ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ
Αξιώνουμε μεγαλύτερη αποφασιστικότητα!

Την ανησυχία τους για το διογκούμενο κίνημα των ανέργων στην Ευρώπη και το ενδεχόμενο επέκτασής τους και σε άλλες χώρες εξέφρασαν οι εκπρόσωποι του ΣΕΒ

Αξιώσεις για ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα και αταλάντευτη πορεία στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής που η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει, πρόβαλαν για μία ακόμη φορά χτες οι εκπρόσωποι των βιομηχάνων. Μέσα σ' αυτά τα πλαίσια τάχθηκαν ανεπιφύλαχτα υπέρ της επίμαχης τροπολογίας για τις ΔΕΚΟ, εντοπίζοντας το όποιο ζήτημα δημιουργήθηκε σε επίπεδο... χειρισμών. Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που έδωσε χτες η ηγεσία του ΣΕΒ, πάντως, δεν κατάφερε να κρύψει τις ανησυχίες των μεγαλοβιομηχάνων για τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ανέργων στη Γαλλία. Δε δίστασαν μάλιστα, να διατυπώσουν την άποψη ότι οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στη Γαλλία έχουν μία τάση επέκτασης, την οποία βεβαίως δε θα επιθυμούσαν και στην Ελλάδα.

"Η χειρισμοί της κυβέρνησης δεν πείθουν ότι είμαστε διατεθειμένοι να προχωρήσουμε στους στόχους που έχουν τεθεί και που απαιτούνται για να μη μείνουμε εκτός της Σύγκλισης. Πιστεύουμε ότι εάν δεν πείσει η κυβέρνηση ότι θα ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες, θα μείνουμε απλώς στις εξαγγελίες". Αυτό είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Ι. Στράτος,κάνοντας σαφές προς την κυβέρνηση ότι οι βιομήχανοι στηρίζουν την πολιτική ξεπουλήματος και διάλυσης του δημοσίου τομέα, την πολιτική που δημιουργεί υπερκέρδη για τις επιχειρήσεις εις βάρος των λαϊκών εισοδημάτων, υπό τον όρο ότι οι ρυθμοί αυτής της πολιτικής πρέπει να ενταθούν και να είναι πιο αποτελεσματικοί.

Στα πλαίσια αυτά, αντιτάχθηκαν στις αντιδράσεις των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ για την επίμαχη τροπολογία, επικαλούμενοι την... ανάγκη για "εξυγίανση" των δημοσίων επιχειρήσεων, αναγκαιότητα, όπως δήλωσε ο Ι. Στράτος, με την οποία έχουν συμφωνήσει κυβέρνηση, αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά και οι κοινωνικοί φορείς που συμμετείχαν στον "κοινωνικό διάλογο". Ξεκαθαρίζοντας τις θέσεις του ΣΕΒ για το θέμα, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι "εάν είναι να δοθεί μια ριζική λύση θα πρέπει κάποτε - και αυτό δε θα μπορέσουμε να το καθορίσουμε σήμερα - να προχωρήσουμε σε πιο τολμηρές αποκρατικοποιήσεις που θα εξασφαλίσουν τη λειτουργία των ΔΕΚΟ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια....". Ωστόσο, οι βιομήχανοι επέκριναν την κυβέρνηση για τους... χειρισμούς της στο όλο θέμα, σημειώνοντας ότι "έχει κάνει σειρά τακτικών λαθών".

Παρά τις επικλήσεις για σκληρότερη κυβερνητική πολιτική, οι βιομήχανοι έδειξαν να ανησυχούν για τις αντιδράσεις και τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, που σηματοδοτούν τα αποτελέσματά της. Αναφερόμενος μάλιστα στους αγώνες των ανέργων στη Γαλλία,ο αρμόδιος για εργασιακά θέματα Ν. Αναλυτής,εξέφρασε την άποψη ότι πρόκειται για φαινόμενα ανησυχητικά, τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν γενικότερη αναταραχή και να επεκταθούν. Στο θέμα παρενέβη και ο έτερος πρόεδρος του συνδέσμου, Α. Κανελλόπουλος,εκφράζοντας την... καθησυχαστική πλευρά της υπόθεσης, λέγοντας ότι "πρόκειται για φωνή ανεξάρτητων ανέργων" που δεν είναι πολιτικοποιημένοι "και άρα από μόνοι τους δεν μπορούν να αλλάξουν το ρουν της ιστορίας". Και οι δύο εκπρόσωποι του ΣΕΒ για εύλογους λόγους επιχείρησαν να απομονώσουν τα γεγονότα στη Γαλλία από την κατάσταση στην Ελλάδα, αποδίδοντας διαφορετικά χαρακτηριστικά στις δύο κοινωνίες, και κλείνοντας τα μάτια στα φαινόμενα κοινωνικής περιθωριοποίησης που δημιουργεί η εφαρμοζόμενη πολιτική.

Οι εξελίξειςστη βιομηχανία

Βέβαια, οι εκπρόσωποι του ΣΕΒ δε χάνουν ευκαιρία να "γκρινιάζουν" για την αποτελεσματικότητα της κυβερνητικής πολιτικής, αφού μοναδικό κριτήριο για την απόδοσή της είναι τα κέρδη που καταφέρνουν να αποσπούν κάθε στιγμή από την όποια δραστηριότητά τους. Ετσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι χτες έδωσαν στη δημοσιότητα στοιχεία για τις "εξελίξεις στην ελληνική βιομηχανία", υποστηρίζοντας ότι "το 1996 είναι έτος αντιστροφής ορισμένων υγιών τάσεων". Η αποσπασματική ανάλυση των ισολογισμών των βιομηχανιών για τη χρονιά αυτή, μπορεί να μη δείχνει ιδιαίτερα σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας των μεγαλοβιομηχάνων, ωστόσο, όπως παρατηρούν οικονομικοί αναλυτές, είναι μαθηματικά αδύνατον να συνεχιστεί η απόσπαση υπερκερδών με τους ίδιους ρυθμούς που γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι παράλληλα με την τρελή κούρσα αύξησης των κερδών των βιομηχάνων - οι ίδιοι ομολογούν ότι από το 1991 μέχρι και το 1995 τα καθαρά κέρδη τους αυξήθηκαν κατά 2.157% - έχουμε μείωση των θέσεων εργασίας και αύξηση της ανεργίας. Από τα στοιχεία που έδωσαν οι εκπρόσωποι του ΣΕΒ χτες στη δημοσιότητα, προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η εφαρμοζόμενη επί χρόνια πολιτική λιτότητας έχει θεαματικά αποτελέσματα για το μεγάλο κεφάλαιο και καταθλιπτικά για τους εργαζόμενους. Ετσι, αν και μέσα στη δεκαετία ο αριθμός των βιομηχανικών επιχειρήσεων αυξήθηκε κατά 41%, την ίδια στιγμή οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν 9,2%. Την ίδια περίοδο οι κερδοφόρες επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά 40%. Το 1996 το σύνολο των πωλήσεων των βιομηχανιών ήταν αυξημένο κατά 102% σε σχέση με το 1990, ενώ θεαματικοί είναι για ολόκληρη την περίοδο, από το 1990, οι δείκτες που έχουν σχέση με την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων, του καθαρού κέρδους επί των πωλήσεων, αλλά και το κόστος των πωληθέντων επί των πωλήσεων.

ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Αρνητικές επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Το θέμα της ιδιωτικοποίησης της "Ανώνυμης Εταιρίας "Διώρυγα της Κορίνθου"", μέσω της εισαγωγής των μετοχών της στο Χρηματιστήριο, σύμφωνα με τις κυβερνητικές προθέσεις, που έχουν ανακοινωθεί, φέρνουν στη Βουλή με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και ΥΠΕΧΩΔΕ οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης και Απ. Τασούλας.Οι βουλευτές του Κόμματος υπογραμμίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εταιρίας και τονίζουν την ανάγκη να παραμείνει εξ ολοκλήρου υπό κρατικό έλεγχο. Ρωτούν τους συναρμόδιους υπουργούς εάν αυτό θα γίνει, καθώς και εάν η κυβέρνηση προτίθεται να χρηματοδοτήσει τα αναγκαία μέτρα για την αποκατάσταση των ζημιών και τη συντήρηση της διώρυγας από εθνικούς πόρους. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

"Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της Ανώνυμης Εταιρίας "Διώρυγα της Κορίνθου" (ΑΕΔΙΚ) με την εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο, εφαρμόζοντας πιστά την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για αποκρατικοποιήσεις και ξεπούλημα της κρατικής περιουσίας.

Μια τέτοια εξέλιξη, όμως, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, όπως επισημαίνουν και οι εργαζόμενοι στην εταιρία, δεδομένου ότι:

  • Η διέλευση πολεμικών πλοίων και η πολιτική της εταιρίας για εθνικούς λόγους μόνο από το δημόσιο μπορεί να καθορίζονται.
  • Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας των δύο "τεχνητά" αποκομμένων τμημάτων του νομού Κορινθίας με τα πορθμεία και αργότερα με τις βυθιζόμενες γέφυρες μόνο από το δημόσιο είναι δυνατό να συνεχίσει να υφίσταται.
  • Λόγω της φύσης του έργου της συγκεκριμένης εταιρίας, που έχει μονοπωλιακό χαρακτήρα και ιδιαίτερη σημασία για τη ναυσιπλοϊα και τη μεταφορά εμπορευμάτων, μόνο ο δημόσιος φορέας μπορεί να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της.
  • Η μακρόχρονη χρήση της Διώρυγας απαιτεί επισκευές των κρηπιδωμάτων κυρίως, αλλά και των άλλων εγκαταστάσεων που στοιχίζουν πάνω από 30 δισ.
  • Σαν ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα του κόσμου που έχει και τουριστικό ενδιαφέρον, το δημόσιο είναι ο μόνος φορέας που θα μπορέσει με σωστές επιλογές να διαχειριστεί την εταιρία, για να μην αλλοιωθεί ο σκοπός ύπαρξής της, καθώς και η διατήρησή της στο μέλλον.
  • Η απασχόληση των 180 εργαζομένων στην εταιρία είναι ζωτικής σημασίας για το νομό. Αλλωστε, πρέπει να σημειωθεί ότι η προσφορά και η υπευθυνότητα των εργαζομένων είναι αυτή που κρατάει μέχρι σήμερα σε λειτουργικότητα την εταιρία.

Επιβάλλεται, λοιπόν, η συγκεκριμένη εταιρία να παραμείνει εξ ολοκλήρου στο ελληνικό δημόσιο και να γίνουν τα απαραίτητα έργα συντήρησης των κρηπιδωμάτων της διώρυγας και του λοιπού κεφαλαιουχικού εξοπλισμού της, ώστε να μπορεί να λειτουργεί σωστά.

Να σημειωθεί ότι το 1988 έγινε μελέτη με κόστος 60 εκατ. δρχ. η οποία επιστράφηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, γιατί δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις του νόμου και από τότε έμεινε στα συρτάρια της εταιρίας. Η σημερινή διοίκηση επεξέτεινε τη μελέτη αυτή, δίνοντας άλλα 40 εκατ. δρχ. η οποία όμως επιστράφηκε και πάλι από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Με δεδομένες τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει τόσο στη ναυσιπλοϊα όσο και στην οικονομία της χώρας γενικότερα η ιδιωτικοποίηση της ΑΕΔΙ Κ. ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. κ. υπουργοί:

  • Εάν θα παραμένει η εταιρία εξ ολοκλήρου στο δημόσιο;
  • Για ποιους λόγους το ΥΠΕΧΩΔΕ απέρριψε τις παραπάνω μελέτες;
  • Προτίθεται η κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει άμεσα τα αναγκαία έργα για την αποκατάσταση των ζημιών και τη συντήρηση της Διώρυγας από εθνικούς πόρους;"
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Παράταση μέχρι 10 του Φλεβάρη

Παράταση μέχρι τις 10 του Φλεβάρη δίνει το υπουργείο Οικονομικών για την προμήθεια του ειδικού σήματος τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών για το 1998, η προθεσμία για την οποία λήγει κανονικά στις 31 του Γενάρη. Ετσι, μετά τις 10 του Φλεβάρη η προμήθεια του σήματος είναι εκπρόθεσμη και επιβάλλονται τα προβλεπόμενα πρόστιμα. Στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας και προμήθειας του ειδικού σήματος, τα πρόστιμα είναι ίσα με τα ποσά των τελών που αντιστοιχούν στον κυβισμό του οχήματος.

Τα σήματα διακρίνονται φέτος σε 7 κατηγορίες και η αξία τους κυμαίνεται από 2.000 δρχ. μέχρι 130.000 δρχ. ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ