Εκθεση με τα ζωγραφικά έργα του μεγάλου μας αρχιτέκτονα ακαδημαϊκού Δημήτρη Πικιώνη θα πραγματοποιήσει η Ακαδημία Αθηνών,με την ευκαιρία της συμπλήρωσης τριάντα χρόνων από το θάνατό του. Για το ζωγραφικό έργο του Δημήτρη Πικιώνη - που εκτίθεται για πρώτη φορά - θα μιλήσει στις 18/2 (7μμ) στην Ακαδημία (Πανεπιστημίου 28), ο ακαδημαϊκός Χρύσανθος Χρήστου.Θα ακολουθήσουν τα εγκαίνια της έκθεσης, η οποία φιλοξενείται στη νοτιοανατολική αίθουσα. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 9 του Μάρτη και θα λειτουργεί καθημερινά (εκτός Σαββάτου και Κυριακής), από τις 11 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα μέχρι τις 9 το βράδυ.
Επίσης, στις 25/2 (8μμ), θα πραγματοποιηθεί στον ίδιο χώρο εκδήλωση και θα παρουσιαστεί το δίτομο έργο "Ζωγραφικά" του Δ. Πικιώνη (εκδόσεις "Ινδικτος"). Το έργο αυτό έχει επιμεληθεί η κόρη του αείμνηστου ακαδημαϊκού, Αγνή Πικιώνη,με πρόλογο του ακαδημαϊκού Παναγιώτη Τέτση.Ομιλητές στη βραδιά αυτή θα είναι, εκτός της Α. Πικιώνη και του Π. Τέτση, οι: Σάββας Κονταράτος (καθηγητής της ΑΣΚΤ), Μανώλης Βελιτζανίδης (εκδότης) και Ζήσιμος Λορεντζάτος (λόγιος).
Εγκαινιάζεται την Τρίτη στις "Νέες Μορφές" (Βαλαωρίτου 9), έκθεση έργων ζωγραφικής του Παναγιώτη Τέτση.Πρόκειται για έναν καινούριο κύκλο δουλιάς, δημιουργίες των δύο τελευταίων χρόνων. Σ' αυτήν την ενότητα, το λόγο έχουν τα αντικείμενα που περιστοιχίζουν τον ζωγράφο. Εργα μικρών διαστάσεων, που χαρακτηρίζονται από την τολμηρότητα των χρωμάτων, αλλά και από τους λυρικούς τόνους του παστέλ.
Οπως σημειώνεται στον κατάλογο: "Η διαδρομή του Π. Τέτση, χαρακτηρίζεται από μια συνεχή έρευνα των μέσων της ζωγραφικής έκφρασης. Κατά περιόδους τον ζωγράφο έχει απασχολήσει η σύνθεση μιας ποικιλίας θεμάτων, η αντιμετώπισηδιαφορετικών υλικών, πέρα από το λάδι, που είναι και ο κύριος κορμός του έργου του. Η κατάκτηση ενός καινούριου θέματος ή υλικού, η χειραγώγησή του, είναι μια πρόκληση για τον ζωγράφο, μια διαφορετική προσέγγιση της ζωγραφικής γλώσσας. Γεγονός που παραμένει συναρπαστικό και εξαιρετικά δύσκολο μέσα απ' τις άπειρες παραλλαγές που ένας καλλιτέχνης μπορεί να αποσπάσει από το χρώμα και την αποτύπωση του φωτός". Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 22 Μαρτίου.
Πενήντα πρωτότυπα χαρακτικά της περιόδου 1965 - 1980, παρουσιάζει ο ζωγράφος Βασίλης Σπεράντζας στην γκαλερί "Αδάμ" (Νεοφύτου Βάμβα 5). Τα χαρακτικά που φιλοξενούνται στην έκθεση είναι λιθογραφίες δουλεμένες με το χέρι από το πρώτο μέχρι το τελευταίο στάδιο της δημιουργίας τους. Είναι σχεδιασμένες σε ειδική λιθογραφική πέτρα και τυπωμένες σε παλιά χειροκίνητα πιεστήρια.
Οπως σημειώνεται στον κατάλογο: "Οι χρωμολιθογραφίες με τις σγουρομάλλες Γενοβέφες, οι κοφτές φιγούρες των ταμάτων, η νεοκλασική αρχιτεκτονική, ο παραδοσιακός διάκοσμος ενός παλλαϊκού αστικού περιβάλλοντος, έγιναν τα μόνιμα στοιχεία αναφοράς του". Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Μαρτίου.
Οι πρώτες έγχρωμες φωτογραφίες στην ιστορία της φωτογραφίας, οι λεγόμενες"αυτοχρωμικές", παρουσιάζονται στο Γαλλικό Ινστιτούτο στον Πειραιά (2ας Μεραρχίας 36), στην έκθεση "Ο Αυτοχρωμικός Αθως, 1913 και 1918, οι πρώτες έγχρωμες φωτογραφίες του αιώνα".Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 19 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Απριλίου.
Εγκαινιάζεται τη Δευτέρα στην αίθουσα τέχνης "Ερση" (Κλεομένους 4), έκθεση ζωγραφικής του Ανδρέα Κατσιμάρδου.Τα έργα του, απλά, καθημερινά αντικείμενα, ζωγραφισμένα ρεαλιστικά πάνω σε ξύλο, δημιουργούν μία ψευδαίσθηση της πραγματικότητας, καθώς το ξύλο με τα νερά και τις ιδιομορφίες του αποτελεί μέρος της εικόνας. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 3 του Μάρτη.
Ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων συνεχίζει τις δωρεάν ξεναγήσεις. Οι ξεναγήσεις γίνονται στα ελληνικά και ξεκινούν στις 10.30 πμ. Αύριο: Περιοχή Πνύκας,ξεναγός Βασιλική Παπαδημητρίου,συνάντηση στον Αγ. Δημήτριο Λουμπαρδιάρη Φιλοπάππου. Μουσείο - αρχαιολογικός χώρος Ελευσίνας,ξεναγός Βασιλική Αλιφέρη,συνάντηση στον αρχαιολογικό χώρο, Ιερά οδός 1. Πολιτιστικό κέντρο "Μελίνα Μερκούρη",ξεναγός Αρτεμις Σκουμπουρδή,συνάντηση στην είσοδο (Ηρακλειδών 66Α, Θησείο). Μονή Καισαριανής,ξεναγός Νόρα Παντελάκη,συνάντηση στην είσοδο έκδοσης εισιτηρίων.
Στις 22/2: Συλλογή Γλυπτικής Αρχαιολογικού Μουσείου,ξεναγός Βασιλική Παπαδημητρίου,συνάντηση στην είσοδο του μουσείου (Πατησίων).Νότια πλευρά Ακροπόλεως,ξεναγός Μαργαρίτα Κουμουζέλη,συνάντηση στην είσοδο του Θεάτρου Διονύσου.Εθνική Πινακοθήκη,ξεναγός Μαριέττα Κωνσταντίνου,συνάντηση στη Βασ. Κωνσταντίνου 50. Μνημεία Πλάκας,ξεναγός Αρτεμις Σκουμπουρδή,συνάντηση στο εκκλησάκι Αγίας Δύναμης, κάτω από το υπουργείο Παιδείας.
Τριάντα πέντε χρόνια δουλιάς, παρουσιάζει ο ζωγράφος Νίκος Γιαννέτος,στην ατομική έκθεση έργων του στην γκαλερί "Selini" (Κηφισίας 331, Κηφισιά). Πρόκειται για ένα έργο που έχει τη συγκίνηση και την αλήθεια ενός ανθρώπου που δουλεύει τα έργα του και που εμπνέεται από τα πράγματα της φύσης. Τα περισσότερα από αυτά, είναι εμπνευσμένα από την πατρίδα του, τη Μεσσηνία.
Οπως σημειώνει ο Γιώργος Μαυροϊδής, "όταν μας μιλούν για ένα ζωγράφο, τον υποθέτουμε επαγγελματία και είναι έκπληξη όταν δεν είναι. Κι όμως, είναι πραγματικός ζωγράφος! Είναι μια ευχάριστη έκπληξη, γιατί επικυρώνει ότι η αληθινή ζωγραφική δεν είναι επάγγελμα. Είναι, μάλιστα, κίνδυνος όποτε γίνεται επαγγελματική να παύει να είναι αληθινή. Αυτό ένιωσα, όταν γνώρισα τον Νίκο Γιαννέτο και είδα τη ζωγραφική του. Να τη δείτε και εσείς, έξω από ορολογίες που κρύβουν την πραγματική ζωγραφική". Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 23 Φλεβάρη.
Σε ένα αρχειακό - φωτογραφικό σχέδιο με θέμα την Αθήνα στο τέλος του αιώνα, θα συνεργαστούν το Μουσείο Μπενάκη και ο "Φωτογραφικός Κύκλος".Τριάντα πέντε φωτογράφοι - μέλη του "Φωτογραφικού Κύκλου" θα καταγράψουν με απόλυτη καλλιτεχνική ελευθερία ισάριθμα θέματα από τη ζωή και το τοπίο της πόλης. Οι φωτογραφίες, που θα προκύψουν, θα επιλεγούν με την ευθύνη των επιμελητών του όλου έργου Φανής Κωνσταντίνου (υπεύθυνης φωτογραφικού τμήματος του Μουσείου Μπενάκη) και Πλάτωνος Ριβέλλη (προέδρου του Φωτογραφικού Κύκλου), υπό τη γενική επίβλεψη του διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη Αγγελου Δεληβορριά.Οι φωτογραφίες αυτές θα αποτελέσουν την αρχή μιας σύγχρονης φωτογραφικής συλλογής του Μουσείου και το αντικείμενο ενός φωτογραφικού λευκώματος, μιας βιντεοταινίας και μιας ή περισσοτέρων εκθέσεων.