Πέμπτη 29 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Αρνητικές επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Το θέμα της ιδιωτικοποίησης της "Ανώνυμης Εταιρίας "Διώρυγα της Κορίνθου"", μέσω της εισαγωγής των μετοχών της στο Χρηματιστήριο, σύμφωνα με τις κυβερνητικές προθέσεις, που έχουν ανακοινωθεί, φέρνουν στη Βουλή με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και ΥΠΕΧΩΔΕ οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης και Απ. Τασούλας.Οι βουλευτές του Κόμματος υπογραμμίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εταιρίας και τονίζουν την ανάγκη να παραμείνει εξ ολοκλήρου υπό κρατικό έλεγχο. Ρωτούν τους συναρμόδιους υπουργούς εάν αυτό θα γίνει, καθώς και εάν η κυβέρνηση προτίθεται να χρηματοδοτήσει τα αναγκαία μέτρα για την αποκατάσταση των ζημιών και τη συντήρηση της διώρυγας από εθνικούς πόρους. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

"Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της Ανώνυμης Εταιρίας "Διώρυγα της Κορίνθου" (ΑΕΔΙΚ) με την εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο, εφαρμόζοντας πιστά την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για αποκρατικοποιήσεις και ξεπούλημα της κρατικής περιουσίας.

Μια τέτοια εξέλιξη, όμως, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, όπως επισημαίνουν και οι εργαζόμενοι στην εταιρία, δεδομένου ότι:

  • Η διέλευση πολεμικών πλοίων και η πολιτική της εταιρίας για εθνικούς λόγους μόνο από το δημόσιο μπορεί να καθορίζονται.
  • Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας των δύο "τεχνητά" αποκομμένων τμημάτων του νομού Κορινθίας με τα πορθμεία και αργότερα με τις βυθιζόμενες γέφυρες μόνο από το δημόσιο είναι δυνατό να συνεχίσει να υφίσταται.
  • Λόγω της φύσης του έργου της συγκεκριμένης εταιρίας, που έχει μονοπωλιακό χαρακτήρα και ιδιαίτερη σημασία για τη ναυσιπλοϊα και τη μεταφορά εμπορευμάτων, μόνο ο δημόσιος φορέας μπορεί να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της.
  • Η μακρόχρονη χρήση της Διώρυγας απαιτεί επισκευές των κρηπιδωμάτων κυρίως, αλλά και των άλλων εγκαταστάσεων που στοιχίζουν πάνω από 30 δισ.
  • Σαν ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα του κόσμου που έχει και τουριστικό ενδιαφέρον, το δημόσιο είναι ο μόνος φορέας που θα μπορέσει με σωστές επιλογές να διαχειριστεί την εταιρία, για να μην αλλοιωθεί ο σκοπός ύπαρξής της, καθώς και η διατήρησή της στο μέλλον.
  • Η απασχόληση των 180 εργαζομένων στην εταιρία είναι ζωτικής σημασίας για το νομό. Αλλωστε, πρέπει να σημειωθεί ότι η προσφορά και η υπευθυνότητα των εργαζομένων είναι αυτή που κρατάει μέχρι σήμερα σε λειτουργικότητα την εταιρία.

Επιβάλλεται, λοιπόν, η συγκεκριμένη εταιρία να παραμείνει εξ ολοκλήρου στο ελληνικό δημόσιο και να γίνουν τα απαραίτητα έργα συντήρησης των κρηπιδωμάτων της διώρυγας και του λοιπού κεφαλαιουχικού εξοπλισμού της, ώστε να μπορεί να λειτουργεί σωστά.

Να σημειωθεί ότι το 1988 έγινε μελέτη με κόστος 60 εκατ. δρχ. η οποία επιστράφηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, γιατί δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις του νόμου και από τότε έμεινε στα συρτάρια της εταιρίας. Η σημερινή διοίκηση επεξέτεινε τη μελέτη αυτή, δίνοντας άλλα 40 εκατ. δρχ. η οποία όμως επιστράφηκε και πάλι από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Με δεδομένες τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει τόσο στη ναυσιπλοϊα όσο και στην οικονομία της χώρας γενικότερα η ιδιωτικοποίηση της ΑΕΔΙ Κ. ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. κ. υπουργοί:

  • Εάν θα παραμένει η εταιρία εξ ολοκλήρου στο δημόσιο;
  • Για ποιους λόγους το ΥΠΕΧΩΔΕ απέρριψε τις παραπάνω μελέτες;
  • Προτίθεται η κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει άμεσα τα αναγκαία έργα για την αποκατάσταση των ζημιών και τη συντήρηση της Διώρυγας από εθνικούς πόρους;"

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ