ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 4 Δεκέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Βάζουν πλάτες στα σχέδια ιδιωτικοποίησης

Οι συμβιβασμένες ηγεσίες των σωματείων εργαζομένων σε ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ, αφήνουν στο απυρόβλητο το καταστροφικό νομοσχέδιο και εξαγγέλλουν στάση εργασίας, ζητώντας, τάχα, μεγαλύτερες δαπάνες

Μετά από τέσσερα χρόνια πλήρους αδράνειας και συναίνεσης προς τις κυβερνητικές επιλογές, οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ και ΣΥΝ στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, διαπιστώνουν τώρα (!) την "ανυπαρξία συγκοινωνιακής πολιτικής και την έλλειψη πολιτικής βούλησης για τη στήριξη των δημόσιων μέσων μεταφοράς". Ομως, μη νομίσει κανείς ότι κάτι άλλαξε και οι συμβιβασμένες ηγεσίες ξεκινούν αγώνες, για να μην περάσει το καταστροφικό, για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, νομοσχέδιο, με την ψήφιση του οποίου θα αρχίσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης. Φρόντισαν να το ξεκαθαρίσουν από την αρχή. Απλά σκοπεύουν να ρίξουν στάχτη στα μάτια των εργαζομένων. Γι' αυτό εξάγγειλαν για την ερχόμενη Τρίτη 5ωρη στάση εργασίας, (10 π.μ.-3 μ.μ.) σε λεωφορεία, τρόλεϊ και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, "γιατί στον προϋπολογισμό δεν έχουν εγγραφεί τα απαραίτητα κονδύλια", η οποία όμως μπορεί και να μη γίνει, καθώς ευελπιστούν ότι στην προγραμματισμένη για σήμερα σύσκεψη των αρμοδίων στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, θα "δοθούν ουσιαστικές λύσεις", ώστε... να μη χρειαστεί να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις!

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, οι ηγεσίες των Συνδικάτων Εργαζομένων ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ, παρουσία των προέδρων της ΓΣΕΕ, του ΕΚΑ, του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και της Ομοσπονδίας Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΥΠΑΕ), αν και... ξεσπάθωσαν κατά της "αδιανόητης, απαράδεκτης και αδιέξοδης" κυβερνητικής πολιτικής, όταν ρωτήθηκαν, αν θα προχωρήσουν σε κοινό αγώνα, αξιώνοντας από την κυβέρνηση να εφαρμόσει όσα η ίδια είχε εξαγγείλει ως αντιπολίτευση το 1992, για Ενιαίο Συγκοινωνιακό Φορέα, πλήρη επιδότηση των αστικών φορέων, ανανέωση του στόλου κλπ., η απάντηση του προέδρου του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Α. Κολλά ήταν αφοπλιστική: "Σήμερα δε μιλάμε για το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή, αλλά για τον κρατικό προϋπολογισμό, στον οποίο δεν περιέχονται τα κονδύλια που είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση ότι θα συμπεριλάβει για τις αστικές συγκοινωνίες. Για τον Ενιαίο Φορέα και τα άλλα, εδώ είμαστε και όταν έρθει η ώρα θα καταθέσουμε τις απόψεις μας"! Κατά τα άλλα, ο Α. Κολλάς είπε ότι αν η επιχορήγηση που δόθηκε το 1996 στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ της Θεσσαλονίκης, δινόταν στην ΕΘΕΛ, θα είχε κέρδη 14 δισ. δρχ., ενώ ανέφερε ότι στον προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί μόνο 11 δισ. δρχ. για τις συγκοινωνίες το 1998, έναντι των 31,5 δισ. δρχ. που είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ Θ. Κορδός είπε ότι στον προϋπολογισμό του 1998 έχουν εγγραφεί μόνο δύο δισ. δρχ. για τον ΗΛΠΑΠ, έναντι οκτώ, ενώ ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΗΣΑΠ επισήμανε ότι αν δε γίνουν τα αναγκαία έργα υποδομής στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, δε θα είναι τεχνικά συμβατός με το υπό κατασκευή μετρό.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών Γ. Τσιρίδης σημείωσε ότι υπάρχουν προβλήματα στη σωστή συντήρηση των λεωφορείων, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, ενώ προέβλεψε ότι από τις αρχές του νέου έτους πολλά λεωφορεία θα ακινητοποιηθούν. Οι πρόεδροι της ΓΣΕΕ, του ΕΚΑ, του ΕΚΠ και της ΟΥΠΑΕ ανέπτυξαν ταυτόσημες απόψεις και είπαν ότι στηρίζουν τον αγώνα των εργαζομένων για καλύτερες αστικές συγκοινωνίες. Αξιοσημείωτο είναι ότι μόνο ο πρόεδρος της ΟΥΠΑΕ αναφέρθηκε στην ανάγκη συγκρότησης Ενιαίου Συγκοινωνιακού Φορέα, ενώ σε παρέμβαση του εκπροσώπου της Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας Χρ. Σταμούλου, αν υπάρχει βούληση για κοινό αγώνα όλων των εργαζομένων για τον Ενιαίο Φορέα, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χρ. Πολυζωγόπουλος επικαλέστηκε τις διαφορές μεταξύ των εργαζομένων και απέφυγε κάθε άλλη δέσμευση. Ενδεικτικό και αυτό, μαζί με τη στάση που τηρούν και οι πλειοψηφίες στα προεδρεία των Συνδικάτων, ότι "ξιφουλκούν" για την... τιμή των όπλων, χωρίς να είναι στις προθέσεις τους η ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής. Γι' αυτό, άλλωστε, παρέκαμψαν την ουσία, που είναι το νομοσχέδιο. Σύμφωνα, μάλιστα, με εκτιμήσεις, η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει την ψήφιση του νομοσχεδίου, χωρίς την παραμικρή αντίδραση, με αντάλλαγμα την εγγραφή κάποιων κονδυλίων για τις αστικές συγκοινωνίες.

Ο Χρ. Σταμούλος επισημαίνει ότι και με τη χτεσινή τους στάση οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών ηγεσιών ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ απέδειξαν ότι δε θέλουν τον αγώνα που προτείνει η ΔΑΣ, για πραγματικά δημόσιες σύγχρονες συγκοινωνίες, με ενιαίο φορέα, πλήρη επιδότηση και φθηνό εισιτήριο προς όφελος του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων.

ΣΚΟΠΕΛΟΣ
Για αγωνιστική και ασυμβίβαστη δημοτική αρχή

Διακήρυξη της "Δημοκρατικής Αγωνιστικής Κίνησης"

Η συγκρότηση Δημοτικής Κίνησης, υπό την ονομασία "Δημοκρατική Αγωνιστική Κίνηση Σκοπέλου" (ΔΑΚΙΣ), αποφασίστηκε σε συγκέντρωση Σκοπελιτών που πραγματοποιήθηκε στο νησί. Ταυτόχρονα, εκλέχτηκε Γραμματεία της Κίνησης, αποτελούμενη από 22 άτομα, η οποία μπορεί να διευρυνθεί και αποφασίστηκε, όταν κριθεί σκόπιμο και μέσα από ανοιχτές διαδικασίες, να επιλεγούν τα πρόσωπα που θα συμμετάσχουν στο συνδυασμό της Κίνησης, καθώς και ο επικεφαλής του.

Στη διάρκεια της συγκέντρωσης, αναπτύχθηκε προβληματισμός και διατυπώθηκαν απόψεις και θέσεις για τα προβλήματα του δήμου και εκφράστηκε η αντίθεση στην πολιτική του σημερινού δημάρχου.

Στην πρώτη συνεδρίαση της Γραμματείας της ΔΑΚΙΣ, εκδόθηκε διακήρυξη, στην οποία, ανάμεσα σε άλλα, αναφέρονται: "Η δική μας άποψη για την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι ριζικά αντίθετη με την κυβερνητική λογική του σημερινού δημάρχου. Οι τέσσερις δημοτικοί σύμβουλοι που ανήκουν στη ΔΑΚΙΣ έχουν διαχωρίσει τη θέση τους. Η ΔΑΚΙΣ πιστεύει σε μία δημοτική αρχή αγωνιστική, ασυμβίβαστη και ανυπόταχτη. Κάθε πρόβλημα που δυσκολεύει τη ζωή των δημοτών θεωρούμε πως πρέπει να είναι και πρόβλημα του δημάρχου και της δημοτικής αρχής".

Στη συνέχεια της διακήρυξης, τονίζεται: "Το μοντέλο του δημάρχου που πριν από τις εκλογές τούς γνωρίζει όλους και χαιρετιέται με όλους, αλλά μετά τις εκλογές καταδέχεται μόνο αυτούς που κινούνται στην "αυλή" του, δε μας εκφράζει. Ούτε το μοντέλο του δημάρχου που το "παίζει" εξουσία και τοποθετεί τον εαυτό του πάνω από τους δημότες μάς εκφράζει.

Ο δήμαρχος πρέπει να είναι και να αισθάνεται σάρκα από τη σάρκα του λαού, υπηρέτης του. Το επίπεδο των σχέσεων με τον απλό άνθρωπο της καθημερινής βιοπάλης και του μεροκάματου αποκαλύπτει και το ενδιαφέρον για τα προβλήματα που επιδρούν αρνητικά στη διαμόρφωση του επιπέδου της ζωής του".

Καταλήγοντας, η διακήρυξη υπογραμμίζει: "Συμπατριώτισσες και συμπατριώτες, καλούμε όσους συμφωνούν με τις αρχές και με τις θέσεις, που, μέσω της διακήρυξης που κρατάτε στα χέρια σας, διατυπώσαμε, να συμπορευτούμε μαζί σε κοινό αγώνα για μια δημοτική αρχή δημοκρατική, αγωνιστική, ασυμβίβαστη και ανυπόταχτη στις σκοπιμότητες και στα συμφέροντα των ολίγων, στην υπηρεσία του δίκιου και της προόδου, ακουμπώντας με εμπιστοσύνη στη δύναμη του λαού και τις αστείρευτες δημιουργικές του δυνάμεις".

Διόρθωση

Για την αποκατάσταση της πραγματικότητας σημειώνουμε ότι τον υποψήφιο δήμαρχο Κορυδαλλού Ν. Θεμελή προσφώνησε στην προχτεσινή συγκέντρωση της "Δημοκρατικής Ενότητας" η Πόπη Ξενικουδάκη,και όχι ο Φώτης Ξενικουδάκης, που γράφτηκε από λάθος στο χτεσινό φύλλο της εφημερίδας.

Εκαναν λάθος διάγνωση

Δυο γιατροί καταδικάστηκαν χτες από το 11ο Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας σε πέντε περίπου χρόνια φυλάκιση συνολικά για το θάνατο ασθενούς, λόγω λάθους διάγνωσης. Στον παθολόγο Θεόδ. Τυλλή, επιμελητή Β στο νοσοκομείο "Ερυθρός Σταυρός" επιβλήθηκε 3ετής ποινή φυλάκισης (άσκησε έφεση) και στον ιδιωτικό παθολόγο Δημ. Τσανικλίδη φυλάκιση 20 μηνών με αναστολή. Οπως προέκυψε από την ακροαματική διαδικασία, στις 31/5/95, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ο 25χρονος Δημ. Παπαδάκος με οξεία σκωληκοειδίτιδα, την οποία, όμως, δε διέγνωσε ο παθολόγος Τυλλής. Αντίθετα, θεώρησε ότι ο ασθενής έπασχε από αμυγδαλίτιδα. Ακολούθως εξέτασε τον ασθενή ο ιδιωτικός παθολόγος Τανικλίδης, ο οποίος αποφάνθηκε ότι πρόκειται για ίωση. Υστερα από δυο μέρες, ο νέος έσβησε από καθολική περιτονίτιδα... Το δικαστήριο κήρυξε ενόχους τους θεράποντες γιατρούς για ανθρωποκτονία από αμέλεια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ