ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Οχτώβρη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ολοταχώς στην πλήρη ιδιωτικοποίηση

Πρόταση για μεταφορά της αρμοδιότητας διαχείρισης απορριμμάτων σε δημοτική επιχείρηση και αγορά απορριμματοφόρων από αυτήν, έξω και πέρα από κάθε έλεγχο και το δημόσιο λογιστικό σύστημα, έκανε ο δήμαρχος. Δεν πέρασε γιατί καταψηφίστηκε ακόμη και από συμβούλους της πλειοψηφίας

Ενα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης και εκχώρησης αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επιχείρησε ο δήμαρχος Πειραιά, Στ. Λογοθέτης,χρησιμοποιώντας τη Δημοτική Επιχείρηση Προβολής και Επικοινωνίας (ΔΕΠΕΠ) για την αγορά εννέα απορριμματοφόρων και ενός φορτωτή. Πρόσχημα για την αγορά αυτή από τη ΔΕΠΕΠ ο δήμαρχος Πειραιά χρησιμοποίησε την εκρηκτική κατάσταση στον τομέα της καθαριότητας σε συνδυασμό με τα άθλια οικονομικά του δήμου. Καταστάσεις τις οποίες ο ίδιος και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου δημιούργησαν και τώρα αξιοποιούν.

Η πρόταση του Στ. Λογοθέτη συζητήθηκε στην προχτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Είχε προηγηθεί επιστολή του δημάρχου προς τον πρόεδρο της ΔΕΠΕΠ όπου πρότεινε την αγορά των οχημάτων, αναφέροντας μάλιστα και την ύπαρξη συγκεκριμένης προσφοράς. Για την πληρωμή των απορριμματοφόρων ο Στ. Λογοθέτης πρότεινε τη μέθοδο λίζινγκ.

Ο σκοπός του δημάρχου Πειραιά ήταν ολοφάνερος. Η προμήθεια να γίνει ερήμην του Δημοτικού Συμβουλίου και του Δημόσιου Λογιστικού, που εξασφαλίζει κάποιες προϋποθέσεις διαφάνειας.

Το Δημοτικό Συμβούλιο κλήθηκε να αποφασίσει κατ' αρχήν την προσθήκη στους σκοπούς της ΔΕΠΕΠ της διαχείρισης των απορριμμάτων, ώστε να μπορεί να κάνει την αγορά των οχημάτων. Επίσης την έγκριση του ισολογισμού της ΔΕΠΕΠ για το 1996 και των προϋπολογισμών του 1997 και 1998. Την αγορά των οχημάτων και τη μη διάθεση των εσόδων της ΔΕΠΕΠ προς το δήμο για το υπόλοιπο του 1997 και του 1998, προκειμένου να αποπληρωθεί η αγορά.

Ακολούθησε έντονη συζήτηση. Ο δημοτικός σύμβουλος της κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση" Κ. Τζατζάνης,αφού επισήμανε ότι ο σαφέστατος λόγος που προτείνεται ο συγκεκριμένος τρόπος αγοράς των οχημάτων είναι να μη γίνει δημοπρασία, τόνισε ότι ταυτόχρονα μεταβιβάζονται αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού η αγορά θα μπορούσε να γίνει από το δήμο με χρήματα που θα έδινε η ΔΕΠΕΠ. "Πρόκειται για, με δραστικό τρόπο, ιδιωτικοποίηση και κατάργηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτό είναι κατάντια. Δε θα προλάβετε όμως να πραγματοποιήστε τα σχέδιά σας. Ο πειραϊκός λαός θα σας σταματήσει και θα σας δώσει την απάντηση",υπογράμμισε δηλώνοντας ότι θα καταψηφίσει την πρόταση.

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Χ. Κεφάλας,συμφώνησε με την αγορά των απορριμματοφόρων από τη ΔΕΠΕΠ, διαφωνώντας στην επέκταση των σκοπών της επιχείρησης. Ο σύμβουλος της πλειοψηφίας Τ. Γαργαλάκος προσπάθησε να εξηγήσει τη μετατροπή του καταστατικού της ΔΕΠΕΠ, λέγοντας ότι έτσι θα αποφύγει τη φορολόγηση. Ταυτόχρονα ο Στ. Λογοθέτης επιχείρησε να εκβιάσει την ψήφο των συμβούλων, ισχυριζόμενος ότι αν δεν ψηφιστεί το θέμα οι Πειραιώτες θα τους μηνύσουν διότι θα είναι υπεύθυνοι για τη μη αποκομιδή των σκουπιδιών! Η συζήτηση οξύνθηκε και ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΕΠ Αν. Κολλάς είπε ότι παραιτείται.

Τελικά τρεις σύμβουλοι της πλειοψηφίας καταψήφισαν την επέκταση των σκοπών της ΔΕΠΕΠ και έτσι προς το παρόν η αγορά δεν μπορεί να γίνει. Οργισμένος ο Στ. Λογοθέτης ζήτησε την παραίτηση των συμβούλων της παράταξής του που καταψήφισαν δηλώνοντας: "Εγώ δε σκοπεύω να παραιτηθώ, ούτε να δεχτώ τέτοια παιχνίδια. Θα μείνω μέχρι το τέλος της θητείας μου".

Τα Αγραφα μπορούν να έχουν μέλλον

Υπόμνημα του 7ου Ανταμώματος Αγραφιωτών προς την κυβέρνηση και τα κόμματα

Στα Αγραφα με την ένδοξη ιστορία, την πλούσια παράδοση, τις απερίγραπτες φυσικές ομορφιές τους, αλλά το προβληματικό "σήμερα" και το σκοτεινό μέλλον τους, αναφέρεται το υπόμνημα που έστειλαν προς την κυβέρνηση και τα θεσμικά όργανα της πολιτείας, οι Αγραφιώτες που πήραν μέρος στο 7ο αντάμωμα τον περασμένο Αύγουστο.

Με το υπόμνημά τους, οι Αγραφιώτες καλούν την κυβέρνηση: α) Να αντιμετωπίσει την περιοχή των Αγράφων της Πίνδου, ως ενιαίο αναπτυξιακό χώρο. β) Να συγκροτήσει ειδικό φορέα με τη συμμετοχή και των τοπικών φορέων, με στόχο τη σύνταξη ολοκληρωμένου πιλοτικού προγράμματος ανάπτυξης των Αγράφων της Πίνδου, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα χρηματοδότησης των έργων υποδομής και αξιοποίησης των δυνατοτήτων της περιοχής. γ) Να προχωρήσει στη χρηματοδότηση αποπεράτωσης των υπό κατασκευή αναπτυξιακών έργων: φράγμα και αρδευτικό Σμοκόβου, οδικοί άξονες διαπεριφερειακής σημασίας. δ) Να εντάξει σε προγράμματα τα παραγωγικά έργα όπως: Ιαματικά νερά, χιονοδρομικό κέντρο Αγράφων, αθλητικά κέντρα της λίμνης Πλαστήρα, τον δασικό πλούτο της περιοχής (εργοστάσιο ξυλείας Φούρνας), έργα τουρισμού, πολιτισμού και προστασίας του περιβάλλοντος και να στηρίξει ουσιαστικά την κτηνοτροφία και τη γεωργία.

Από την απαρίθμηση και μόνο των πιο πάνω αιτημάτων προκύπτει αβίαστα, όπως τεκμηριωμένα υποστηρίζουν οι κάτοικοι των Αγραφων, πως η περιοχή όχι μόνο δεν αποτελεί "άγονη γραμμή", όχι μόνο "συμβάλλει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία" αλλά πολύ περισσότερο διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις και τα πλουτοπαραγωγικά αποθέματα να ξαναζωντανέψει, και να ξαναπάρει τη θέση που της ανήκει και της πρέπει. Ομως, για να γίνει αυτό, χρειάζεται και η ευρύτερη κινητοποίηση των ίδιων των κατοίκων, η συμμετοχή και ο αγώνας του ίδιου του λαού, που βιώνει την ερήμωση και την εγκατάλειψη. Είναι ο μόνος και πιο σίγουρος δρόμος για ν' αλλάξει η κατάσταση.

Τέλος, στο υπόμνημα διατυπώνεται η αντίθεση των κατοίκων των ορεινών κοινοτήτων για τις αναγκαστικές συνενώσεις, και το αίτημα να διατηρηθεί ο ιστορικός δήμος Ρεντίνας Αγράφων, ως σημείο αναφοράς της ιστορίας της περιοχής, όπως άλλωστε ζητά και το δημοτικό συμβούλιο της Ρεντίνας.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Οχι νέες άδειες για βιομηχανίες στην Αττική

Το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) - πρόεδρος ο Μ. Δεκλερής - με μια σημαντική απόφαση απαγορεύει τη χορήγηση νέων αδειών για την εγκατάσταση βιομηχανικών και βιοτεχνιών στο λεκανοπέδιο Αττικής, καθώς επίσης και τον εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών βιομηχανιών, στις περιπτώσεις που από την ανανέωση του εξοπλισμού των βιομηχανιών θα επέλθει αύξηση της παραγωγής τους.

Η απόφαση αυτή του ανωτάτου διοικητικού δικαστηρίου βάζει φραγμό σε οποιοδήποτε εκσυγχρονισμό και ανανέωση του εξοπλισμού των βιομηχανιών του Λεκανοπεδίου που θα συνέτειναν στην αύξηση της παραγωγής τους. Παράλληλα, το δικαστήριο στην ίδια απόφαση κλείνει τα "παραθυράκια" που άφηνε ο πρόσφατος νόμος 2412/1996 για κατ' εξαίρεση εγκατάσταση βιομηχανιών στο Νομό Αττικής.

Η Νομαρχία Πειραιά είχε δώσει άδεια για συγχώνευση βιομηχανικών μονάδων της εταιρίας "Προμπετόν" στο Μοσχάτο, ενώ με την ίδια απόφαση ενεκρίθη ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού της εταιρίας με σκοπό να αυξηθεί η παραγωγή της.

Στο ΣτΕ προσέφυγε ο Δήμος Μοσχάτου που ζητούσε την ακύρωση της απόφασης του νομάρχη Πειραιά. Το δικαστήριο στην απόφασή του επισημαίνει ότι δεν επιτρέπεται η επιβάρυνση του Λεκανοπεδίου με νέες μονάδες και ακύρωσε την απόφαση του νομάρχη.

Τέλος, το Ε' Τμήμα του ΣτΕ ακύρωσε άλλες δύο αποφάσεις που αφορούσαν συμπληρωματικές εγκαταστάσεις των εταιριών HELLENIC CATERING και ΘΕΤΙΣ σε Παλλήνη και Κορωπί αντίστοιχα.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
Εισιτήρια με έκπτωση το χειμώνα

Εισιτήρια με έκπτωση θα προσφέρει καθ' όλη τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου η "Ολυμπιακή Αεροπορία", για 15 προορισμούς στην Ευρώπη.

Οπως ανακοίνωσε η εταιρία, οι φθηνοί ναύλοι (μεσοσταθμική μείωση 35%), που ισχύουν από την 1η Οκτώβρη, αφορούν τις πτήσεις για Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη, Μιλάνο, Μόσχα, Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Βρυξέλλες, Αμστερνταμ, Φρανκφούρτη, Μόναχο, Ντίσελντορφ, Στουτγκάρδη και Βερολίνο. Η μεγαλύτερη έκπτωση αφορά το αεροπορικό ταξίδι με επιστροφή από Αθήνα και Θεσσαλονίκη για Μόσχα, που, από 219.900 δρχ., προσφέρεται στις 78.000 δρχ.

Αμετακίνητο το νέφος

Σε αντίθεση με την οδό Πανεπιστημίου, το νέφος έχει σταθεροποιηθεί τις τελευταίες μέρες πάνω από την Αττική. Κυκλοφοριακό χάος και νέφος πάνε "πακέτο" και η κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας είναι στην κυριολεξία απελπιστική. Σύμφωνα λοιπόν με το δελτίο ατμοσφαιρικής ρύπανσης του ΠΕΡΠΑ, το διοξείδιο του αζώτου έφτασε χτες το μεσημέρι στο σταθμό της Πατησίων τα 260 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα - που ήταν και η μεγαλύτερη τιμή - με όριο επιφυλακής τα 200 μικρογραμμάρια. Ακόμα, στο σταθμό μέτρησης στο Μαρούσι ο ρύπος του όζοντος έφτασε τα 203 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, με όριο επιφυλακής τα 180 μικρογραμμάρια.

Δυστυχώς για τους Αθηναίους, η ίδια κατάσταση αναμένεται να επικρατήσει και σήμερα αφού, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΠΕΡΠΑ και της ΕΜΥ, οι τιμές των ατμοσφαιρικών ρύπων θα κυμανθούν στα ίδια επίπεδα.

Την προμήθεια απορριμματοφόρων έξω από το δημόσιο λογιστικό έλεγχο

Την προμήθεια απορριμματοφόρων έξω από το δημόσιο λογιστικό έλεγχο προωθεί ο δήμαρχος Πειραιά

ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Εξήγγειλαν στάσεις εργασίας

Δύο νέες 4ωρες στάσεις εργασίας για τις 17 και 18 Οκτώβρη 1997 έχουν εξαγγείλει οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με απόφαση του ΔΣ της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, οι στάσεις εργασίας (2 - 6 μ.μ.) τη μεθεπόμενη Παρασκευή και το Σάββατο, εξαγγέλλονται με αίτημα την υπογραφή υπουργικής απόφασης, για τη ρύθμιση του επιδόματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Σημειώνεται ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είχαν εξαγγείλει πρόσφατα στάσεις εργασίας με το ίδιο αίτημα, οι οποίες, άγνωστο γιατί, δεν πραγματοποιήθηκαν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ