ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Δεκέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Θρίλερ με τον αριθμό των επιβατών του "Γιακ 42"
  • Ούτε χτες βρέθηκαν τα δύο παιδιά της οικογένειας Μαυριγκοπούλου, ενώ από τις σχετικές έρευνες βρέθηκαν και μερικά ακόμη ανθρώπινα μέλη... Μέχρι χτες βράδυ είχαν αναγνωριστεί 65 επιβάτες
  • Την επίταξη εκτάσεων στην Περαία και την Αλικαρνασσό για τα ραντάρ, αποφάσισε η κυβέρνηση

Κανείς δε γνωρίζει, τελικά, πόσοι ήταν οι επιβάτες του μοιραίου αεροπλάνου των ουκρανικών αερογραμμών, που συνετρίβη το βράδυ της προηγούμενης Τετάρτης στα Πιέρια. Την απάντηση θα δώσουν οι ίδιοι οι ιατροδικαστές, με το τέλος της διαδικασίας αναγνώρισης των πτωμάτων.

Στο μεταξύ, άκαρπες απέβησαν οι έρευνες που ξεκίνησαν χτες το πρωί στην ευρύτερη περιοχή του δυστυχήματος για τον εντοπισμό των δύο παιδιών της οικογένειας Μαυριγκόπουλου, που, ενώ επέβαιναν στο μοιραίο "Γιάκοβλεφ 42", δε βρέθηκαν ανάμεσα στα συντρίμμια του αεροπλάνου. Βρέθηκαν, όμως, κάποια ακόμη ανθρώπινα μέλη, γεγονός που αποδεικνύει ότι η περιοχή δεν έχει "χτενιστεί" προσεκτικά. Στις έρευνες συμμετείχαν δύο ομάδες των ΕΚΑΜ με 56 άνδρες και ένας ιατροδικαστής. Οι έρευνες σταμάτησαν αργά το απόγευμα και συνεχίζονται σήμερα το πρωί.

Ο Δ. Ψαρούλης,επικεφαλής της ομάδας ιατροδικαστών που δουλεύει από την Κυριακή στο νοσοκομείο "Παπαγεωργίου" της Θεσσαλονίκης, δήλωσε ότι υπάρχουν συνολικά 69 σοροί. Οπότε προκύπτει πως τελικά στο μοιραίο αεροσκάφος επέβαιναν 71 άτομα, ανάμεσά τους και 7 παιδιά, αντί των πέντε που αρχικά είχε ανακοινωθεί. Ο κατάλογος, όμως, των επιβατών που ανακοινώθηκε από την "Αεροσουίτ" αναφέρει 70 άτομα. Αυτό αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπήρχε και τουλάχιστον ένας ακόμη επιβάτης αγνώστων στοιχείων.

Τα πράγματα, όμως, περιπλέκονται περισσότερο από τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία. Συνολικά, αναγνωρίστηκαν 65 πτώματα. Υπάρχουν 3 πτώματα πιθανά Ελλήνων επιβατών, τα οποία είναι απανθρακωμένα και δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμα. Επίσης υπάρχουν 3 σάκοι με ανθρώπινα μέλη, που δε γνωρίζουμε αν είναι από έναν ή δύο ανθρώπους, ενώ αγνοούνται και τα πτώματα των δύο παιδιών της οικογένειας Μαυριγκόπουλου.

Χτες αναγνωρίστηκαν τα πτώματα του πιλότου και του συγκυβερνήτη, τα οποία το απόγευμα στάλθηκαν στο τοξικολογικό εργαστήριο του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης για ειδικές εξετάσεις. Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί πότε θα μεταφερθούν οι σοροί των Ουκρανών επιβατών στη χώρα τους.

Ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης ανακοίνωσε ότι ο χώρος του δυστυχήματος στα Πιέρια θα φυλάσσεται μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες και κατατεθούν τα πορίσματα των εμπειρογνωμόνων.

Οσο για τις έρευνες σχετικά με τα αίτια πτώσης του "Γιάκοβλεφ 42", η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων τις συνεχίζει. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, έχουν προκύψει τουλάχιστον ενδείξεις για εσφαλμένες ενδείξεις των οργάνων πλοήγησης. Τα συγκεκριμένα όργανα θα μεταφερθούν στα εργαστήρια της ΕΑΒ, προκειμένου να διερευνηθεί αν οι ενδείξεις αυτές ήταν εκείνες που υπήρχαν τη στιγμή της πρόσκρουσης, ή ήταν αποτέλεσμα αυτής. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, με βάση τις ενδείξεις αυτές, προκύπτει ότι ο πιλότος παρεξέκλινε κατά περίπου 100 μοίρες από την πορεία που έπρεπε να έχει κανονικά.

Επίταξη περιοχών για τα ραντάρ

Μαζί με τα σενάρια για τα πιθανά αίτια της αεροπορικής τραγωδίας, πληθαίνουν και οι καταγγελίες για "παιχνίδια" μεγάλων συμφερόντων στα αεροδρόμια με ιδιωτικές εταιρίες.

Σύμφωνα με καταγγελίες αερολιμενικών, βεβαιωμένες παραβάσεις ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών, που αφορούν και την ασφάλεια των πτήσεων, μπαίνουν στο αρχείο, αντί να παραπεμφθούν στον εισαγγελέα, ενώ επιτρέπεται σε εταιρίες να"πετούν" με γερασμένο και πλημμελώς συντηρημένο στόλο, διακινώντας επιβάτες από και προς το εξωτερικό και μέσω των ελληνικών αεροδρομίων.

Στο μεταξύ, αν και η κυβέρνηση επιχειρεί να υποβαθμίσει το ρόλο που έπαιξε στη συντριβή του ουκρανικού αεροπλάνου η έλλειψη ραντάρ προσέγγισης στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης είχε σύσκεψη με τη διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σκοπός της σύσκεψης ήταν να αρχίσουν οι διαδικασίες επίταξης των χώρων που απαιτούνται για την εγκατάσταση των κεραιών των ραντάρ προσέγγισης στην Περαία και την Αλικαρνασσό. Η λύση αυτή επιλέχτηκε κάτω από το βάρος της τραγωδίας και για να επιταχυνθούν τώρα οι σχετικές διαδικασίες. Ετσι, οι εργολάβοι θα μπορούν να εγκατασταθούν στο χώρο, από την ημέρα που θα δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση της επίταξης.

"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Η κυβέρνηση απέσυρε την πρότασή της για διευθύνοντα σύμβουλο

Πλήρως αναξιόπιστη, ακόμα και στους τυπικούς χειρισμούς - πόσο μάλλον στους ουσιαστικούς - για την ανάδειξη νέων διευθυνόντων συμβούλων στις ΔΕΚΟ, αποδεικνύεται η κυβέρνηση.

Με χτεσινή λακωνική ανακοίνωση, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, ανακοίνωσε ότι ο Ν. Καρδάσης,που επέλεξε η ίδια, βάσει της λίστας αξιολόγησης της ιδιωτικής εταιρίας - συμβούλου, για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην "Ολυμπιακή Αεροπορία", απέσυρε την υποψηφιότητά του! Κι όλα αυτά, όταν είχε οριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία την περασμένη βδομάδα, για να "περάσει" ο Ν. Καρδάσης από την επιτροπή της Βουλής για την τυπική έγκριση που προβλέπει ο νόμος.

Ως δικαιολογία το υπουργείο Μεταφορών πρόβαλε ότι η δήθεν αυτόβουλη απόσυρση Καρδάση έγινε για "προσωπικούς λόγους", αλλά σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να αποσύρει η ίδια την επιλογή της, μετά τις αποκαλύψεις που δημοσιεύτηκαν σε εφημερίδες ότι ο Ν. Καρδάσης δεν πληρούσε πολλές από τις προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος (δεν είχε πτυχίο αναγνωρισμένο από το ΔΙΚΑΤΣΑ, δεν έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, δεν προσκόμισε συστατικές επιστολές από τις εταιρίες που έχει εργαστεί κλπ.).

Σύμφωνα με την υπουργική ανακοίνωση, οι διαδικασίες για την πλήρωση της θέσης θα συνεχιστούν και θα ολοκληρωθούν το δεύτερο δεκαήμερο του Γενάρη 1997, οπότε και θα αναλάβει καθήκοντα το νέο ΔΣ της ΟΑ.

Αρχισαν οι προεγγραφές στην COSMOTE

Καθιερώνει χρέωση ανά ένα και όχι ανά 30 δευτερόλεπτα, που κάνουν ΠΑΝΑΦΟΝ και ΤΕΛΕΣΤΕΤ

Χωρίς πάγιο για 4 μήνες και με δωρεάν συσκευή, θα μπορούν να τηλεφωνούν όσοι γίνουν συνδρομητές της COSMOTE, με το σύστημα της προεγγραφής που άρχισε χτες. Η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της επιχείρησης ξεκινάει από τη Θεσσαλονίκη στις 20 Γενάρη, ενώ λίγες ημέρες αργότερα και οι συνδρομητές της Αθήνας και της Πάτρας θα μπούνε στο δίκτυο. Στόχος της εταιρίας είναι η απόκτηση 100-120 χιλιάδων συνδρομητών μέχρι το τέλος του 1998, περίοδο κατά την οποία το δίκτυο της COSMOTE θα καλύπτει περιοχές που κατοικεί το 75% του πληθυσμού της χώρας. Οπως ανακοίνωσαν χτες - στην πρώτη συνέντευξή τους - τα στελέχη της επιχείρησης, η ποιότητα της επικοινωνίας, αλλά και τα τιμολόγια που θα βρίσκονται από 20% - 40% κάτω από τ' αντίστοιχα των ανταγωνιστών τους - καθώς καθιερώνει χρέωση ανά ένα (1) δευτερόλεπτο και όχι ανά 30 δευτερόλεπτα, όπως κάνουν PANAFON και TELESTET, κάτι που είναι προς όφελος των συνδρομητών - είναι τα όπλα που θα τους επιτρέψουν να διεκδικήσουν ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς.

Στο μεταξύ, το στόχο, των 840 δισεκατομμυρίων δραχμών έσοδα για το τρέχον έτος, φιλοδοξεί να ξεπεράσει ο ΟΤΕ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του εννιάμηνου (Γενάρης - Σεπτέμβρης), ο κύκλος εργασιών ανήλθε τα 589,5 δισ. το κόστος στα 357 δισ. και τα κέρδη προ φόρων στα 218 δισ. δραχμές. Τα στοιχεία αυτά δημιουργούν την πεποίθηση στις οικονομικές υπηρεσίες του Οργανισμού ότι η πρόβλεψη για 304 δισ. κέρδη το 1997, μπορεί και να ξεπεραστεί. Ομως ανεξάρτητα από την αύξηση των εσόδων σε απόλυτους αριθμούς, σημασία έχει και το ποσοστό που κατέχει ο ΟΤΕ στο σύνολο της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, η οποία αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς. Ετσι, ο στόχος να κατέχει ο ΟΤΕ μερίδιο 74% στο 2000, όχι μόνο είναι δύσκολος, αλλά θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο με την πλήρη απελευθέρωση των υπηρεσιών.

Τριαντατέσσερις εταιρίες θα μοιραστούν τα 482 δισεκατομμύρια προμήθειες του ΟΤΕ, μέσα από τις Προγραμματικές Συμφωνίες που υπογράφτηκαν. Βέβαια, τη μερίδα του λέοντος θα πάρουν οι εταιρίες παραγωγής ψηφιακής τεχνολογίας (402 δισ.) και οι κατασκευαστές καλωδίων (51,4 δισ.). Συγκεκριμένα, στην πρώτη ομάδα η προμήθεια κατανέμεται ως εξής: "Σήμενς Τηλε" 158,3 δισ., "Ιντρακόμ" 222,7 δισ., ΕΑΒ 8 δισ., ΑΝΚΟ 10,5 δισ., ΜΑΡΑΚ 2,5 δισ. την προμήθεια καλωδίων οπτικών ινών και χαλκού αναλαμβάνουν οι εταιρίες: "Αλκατέλ Καλώδια", FULGOR,"Τηλεκαλώδια", "Γενική Καλωδίων", "Καλώδια Ξάνθης" και ΕΛΒΙΤΥΛ.

Οι υπόλοιπες προγραμματικές συμφωνίες κατά αντικείμενο, δαπάνη και εταιρία που θα προμηθεύσει τα υλικά έχουν ως εξής: Θερμοσυστελλόμενα και άλλα παρεμφερή υλικά, 5,5 δισ., ΡΕΗΚΑΠ, ΙΝΤΕΛΑΞΙΣ, ΕΛΒΙΤΥΛ. Εξαρτήματα τερματισμού καλωδίων, 5 δισ., "Α. Κυπριώτης" και ΡΕΗΚΑΠ. Οπτικοί κατανεμητές 0,33 δισ. LINK. Μεταλλικοί ιστοί και παθητικά κάτοπτρα, 1,65 δισ., ΙΝΤΡΑΜΕΤ, "Παπαδίοχος ΑΒΕΕ". Προμήθεια στύλων πεύκου, 3,5 δισ., υπουργείο Γεωργίας. Εμποτισμός στύλων, 5 δισ., ΕΛΒΙΕΞ, ΟΣΕ, ΒΕΞ, ΔΡΙΤΣΑΣ - ΚΑΓΚΛΗΣ ΕΠΕ. Συστοιχίες συσσωρευτών, 1,3 δισ., "Γερμανός" και ΕΡΓΟΝ ΕΠΕ. Ανορθωτικά Συγκροτήματα (3Χ15Α), 1,3 δισ., AEG ΕΛΛΑΣ, ΑΝΚΟ. Σιδηρά είδη δικτύου, 2,3 δισ., SARA HELLAS, RIVIMENTAL, ΠΑΒΙΣΟ, ΤΟΚΜΑΚΙΔΗΣ, και Επιπλα - είδη γραφείου, 2,4 δισ., "Σκουρόπουλος ΑΕ", SATO, "Δρομέας".

Κάνοντας τον απολογισμό όλης της πορείας σύναψης των προγραμματικών συμφωνιών, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Δημήτρης Παπούλιας, σε προχτεσινή συνέντευξη, παρουσίασε το έργο των αρμόδιων υπηρεσιών του Οργανισμού και τα θετικά αποτελέσματα που επιτεύχτηκαν. Με τις προγραμματικές συμφωνίες - σημείωσε - ο ΟΤΕ αντιμετωπίζεται σαν ο "πλέον ευνοούμενος πελάτης" σε θέματα τιμής και εξοπλισμού, δημιουργείται πρόγραμμα συνεχούς βελτίωσης τιμών και ποιότητας, εφαρμόζονται όροι και μηχανισμοί "διακοπής" της Συμφωνίας κλπ. Επίσης δύο επιτροπές, διαχείρισης και αξιολόγησης θα ελέγχουν την αποτελεσματικότητα της σύμβασης και την καταλληλότητα του προσφερόμενου εξοπλισμού.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ
Νωρίτερα τα τελευταία δρομολόγια

Νωρίτερα θ' αποσυρθούν σήμερα το βράδυ από την κυκλοφορία οι συρμοί του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, λόγω Χριστουγέννων.

Οπως ανακοινώθηκε από τους ΗΣΑΠ, σήμερα τα τελευταία δρομολόγια από Πειραιά προς Κηφισιά θα εκτελεστούν στις 10.18 μ.μ., προς Ηράκλειο στις 10.30 μ.μ., προς Πατήσια στις 10.42 μ.μ. και προς Ομόνοια στις 11.05 μ.μ.. Από Ομόνοια προς Κηφισιά στις 10.36 μ.μ., προς Ηράκλειο στις 10.48 μ.μ., προς Πατήσια στις 11 μ.μ. και προς Πειραιά στις 11.11 μ.μ.. Από Κηφισιά προς Πειραιά στις 10.41 μ.μ. και προς Ομόνοια στις 10.53 μ.μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ