ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ
Αποφασισμένοι για κλιμάκωση του αγώνα

Καθολική συμμετοχή στις προειδοποιητικές στάσεις εργασίας χτες, που επαναλαμβάνονται και σήμερα

Με την καθολική τους συμμετοχή στις χτεσινές στάσεις εργασίας και το δυναμικό τους "παρών" στις απεργιακές συγκεντρώσεις που έγιναν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο και Πάτρα, εξέφρασαν οι σιδηροδρομικοί την αντίθεσή τους στα κυβερνητικά σχέδια για τη συρρίκνωση και το ξεπούλημα του ΟΣΕ και για την επιχειρούμενη ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων.

Οι πανελλαδικές κινητοποιήσεις συνεχίζονται και σήμερα με τις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει ομόφωνα το ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), τις ώρες: 3 - 6 π.μ., 12 - 3 μ.μ. και 8 - 10 μ.μ., ενώ οι σιδηροδρομικοί της Αθήνας θα πάρουν μέρος στην απεργιακή συγκέντρωση που έχει προγραμματίσει για σήμερα στις 11 π.μ., το Εργατικό Κέντρο Πειραιά.

Οι στάσεις εργασίας είναι προειδοποιητικές και εξαγγέλθηκαν μετά τις αυθαίρετες αποφάσεις της διοίκησης για περικοπές δρομολογίων και τοπικών γραμμών, κλείσιμο σταθμών, γραφείων εμπορευμάτων και έκδοσης εισιτηρίων, καθώς και αλλαγές στο πρόγραμμα ωρών εργασίας του προσωπικού. Οι εργαζόμενοι προβάλλουν και άλλα αιτήματα, που αφορούν τον εκσυγχρονισμό του θεσσαλικού δικτύου, το πρόγραμμα συντήρησης της γραμμής και του τροχαίου υλικού κλπ., ενώ δηλώνουν κατηγορηματικά ότι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, αν κυβέρνηση και διοίκηση εμμείνουν στα καταστροφικά τους σχέδια για το αύριο των ελληνικών σιδηροδρόμων και το εργασιακό μέλλον χιλιάδων σιδηροδρομικών.

Στην Αθήνα, οι απεργοί σιδηροδρομικοί συγκεντρώθηκαν χτες το μεσημέρι έξω από το κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου.

Ο πρόεδρος της ΠΟΣ Επαμ. Κούκος, στην ομιλία του προς τους εργαζόμενους, αναφέρθηκε στις "μονομερείς" και "τετελεσμένες" αποφάσεις της διοίκησης του ΟΣΕ, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για αποφάσεις συρρίκνωσης και αλλοίωσης του κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΕ. Τόνισε ότι οι σιδηροδρομικοί βρίσκονται στα όρια της φτώχειας και πρόσθεσε ότι έχουν δώσει ήδη πολλά και δεν μπορούν να αποδεχτούν πλέον κι άλλα επώδυνα μέτρα σε βάρος τους.

Ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ και εκπρόσωπος της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), κατήγγειλε ότι οι αποφάσεις της διοίκησης εντάσσονται στα κυβερνητικά σχέδια συρρίκνωσης και ξεπουλήματος του ΟΣΕ και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Επισήμανε την κατηγορηματική αντίθεση της ΔΕΣΚ στην ψήφιση της τροπολογίας για τις ΔΕΚΟ και στο νόμο 2414/96, καθώς και στη μελέτη της ΠΛΑΝΟΣΕ, που προβλέπει τη δραστική συρρίκνωση του ΟΣΕ και απολύσεις προσωπικού και πρότεινε τα σοβαρά αυτά θέματα να συμπεριληφθούν στο ψήφισμα των σιδηροδρομικών. Καταλήγοντας, υπογράμμισε την ανάγκη να συντονιστεί ο αγώνας με τις άλλες ομοσπονδίες των ΔΕΚΟ και κάλεσε τους σιδηροδρομικούς να μην κάνουν βήμα πίσω, αλλά αντίθετα να είναι έτοιμοι για νέες δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις, με στόχο την ανατροπή της καταστροφικής κυβερνητικής πολιτικής για το σιδηρόδρομο και τους εργαζόμενους.

Στη συνέχεια οι σιδηροδρομικοί έκαναν πορεία προς το υπουργείο Μεταφορών, όπου υπήρχε ισχυρότατη αστυνομική δύναμη. Το προεδρείο της ΠΟΣ εξέφρασε στον υπουργό Τ. Μαντέλη τη διαμαρτυρία του για την "υποδοχή" υπό αυστηρή αστυνομική επιτήρηση. Ο υπουργός δήλωσε άγνοια (! ) και είπε ότι ο ίδιος δεν τη ζήτησε! Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ, στη σύντομη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό, εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στον ΟΣΕ και ζήτησαν να μάθουν ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για το μέλλον.

Κατά την ενημέρωση που έκανε ο πρόεδρος της ΠΟΣ προς τους εργαζόμενους, μετά τη συνάντηση, ανέφερε ότι ο υπουργός απέφυγε κάθε δέσμευση για τα αναγκαία κονδύλια εκτέλεσης του επενδυτικού προγράμματος και των "προγραμματικών συμφωνιών" του ΟΣΕ, ενώ για τη μελέτη της ΠΛΑΝΟΣΕ, είπε ότι δεν την έχει δει. Ωστόσο, ο Τ. Μαντέλης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συρρίκνωσης του δικτύου και μείωσης του προσωπικού, ενώ για τα εργασιακά θέματα, τους παρέπεμψε στη διοίκηση του ΟΣΕ.

Ο Σωτ. Ραυτόπουλος καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση με τρόπο αυταρχικό επιμένει στην υλοποίηση των σχεδίων της, χωρίς να είναι διατεθειμένη να κάνει βήμα πίσω. Για το λόγο αυτό, επισημαίνει, η πρόταση της ΔΕΣΚ, είναι κλιμάκωση του αγώνα.

Θα μοιράζονται 140.000.000 δρχ.!

Τουλάχιστον 140 εκατομμύρια δραχμές το χρόνο θα μοιράζονται τέσσερις εκλεκτοί των "εκσυγχρονιστών" που τοποθετήθηκαν σε καίριες θέσεις της καταταλαιπωρημένης από τους κυβερνώντες "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ". Οπως προκύπτει από την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο διορισμός προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στην "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ" και την "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ", συνεπάγεται κόστος 70.000.000 δραχμών το χρόνο για την κάθε μία θυγατρική της "Ολυμπιακής"!

Αποδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την αντίληψή τους για τις ΔΕΚΟ και κλιμακώνοντας την τακτική προκλήσεων σε βάρος των εργαζομένων στην "Ολυμπιακή" - και όχι μόνο - από τους οποίους απαιτούν να παραιτηθούν από κάθε εργασιακό δικαίωμα, οι... επιμελέστεροι των "εκσυγχρονιστών" Παπαντωνίου και Μαντέλης, αποφάνθηκαν ότι αξιοπρεπής πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος δε νοείται αν το κόστος για τις συγκεκριμένες θέσεις είναι χαμηλότερο των 17,5 εκατομμυρίων δραχμών το μήνα!

Πρόεδρος στην "ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ" τοποθετήθηκε ο Κώστας Τσιγαρίδας και διευθύνων σύμβουλος ο Νίκος Γκαζελίδης. Στην "ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ" ο Θόδωρος Τσακιρίδης και ο Πέτρος Στεφάνου αντίστοιχα.

Οπως ρητά αναφέρεται στο ΦΕΚ με ημερομηνία 20 Φλεβάρη, την απόφαση του διορισμού παίρνουν οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών, ενώ η σχετική δαπάνη "προκαλείται σε βάρος του προϋπολογισμού" των αντίστοιχων εταιριών!

Οριστικοποιείται η νέα απόσυρση

Στο τέλος της βδομάδας και σε συνάντηση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ αναμένεται να οριστικοποιηθεί το "πακέτο" της νέας απόσυρσης των παλιών ΙΧ, μέτρο που αφορά καθαρά τη φοροεισπρακτική πολιτική της κυβέρνησης, και την εμπορία του αυτοκινήτου, παρότι γίνεται προσπάθεια να αποδοθεί σ' αυτό περιβαλλοντική διάσταση.

Χτες έγινε μια πρώτη συζήτηση μεταξύ του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Δρυ και, σύμφωνα με πληροφορίες, συμφωνήθηκε να αρχίσει η απόσυρση για τα αυτοκίνητα που έχουν ηλικία άνω των 20 ετών από το Σεπτέμβρη ή Οκτώβρη του 1998, αντί για τις αρχές του 1999.

Σύμφωνα με όσα δηλώνουν οι αρμόδιοι υπουργοί, στόχος είναι να αποσυρθούν σταδιακά 700.000 αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας που έχουν ηλικία άνω των 15 ετών. Ανοιχτά όμως παραμένουν αρκετά θέματα, με κυριότερο το ύψος του κινήτρου για την απόσυρση, καθώς το υπουργείο Οικονομικών επιμένει το κίνητρο αυτό να μην ξεπεράσει τις 300 - 400.000 δρχ., ενώ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης προτείνει να ανεβαίνει στις 600 - 700.000 δρχ. ανάλογα με την ηλικία του αποσυρόμενου αυτοκινήτου. Κάτι τέτοιο θεωρείται απαγορευτικό από τους οικονομικούς υπουργούς, γιατί θα κόστιζε πάνω από 50 δισ. δρχ. το χρόνο, έναντι 30 δισ. δρχ. που οι ίδιοι υπολογίζουν την αντοχή της Εθνικής Οικονομίας για την εφαρμογή του μέτρου.

Για την απόσυρση των παλιών ταξί συζητείται το κίνητρο να φτάνει το 1 εκατ. δρχ., ενώ για την εισαγωγή των μεταχειρισμένων καταλυτικών, τα οποία θα επιβαρύνονται πλέον και με πρόσθετο φόρο μεταβίβασης, προτείνεται αυτά να μην ξεπερνούν την ηλικία των 5 ετών.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΣΕ
Μισθός 3,1 εκατομμύρια...

... ή αύξηση αποδοχών 814%!

Ακόμα και Δώρο Χριστουγέννων και Πάσχα θα παίρνει μαζί με τα 3,1 εκατομμύρια δραχμές το μήνα, ο εκ Συνασπισμού ορμώμενος Ν. Γρατσίας, πρόεδρος του ΟΣΕ. Η απόφαση των Παπαντωνίου - Μαντέλη που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρανόησης: "Καθορίζουμε την αμοιβή του προέδρου του ΔΣ του ΟΣΕ στο ποσό των 1.600.000 δρχ. καθαρά και 3.113.951 δρχ. μεικτά μηνιαίως επιπλέον Δώρα εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας".

Πάντως, για όσους πιστεύουν ότι το συγκεκριμένο πόστο έχει για τον ΟΣΕ κόστος 43.595.314 εκατομμύρια δραχμές το χρόνο, όσο και οι 14 μισθοί του προέδρου, κάνουν μεγάλο λάθος. Τα διάφορα... παρελκόμενα της θέσης κοστίζουν ακόμα 15 εκατ. δρχ., με αποτέλεσμα, όπως σημειώνεται και στο ΦΕΚ, από την απόφαση του διορισμού "προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΣΕ, η οποία ανέρχεται στο ποσό των 58.853.674 δραχμές περίπου". Ακόμα 21,6 εκατ. δρχ. είναι το κόστος για τη λειτουργία του ΔΣ της επιχείρησης, τα μέλη του οποίου θα εισπράττουν 50.000 δραχμές ανά συνεδρίαση.

Η ιστορία με τη θέση του προέδρου του ΟΣΕ είναι ενδιαφέρουσα και από μία άλλη άποψη. Από αυτήν της ανοιχτής κοροϊδίας και των μεθόδων απάτης που μετέρχονται οι "εκσυγχρονιστές", όταν πιάνονται στα πράσα. Ετσι, είναι χαρακτηριστικό ότι όταν υπήρξε καταγγελία για υψηλές αποδοχές των ημετέρων στις ΔΕΚΟ, στις 10 του Φλεβάρη ο Γ. Παπαντωνίου, παραποιώντας εντελώς την αλήθεια, δήλωνε στη Βουλή ότι οι μηνιαίες αποδοχές του προέδρου του ΟΣΕ είναι 340.504 δραχμές!

Το αν έλεγαν ψέματα τότε, ή αν τώρα - που υποτίθεται πως θα επιταχυνθεί το "νοικοκύρεμα" στον Οργανισμό - αποφασίστηκε ν' αυξηθεί ο μισθός του προέδρου κατά 814%, είναι θέμα για το οποίο πρέπει ν' απαντήσουν οι ίδιοι οι κυβερνώντες.

"Χόρεψε" ξανά η Ρόδος

Ο Εγκέλαδος χτύπησε χτες το μεσημέρι ξανά κοντά στη Ρόδο προκαλώντας ανησυχία στους κατοίκους, χωρίς ευτυχώς και πάλι να προκαλέσει ζημιές.

Η σεισμική δόνηση που σημειώθηκε στις 1.20 μ.μ., όπως ανακοίνωσε το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, ήταν ιδιαίτερα ισχυρή, αφού είχε ένταση 5,5 βαθμών της Κλίμακας Ρίχτερ. Η σεισμική δόνηση προερχόταν από απόσταση 480 χιλιομέτρων νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας και το επίκεντρό της εντοπίστηκε στο θαλάσσιο χώρο ανατολικά της Ρόδου. Στον ίδιο, δηλαδή, εστιακό χώρο που τον τελευταίο μήνα έχουν σημειωθεί σεισμοί 5,1 και 4,9 Ρίχτερ και αρκετοί άλλοι μικρότεροι.

Οι σεισμολόγοι με τους οποίους επικοινώνησε ο "Ρ" δεν ανησυχούν, καθώς πιστεύουν ότι ο τελευταίος αυτός σεισμός θα εκτονώσει το φαινόμενο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ