ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Νοέμβρη 1997
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΝΕ
Μας πεισμώνουν, δε μας τρομοκρατούν!

Με ικανοποιητικούς ρυθμούς προχωρούν οι νεολαίοι της ΚΝΕ στην κάλυψη του συνολικού πλάνου της Εξόρμησης. Ηδη λίγο πριν το τέλος του πρώτου μήνα ξεπερνούν το 45% του συνολικού πλάνου και, εκφράζουν τη βεβαιότητα, ότι θα το υπερκαλύψουν μέχρι το τέλος Δεκέμβρη.

Ασφαλώς, μας λέει ο Δ. Παπαδημητρίου από την ΚΝΕ, δεν πάνε όλες οι οργανώσεις σ' όλη τη χώρα όπως θα θέλαμε. Βεβαίως, έχουμε οργανώσεις που αναδείχνονται πρωτοπόρες στην Οικονομική Εξόρμηση, όπως, π.χ., στο Υπόλοιπο Αττικής, η οποία από την προηγούμενη βδομάδα είχε καλύψει το 70% του πλάνου της, η Οργάνωση Στερεάς - Εύβοιας με 60%, της Αν. Πελοποννήσου με 54% και της Δ. Ελλάδας με 53% από την προηγούμενη βδομάδα. Σ' αυτές τις οργανώσεις, φαίνεται να αποδίδει η καλή και έγκαιρη οργάνωση της δουλιάς που γενικά ήταν καλύτερη σ' όλες, σχεδόν, τις οργανώσεις μας, από προηγούμενες φορές.

Οσον αφορά τις οργανώσεις που καθυστερούν, ήδη οι σύντροφοι παίρνουν συμπληρωματικά μέτρα, σχεδιάζουν και προγραμματίζουν εντατικοποίηση της δουλιάς τους. Κύριο ζήτημα που μας απασχολεί ως Οργάνωση, λέει ο Δ. Παπαδημητρίου, είναι να κατανοήσουν όλοι οι νεολαίοι σύντροφοι τη μεγάλη σημασία που έχει αυτή η Εξόρμηση που γίνεται για τα 80 χρόνια του ΚΚΕ, ιδιαίτερα για μας τους νέους κομμουνιστές. Οι Κνίτες και οι Κνίτισσες προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες, να μην αφήσουμε χώρους που συγκεντρώνεται η νεολαία, να συζητήσουμε μαζί τους και να ζητήσουμε την ενίσχυση για το ΚΚΕ.

Πρέπει να τονίσω και κάτι άλλο, καταλήγει ο σύντροφος της ΚΝΕ: Η προσπάθεια να μας τρομοκρατήσουν λειτουργεί αντίστροφα. Οχι μόνο δεν τρομοκρατούμαστε, αλλά πεισμώνουμε, γινόμαστε πιο αποφασιστικοί για την Αντεπίθεση μαζί με όλη τη νεολαία που βιώνει την υποβαθμισμένη παιδεία, την ανεργία, τα ναρκωτικά και όλα αυτά τα φρούτα που μας σερβίρουν.

ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΝ
Εβγαλαν "κεντροαριστερή συνεργασία"...

Με 56% υπέρ και 41% κατά στο εσωκομματικό δημοψήφισμα του ΣΥΝ, υπερψήφισαν την πρόταση για κοινή στήριξη από ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ της υποψηφιότητας Δαμανάκη

Οι μεθοδεύσεις, πιέσεις και εκβιασμοί έφεραν το προσδοκώμενο για την ηγεσία του ΣΥΝ αποτέλεσμα στο δημοψήφισμα των μελών της Νομαρχιακής Α Αθήνας του Κόμματος, αφού, τελικά, η προειλημμένη απόφαση για τη συνεργασία ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ στην υποψηφιότητα Δαμανάκη υπερψηφίστηκε με ποσοστό 56,5%, έναντι 41% κατά κι ενώ υπολειπόταν η καταμέτρηση των ψηφοδελτίων μιας οργάνωσης (50 ως 60 ψηφοδέλτια).

Ωστόσο, το μεγάλο ποσοστό των "όχι στη συνεργασία", επιβεβαιώνει τις έντονες αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΣΥΝ για την κεντροαριστερή συνεργασία με κοινή υποψήφια τη Μ. Δαμανάκη στο Δήμο Αθήνας, μπροστά στο φόβο της αποκάλυψης του ΣΥΝ ως συμπληρωματικής δύναμης του ΠΑΣΟΚ. Από την άλλη, άλλοι παράγοντες του κόμματος αυτού, εκτιμούσαν ότι το σημαντικό ποσοστό του "όχι" εκφράζει και μια αντίδραση στις μεθοδεύσεις και την κοροϊδία της ηγεσίας απέναντι στα μέλη του κόμματος. Τα ίδια στελέχη, συμπλήρωναν, ότι ουσιαστικά πρόκειται για ήττα της ηγεσίας του ΣΥΝ που προαποφάσισε τη σχετική συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ και, απλώς, την επέβαλε στο κόμμα...

Είναι χαρακτηριστικό, για τις μεθοδεύσεις, ότι, σύμφωνα με καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, σε κάποιες οργανώσεις επιστρατεύτηκαν την τελευταία στιγμή κάποιοι οπαδοί για να υπερψηφίσουν προφανώς, την κοινή υποψηφιότητα ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ, πέρα από τα τετελεσμένα που δημιούργησε η υποβολή από τη Δαμανάκη της υποψηφιότητάς της. Υπενθυμίζεται ακόμα η αφόρητη πίεση που άσκησαν πρωτοκλασάτα στελέχη του κόμματος, όπως π.χ. ο Λ. Κύρκος, υπέρ της κοινής υποψηφιότητας Δαμανάκη. Σχετικό είναι και το γεγονός ότι η ηγεσία του ΣΥΝ αρνήθηκε να δεχτεί τη συμμετοχή στο εσωκομματικό δημοψήφισμα των κλαδικών οργανώσεών του όπου, φαίνεται, οι συσχετισμοί είναι συντριπτικοί κατά της κοινής υποψηφιότητας Δαμανάκη στην Αθήνα. Κι αυτό, γιατί, έτσι υπήρχε κίνδυνος η προειλημμένη απόφαση της ηγεσίας του ΣΥΝ να καταψηφιστεί. Ετσι ή αλλιώς, πάντως, στελέχη του ΣΥΝ που αντιδρούν στη συνεργασία ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ στο Δήμο Αθήνας, επειδή έτσι αποκαλύπτεται ο ΣΥΝ σαν συμπληρωματική δύναμη του ΠΑΣΟΚ, κάνοντας λόγο για εκβιασμούς κλπ, υπενθύμιζαν και στη σχετική απόφαση της ΝΕ Β Αθήνας που συζητάει με την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, τη συνεργασία πακέτο στους δήμους της Β Αθήνας, την ώρα που η ηγεσία του ΣΥΝ προβάλλει ότι, τάχα, δεν αποδέχεται κεντρική συμφωνία πακέτο που προτείνει το ΠΑΣΟΚ! Κι αυτό, όταν το αλισβερίσι "δίνει και παίρνει" σ' όλη τη χώρα ανάμεσα στα δύο κόμματα (ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ) και ανεξάρτητα από τις μεθοδεύσεις για τους τρεις μεγάλους δήμους. Εδώ, απλώς παζαρεύονται μεγαλύτερα ανταλλάγματα για τον κάθε συνεταίρο και λόγω του ιδιαίτερου πολιτικού κόστους που φοβάται η ηγεσία του ΣΥΝ ότι θα χρεωθεί καθώς αποκαλύπτεται, στην πράξη πια, ως βαστάζος της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής.

Κι ενώ, αναμένονταν σχετικές αντιδράσεις των "αντιμαχόμενων μερίδων της ηγεσίας του ΣΥΝ", το βέβαιο είναι πως η επόμενη "μάχη των εντυπώσεων" θα δοθεί στη σχετική συνεδρίαση της ηγεσίας του ΣΥΝ όπου αναμένεται να οριστικοποιηθεί η "κεντροαριστερή συνεργασία" των ΠΑΣΟΚο - ΣΥΝεταίρων στην υποψηφιότητα Δαμανάκη για το Δήμο της Αθήνας.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ - ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ
Σε ισχύ ο χουντικός νόμος;

Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ προς τον υπουργό Εθνικής Αμυνας

Ερώτηση προς τον υπουργό Εθνικής Αμυνας κατέθεσαν χτες οι βουλευτές του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας και Μπ. Αγγουράκης,σχετικά με την καθυστέρηση ψήφισης Προεδρικών Διαταγμάτων που ρυθμίζουν τις τοποθετήσεις και μεταθέσεις των μονίμων αξιωματικών. Οι ερωτώντες βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν ότι η καθυστέρηση αυτή ουσιαστικά κρατάει σε ισχύ το χουντικό νόμο.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης είναι το εξής:

"Χρειάστηκαν 22 χρόνια για να αλλάξει ο χουντικός νόμος 178/69 περί καταστάσεως αξιωματικών. Το 1996 ψηφίστηκε ο Ν.2439, που αφορά την εξέλιξη των μονίμων αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις. Το άρθρο 34, που αναφέρεται στις τοποθετήσεις και μεταθέσεις, ειδικότερα στην παράγραφο 2 προβλέπει: "με Προεδρικό Διάταγμα που προκαλείται από τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ, καθορίζονται τα κριτήρια με βάση τα οποία θα διενεργούνται οι τοποθετήσεις και μεταθέσεις των αξιωματικών και ο προγραμματισμός τους τουλάχιστον δύο (2) έτη πριν την υλοποίησή τους".

Το άρθρο 9 αναφέρεται σε ατομικά έγγραφα, εκθέσεις αξιολόγησης, εκθέσεις πολεμικής δράσης. Ειδικότερα η παράγραφος 6 αναφέρει: "Με Προεδρικό Διάταγμα που προκαλείται από τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ, μέσα σε διάστημα έξι (6) μηνών από την ισχύ του παρόντος νόμου, καθορίζονται:

α. Το περιεχόμενο, ο χρόνος, ο τρόπος και οι προϋποθέσεις σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης, των σημειωμάτων αξιολόγησης και των εκθέσεων πολεμικής δράσης, καθώς και οι αρμόδιοι για την τήρησή τους.

β. Τα προσόντα στα οποία αξιολογείται ο αξιωματικός σύμφωνα με την παράγραφο 14 του άρθρου 8.

γ. Τα προσόντα για τα οποία είναι υποχρεωτική η περιγραφική αξιολόγηση ή η βαθμολογία και από το γνωματεύοντα.

δ. Τα πτητικά προσόντα των ιπταμένων, που παρουσιάζουν απόκλιση από τα προβλεπόμενα από τις ειδικές γι' αυτούς διατάξεις και βαθμολογούνται υποχρεωτικά με 79 και κάτω.

ε. Τα έγγραφα στοιχεία, που περιέχονται στον ατομικό φάκελο του αξιωματικού.

ζ. Η διαδικασία με την οποία υποχρεωτικά θα ενημερώνεται ο αξιολογούμενος από τον αξιολογούντα.

η. Η διαδικασία προσφυγής του αξιολογούμενου εντός μικρού χρονικού διαστήματος, καθώς και το όργανο που θα αξιολογεί οριστικά τον προσφεύγοντα.

θ. Κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετική με τα θέματα αυτά.

ι. Ο τύπος και το περιεχόμενο των ειδικών εκθέσεων αποστρατείας.

κ. Με το Προεδρικό Διάταγμα της παρ. 6 δύναται να καθοριστεί το κλιμάκιο διοικήσεως, το οποίο πέραν του αξιολογούντος και γνωματεύοντος θα αξιολογεί και θα κατατάσσει τον αξιολογούμενο στην αρμόζουσα θέση, κατά τη σειρά ικανότητας μεταξύ ομοιόβαθμών του των αυτών καθηκόντων και ειδικότητας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός:

  • Γιατί ενώ έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα των έξι (6) μηνών που ορίζει ο νόμος (φτάνουμε ήδη τον 1 1/2 χρόνο) δεν υπάρχουν Προεδρικά Διατάγματα;
  • Αυτή η παρανομία οφείλεται μήπως σε αντιδράσεις γιατί μπαίνουν κάποιοι κανόνες, οι οποίοι περιορίζουν τις αυθαιρεσίες και δίνονται κάποιες δυνατότητες ελέγχου από τους ενδιαφερόμενους μόνιμους αξιωματικούς;
  • Πώς αντιμετωπίζει τα προβλήματα που δημιουργούνται από το γεγονός ότι η μη έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων στην ουσία κρατάει σε ισχύ το χουντικό, με αποτέλεσμα οι αξιωματικοί να βαθμολογούνται και κατά συνέπεια να κρίνονται με βάση διατάξεις καταργημένου νόμου;".
Χαριστική βολή στην ελληνική ναυτιλία

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (Του ανταποκριτή μας ΒΗΣ. ΓΚΙΝΙΑ).-

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με οριστική απόφαση που εξέδωσε χτες στο Λουξεμβούργο, "βάζει χέρι" στην ελληνική ναυτιλία και επιτρέπει σ' οποιονδήποτε υπήκοο κοινοτικής χώρας ή εταιρίες να εγγραφούν στα ελληνικά νηολόγια και να κάνουν θαλάσσιες μεταφορές στις ελληνικές θάλασσες, εξουδετερώνοντας την εξαίρεση για το "καμποτάζ" που ισχύει μέχρι το 2004. Καταργείται, έτσι, το άρθρο 5 του ελληνικού "Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου" σύμφωνα με το οποίο "αναγνωρίζονται ως ελληνικά πλοία" μόνο "τα ανήκοντα κατά ποσοστό υπερβαίνον τα πεντήκοντα εκατοστά (50%) εις Ελληνας υπηκόους ή ελληνικά νομικά πρόσωπα, των οποίων τα κεφάλαια ανήκουν εις Ελληνας υπηκόους κατά το αυτό ποσοστό κατόπιν αιτήσεως των πλοιοκτητών τούτων, συνοδευομένης υπό του σχετικού τίτλου κτήσεως κυριότητας". Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξέδωσε καταδικαστική απόφαση κατά της Ελλάδας, η οποίαυποχρεώνεται να αλλάξει τη σχετική "εθνική" νομοθεσία. Η απόφαση αφοράκάθε μορφής και λειτουργίας πλοίο όπως εμπορικό, σκάφη αναψυχής και συναφή αλιείας. Στην απόφαση τονίζεται ότι "η Ελληνική Δημοκρατία παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τα άρθρα 6,48, 52, 58 και 221 της συνθήκης, καθώς και από το άρθρο 7 του κανονισμού (ΕΟΚ) 1251/70 περί του δικαιώματος των εργαζομένων να παραμένουν στην επικράτεια κράτους - μέλους μετά την άσκηση σ' αυτό ορισμένης εργασίας, και από το άρθρο 7 της οδηγίας 75/34/ΕΟΚ περί του δικαιώματος των υπηκόων των κρατών - μελών να παραμένουν στην επικράτεια άλλου κράτους - μέλους μετά την άσκηση σ' αυτό μη μισθωτής δραστηριότητας". Σύμφωνα με την Κομισιόν, που κίνησε τη διαδικασία παραπομπής, η "εθνική" νομοθεσία που προβλέπει ότι ορισμένο ποσοστό των πληρωμάτων πρέπει να είναι Ελληνες υπήκοοι είναι παράνομο και αντιβαίνει στην κοινοτική νομοθεσία"περί ελεύθερης κυκλοφορίας των προσώπων". Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριοαπέρριψε και τα δύο βασικά επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς. Το ελληνικό κράτος επικαλέστηκε ανάγκες οργάνωσης της εθνικής άμυνας, αλλά σύμφωνα με την Κομισιόν "όλοι οι πλοιοκτήτες σκαφών φερόντωνελληνική σημαία μπορούν να υπόκεινται στις ίδιες υποχρεώσεις όπως οι Ελληνες υπήκοοι". Απορρίφθηκε και το δεύτερο ελληνικό επιχείρημα για εξαίρεση στις θαλάσσιες ενδομεταφορές (καμποτάζ) που ισχύει μέχρι 1.1.2004 για "λόγους κοινωνικοοικονομικής συνοχής" στις ελληνικές θάλασσες. Το Ευρωδικαστήριο συμφώνησε με την Κομισιόν ότι "η εξαίρεση αυτή δεν μπορεί να δημιουργήσει διακρίσεις".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ