον υποτακτικό ρόλο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της κυβέρνησης και τη σύμπραξή τους στην προώθηση των άνομων, επιζήμιων για τη χώρα, συμφερόντων".

Σύμφωνα με την επιστολή, οι Ελληνες εφοπλιστές, παρότι οι Ενώσεις Τουριστικών και Ακτοπλοϊκών Πλοίων παραδέχονται ότι θα αφελληνιστεί και η ελληνική επιχείρηση με την άρση του καμποτάζ, "άγονται και φέρονται ανάλογα με το πώς και ποιοι θα υπηρετήσουν καλύτερα τα συμφέροντά τους". Τα γεγονότα του "Μάρκο Πόλο" - επισημαίνεται - φανερώνουν ότι οι πολυεθνικές δεν εξετάζουν αν το σπάσιμο του καμποτάζ αφορά τα πλοία με δυτικοευρωπαϊκές σημαίες, ούτε περιμένουν το χρονοδιάγραμμα του κανονισμού 3577/92 για την άρση του καμποτάζ. "Η άλωση - τονίζεται - των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών έχει αρχίσει! Εχουν ανοίξει οι ασκοί του Αιόλου του "ελευθέρου ανταγωνισμού". Πού μπορεί να οδηγήσει αυτό;".

"Τι θα γίνει, όμως - αναφέρεται επίσης - στην περίπτωση της, σταδιακής έστω, επικράτησης των πλοίων με ξένες σημαίες και συρρίκνωσης των πλοίων με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα; Η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει χωρίς ακτοπλοϊκά πλοία, ικανά να ανταποκριθούν στις πολλαπλές ανάγκες του χώρου. Αυταπάτες για τις θέσεις εργασίας δε χωρούν".

Συμπερασματικά, θα υπάρξουν - όπως επισημαίνεται - οι εξής συνέπειες: Θα επιδεινωθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα και το πρόβλημα του ανεφοδιασμού μεγάλου αριθμού νησιών. Οι Ελληνες ναυτεργάτες θα αντιμετωπίσουν το φάσμα της ανεργίας. Κανείς δε θα μπορεί να αμφισβητήσει ότι τα πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα συνδέονται άμεσα με την ασφάλεια και την άμυνα της χώρας, ότι η παρουσία τους είναι παράγοντας που προκαλεί αισθήματα ασφάλειας.

"Επιβάλλεται τώρα - υπογραμμίζεται στην επιστολή - η συγκρότηση κοινωνικού πολιτικού μετώπου πάλης για την προβολή "βέτο" στην υιοθέτηση και υλοποίηση του κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92. Επιβάλλεται τώρα η πολιτική δέσμευση για τη διατήρηση και ενίσχυση του καμποτάζ, της νομοθεσίας της χώρας με νομοθετική ρύθμιση. Επιβάλλεται τώρα η απομάκρυνση του "Μάρκο Πόλο" και όλων των ανασφάλιστων πλοίων που δρουν ασύδοτα. Για να κρίνουμε τις θέσεις των κομμάτων που διεκδικούν την ψήφο. Για να κρίνουμε ποιος είναι με ποιον και ποια συμφέροντα υπηρετεί, ποια πολιτική θα υλοποιήσει στις 23 Σεπτέμβρη. Επιβάλλεται τώρα να τοποθετηθούν δημοσίως τι προωθούν στις 4 Σεπτέμβρη στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τη χάραξη της Ναυτιλιακής Στρατηγικής".

Με την πρωτοβουλία αυτή που παίρνουν τα σωματεία, αποσκοπούν στην κοινή δράση των μαζικών φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να διαμορφωθεί και να αντρωθεί ένα μέτωπο δυνάμεων που θα πει αποφασιστικά ΟΧΙ στην παράδοση και στη διάλυση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, στην απομόνωση- καθυστέρηση των νησιών και το διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα καράβια.

ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ
Η καμπάνα χτυπά για όλους

Στάση εργασίας και χτες ενάντια στη συρρίκνωση, στις απολύσεις και τις διαθεσιμότητες. Συγκεκριμένες προτάσεις από τον βουλευτή του ΚΚΕ, Δ. Κουμπούρη, για τη στήριξη της χαλυβουργίας

"Αντιστεκόμαστε στην πορεία συρρίκνωσης και κλεισίματος της "Χαλυβουργικής". Παλεύουμε για να υπάρχει χαλυβουργία, να υπάρχει βιομηχανία στη χώρα μας".Αυτό τόνισε ο Δ. Κουμπούρης,βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της διοίκησης του σωματείου, στη συγκέντρωση που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι της επιχείρησης στα πλαίσια της χτεσινής τετράωρης στάσης εργασίας ενάντια στα σχέδια για κλείσιμο του εργοστασίου και μετατροπή του σε εμπορική επιχείρηση. Νέα τετράωρη στάση εργασίας θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή.

Για δεύτερη συνεχή μέρα χτες, οι εργάτες παράτησαν τις μηχανές και συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα συνελεύσεων, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο κλείσιμο του τμήματος παραγωγής σιδήρου, στις 120 απολύσεις και τις 200 διαθεσιμότητες που αποφάσισε ο ιδιοκτήτης της εταιρίας, Π. Αγγελόπουλος.Στην πορεία συρρίκνωσης που ακολουθεί εδώ και χρόνια η επιχείρηση, αναφέρθηκε ο Δ. Κουμπούρης, επισημαίνοντας πως "την είχαμε προβλέψει αυτή την πορεία και επανειλημμένα είχαμε απευθυνθεί σε κυβερνήσεις και εργοδότη, για τις επενδύσεις που έπρεπε να είχαν γίνει, για να μπορέσει η βιομηχανία να αντεπεξέλθει στον κατ' όνομα "ελεύθερο" ανταγωνισμό". Τόνισε δε πως λύση και προοπτική για το εργοστάσιο υπάρχει και είναι: Μέτρα ενάντια στις ανεξέλεγκτες εισαγωγές χαλυβουργικών προϊόντων. Μέτρα ποιοτικού ελέγχου των εισαγόμενων χαλυβουργικών προϊόντων. Προγραμματικές συμφωνίες με τους εργολάβους των μεγάλων έργων, ώστε να υποχρεώνονται ένα μέρος του σιδήρου που χρησιμοποιούν να προέρχεται απ' τις εγχώριες βιομηχανίες.

Δίκαιο χαρακτήρισε τον αγώνα, ο Γ. Μαυρίκος,γραμματέας της ΓΣΕΕ, τονίζοντας πως "δεν μπορεί η κάθε κυβέρνηση να αποδέχεται άκριτα τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, να υπάρχει χαλυβουργία, για παράδειγμα στην Ιταλία και στην Ελλάδα να εξαφανιστεί". Κάλεσε, επίσης, τους εργάτες να παλέψουν ενωμένα και αποφασιστικά, γιατί "η ανεργία δεν έχει χρώμα, η καμπάνα χτυπά για όλους".

Με προφανή στόχο να σπείρει την απογοήτευση, ο ΠΑΣΚίτης πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας, Π. Λαζάρου,προεξόφλησε ότι "η Χαλυβουργική θα κλείσει και βιομηχανία δε θα υπάρχει" (!) και γι' αυτό θα πρέπει να αρκεστούν στη διεκδίκηση επιδότησης, όπως και στα ναυπηγεία! Η τοποθέτησή του ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων σε πολλούς εργάτες, που τον κατάγγειλαν "πως έβαλε πλάτη για να κλείσουν οι βιομηχανίες της περιοχής"!

Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Μετάλλου και του σωματείου των ΕΛΔΑ.

Τελματώνει συνολικά το Μετρό!

Με στάση εργασίας απαντούν σήμερα οι εργαζόμενοι, απαιτώντας να συνεχιστούν κανονικά οι εργασίες του Μετρό, να απορριφθούν οι εκβιασμοί των κατασκευαστών και να ανακληθούν οι απολύσεις και οι διαθεσιμότητες

Οχι μόνο "φως στο τούνελ" για τη συνέχιση της κατασκευής των έργων του Μετρό, δε φαίνεται στον ορίζοντα, αλλά θεωρείται βέβαιη πλέον η αποτελμάτωση όλων των εργασιών!Σύμφωνα με πληροφορίες του "Ρ", η "Αττικό Μετρό" και η κυβέρνηση ετοιμάζονται από σήμερα να δώσουν στην κυκλοφορία την οδό Αγίου Κωνσταντίνου και τους παράπλευρους δρόμους, χωρίς να έχουν γίνει, ούτε καν να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες διάνοιξης σήραγγας που προκάλεσαν τις κυκλοφοριακές αλλαγές!

Στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση, που στους ίδιους στοιχίζει απολύσεις και διαθεσιμότητες, απαντούν σήμερα οι εργαζόμενοι στο Μετρό με τετράωρη στάση εργασίας και συγκέντρωση στις 9 το πρωί στην πλατεία Κάνιγγος. Απαιτούν να προχωρήσουν κανονικά οι εργασίες κατασκευής του έργου και να ανακληθούν αμέσως οι 20 απολύσεις και οι 128 διαθεσιμότητες στις οποίες προχώρησε η κατασκευάστρια Ολυμπιακό Μετρό.

Να σημειωθεί ότι για να προχωρήσουν οι εργασίες στο σημείο αυτό της Αγ. Κωνσταντίνου με άλλη μέθοδο - αφού ο "μετροπόντικας" έχει καθηλωθεί στην πλατεία Καραϊσκάκη εδώ και ενάμιση χρόνο - χρειάστηκε εκτός από τις κυκλοφοριακές αλλαγές, να απαλλοτριωθούν και να γκρεμιστούν δύο πολυκατοικίες! Τώρα παραμένει άγνωστο πότε θα προχωρήσουν οι εργασίες και με ποια μέθοδο, αφού οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εργολάβων και της κυβέρνησης έχουν ναυαγήσει, ενώ οι εργολάβοι απαιτούν νέα "πανωπροίκια" συνολικού ύψους 175 δισ. δρχ. Πολλά επίσης θα εξαρτηθούν για την πορεία του έργου και από τις σημερινές αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για τα ζητήματα του Κεραμεικού και της Καπνικαρέας.

"Για ακόμα μια φορά το έργο βαλτώνει και πνίγεται στην αδιαφορία και την έλλειψη πρωτοβουλιών από την πλευρά του δημοσίου (Αττικό Μετρό - ΥΠΕΧΩΔΕ) και στην εκμετάλλευση από την πλευρά του Ολυμπιακού Μετρό για την αποκόμιση πρόσθετης οικονομικής οφειλής", τονίζεται σε ανακοίνωση του Παραρτήματος, η οποία μοιράζεται στους κατοίκους της πρωτεύουσας. Καλείται δε ο αθηναϊκός λαός "να αντιδράσει και να απαιτήσει να γίνει το Μετρό, έργο ζωής για την Αθήνα".

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, οι ηθελημένες ή αθέλητες ασάφειες στη σύμβαση του '91, μεταξύ δημοσίου και αναδόχου εταιρίας, πληρώθηκαν με 70 δισ. δραχμές "πανωπροίκι" το '94, από τη σημερινή κυβέρνηση, η οποία ισχυριζόταν πως με την πρόσθετη σύμβαση που έκανε λύθηκαν τα προβλήματα. Μετά - συνεχίζει - τους 22 μήνες καθυστέρηση των εργασιών που είχε παρατηρηθεί τότε και είχε πληρωθεί ανάλογα, νέες καθυστερήσεις παρατηρούνται εδώ και ένα χρόνο, τις οποίες θα κληθεί και πάλι να τις πληρώσει ο ελληνικός λαός.

Τέλος, το Παράρτημα καλεί την κυβέρνηση να παρέμβει για να σταματήσουν οι μανούβρες της κοινοπραξίας και να προχωρήσουν οι εργασίες. Επίσης καλεί μαζικούς φορείς, το Δήμο της Αθήνας και τα πολιτικά κόμματα να παρέμβουν προς την ίδια κατεύθυνση.

Αύριο συνέλευση της ΠΕΜΕΝ

Γενική συνέλευση πραγματοποιεί αύριο, Πέμπτη, στις 10 το πρωί η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού για την εκλογή εφορευτικής επιτροπής, που θα διενεργήσει τις αρχαιρεσίες. Η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ καλεί τους μηχανικούς σε μαζική συμμετοχή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ