Στο Μέγαρο, αύριο και την Παρασκευή η "Καμεράτα" δίνει συναυλίες με σολίστ και διευθυντή ορχήστρας τον Ζαν Μπερνάρ Πομιέ,σε έργα των Ονεγκέρ, Μπετόβεν και Σούμπερτ.
"Ιων Δραγούμης - Μαρίκα Κοτοπούλη - Μήτσος Μυράτ "Η ανατομία μιας πολιτικοθεατρικής δυναστείας"", τιτλοφορείται η τετράτομη ιστορικοπολιτική και θεατρική μελέτη του Αντώνη Λεπενιώτη,της οποίας ο πρώτος τόμος παρουσιάστηκε χτες, υπό την αιγίδα της αυστριακής πρεσβείας, των εκδόσεων "Δωδώνη" και του Δήμου Ζωγράφου (από τις εκδόσεις "Δωδώνη" και το Μουσείο Μαρίκας Κοτοπούλη στο Δήμο Ζωγράφου θα διατίθεται το έργο). Η έκδοση χρηματοδοτείται από το υπουργείο Πολιτισμού της Αυστρίας και το Ιδρυμα Ερευνών της Βιέννης.
Στην παρουσίαση του Α τόμου, παραβρέθηκαν και μίλησαν ο εκδότης της "Δωδώνης", η δήμαρχος Ζωγράφου Φ. Σακελλαρίδου, ο μορφωτικός γραμματέας της αυστριακής πρεσβείας Μ. Ντέσεν, που αναφέρθηκε στην ελληνική διασπορά στην Αυστρία κατά τον 18ο και 19ο αιώνα, μνημονεύοντας τους Θωμά Οικονόμου και Κωνσταντίνο Χριστομάνο που έζησαν στην Αυστρία και έπαιξαν αργότερα μεγάλο ρόλο στη "γέννηση" του μετεπαναστατικού νεοελληνικού θεάτρου. Μίλησαν, επίσης, ο γλωσσολόγος Γιώργος Ντελόπουλος, η Κλαούντια - Ελένη Λεπενιώτη (κόρη του συγγραφέα, συνεργάτρια στην έρευνα) και ο συγγραφέας.
Γόνος της ίδιας "πολιτικοθεατρικής δυναστείας" ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και παραγωγός Αντώνης Λεπενιώτης, ζώντας επί τέσσερις δεκαετίες στην Αυστρία, με ενεργό πολιτική δράση ως στέλεχος των αυστριακών κυβερνήσεων, επί δεκατέσσερα χρόνια μελέτησε οικογενειακά αρχεία, συνέλεξε προσωπικές μαρτυρίες και ανέκδοτο υλικό για τον πολιτικοθεατρικό βίο, το "γενεαλογικό δέντρο" και τις διασταυρώσεις των Κοτοπούληδων με τους Μυράτ, με επίκεντρο την Μαρίκα, τον Ιωνα Δραγούμη και τη δολοφονία του. Στην καταγραφή - σύνθεση αυτού του υλικού, επί του ερευνητή - συγγραφέα κυριάρχησε ο σκηνοθέτης, αφού το έργο έχει γραφεί με τη μορφή σεναρίου.
Μετά το "Δον Κιχώτη" ο Δημήτρης Πιατάς θα συμμετάσχει στην παράσταση του "Βαφτιστικού" του Θεόφρατου Σακελλαρίδη,που ανεβαίνει αύριο στη Λυρική Σκηνή, σε μουσική διεύθυνση Αλέξανδρου Συμεωνίδη και Δημήτρη Κατσίμπα και των Βασίλη Νικολαϊδη - Δημήτρη Σεϊτάνη. Παίζουν οι: Θάνος Πετράκης, Λυδία Αγγελοπούλου, Μάκης Γαβριηλίδης, Μάρα Θρασυβουλίδου, Τάσσης Χριστογιαννόπουλος, Νίκος Στεφάνου, Θέμης Σερμιέ, Βάγια Κωφού, Παντελής Ψύχας κ.ά. Στις 22 του Δεκέμβρη επαναλαμβάνεται ο "Δον Κιχώτης.
Λείψανα οικισμού της μέσης Γεωμετρικής Περιόδου αποκάλυψε συστηματική ανασκαφή στο λόφο Βιγλατούρι,της περιοχής Οξυλίθου Κύμης, από την προϊσταμένη της ΙΑ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Εφη Σαπουνά - Σακελλαράκη.
Ο οικισμός απλώνεται γύρω από το ωοειδές κτίριο που είχε αποκαλυφθεί το 1995. Βεβαιώθηκαν, όμως, και πρωιμότερες οικοδομικές φάσεις, καθώς η θέση ήταν κατοικημένη από την τελική νεολιθική έως το τέλος της μυκηναϊκής περιόδου. Σημαντική είναι η αποκάλυψη κτιρίων της Μεσοελλαδικής Εποχής με βιοτεχνικές εγκαταστάσεις. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για τα πρώτα ίχνη της Γεωμετρικής Περιόδου στην περιοχή της Κύμης,πόλης που συνδέεται με τον ελληνικό αποικισμό του 8ου π.Χ. αιώνα στη Δύση και τη δημιουργία της ομώνυμης αποικίας στη Μεγάλη Ελλάδα.
Σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής και την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού, Ευάγγελου Βενιζέλου τα Κρατικά Λογοτεχνικά Βραβεία 1996 απονέμονται ως εξής:
Το Βραβείο Μυθιστορήματος απονέμεται στον Ανδρέα Μήτσου για το βιβλίο του "Τα ανίσχυρα ψεύδη του Ορέστη Χαλκιόπουλου". Το Βραβείο Διηγήματος πήρε ο ποιητής Δημήτρης Καλοκύρης για το βιβλίο του "Η ανακάλυψη της Ομηρικής και άλλες φαντασμαγορίες". Ο Λευτέρης Ραφτόπουλος τιμήθηκε με τοΒραβείο Μαρτυρίας - Χρονικού για το βιβλίο του "Το μήκος της νύχτας: Μακρόνησος '48 - '50". Με το Βραβείο Δοκιμίου - Κριτικής τιμήθηκε οΓιάννης Βαρβέρης για το βιβλίο "Η κρίση του θεάτρου Γ: Κείμενα θεατρικής κριτικής 1989 - 1994". Το Βραβείο Ποίησης απονεμήθηκε στον Κυριάκο Χαραλαμπίδη για το βιβλίο του "Μεθιστορία". Τέλος το Ειδικό Βραβείο Λογοτεχνίας απονεμήθηκε στη Νόρα Αναγνωστάκη για το σύνολο του έργου της.
Τα Βραβεία απένειμε η Επιτροπή Αγοράς και Βράβευσης Λογοτεχνικών Εργων, η οποία απαρτίζεται από τους: Γιάννη Δάλλα, Γιάννη Παπακώστα, Αλέξανδρο Αργυρίου, Αρη Μπερλή, Εκτορα Κακναβάτο, Τάκη Μενδράκο και Πέτρο Αμπατζόγλου.
Μερίδιο στην οικονομική "πίτα" του ιδιωτικοποιημένου Φεστιβάλ Αθηνών ζητά ο δήμαρχος Αθηναίων, Δ. Αβραμόπουλος, αφού η υπουργός Ανάπτυξης, Β. Παπανδρέου, μετατρέπει προς χάρη της "ιδιωτικής πρωτοβουλίας", των "χορηγών", των ξένων αχόρταγων μάνατζερ, το Φεστιβάλ Αθηνών σε ανώνυμη εταιρία ιδιωτικού δικαίου, τάχα για "αναβάθμιση του θεσμού". Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ξεπουλά και την περιουσία του ΕΟΤ και το δικαίωμα και το καθήκον του κράτους απέναντι στον πολιτισμό. Αφού και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ άφησαν τα φεστιβάλ ουσιαστικά αβοήθητα και ανεξέλεγκτα, ώστε να τα λυμαίνονται διάφορες "ορέξεις" υπουργών Τουρισμού, παραγόντων και ημετέρων, η σημερινή κυβέρνηση αποδίδει όλα τα κακά στο δημοσίου δικαίου θεσμικό πλαίσιο των φεστιβάλ. Πονάει κεφάλι ...κόψει κεφάλι, δηλαδή. Η κυβέρνηση βαδίζει ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση όσων έχουν απομείνει "κρατικά", αλλά κι ο δήμαρχος αντί να υπερασπιστεί το κρατικό, φημισμένο διεθνώς, Φεστιβάλ Αθηνών, συνηγορεί για το ξεπούλημά του. Με επιστολή του στην υπουργό συμφωνεί "να τροποποιηθεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο", αλλά και ζητά μερίδιο: "Από τους τωρινούς και μελλοντικούς σχεδιασμούς δεν επιτρέπεται να λείπει ο δήμος. Πρέπει να είναι βασικός μέτοχος στην υπό ίδρυση εταιρία".
Αναδρομική παρουσίαση της εικοσάχρονης εικαστικής δημιουργίας του Γιάννη Ψυχοπαίδη,αποτελεί το βιβλίο "Τα κάτω άκρα" (εκδόσεις "Ολκός"). Περιλαμβάνει 58 έγχρωμους πίνακες του καλλιτέχνη και κείμενα του ποιητήΓιάννη Κοντού και της ιστορικού τέχνης Ελγκα Γιάνσεν.
Οπως αναφέρθηκε σε χτεσινή παρουσίαση του βιβλίου "με βασικό θέμα ένα αντικείμενο καθημερινότητας, τα παπούτσια, ο Γ. Ψυχοπαίδης παραπέμπει σε μια γενικευμένα ανθρώπινη κατάσταση, ταυτόχρονα πολιτική και κοινωνική, όπου τα αντικείμενα αντικαθιστούν και αναπληρώνουν την απουσία του ανθρώπου. Στην τέχνη του 20ού αιώνα πολύ λίγα αντικείμενα έχουν τόσο συχνά περιγραφεί ή άμεσα χρησιμοποιηθεί όσο τα παπούτσια. Τα παπούτσια καταμαρτυρούν πολλά για καταστάσεις και ανθρώπους. Μπορούν να είναι σημεία, σύμβολα ή και συγκεκριμένα καθημερινά αντικείμενα".
Παράλληλα με την έκδοση, η γκαλερί Ζουμπουλάκη φιλοξενεί έκθεση ζωγραφικής του Γ. Ψυχοπαίδη με τίτλο "Μάθημα ιστορίας - Τα κάτω άκρα".Τα έργα που εκτίθενται είναι μεικτών υλικών - ζωγραφική, κολάζ, φωτογραφία - που σαν θέμα έχουν μια περιδιάβαση στην καθημερινή, αλλά και στην ιστορική πραγματικότητα, με έμφαση και κύριο πρωταγωνιστή, τα πόδια.