Πέμπτη 4 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Βάζουν πλάτες στα σχέδια ιδιωτικοποίησης

Οι συμβιβασμένες ηγεσίες των σωματείων εργαζομένων σε ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ, αφήνουν στο απυρόβλητο το καταστροφικό νομοσχέδιο και εξαγγέλλουν στάση εργασίας, ζητώντας, τάχα, μεγαλύτερες δαπάνες

Μετά από τέσσερα χρόνια πλήρους αδράνειας και συναίνεσης προς τις κυβερνητικές επιλογές, οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ και ΣΥΝ στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, διαπιστώνουν τώρα (!) την "ανυπαρξία συγκοινωνιακής πολιτικής και την έλλειψη πολιτικής βούλησης για τη στήριξη των δημόσιων μέσων μεταφοράς". Ομως, μη νομίσει κανείς ότι κάτι άλλαξε και οι συμβιβασμένες ηγεσίες ξεκινούν αγώνες, για να μην περάσει το καταστροφικό, για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, νομοσχέδιο, με την ψήφιση του οποίου θα αρχίσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης. Φρόντισαν να το ξεκαθαρίσουν από την αρχή. Απλά σκοπεύουν να ρίξουν στάχτη στα μάτια των εργαζομένων. Γι' αυτό εξάγγειλαν για την ερχόμενη Τρίτη 5ωρη στάση εργασίας, (10 π.μ.-3 μ.μ.) σε λεωφορεία, τρόλεϊ και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, "γιατί στον προϋπολογισμό δεν έχουν εγγραφεί τα απαραίτητα κονδύλια", η οποία όμως μπορεί και να μη γίνει, καθώς ευελπιστούν ότι στην προγραμματισμένη για σήμερα σύσκεψη των αρμοδίων στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, θα "δοθούν ουσιαστικές λύσεις", ώστε... να μη χρειαστεί να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις!

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, οι ηγεσίες των Συνδικάτων Εργαζομένων ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ, παρουσία των προέδρων της ΓΣΕΕ, του ΕΚΑ, του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και της Ομοσπονδίας Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΥΠΑΕ), αν και... ξεσπάθωσαν κατά της "αδιανόητης, απαράδεκτης και αδιέξοδης" κυβερνητικής πολιτικής, όταν ρωτήθηκαν, αν θα προχωρήσουν σε κοινό αγώνα, αξιώνοντας από την κυβέρνηση να εφαρμόσει όσα η ίδια είχε εξαγγείλει ως αντιπολίτευση το 1992, για Ενιαίο Συγκοινωνιακό Φορέα, πλήρη επιδότηση των αστικών φορέων, ανανέωση του στόλου κλπ., η απάντηση του προέδρου του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Α. Κολλά ήταν αφοπλιστική: "Σήμερα δε μιλάμε για το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή, αλλά για τον κρατικό προϋπολογισμό, στον οποίο δεν περιέχονται τα κονδύλια που είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση ότι θα συμπεριλάβει για τις αστικές συγκοινωνίες. Για τον Ενιαίο Φορέα και τα άλλα, εδώ είμαστε και όταν έρθει η ώρα θα καταθέσουμε τις απόψεις μας"! Κατά τα άλλα, ο Α. Κολλάς είπε ότι αν η επιχορήγηση που δόθηκε το 1996 στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ της Θεσσαλονίκης, δινόταν στην ΕΘΕΛ, θα είχε κέρδη 14 δισ. δρχ., ενώ ανέφερε ότι στον προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί μόνο 11 δισ. δρχ. για τις συγκοινωνίες το 1998, έναντι των 31,5 δισ. δρχ. που είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ Θ. Κορδός είπε ότι στον προϋπολογισμό του 1998 έχουν εγγραφεί μόνο δύο δισ. δρχ. για τον ΗΛΠΑΠ, έναντι οκτώ, ενώ ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΗΣΑΠ επισήμανε ότι αν δε γίνουν τα αναγκαία έργα υποδομής στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, δε θα είναι τεχνικά συμβατός με το υπό κατασκευή μετρό.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών Γ. Τσιρίδης σημείωσε ότι υπάρχουν προβλήματα στη σωστή συντήρηση των λεωφορείων, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, ενώ προέβλεψε ότι από τις αρχές του νέου έτους πολλά λεωφορεία θα ακινητοποιηθούν. Οι πρόεδροι της ΓΣΕΕ, του ΕΚΑ, του ΕΚΠ και της ΟΥΠΑΕ ανέπτυξαν ταυτόσημες απόψεις και είπαν ότι στηρίζουν τον αγώνα των εργαζομένων για καλύτερες αστικές συγκοινωνίες. Αξιοσημείωτο είναι ότι μόνο ο πρόεδρος της ΟΥΠΑΕ αναφέρθηκε στην ανάγκη συγκρότησης Ενιαίου Συγκοινωνιακού Φορέα, ενώ σε παρέμβαση του εκπροσώπου της Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας Χρ. Σταμούλου, αν υπάρχει βούληση για κοινό αγώνα όλων των εργαζομένων για τον Ενιαίο Φορέα, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χρ. Πολυζωγόπουλος επικαλέστηκε τις διαφορές μεταξύ των εργαζομένων και απέφυγε κάθε άλλη δέσμευση. Ενδεικτικό και αυτό, μαζί με τη στάση που τηρούν και οι πλειοψηφίες στα προεδρεία των Συνδικάτων, ότι "ξιφουλκούν" για την... τιμή των όπλων, χωρίς να είναι στις προθέσεις τους η ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής. Γι' αυτό, άλλωστε, παρέκαμψαν την ουσία, που είναι το νομοσχέδιο. Σύμφωνα, μάλιστα, με εκτιμήσεις, η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει την ψήφιση του νομοσχεδίου, χωρίς την παραμικρή αντίδραση, με αντάλλαγμα την εγγραφή κάποιων κονδυλίων για τις αστικές συγκοινωνίες.

Ο Χρ. Σταμούλος επισημαίνει ότι και με τη χτεσινή τους στάση οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών ηγεσιών ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ απέδειξαν ότι δε θέλουν τον αγώνα που προτείνει η ΔΑΣ, για πραγματικά δημόσιες σύγχρονες συγκοινωνίες, με ενιαίο φορέα, πλήρη επιδότηση και φθηνό εισιτήριο προς όφελος του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στάσεις εργασίας και γενικές συνελεύσεις αύριο(2010-04-14 00:00:00.0)
«Χειρόφρενο» στις συγκοινωνίες(2000-10-10 00:00:00.0)
Αντιδρούν στα σχέδια ιδιωτικοποίησης οι εργαζόμενοι(1997-11-28 00:00:00.0)
Αγωνιστική απραξία επιδιώκει η ΠΑΣΚΕ(1997-05-27 00:00:00.0)
Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια(1997-02-05 00:00:00.0)
Στο δημόσιο θα μείνουν οι ταμπέλες(1996-05-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ