Τετάρτη 22 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Δεύτερο πόρισμα: Πάλι στον αφρό η κυβέρνηση

Καταλογίζει τις ίδιες ευθύνες στα ίδια πρόσωπα, για το επεισόδιο με το "Ντορνιέ", αλλά συγκαλύπτει τις κυβερνητικές ευθύνες

Αντίγραφο του πρώτου πορίσματος αποτελεί, στην ουσία, και τοπόρισμα που παρουσίασε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης, για τα αίτια που προκάλεσαν την περιπετειώδη προσγείωση του "Ντορνιέ" στις 24 Σεπτέμβρη 1997 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας, αντί του Ελληνικού. Κι αυτό γιατί, και σ' αυτό το πόρισμα, καταλογίζονται οι ίδιες ευθύνες στα ίδια πρόσωπα, με εξαίρεση τον γενικό διευθυντή διοικητικής υποστήριξης, ενώ συγκαλύπτονται οι τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης και της πολιτικής που εφαρμόζει στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, με επίκεντρο τις ιδιωτικοποιήσεις.

Με το νέο πόρισμα, το οποίο συνέταξε ο υφιστάμενος του υπουργού, γενικός διευθυντής Επικοινωνιών Γ. Τσακαλάκης,η κυβέρνηση επιχειρεί απλά να δικαιολογήσει την απόφασή της να καρατομήσει τα τέσσερα στελέχη της ΥΠΑ, αν και δεν υπήρχαν σε βάρος τους συγκεκριμένα στοιχεία. Ετσι, για την "έλλειψη ετοιμότητας και συντονισμού δράσεων την ώρα του συμβάντος", όπως αναφέρεται στο πόρισμα, ευθύνονται τέσσερις υπάλληλοι της ΥΠΑ, οι οποίοι "υπέπεσαν στο πειθαρχικό αδίκημα της ατελούς εκπλήρωσης των καθηκόντων τους". Οι υπάλληλοι που παραπέμπονται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΥΠΑ είναι: Ο προϊστάμενος Φυλακής Αεροπορικού Ελέγχου, επειδή παρέλειψε να ενεργοποιήσει το κέντρο επιχειρήσεων και να συντονίσει όλες τις ενέργειες. Ο εκτελών καθήκοντα αερολιμενάρχη, επειδή δεν ανέλαβε πρωτοβουλίες και ευθύνες που οι περιστάσεις απαιτούσαν. Ο προϊστάμενος του Τμήματος Τεχνικής Συντήρησης του αεροδρομίου του Ελληνικού, επειδή δεν ενημέρωσε, ως όφειλε, τον προϊστάμενό του ότι το μηχάνημα επίστρωσης αφρού ήταν για επισκευή. Επίσης, ευθύνεται, για τους "εξαιρετικά βραδείς ρυθμούς των ενεργειών επισκευής του μηχανήματος". Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικής Συντήρησης, επειδή ήταν "χαλαρή" η επίβλεψη του τμήματος που προϊσταται.

Σημειώνεται ότι από τα τέσσερα παραπάνω στελέχη της ΥΠΑ, έχουν ήδη καρατομηθεί με υπουργική εντολή τα τρία, ενώ τώρα, με βάση το νέο πόρισμα, απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη ο γενικός διευθυντής Διοικητικής Υποστήριξης και αντ' αυτού καρατομείται μαζί με τους "τρεις" και ο προϊστάμενος Φυλακής Αεροπορικού Ελέγχου.

Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός, με βάση τις προτάσεις που περιέχει το πόρισμα, δόθηκαν εντολές να γίνεται προσαρμογή του σχεδίου αντιμετώπισης καταστάσεων ανάγκης σε κάθε περίπτωση που ένα γεγονός δημιουργεί νέα δεδομένα και, επίσης, να γίνονται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.

Υπενθυμίζεται ότι το συμβάν με το "Ντορνιέ" της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας" έγινε το πρωί της 24ης Σεπτέμβρη 1997, όταν, λόγω βλάβης στο σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου, ο πιλότος υποχρεώθηκε σε προσγείωση ανάγκης στην Τανάγρα και όχι στο Ελληνικό, στο οποίο ήταν εκτός λειτουργίας το μηχάνημα επίστρωσης αφρού.

Η ΕΣΚ

Η Σούλα Ακζώτη,εκπρόσωπος της ΕΣΚ στο Γενικό Συμβούλιο της ΟΣΥΠΑ, επισημαίνει ότι η "φιλοσοφία" του νέου πορίσματος είναι ίδια μ' αυτήν, που καθαίρεσε ο υπουργός τα τέσσερα στελέχη της ΥΠΑ, για να συγκαλύψει τις πραγματικές ευθύνες της κυβέρνησης, η οποία, με την πολιτική της περικοπής των δαπανών του δημοσίου, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ματαίωσε την προμήθεια καινούριου μηχανήματος επίστρωσης αφρού, σε αντικατάσταση του παλιού. Υπογραμμίζει ότι η κυβέρνηση αναζήτησε και βρήκε στα στελέχη της ΥΠΑ τους"αποδιοπομπαίους τράγους", για να καλύψει τη δική της "αστοχία πολιτικής", ενώ σημειώνει ότι οι τέσσερις θα έπρεπε να είναι οι τελευταίοι τους οποίους θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει υπεύθυνους για όσα έγιναν ή δεν έγιναν το πρωί της 24ης Σεπτέμβρη στο Ελληνικό.

Καταλήγοντας η Σ. Ακζώτη τονίζει ότι στο πόρισμα δεν αναφέρεται λέξη για τις συχνές αεροπορικές βλάβες το τελευταίο διάστημα, οι οποίες είναι επακόλουθο της απελευθέρωσης των αερομεταφορών και του άκρατου ανταγωνισμού, που οδηγούν και τον όμιλο της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στη μείωση του κόστους λειτουργίας. Κάτι, βέβαια, που έχει άμεση επίπτωση και στον τομέα της συντήρησης των αεροσκαφών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ