ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Δεκέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Διπλό μήνυμα σε κυβέρνηση και συμβιβασμένες ηγεσίες

Με την καθολική τους συμμετοχή στη χτεσινή 5ωρη στάση εργασίας (10 π.μ. - 3 μ.μ.), οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ) έστειλαν το μήνυμα προς την κυβέρνηση, πως είναι διατεθειμένοι να αγωνιστούν για να ανατρέψουν την καταστροφική της πολιτική για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και το εργασιακό τους μέλλον. Παράλληλα, με τη μικρή τους συμμετοχή στη συγκέντρωση στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, έστειλαν μήνυμα προς τις συμβιβασμένες ηγεσίες των Συνδικάτων του κλάδου (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ), ότι έχουν χάσει όποια αξιοπιστία τούς είχε απομείνει και δεν τις εμπιστεύονται πλέον.

Και όσον αφορά την αξιοπιστία της συνδικαλιστικής ηγεσίας στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών, φάνηκε ξεκάθαρα χτες ότι είναι ανύπαρκτη. Τα στελέχη των παραπάνω παρατάξεων, στη χτεσινή συγκέντρωση, ενώ κατήγγειλαν τη συγκοινωνιακή πολιτική στο σύνολό της, περιόρισαν τις βολές τους στην έλλειψη κονδυλίων, χωρίς την παραμικρή αναφορά στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των αστικών συγκοινωνιών και τις εργασιακές σχέσεις, για να καταλήξουν στο ότι, εφόσον δεν εξασφαλιστούν κονδύλια, τότε "θα" αποφασίσουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων εν ευθέτω χρόνω!

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Ανδ. Κολλάς μίλησε για το "μαύρο μέλλον" των αστικών συγκοινωνιών, όπως προδιαγράφεται μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό με τα πενιχρά κονδύλια και δεν "τσιγκουνεύτηκε" στις καταγγελίες κατά της "αντισυγκοινωνιακής κυβερνητικής πολιτικής", κατά του υπουργού Μεταφορών Τ. Μαντέλη,που αρνήθηκε να υπογράψει "μνημόνιο" με συγκεκριμένα μέτρα υπέρ των αστικών συγκοινωνιών κλπ. Διερωτήθηκε, μάλιστα, για το τι μπορεί να "κρύβεται πίσω από την άρνηση του υπουργού", ενώ μίλησε και για "παιχνίδι ξένων κέντρων", που μπλοκάρουν την προμήθεια καινούριων λεωφορείων με προγραμματικές συμφωνίες. Απολογούμενος για την τετράχρονη συναίνεση της ηγεσίας του Συνδικάτου στις κυβερνητικές επιλογές, είπε ότι "πιστεύαμε τις υποσχέσεις των εκάστοτε υπουργών"! Ομως, δεν παρέλειψε να εκφράσει την αισιοδοξία του ότι η κυβέρνηση ...θα εξασφαλίσει κονδύλια και ...όλα θα πάνε καλά! Αν δε γίνει αυτό, "θα" συνεδριάσουν οι διοικήσεις των Συνδικάτων και "θα" αποφασίσουν "κλιμάκωση" μετά τις γιορτές.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, Θ. Κορδός,μίλησε για την αδιέξοδη πολιτική της κυβέρνησης, κατήγγειλε τον υπουργό Μεταφορών για "εμπαιγμό", ενώ και αυτός επικέντρωσε την κριτική του στην έλλειψη κονδυλίων.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΗΣΑΠ, Γ. Γαβρίλης, τάχθηκε υπέρ του "κοινού αγώνα των εργαζομένων", στα θέματα που συμφωνούν! Αναφορά, που φανερώνει την αντίθεση της συνδικαλιστικής ηγεσίας στους ΗΣΑΠ, στη σύσταση του Ενιαίου Συγκοινωνιακού Φορέα.

Ο Χρ. Σταμούλος

Ο μόνος και ουσιαστικός αντίλογος στην ομοφωνία των συνδικαλιστικών ηγεσιών ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ, διατυπώθηκε από τον εκπρόσωπο της "Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας" (ΔΑΣ), Χρ. Σταμούλο.Κατήγγειλε τους προηγούμενους ομιλητές για τις ανέξοδες κορόνες, χωρίς αντίκρισμα, κατά της κυβερνητικής πολιτικής, τονίζοντας ότι οι εργαζόμενοι έχουν χορτάσει από τα παχιά λόγια και τις υποσχέσεις των ίδιων συνδικαλιστών και των εκάστοτε υπουργών, αλλά δε βλέπουν έργα. Τόνισε ότι η κυβέρνηση προωθεί μεθοδικά την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την κατάργηση εργασιακών κατακτήσεων και δικαιωμάτων, προσθέτοντας ότι αυτά τα καυτά προβλήματα οι συνδικαλιστές των άλλων παρατάξεων τα παραπέμπουν στο ...απώτερο μέλλον.

Ο Χρ. Σταμούλος επισήμανε ότι έφτασε η ώρα να αφήσουν οι εργαζόμενοι κατά μέρος τις όποιες διαφορές τους και να διεκδικήσουν ενωμένοι την κατάρτιση νέου νομοσχεδίου, με ραχοκοκαλιά τη σύσταση Ενιαίου και 100% Δημόσιου Συγκοινωνιακού Φορέα, που πρέσβευε και το ίδιο το ΠΑΣΟΚ, κλείνοντας έτσι κάθε δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Αναφέρθηκε στην ανάγκη συγκρότησης αγωνιστικού μετώπου "από τα κάτω", ώστε να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και πρότεινε συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης, με συγκεντρώσεις και πορείες, ακόμα και καταλήψεις υπουργείων, αν κριθεί αναγκαίο. Για τη διαμόρφωση του μακροπρόθεσμου προγράμματος δράσης, πρότεινε τη σύγκληση γενικών συνελεύσεων, για ν' αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν, εκφράζοντας συμπαράσταση, εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ, του ΕΚΑ και του Εργατικού Κέντρου Πειραιά.

Αξιοσημείωτο είναι ότι πολλοί εργαζόμενοι επέκριναν την απόφαση του Α. Κολλά να κλείσει τη διαδικασία άρον - άρον, στερώντας τη δυνατότητα να μιλήσουν και εργαζόμενοι.

ΚΑΛΛΙΘΕΑ
Φιέστα του ΠΑΣΟΚ για την Ολυμπιάδα

"Κομματική φιέστα" χαρακτηρίζει την ημερίδα με θέμα "Ολυμπιακοί Αγώνες και Καλλιθέα" η Συντονιστική Επιτροπή για τη διάσωση της παραλίας του Σαρωνικού. Η ημερίδα έγινε την περασμένη Δευτέρα στο δημοτικό θέατρο της πόλης. Στόχος της ήταν η ποιοτικά βιώσιμη ανάπτυξη του ευρύτερου χώρου της φαληρικής ακτής και του ιπποδρόμου. Διοργανωτής ήταν ο Ομιλος Πολιτικής Επικοινωνίας για μια Βιώσιμη Ανάπτυξη.

"Οι οργανωτές", αναφέρει η ανακοίνωση της Συντονιστικής, "μας αρνήθηκαν να κάνουμε εισήγηση δεδομένου ότι έχουμε εδώ και ένα χρόνο διατυπώσει τεκμηριωμένη αντίθετη άποψη. Οι εισηγητές ήταν όλοι υπέρ των εγκαταστάσεων και την περιβαλλοντική άποψη υποτίθεται ότι εξέφρασε ο Σ. Παπαγρηγορίου, επαγγελματίας μελετητής, ο οποίος έχει εκπονήσει τη μελέτη για τον Σχοινιά που έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών από τις οικολογικές οργανώσεις".

Η Συντονιστική καταγγέλλει τη συστηματική προσπάθεια του προεδρείου να μην εκφραστούν οι διαφωνούντες. Επιτράπηκαν μόνο ερωτήσεις και όχι τοποθετήσεις, ενώ αφαιρέθηκε ο λόγος από μερικούς παρισταμένους.

"Οι οργανωτές αντιμετώπισαν τόσο εμάς όσο και τους άλλους διαφωνούντες με τρόπο σκαιό", καταγγέλλει η Συντονιστική, "προσπάθησαν μάλιστα να αποβάλουν μέλος μας από την αίθουσα". Ιδιαίτερη οξύτητα δημιουργήθηκε όταν καταγγέλθηκε ο Α. Φούρας για τα οικονομικά του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Στίβου και της Επιτροπής Διεκδίκησης.

Μέλη της Συντονιστικής ρώτησαν τον υφυπουργό Αθλητισμού εάν θα εφαρμοστούν για τον ιππόδρομο τα όσα προβλέπει ο φάκελος των Ολυμπιακών Αγώνων, "τα οποία συνιστούν τεράστιο χωροταξικό - περιβαλλοντικό αλλά και οικονομικό σκάνδαλο". Ο Α. Φούρας απάντησε αρνητικά και μίλησε για εναλλακτική χωροθέτηση του εκθεσιακού κέντρου στο χώρο του αεροδρομίου του Ελληνικού.

Επίσης επιβεβαίωσε ότι η πολυεθνική "Σέρατον" ενδιαφέρεται να κτίσει τέσσερα ξενοδοχεία για τις ανάγκες της Ολυμπιάδας, αλλά δήλωσε ότι αυτό το σχέδιο δεν εξελίχθηκε. Στο ερώτημα εάν επίκειται τροποποίηση του ρυθμιστικού της Αθήνας και αν οι αρμόδιοι γνωρίζουν ότι αυτό εγείρει συνταγματικά προβλήματα, δε δόθηκε καμιά απάντηση. "Είναι χαρακτηριστικό", τονίζει το Δελτίο Τύπου της συντονιστικής, "ότι ενώ ο Α. Φούρας εξήγγειλε τη μεταφορά του ιπποδρόμου στο Τατόι, όταν επισημάνθηκε από ερωτώντα ότι το Τατόι είναι δασική έκταση, ο υφυπουργός απάντησε ότι δεν έχει μελετήσει ακόμη το φάκελο".

Η ΕΥΔΑΠ επιβεβαιώνει τα χαράτσια

Η ΕΥΔΑΠ, με επιστολή που έστειλε στην εφημερίδα μας, επιβεβαιώνει ουσιαστικά το πρόσφατο δημοσίευμά μας, σύμφωνα με το οποίο οι αρμόδιοι της επιχείρησης έχουν βρει αρκετούς πλάγιους τρόπους, προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά της σε βάρος των καταναλωτών. Οι μόνες ενστάσεις της για το δημοσίευμα, όπως προκύπτει από την επιστολή, είναι ότι για τα χαράτσια αυτά οι καταναλωτές της είχαν ειδοποιηθεί με σχετικές ανακοινώσεις που έγιναν στις 15 Φλεβάρη και στις 26 Ιούλη του 1996, αλλά και με ενημερωτικό σημείωμα που περιέχονταν στους λογαριασμούς. Δηλαδή, κατά την ΕΥΔΑΠ, όποιος ειδοποιεί μπορεί να ...χαρατσώνει ανεπιφύλακτα!

Επίσης μία ακόμη ένσταση της ΕΥΔΑΠ είναι ότι τα πρόστιμα αυτά επιβάλλονται μόνο στους καταναλωτές, "που συστηματικά δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους έναντι της εταιρίας, παρά το γεγονός ότι τους παρέχεται ικανός χρόνος για την εξόφληση των λογαριασμών τους". Οι ανάλγητοι αρμόδιοι της ΕΥΔΑΠ, δηλαδή, δείχνουν να ξεχνούν εντελώς τον κοινωφελή χαρακτήρα της επιχείρησης (άλλωστε, ο ελληνικός λαός πλήρωσε πρόσφατα πάνω από 100 δισ. δρχ. για να απαλλαγεί η επιχείρηση από τα συσσωρευμένα χρέη), ενώ παραβλέπουν το γεγονός ότι αρκετοί εργαζόμενοι αναγκάζονται να γίνουν κακοπληρωτές, εξαιτίας της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης (ανεργία, καθηλωμένα μεροκάματα κ.ά.) και λειτουργούν μόνο ως κερδοσκοπική επιχείρηση. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι πλέον με την παραμικρή καθυστέρηση πέντε και δέκα ημερών ο καταναλωτής υποχρεώνεται να πληρώσει από πάνω και το χαράτσι του "τέλους εγγύησης υδρομέτρου";

Κατά τα άλλα, η ΕΥΔΑΠ, στην επιστολή της, αναφέρει ότι η αντικατάσταση των υδρομετρητών άρχισε από το 1992 και αφορά όλα τα ελαττωματικά ρολόγια που βρίσκονται εκτός εγγυήσεως. Δεν απαντά, όμως, αν αυτά αλλάζουν απροειδοποίητα και έρχεται μετά η "λυπητερή" με το λογαριασμό. Επίσης παραδέχεται ότι το κόστος ελέγχου βλάβης χρεώνεται σε όσους επιθυμούν εργαστηριακό έλεγχο του υδρομετρητή τους, αλλά το κόστος δεν είναι 15.000 δρχ. όπως γράψαμε, αλλά 13.500 (αλήθεια, με ή χωρίς ΦΠΑ;). Τέλος, κατά την ΕΥΔΑΠ, το κόστος διακοπής και επανασύνδεσης είναι 10.000 δρχ., αλλά μπορεί να φτάσει τις 30.000 δρχ. μόνο στις περιπτώσεις αυθαίρετης επέμβασης του πελάτη και παραβίασης του συστήματος της παροχής. Μήπως, όμως, επιβάλλεται το ποσόν αυτό εξαρχής σε πολλές περιπτώσεις; Γιατί υπάρχουν και τέτοια παραδείγματα.

Ολα αυτά τα "εκσυγχρονιστικά" μέτρα είναι ή δεν είναι "πρόβα τζενεράλε" για την ιδιωτικοποίηση ή μετοχοποίηση της ΕΥΔΑΠ, όπως επισημαίναμε στο ρεπορτάζ της εφημερίδας; Σ' αυτό το σημείο, οι αρμόδιοι της επιχείρησης τηρούν, βέβαια, μιαν εύγλωττη "σιγήν ιχθύος"...

Στάση εργασίας στο ΥΠΕΧΩΔΕ

Τρίωρη στάση εργασίας από τις 7.30 έως τις 10.30 το πρωί πραγματοποιούν αύριο οι εργαζόμενοι στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Με απόφασή του το διοικητικό συμβούλιο της "Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Εργαζομένων" ζητά τη σύνταξη οργανισμού γενικής γραμματείας Δημοσίων Εργων με τη συμμετοχή της ομοσπονδίας και την ικανοποίηση των οικονομικών αιτημάτων για τα επιδόματα εκτός έδρας των υπαλλήλων στο ΥΠΕΧΩΔΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ