ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Νοέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μόνο γενική παιδεία στο ενιαίο λύκειο

Ταξική διαλογή μέσα από ένα λύκειο για λίγους

Το ρόλο του "ενιαίου λυκείου" ως μηχανισμού ταξικής διαλογής έρχεται να ενισχύσει και το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα που έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας και περιγράφει ένα λύκειο για λίγους, για εκείνους που θέλουν και μπορούν να προχωρήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ για τους υπόλοιπους, η κυβέρνηση υπόσχεται... "αναβαθμισμένες ΤΕΣ". Επιβεβαιώνεται έτσι ότι το "ενιαίο λύκειο" που ετοιμάζει η κυβέρνηση καμία σχέση δεν έχει με το ενιαίο 12χρονο πολυτεχνικό σχολείο που ζητά το εκπαιδευτικό κίνημα και η κοινωνία.

Σύμφωνα με τη σχετική υπουργική απόφαση που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα που θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά στην Α και Β Λυκείου και στη Γ τάξη από την 1 Σεπτέμβρη 1999, τα μαθήματα σε όλες τις τάξεις του λυκείου διακρίνονται σε μαθήματα γενικά και επιλογής. Στην Α Λυκείου,τα γενικά μαθήματα θα διδάσκονται 29 ώρες εβδομαδιαίως ενώ ο μαθητής θα παρακολουθεί υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα μάθημα επιλογής διάρκειας 2 ωρών εβδομαδιαίως. Στη Β και Γ Λυκείου,πέρα από τα γενικά μαθήματα, εισάγονται και τα μαθήματα των τριών κατευθύνσεων, της θεωρητικής, θετικής και τεχνολογικής.Τα μαθήματα γενικής παιδείας διδάσκονται συνολικά 23 ώρες εβδομαδιαίως. Τα μαθήματα κατευθύνσεων διακρίνονται με τη σειρά τους σε υποχρεωτικά για όλους τους μαθητές συνολικής διάρκειας 6 ωρών εβδομαδιαίως και επιλογής από τα οποία ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να επιλέξει τουλάχιστον ένα διάρκειας 2 ωρών εβδομαδιαίως. Στη Γ Λυκείου,ειδικότερα, η τεχνολογική κατεύθυνση χωρίζεται σε δύο κύκλους, οι οποίοι με τη σειρά τους περιλαμβάνουν υποχρεωτικά μαθήματα και μαθήματα επιλογής. Ωστόσο, όπως δήλωσε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, δε θα υπάρχουν σε όλα τα σχολεία όλα τα μαθήματα επιλογής, γεγονός που αυτόματα δημιουργεί ανισότητες ευκαιριών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οπως προκύπτει, ο μαθητής από πολύ νωρίς θα πρέπει να επιλέξει ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει ενώ το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα διαπνέεται από πνεύμα "ευρωπαϊκής διάστασης της παιδείας", σύμφωνο με τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι θα διδάσκονται μαθήματα όπως "ρίζες του Ευρωπαϊκού πολιτισμού", "Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία" και όχι παγκόσμια, ενώ διαπνέεται από ένα "ελληνοχριστιανικό πνεύμα" καθώς Θρησκευτικά και Αρχαία Ελληνικά περιλαμβάνονται στα υποχρεωτικά μαθήματα.

Σε ό,τι αφορά την τεχνική εκπαίδευση, στην οποία γίνεται προσπάθεια να διοχετευτεί ο αριθμός των μαθητών που δεν επιθυμούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς το "ενιαίο λύκειο" προσφέρει μόνο "γενικές γνώσεις υψηλού επιπέδου", όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, μελετάται να γίνει τριετής η φοίτηση στις Τεχνικές Επαγγελματικές Σχολές (ΤΕΣ) στην κατεύθυνση της "αναβάθμισής" τους, ενώ όπως δήλωσε, στους απόφοιτους των ΤΕΣ θα δίνεται η δυνατότητα να πάνε στο ενιαίο λύκειο και να συνεχίσουν τις σπουδές τους "υπό προϋποθέσεις". Εκανε λόγο και για προγράμματα μαθητείας που θα χρηματοδοτηθούν. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, ωστόσο, αποτελεί ένα μόνο τμήμα του οικοδομήματος του "ενιαίου λυκείου" που θέλει να οικοδομήσει η κυβέρνηση υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της "Λευκής Βίβλου". Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να εκδώσει τα προεδρικά διατάγματα για την αξιολόγηση των μαθητών, ενώ μέσα στις επόμενες βδομάδες θα κοινοποιηθεί το προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, ενώ θα υπάρξει ειδική ρύθμιση για το ωρολόγιο πρόγραμμα στα νυχτερινά λύκεια. Πιστή πάντα στην παράδοση που θέλει σοβαρά θέματα της παιδείας να ρυθμίζονται μέσα στο καλοκαίρι ή σε περίοδο γιορτών, και η τωρινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ανακοίνωσε ότι μέσα στην επόμενη βδομάδα θα προωθήσει νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή, ενώ ήδη βρίσκεται στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα των ΤΕΙ.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα

Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για τις τρεις τάξεις του Λυκείου σύμφωνα με την υπουργική απόφαση έχει ως εξής:

Α Λυκείου

Γενικά μαθήματα: Θρησκευτικά 2 ώρες, Ελληνικά (Αρχαία και Νέα) 8, Ιστορία 2, Μαθηματικά 5 ώρες στο Α εξάμηνο και 4 στο Β, Φυσική - χημεία 3 στο Α εξάμηνο και 4 στο Β, Α Ξένη Γλώσσα 3, Αρχές Οικονομίας 2, Τεχνολογία 2, Φυσική Αγωγή 2 στο Α εξάμηνο και 1 στο Β, ΣΕΠ 1 ώρα στο δεύτερο τρίμηνο.

Μαθήματα Επιλογής: Β Ξένη Γλώσσα 2, Ρίζες του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού 2, Εφαρμογές Πληροφορικής 2, Αισθητική Αγωγή 2, Ψυχολογία 2.

Β Λυκείου

Μαθήματα γενικής παιδείας: Θρησκευτικά 1, Ξένη Γλώσσα 2, Φυσική Αγωγή 2, Ελληνικά (Αρχαία - Νέα) 6, Ιστορία 2, Μαθηματικά (Αλγεβρα - Γεωμετρία) 4, Φυσική - Χημεία - Βιολογία 4, Εισαγωγή στο Δίκαιο και στους Πολιτικούς Θεσμούς 2.

Μαθήματα κατευθύνσεων, θεωρητική κατεύθυνση, υποχρεωτικά: Αρχαία Ελληνικά Κείμενα 3, Κοινωνική και Πολιτική Οργάνωση στην Αρχαία Ελλάδα 2 ώρες στο Α εξάμηνο και 1 στο Β, Λατινικά 1 ώρα στο Α εξάμηνο και 2 στο Β.

Επιλογής: Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών 2, Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία: Ιστορία και Κείμενα 2, Β Ξένη Γλώσσα 2, Στοιχεία Αστρονομίας και Διαστημικής 2, Σχέδιο (Γραμμικό ή Ελεύθερο) 2, Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών 2, Θέματα Ιστορίας 2, Εφαρμογές Υπολογιστών 2.

Θετική κατεύθυνση - υποχρεωτικά: Μαθηματικά 3, Φυσική 2, Χημεία 1.

Επιλογής: Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών 2, Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία: Ιστορία και Κείμενα 2, Β Ξένη Γλώσσα 2, Στοιχεία Αστρονομίας και Διαστημικής 2, Σχέδιο (Γραμμικό ή Ελεύθερο) 2, Θέματα Ιστορίας 2, Εφαρμογές Υπολογιστών 2, Βιολογία 2.

Τεχνολογική Κατεύθυνση - υποχρεωτικά: Μαθηματικά 2, Φυσική 2, Τεχνολογία Επικοινωνιών 2.

Επιλογής: Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών 2, Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία: Ιστορία και κείμενα 2, Β Ξένη Γλώσσα 2, Στοιχεία Αστρονομίας και Διαστημικής 2, Διαχείριση φυσικών πόρων 2, Εφαρμογές Υπολογιστών 2, Χημεία 2, Σχέδιο (Τεχνικό και Ελεύθερο) 2.

Γ Λυκείου

Μαθήματα Γενικής Παιδείας: Θρησκευτικά 1, Ξένη Γλώσσα 2, Φυσική Αγωγή 1, Ελληνική Γραμματεία 4, Νεότερη Ελληνική Ιστορία 2, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής 2, Φυσική - Βιολογία 2, Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας 2.

Μαθήματα κατευθύνσεων, Θεωρητική κατεύθυνση - υποχρεωτικά: Αρχαία Ελληνικά 4, Νεοελληνική Λογοτεχνία 2, Λατινικά 2, Ιστορία 2, Αρχές Φιλοσοφίας 2.

Επιλογής: Β Ξένη Γλώσσα 2, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας 2, Κοινωνιολογία 2, Στατιστική 2, Λογική: Θεωρία και Πρακτική 2, Εφαρμογές Υπολογιστών 2, Ιστορία της τέχνης 2.

Θετική κατεύθυνση - υποχρεωτικά: Μαθηματικά 5, Φυσική 3, Χημεία 2, Βιολογία 2.

Επιλογής: Προβλήματα Φιλοσοφίας 2, Β Ξένη Γλώσσα 2, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας 2, Νεοελληνική Λογοτεχνία 2, Στατιστική 2, Λογική: Θεωρία και Πρακτική 2, Εφαρμογές Υπολογιστών 2, Ιστορία της Τέχνης 2.

Τεχνολογική Κατεύθυνση:

Ι. Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής - υποχρεωτικά: Μαθηματικά 3, Χημεία- Βιοχημεία 2, Μηχανική 3, Τεχνολογία και Ανάπτυξη 2, Ηλεκτρολογία 2.

Επιλογής: Β Ξένη Γλώσσα 2, Στοιχεία Γεωπονίας και Αγροτική Ανάπτυξη 2, Βιομηχανική Παραγωγή και Ενέργεια 2, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας 2, Στατιστική 2, Αρχές Λογιστικής 2, Σχέδιο (Τεχνικό - Αρχιτεκτονικό) 2, Εφαρμογές Υπολογιστών 2, Ιστορία της Τέχνης 2.

ΙΙ. Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών - υποχρεωτικά: Μαθηματικά 3, Φυσική 2, Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον 3, Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα 2, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών 2.

Επιλογής: Β Ξένη Γλώσσα 2, Πολυμέσα - Δίκτυα 2, Εφαρμογές Λογισμικού 2, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας 2, Στατιστική 2, Αρχές Λογιστικής 2, Σχέδιο (Τεχνικό - Αρχιτεκτονικό) 2, Εφαρμογές Υπολογιστών 2, Ιστορία της Τέχνης 2.

39Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΥΨΕΛΗΣ
Κάποιος να τον μαζέψει

Αγανάκτηση μαθητών και γονιών από τη στάση καθηγητή σε βάρος μαθητή με προβλήματα υγείας

Τεταμένη εξακολουθεί να παραμένει η κατάσταση στο 39ο Γυμνάσιο Κυψέλης, στον απόηχο των επεισοδίων που έγιναν την περασμένη Δευτέρα, 24 Δεκέμβρη, μεταξύ μαθητών του σχολείου και του μαθηματικού Π. Βουτσινά. Ο καθηγητής φέρθηκε ανάρμοστα σε μαθητή με σοβαρά προβλήματα υγείας, με τον οποίο και διαπληκτίστηκε. Υπενθυμίζεται ότι ο μαθητής παραμένει σοβαρά τραυματισμένος στο νοσοκομείο. Ο μαθητής, επίσης, έχει να αντιμετωπίσει την "τιμωρία" που του επιβλήθηκε, δηλαδή την "αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος". Πρόβλημα υπάρχει και από την έντονη αστυνομική παρουσία, καθώς και από το γεγονός ότι δύο μαθητές (σ.σ. ένας είναι ο τραυματίας) θα οδηγηθούν στο εδώλιο, ενώ ο υπεύθυνος για τα επεισόδια καθηγητής έχει αφεθεί ελεύθερος.

Η Αστυνομία έχει διαρκή παρουσία στο χώρο, μετά την επέκταση των πρώτων επεισοδίων στο προαύλιο, όταν οι μαθητές, εξαγριωμένοι από τη συμπεριφορά του καθηγητή, τον κυνήγησαν. Εναντίον ενός μαθητή και του τραυματία κατέθεσε μήνυση ο Π. Βουτσινάς. Και για τους δύο, έχει οριστεί δικάσιμη για τις 24 Απρίλη.

Από τον προϊστάμενο Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) διεξάγεται Ενορκη Διοικητική Εξέταση, για να διαπιστωθούν τα όσα καταγγέλλουν εις βάρος του Π. Βουτσινά, μαθητές και γονείς. Οι γονείς των μαθητών είχαν επανειλημμένως ενημερώσει τον διευθυντή του σχολείου για τις μεθόδους "εκφοβισμού και εκβιασμού" του καθηγητή εις βάρος των ίδιων και των παιδιών τους και τις απειλές του ότι "θα τους μειώσει τη βαθμολογία, αν καταφύγουν σε οποιαδήποτε καταγγελία εις βάρος του".

Η Ενωση Γονέων του 6ου Διαμερίσματος Αθήνας, με ανακοίνωσή της, θεωρεί αδιανόητο καθηγητής με βεβαρημένο "εκπαιδευτικό μητρώο" και σοβαρό "πειθαρχικό παράπτωμα" στο παρελθόν, να παραμένει, όχι μόνο μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και να εξακολουθεί να διδάσκει στο σχολείο, παρά τις ποικίλες, ενυπόγραφες καταγγελίες των γονιών για τη συμπεριφορά του.

Επίσης, η Ενωση χαρακτηρίζει "ύποπτη" και "ευνοϊκή" την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου καθηγητή, από την πολιτεία και τη σχολική διεύθυνση. Για την "αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος", που επιβλήθηκε στο μαθητή, οι γονείς τονίζουν ότι "σαν παιδαγωγικό μέτρο θα πρέπει να επανεξεταστεί, ενώ θα ήταν προτιμότερο το υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει θετικά το αίτημα των καθηγητών για μονάδες στήριξης του παιδαγωγικού έργου, πλαισιωμένες με παιδοψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, με έγκριση απαραίτητων κονδυλίων".

Σε ό,τι αφορά την παρουσία των αστυνομικών στο χώρο του σχολείου, η Ενωση Γονέων θεωρεί ότι "η παρουσία τους οξύνει - όπως και έγινε - την ήδη τεταμένη κατάσταση".

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Λείπουν ακόμα οι δάσκαλοι

Παράσταση διαμαρτυρίας στο Γ' Γραφείο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομαρχίας Αθήνας πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι γονείς, δάσκαλοι και γυμναστές του Δήμου Περιστερίου, διεκδικώντας άμεσα διορισμούς εκπαιδευτικών για τα σχολεία του δήμου.

Οι γονείς μαζί με τους γυμναστές είχαν ειδοποιήσει τον Προϊστάμενο του γραφείου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ότι θα τον "επισκεφτούν" για να τους δώσει απαντήσεις για το πότε θα δοθεί λύση στο αίτημά τους για το διορισμό εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα σχολεία του Περιστερίου. Ομως, ο προϊστάμενος της ΠΕ απουσίαζε επειδή είχε "σύσκεψη". Οι γονείς προσπάθησαν επίσης, όλη την ώρα που βρίσκονταν στο Γραφείο, να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για να πάρουν απάντηση για το πότε θα γίνουν οι διορισμοί, όπου και πάλι πήραν την ίδια απάντηση, ότι όλοι ήταν κλεισμένοι σε "σύσκεψη".

Οι γονείς και οι γυμναστές των σχολείων απαιτούν άμεσα να διοριστούν εφτά γυμναστές, 2 δάσκαλοι δημιουργικής απασχόλησης, καθηγητές αισθητικής αγωγής (μουσικής - ζωγραφικής) και δάσκαλοι για τα τμήματα υποδοχής (παλιννοστούντες και αλλοδαπούς).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ