Τετάρτη 5 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια

Θα φτάσουν στις 100 δραχμές, ενώ ο υπουργός Μεταφορών με χτεσινή ανακοίνωσή του μιλά για τα οφέλη του Οργανισμού, αν το εισιτήριο ήταν 155 δραχμές

Αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προετοιμάζει η κυβέρνηση, παρά τις κατηγορηματικές διαβεβαιώσεις κορυφαίων υπουργών ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις μέσα στο 1997.

Αυτό προκύπτει σαφέστατα από χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, η οποία εκδόθηκε μ' αφορμή δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στις 100 δραχμές, από τον ερχόμενο Ιούνιο. Στην ανακοίνωση, όχι μόνο δεν υπάρχει"υποψία" διάψευσης, αλλά, αντίθετα, αναπτύσσεται και "επιχειρηματολογία" υπέρ των αυξήσεων. Πρώτον ότι "οι τιμές των κομίστρων στις συγκοινωνίες, για λόγους κοινωνικής πολιτικής, παραμένουν από το 1991 σταθερές στις 75 δρχ.". Δεύτερον ότι αν είχαν αναπροσαρμοστεί τα κόμιστρα για να καλύπτουν την αύξηση του κόστους λειτουργίας, η τιμή του εισιτηρίου θα ήταν σήμερα 155 δρχ.". Και τρίτον ότι με εισιτήριο 155 δρχ. και επιδότηση, αντί για ζημιές, οι συγκοινωνιακοί φορείς θα είχαν κέρδη. Το μόνο που δεν αναφέρεται, δηλαδή, στην ανακοίνωση του υπουργείου, είναι το "πόσο" και "πότε" θ' αυξηθούν τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει ειλημμένη απόφαση για αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου κατά 25 δρχ., από 75 σε 100 δρχ. και ημερομηνία εφαρμογής την 1η Ιούλη 1997.

Οσον αφορά το σωρευτικό έλλειμμα των τριών συγκοινωνιακών φορέων (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ), κατά την ηγεσία του υπουργείου ανέρχεται σε 339 δισ. δρχ. και όχι σε 700 δισ. δρχ., όπως είχε παραδεχτεί πρόσφατα ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ. Είναι προφανές ότι οι αρμόδιοι του υπουργείου, δεν υπολογίζουν στα χρέη τα τοκοχρεολύσια από τα δάνεια, που συνεχίζει να συνάπτει ακόμα και σήμερα ο ΟΑΣΑ, προσθέτοντας μια ακόμα "θηλιά" στον "λαιμό" του Οργανισμού.

Ο Χρήστος Σταμούλος,μέλος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, επισημαίνει ότι για τη σημερινή εικόνα των αστικών συγκοινωνιών δε "φταίει" το φθηνό εισιτήριο, αλλά η συγκοινωνιακή πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις. "Οσες αυξήσεις κι αν επιβλήθηκαν μέχρι σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες, ουδέποτε μείωσαν τα ελλείμματα, τα οποία παράγονται και θα αναπαράγονται όσο δεν αλλάζει η αδιέξοδη πολιτική του ξέφρενου δανεισμού από ξένες ή ντόπιες τράπεζες και μάλιστα με επαχθείς όρους", σημειώνει ο Χρ. Σταμούλος και προσθέτει ότι λείπει η πολιτική βούληση για την ανάπτυξη, την αναβάθμιση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών προς όφελος του επιβατικού κοινού, αφού στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ