H σχέση καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και κοινωνίας, ανιχνεύεται στο Β Συνέδριο Καλλιτεχνικής Παιδείας που ξεκίνησε προχτές, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών (Σίνα 31) και θα διαρκέσει μέχρι και την Κυριακή. Στόχος του είναι η μελέτη και η ανάδειξη του ρόλου της καλλιτεχνικής παιδείας στη διαμόρφωση ενός δημιουργικού - κοινωνικού ανθρώπου και διοργανωτές, το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας και η Ενωση Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων.
Οι εργασίες του συνεδρίου, που έχει γενικό του τίτλο "Ο Δημιουργικός Κοινωνικός Ανθρωπος",άρχισαν το απόγευμα της Πέμπτης. Στην έναρξη, παραβρέθηκε ο Γιάννης Σκαρπερός,μέλος του Πολιτιστικού Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ,καθώς επίσης και εκπρόσωποι άλλων κομμάτων. Οι ομιλίες ξεκίνησαν με εισήγηση του Χαράλαμπου Δαραδήμου (γλύπτης, πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, με θέμα "Από το Α στο Β' Συνέδριο"). Ακολούθησε ο Δημοσθένης Αγραφιώτης (θέμα "Οραση, νόηση, συνείδηση, επικοινωνία"), ο Θεόδωρος Πάντος ("Εικόνα, εικαστική πράξη, συνειδητοποίηση") και ο Μιχάλης Παπαδάκης ("Η καλλιτεχνική δημιουργία: πράξη, θεωρία, γνώση").
Στη χτεσινή συνεδρία αναπτύχθηκαν τα θέματα: "Η θέση της τέχνης στα σύγχρονα παιδαγωγικά συστήματα" (Τιτίκα Σάλα Δοκουμετζίδη), "Η εικαστική παιδεία σε άλλες χώρες" (Λουίζα Κακίση), "Η εικαστική παιδεία στην Κύπρο"(Μαρία Στρατουρά), "Εικαστική Παιδεία και ΜΜΕ" (Αγγελος Σκούρτης), και"Τέχνη και Περιβάλλον: Μια αμφίδρομη σχέση",με εισηγητή τον καθηγητή Προϊστορικής Αρχαιολογίας στο ΑΠΘ Γιώργο Χουρμουζιάδη.
Ακολούθησε "στρογγυλό τραπέζι" "Αναγκαιότητα του ελεύθερου σχεδίου",με τους Βαγγέλη Δημητρέα, Γιάννο Γιαννακού, Ιωάννα Ομορφοπούλου, Ασπασία Παπαδοπεράκη και Μαίρη Χατζηνικολή.
Η διδασκαλία της τέχνης, η θέση των εικαστικών τεχνών στο εκπαιδευτικό σύστημα, η εξωσχολική εικαστική εκπαίδευση κ. ά. θα εξεταστούν αύριο, με συμμετοχή των Φ. Γρυπάρη, Δ. Μιχαήλ, Σ. Βαφέα, Δ. Κοκκινίδη, Χ. Μυταρά, Αλκ. Νικολαϊδου, Κ. Ρόθο, Ν. Ρουμπάνη, Μ. Σπηλιόπουλο, Ζ. Χατζή, Ευτ. Ροδοπούλου, Ολ. Τσιάρα, Γ. Βαλαβανίδη, Β. Δημητρέα.
Την Κυριακή οι Μ. Οικονομίδης, Κ. Δομπούλας, Ν. Πανσελήνου, Σ. Κονταράτος θα αναφερθούν στις εικαστικές τέχνες στα Παιδαγωγικά Τμήματα, στις σπουδές Αρχιτεκτονικής, στην εκπαίδευση σε σχέση με τις άλλες τέχνες και επιστήμες.
"Σπουδές στη μοναξιά" είναι ο τίτλος της έκθεσης έργων του Χρόνη Μπότσογλου,που εγκαινιάζεται στις 7 Απρίλη στην γκαλερί "Ζουμπουλάκη" (πλατεία Κολωνακίου 20). Πρόκειται για 55 περίπου έργα (ακουαρέλες, ανάγλυφα σε γύψο και χαλκογραφίες), στα οποία ο καλλιτέχνης επιχειρεί να εισχωρήσει στον προσωπικό, χωρίς επιτήδευση, κρυφό χώρο της ύπαρξής μας, το χώρο που κρατάμε με διάφορα προσωπεία μυστικό από τους άλλους, ακόμα και από τον ίδιο μας τον εαυτό. Το δικό μας "κουτί της Πανδώρας", όπου μέσα καλά κρυμμένα κατοικούν οι φόβοι μας, οι απορρίψεις που εισπράττουμε από τους γύρω, οι αδυναμίες μας, το μίσος, το κλάμα, αλλά και οι προσδοκίες μας και οι ελπίδες. Στην έκθεση θα υπάρχει ακόμη ένα έργο, με τίτλο "Τα γράμματα",μια απόπειρα εικονογράφησης τριών ερωτικών ποιημάτων, καθώς και μια μικρή έκδοση με ένα ποίημα σε εννέα ενότητες, που συμπληρώνει με λέξεις το θέμα της έκθεσης.
Για πέμπτη χρονιά συνεχίζονται οι εκδηλώσεις του συλλόγου "Φίλοι Μουσείου Μάνης Μ. Κάσση", με ποικίλα θέματα που αναλύουν επιστήμονες, καλλιτέχνες και ερευνητές. Τη Δευτέρα (8.15μ.μ.), στο εργαστήρι του γλύπτη Μ. Κάσση (Τζιροπούλου 15, Ν. Φάληρο), ο σκηνοθέτης Σταύρος Στρατηγάκος θα μιλήσει με θέμα "Τηλεόραση, τέχνη και τεχνική".
Εγκαινιάζεται τη Δευτέρα στην γκαλερί "Ολγα Γεωργαντέα" (Βασ. Παύλου 102-104, Βούλα) έκθεση έργων ζωγραφικής της Κάτιας Παζούρου.Πρόκειται για τη δεύτερη ατομική της έκθεση, στην οποία παρουσιάζονται δημιουργίες των πέντε τελευταίων χρόνων. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι λάδι και λαδοπαστέλ, ακουαρέλα και μελάνι και τα μεγέθη κυρίως μικρά - "προσωπικά". Τα θέματα είναι κοινά και απλά πράγματα, από την καθημερινή ζωή και τον προσωπικό της χώρο. Οι ζωγραφιές της, μικρές νεκρές φύσεις και τοπία, μας εισάγουν σ' ένα κόσμο ήρεμο και γαλήνιο. Στις συνθέσεις της απεικονίζεται η ομορφιά των καθημερινών πραγμάτων με τέτοιο τρόπο ώστε οι εικόνες της μοιάζουν να καλύπτονται από ένα μυστηριακό πέπλο ενός παρελθόντος χρόνου, αποπνέοντας τη γαλήνη και την ηρεμία του γνώριμου και του οικείου. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 2 του Μάη.
Δημιουργίες του Χρόνη Μπότσογλου
Γλυπτά και σχέδια του Αντώνη Βεζιρτζή φιλοξενεί η έκθεση, που εγκαινιάζεται σήμερα (8μμ) στη Ζάκυνθο, στις κατάλληλα διαμορφωμένες Σταφιδαποθήκες του Αγ. Λουκά. Η έκθεση θα λειτουργήσει μέχρι τις 26 Απρίλη. Ωρες λειτουργίας καθημερινά: 10.00 - 13.00 (πρωί) και 5.00 - 9.30 (βράδυ), εκτός της Μ. Παρασκευής, που θα παραμείνει κλειστή. Στις 20 Απρίλη (9μμ) οργανώνεται βραδιά "Φίλων του Αντώνη", με ζωντανή μουσική.
ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-
Είκοσι πέντε πίνακες και το λεύκωμά του παρουσιάζει σε έκθεση ζωγραφικής, στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Αυλώνα Αττικής,ο ζωγράφος Αλέξανδρος Λιάπης.Ο Αλ. Λιάπης γεννήθηκε στα Οινόφυτα Βοιωτίας, ζει και εργάζεται στο Δήλεσι. Το 1974 παρουσίασε την πρώτη του έκθεση στη Βιέννη Αυστρίας. Ακολούθησαν παρουσιάσεις έργων του στο Πνευματικό Κέντρο Θήβας (1981), στοΠνευματικό Κέντρο Λιβαδειάς (1983), στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χαλκίδας(1987). Επίσης, τον ίδιο χρόνο εξέθεσε έργα του στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Δραπετσώνας,το 1990 στην γκαλερί "Χρυσόθεμις" στο Χαλάνδρι, το 1995 στη Χαλκίδα, ένα χρόνο αργότερα στην Πινακοθήκη Οινοφύτων και το 1997 στο ατελιέ του καλλιτέχνη στο Δήλεσι. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τη Δευτέρα.
Η Ακαδημία Αθηνών,κατά τη διάρκεια της πανηγυρικής συνεδρίας για την 25η Μαρτίου, τίμησε με χρυσό μετάλλιο τον πολιτικό μηχανικό Νικόλαο Μεταξά,για τη συμβολή του στη διατήρηση και ανάδειξη ενός σημαντικού μέρους της εθνικής μας κληρονομιάς, με τη δωρεά στο ελληνικό δημόσιο της αρχαιολογικής του συλλογής. Η συλλογή του Ν. Μεταξά περιλαμβάνει 2.229 αρχαία αντικείμενα, από την 4η π. Χ. χιλιετία μέχρι και τον 3ο μ. Χ. αιώνα και προέρχονται από την Κρήτη. Πρόκειται για αγγεία, εργαλεία, όπλα, κοσμήματα, είδη μικροπλαστικής, δείγματα του προϊστορικού πολιτισμού της Κρήτης, αλλά και της Γεωμετρικής, Αρχαϊκής, Κλασικής, Ελληνιστικής και Ρωμαϊκής εποχής. Η συλλογή μεταφέρθηκε στο Μουσείο Ηρακλείου.