Τετάρτη 4 Σεπτέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δέσμευση ΤΩΡΑ!

Με ανοιχτή επιστολή τους, ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών ζητάνε τη δέσμευση των κομμάτων πάνω σε θέσεις και προτάσεις υπεράσπισης των εσωτερικών θαλάσσιων γραμμών

Δέσμη θέσεων και προτάσεων για την υπεράσπιση και ανάπτυξη των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, που συνδέονται άμεσα με την εθνική κυριαρχία και την άμυνα της χώρας, την εθνική οικονομία, την ανάπτυξη των νησιών και το μέλλον χιλιάδων ναυτεργατών, προβάλλουν με ανοιχτή τους επιστολή προς τον Τύπο, τους δήμους και τις κοινότητες παράκτιων περιοχών, οι ναυτεργατικές ενώσεις ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και των Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών.

Στην επιστολή αναφέρεται ότι τα γεγονότα που εκτυλίχτηκαν, με κέντρο το υπό σημαία Μπαχάμες αμερικανικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιο "Μάρκο Πόλο",η επιμονή που επιδείχτηκε και τα βάρβαρα κατασταλτικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν αποδεικνύουν τους μεγάλους κινδύνους. "Αποδεικνύουν - σημειώνεται - το αδίστακτο των πολυεθνικών, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά τους, αλώνοντας ένα στρατηγικής για τους ναυτεργάτες και το λαό χώρο. Τα γεγονότα αυτά αποκάλυψαν, επίσης, τον υποτακτικό ρόλο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της κυβέρνησης και τη σύμπραξή τους στην προώθηση των άνομων, επιζήμιων για τη χώρα, συμφερόντων".

Σύμφωνα με την επιστολή, οι Ελληνες εφοπλιστές, παρότι οι Ενώσεις Τουριστικών και Ακτοπλοϊκών Πλοίων παραδέχονται ότι θα αφελληνιστεί και η ελληνική επιχείρηση με την άρση του καμποτάζ, "άγονται και φέρονται ανάλογα με το πώς και ποιοι θα υπηρετήσουν καλύτερα τα συμφέροντά τους". Τα γεγονότα του "Μάρκο Πόλο" - επισημαίνεται - φανερώνουν ότι οι πολυεθνικές δεν εξετάζουν αν το σπάσιμο του καμποτάζ αφορά τα πλοία με δυτικοευρωπαϊκές σημαίες, ούτε περιμένουν το χρονοδιάγραμμα του κανονισμού 3577/92 για την άρση του καμποτάζ. "Η άλωση - τονίζεται - των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών έχει αρχίσει! Εχουν ανοίξει οι ασκοί του Αιόλου του "ελευθέρου ανταγωνισμού". Πού μπορεί να οδηγήσει αυτό;".

"Τι θα γίνει, όμως - αναφέρεται επίσης - στην περίπτωση της, σταδιακής έστω, επικράτησης των πλοίων με ξένες σημαίες και συρρίκνωσης των πλοίων με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα; Η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει χωρίς ακτοπλοϊκά πλοία, ικανά να ανταποκριθούν στις πολλαπλές ανάγκες του χώρου. Αυταπάτες για τις θέσεις εργασίας δε χωρούν".

Συμπερασματικά, θα υπάρξουν - όπως επισημαίνεται - οι εξής συνέπειες: Θα επιδεινωθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα και το πρόβλημα του ανεφοδιασμού μεγάλου αριθμού νησιών. Οι Ελληνες ναυτεργάτες θα αντιμετωπίσουν το φάσμα της ανεργίας. Κανείς δε θα μπορεί να αμφισβητήσει ότι τα πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα συνδέονται άμεσα με την ασφάλεια και την άμυνα της χώρας, ότι η παρουσία τους είναι παράγοντας που προκαλεί αισθήματα ασφάλειας.

"Επιβάλλεται τώρα - υπογραμμίζεται στην επιστολή - η συγκρότηση κοινωνικού πολιτικού μετώπου πάλης για την προβολή "βέτο" στην υιοθέτηση και υλοποίηση του κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92. Επιβάλλεται τώρα η πολιτική δέσμευση για τη διατήρηση και ενίσχυση του καμποτάζ, της νομοθεσίας της χώρας με νομοθετική ρύθμιση. Επιβάλλεται τώρα η απομάκρυνση του "Μάρκο Πόλο" και όλων των ανασφάλιστων πλοίων που δρουν ασύδοτα. Για να κρίνουμε τις θέσεις των κομμάτων που διεκδικούν την ψήφο. Για να κρίνουμε ποιος είναι με ποιον και ποια συμφέροντα υπηρετεί, ποια πολιτική θα υλοποιήσει στις 23 Σεπτέμβρη. Επιβάλλεται τώρα να τοποθετηθούν δημοσίως τι προωθούν στις 4 Σεπτέμβρη στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τη χάραξη της Ναυτιλιακής Στρατηγικής".

Με την πρωτοβουλία αυτή που παίρνουν τα σωματεία, αποσκοπούν στην κοινή δράση των μαζικών φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να διαμορφωθεί και να αντρωθεί ένα μέτωπο δυνάμεων που θα πει αποφασιστικά ΟΧΙ στην παράδοση και στη διάλυση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, στην απομόνωση- καθυστέρηση των νησιών και το διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα καράβια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ