ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Οχτώβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αντιδράσεις στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα
  • Πανθεσσαλικό συλλαλητήριο σήμερα στη Λάρισα
  • Σε συμμετοχή στην αυριανή πανεργατική απεργία καλεί η ΟΛΜΕ τους καθηγητές, με αίτημα την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου

Πανθεσσαλικό συλλαλητήριο για την παιδεία πραγματοποιείται σήμερα στη Λάρισα από εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστικούς φορείς των εργαζομένων, που αντιδρούν στον αντιεκπαιδευτικό νόμο. Την κατάργηση του νόμου για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση διεκδικούν και οι καθηγητές, που ενώνουν τις φωνές τους με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στη σημερινή πανεργατική κινητοποίηση.

Σήμερα, στις 8 το απόγευμα στην πλατεία Ταχυδρομείου στη Λάρισα,αδιόριστοι εκπαιδευτικοί από όλη τη Θεσσαλία, μαθητές, δάσκαλοι, καθηγητές του νομού και εκπρόσωποι εργατικών συνδικαλιστικών φορέων θα συγκεντρωθούν για να δώσουν απάντηση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, ζητώντας την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου και για να διαμαρτυρηθούν για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία της περιοχής, με τη μείωση του αριθμού των αναπληρωτών, τις αναγκαστικές συμπτύξεις των τμημάτων, αλλά και τη νέα προσπάθεια κατάργησης της δημόσιας δωρεάν παιδείας με την κατάργηση της δωρεάν διανομής ξενόγλωσσων βιβλίων.

Στο μεταξύ, το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τους καθηγητές να συμμετάσχουν στη σημερινή πανελλαδική πανεργατική κινητοποίηση με δίωρη στάση εργασίας τις δύο τελευταίες ώρες της πρωινής βάρδιας και τις δύο πρώτες της απογευματινής και συμμετοχή στα συλλαλητήρια. "Ο κλάδος πρέπει να συστρατευτεί με το ευρύτερο συνδικαλιστικό κίνημα για την ανατροπή των χειρότερων ημερών και για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής και γενικότερα αντιλαϊκής πολιτικής", τονίζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ σε ανακοίνωση. Οι καθηγητές διεκδικούν κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου και ολόκληρου του αντιδημοκρατικού, αυταρχικού θεσμικού πλαισίου, διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, για τη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, για την επαγγελματική εκπαίδευση - κατάρτιση και για τη διοίκηση της εκπαίδευσης σύμφωνα με τους στόχους του εκπαιδευτικού κινήματος. Ζητούν επίσης γενναία αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση από τον κρατικό προϋπολογισμό του 1998 με στόχο το 15%, 8.000 διορισμούς από την επετηρίδα, άμεση προώθηση του δικαιώματος συλλογικών διαπραγματεύσεων και υπογραφής συλλογικής σύμβασης εργασίας για τους καθηγητές, ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση με γενναίες αυξήσεις στις αποδοχές για το 1998 καθώς και άλλα οικονομικά αιτήματα. Και το ΔΣ της ΔΟΕ καλεί με απόφασή του όλους τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε στάση εργασίας τις δύο τελευταίες ώρες της πρωινής βάρδιας και τις δύο πρώτες ώρες της απογευματινής βάρδιας στο πλαίσιο της πανεργατικής κινητοποίησης.

Την ίδια στιγμή, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αγνοώντας τις αντιδράσεις δηλώνει την πρόθεσή της να προχωρήσει κανονικά η μεταρρύθμιση. Χτες, ο υπουργός και ο υφυπουργός Παιδείας συναντήθηκαν με τον πρόεδρο και τα μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μετά τη συνάντηση ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι η μεταρρύθμιση θα προχωρήσει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε το υπουργείο.

ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Αγώνας διαρκείας ώσπου να δικαιωθούν

Με στάσεις εργασίας στις 23, 24, 30 και 31 Οκτώβρη, ημέρες που γίνονται δημοπρασίες μεγάλων έργων, απαντούν στην εμμονή της κυβέρνησης να περικόψει σημαντικά το εισόδημά τους

Με αλλεπάλληλες απεργιακές κινητοποιήσεις, μπλοκαρίσματα στις δημοπρασίες πολλών μεγάλων έργων και προσφυγές σε ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, απαντούν οι διπλωματούχοι μηχανικοί του δημοσίου στην εμμονή της κυβέρνησης να περικόψει δραστικά το μηνιαίο εισόδημά τους κατά 70.000 - 80. 000 δραχμές. Ετσι, οι μηχανικοί σε πρώτη φάση θα πραγματοποιήσουν στάσεις εργασίας και θα μπλοκάρουν δημοπρασίες έργων στις 23, 24, 30 και 31 Οκτώβρη.

Αυτό αποφάσισαν ομόφωνα χτες οι μηχανικοί στη Γενική Συνέλευση της "Ενωσης Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών" (ΕΜΔΥΔΑΣ), διαμαρτυρόμενοι έτσι για την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να αφαιρέσει τα θεσμοθετημένα επιδόματα του κλάδου, που αφορούν στο 6 τοις χιλίοις επί των λογαριασμών των εργολάβων για τα έργα του δημοσίου και το 7 τοις χιλίοις επί του ορίου πληρωμών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Την ανάγκη για εντατικοποίηση των κινητοποιήσεων επισήμανε ο πρόεδρος της ΕΜΔΥΔΑΣ Κ. Καπελώνης,αφού η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους. Ο πρόεδρος της ΕΜΔΥΔΑΣ στην εισήγησή του αναφέρθηκε ακόμα στις πιέσεις που ασκήθηκαν από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη προς τον πρόεδρο του "Συνδέσμου Τεχνικών Εταιριών Η Τάξεως" (ΣΤΕΗΤ), καθώς και υπηρεσιακούς παράγοντες, προκειμένου να μη ματαιωθεί η χτεσινή δημοπρασία του τμήματος της Εγνατίας "Αγ. Αναστασία - Αρχή Σήραγγας Δωδώνης και τέλος Σήραγγας Δωδώνης - Πεδινή - Δροσοχώρι", προϋπολογισμού 22 δισ. δρχ. Οι πιέσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να δοθεί μια προσφορά, η οποία στη συνέχεια αποσύρθηκε και έτσι τελικά ματαιώθηκε η δημοπράτηση του έργου. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν ματαιωθεί δημοπρατήσεις έργων, συνολικού προϋπολογισμού 87 δισ. δρχ.

"Οχι άλλη κοροϊδία"

Μετά το τέλος της γενικής συνέλευσης οι μηχανικοί πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας και με συνθήματα όπως: ""Οχι" στους μισθούς της πείνας, "όχι" στις λύσεις της κομπίνας", "Αφού λεφτά δεν έχετε για τους μηχανικούς, τα έργα να τα κάνετε με τους υπουργούς", διαμαρτύρονταν για την επίθεση της κυβέρνησης κατά των κατακτήσεων του κλάδου.

Η πορεία κατέληξε στις 2.30 το μεσημέρι στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και αντιπροσωπεία της ΕΜΔΥΔΑΣ, με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ενωσης συναντήθηκε με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Παπαντωνίου,που αρχικά αρνήθηκε να τους δει! Υστερα από πιέσεις ο υπουργός συνάντησε την αντιπροσωπεία των μηχανικών, στην οποία αρνήθηκε την οποιαδήποτε δέσμευση για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους. Μετά από αυτές τις εξελίξεις η ΕΜΔΥΔΑΣ σε ανακοίνωσή της επισημαίνει: "Η ακύρωση των μέχρι σήμερα δημοπρασιών θα αποτελεί σύντομα ελάχιστο μόνο μέρος των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν στη συνολική παραγωγή του τεχνικού έργου στη χώρα".

Συγκεκριμένα, μέσα στο διάστημα από 23 έως 31 Οκτώβρη θα ματαιωθούν οι δημοπρασίες των έργων: "Επισκευές στο κτίριο ιδιοκτησίας υπουργείου Πολιτισμού επί των οδών Σχολείου 8 και Επιχάρμου στην ΠΛΑΚΑ", "Κατασκευή νέας πτέρυγας κατ' επέκταση υπάρχοντος του Γενικού Νομαρχιακού Νοσοκομείου Κοζάνης", "Ανέγερση κτιρίου Διοίκησης και Συνεργείου ασθενοφόρων ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης", "Επέκταση εξωτερικού έργου λιμένος Τήνου", "Τμήμα της Εγνατίας οδού Ασπροβάλτα - Στρυμόνας", "Αποκατάσταση Ισλαμικού Τεμένους Ναυπάκτου", "Αντιπλημμυρικές εργασίες σε χειμάρρους περιοχής Αγρινίου και Μακρυνείας" και τέλος το έργο "Λιμάνι Αιγίου", συνολικού προϋπολογισμού 47,3 δισ. δρχ.

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Δεύτερο πόρισμα: Πάλι στον αφρό η κυβέρνηση

Καταλογίζει τις ίδιες ευθύνες στα ίδια πρόσωπα, για το επεισόδιο με το "Ντορνιέ", αλλά συγκαλύπτει τις κυβερνητικές ευθύνες

Αντίγραφο του πρώτου πορίσματος αποτελεί, στην ουσία, και τοπόρισμα που παρουσίασε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης, για τα αίτια που προκάλεσαν την περιπετειώδη προσγείωση του "Ντορνιέ" στις 24 Σεπτέμβρη 1997 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας, αντί του Ελληνικού. Κι αυτό γιατί, και σ' αυτό το πόρισμα, καταλογίζονται οι ίδιες ευθύνες στα ίδια πρόσωπα, με εξαίρεση τον γενικό διευθυντή διοικητικής υποστήριξης, ενώ συγκαλύπτονται οι τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης και της πολιτικής που εφαρμόζει στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, με επίκεντρο τις ιδιωτικοποιήσεις.

Με το νέο πόρισμα, το οποίο συνέταξε ο υφιστάμενος του υπουργού, γενικός διευθυντής Επικοινωνιών Γ. Τσακαλάκης,η κυβέρνηση επιχειρεί απλά να δικαιολογήσει την απόφασή της να καρατομήσει τα τέσσερα στελέχη της ΥΠΑ, αν και δεν υπήρχαν σε βάρος τους συγκεκριμένα στοιχεία. Ετσι, για την "έλλειψη ετοιμότητας και συντονισμού δράσεων την ώρα του συμβάντος", όπως αναφέρεται στο πόρισμα, ευθύνονται τέσσερις υπάλληλοι της ΥΠΑ, οι οποίοι "υπέπεσαν στο πειθαρχικό αδίκημα της ατελούς εκπλήρωσης των καθηκόντων τους". Οι υπάλληλοι που παραπέμπονται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΥΠΑ είναι: Ο προϊστάμενος Φυλακής Αεροπορικού Ελέγχου, επειδή παρέλειψε να ενεργοποιήσει το κέντρο επιχειρήσεων και να συντονίσει όλες τις ενέργειες. Ο εκτελών καθήκοντα αερολιμενάρχη, επειδή δεν ανέλαβε πρωτοβουλίες και ευθύνες που οι περιστάσεις απαιτούσαν. Ο προϊστάμενος του Τμήματος Τεχνικής Συντήρησης του αεροδρομίου του Ελληνικού, επειδή δεν ενημέρωσε, ως όφειλε, τον προϊστάμενό του ότι το μηχάνημα επίστρωσης αφρού ήταν για επισκευή. Επίσης, ευθύνεται, για τους "εξαιρετικά βραδείς ρυθμούς των ενεργειών επισκευής του μηχανήματος". Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικής Συντήρησης, επειδή ήταν "χαλαρή" η επίβλεψη του τμήματος που προϊσταται.

Σημειώνεται ότι από τα τέσσερα παραπάνω στελέχη της ΥΠΑ, έχουν ήδη καρατομηθεί με υπουργική εντολή τα τρία, ενώ τώρα, με βάση το νέο πόρισμα, απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη ο γενικός διευθυντής Διοικητικής Υποστήριξης και αντ' αυτού καρατομείται μαζί με τους "τρεις" και ο προϊστάμενος Φυλακής Αεροπορικού Ελέγχου.

Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός, με βάση τις προτάσεις που περιέχει το πόρισμα, δόθηκαν εντολές να γίνεται προσαρμογή του σχεδίου αντιμετώπισης καταστάσεων ανάγκης σε κάθε περίπτωση που ένα γεγονός δημιουργεί νέα δεδομένα και, επίσης, να γίνονται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.

Υπενθυμίζεται ότι το συμβάν με το "Ντορνιέ" της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας" έγινε το πρωί της 24ης Σεπτέμβρη 1997, όταν, λόγω βλάβης στο σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου, ο πιλότος υποχρεώθηκε σε προσγείωση ανάγκης στην Τανάγρα και όχι στο Ελληνικό, στο οποίο ήταν εκτός λειτουργίας το μηχάνημα επίστρωσης αφρού.

Η ΕΣΚ

Η Σούλα Ακζώτη,εκπρόσωπος της ΕΣΚ στο Γενικό Συμβούλιο της ΟΣΥΠΑ, επισημαίνει ότι η "φιλοσοφία" του νέου πορίσματος είναι ίδια μ' αυτήν, που καθαίρεσε ο υπουργός τα τέσσερα στελέχη της ΥΠΑ, για να συγκαλύψει τις πραγματικές ευθύνες της κυβέρνησης, η οποία, με την πολιτική της περικοπής των δαπανών του δημοσίου, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ματαίωσε την προμήθεια καινούριου μηχανήματος επίστρωσης αφρού, σε αντικατάσταση του παλιού. Υπογραμμίζει ότι η κυβέρνηση αναζήτησε και βρήκε στα στελέχη της ΥΠΑ τους"αποδιοπομπαίους τράγους", για να καλύψει τη δική της "αστοχία πολιτικής", ενώ σημειώνει ότι οι τέσσερις θα έπρεπε να είναι οι τελευταίοι τους οποίους θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει υπεύθυνους για όσα έγιναν ή δεν έγιναν το πρωί της 24ης Σεπτέμβρη στο Ελληνικό.

Καταλήγοντας η Σ. Ακζώτη τονίζει ότι στο πόρισμα δεν αναφέρεται λέξη για τις συχνές αεροπορικές βλάβες το τελευταίο διάστημα, οι οποίες είναι επακόλουθο της απελευθέρωσης των αερομεταφορών και του άκρατου ανταγωνισμού, που οδηγούν και τον όμιλο της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στη μείωση του κόστους λειτουργίας. Κάτι, βέβαια, που έχει άμεση επίπτωση και στον τομέα της συντήρησης των αεροσκαφών.

Εκδήλωση στη Νέα Πεντέλη

Εκδήλωση, με θέμα ο νόμος για την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση και οι θέσεις του ΚΚΕ, διοργανώνει σήμερα στις 6 το απόγευμα η ΚΟΒ Νέας Πεντέλης στο Πνευματικό Κέντρο Ν. Πεντέλης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ