ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Απρίλη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ"
Πραξικόπημα από την "πράσινη" ηγεσία
  • Παραβιάζοντας κατάφωρα τις αποφάσεις του έκτακτου συνεδρίου της ΟΣΠΑ, ο πρόεδρός της και μερικοί ακόμη συνδικαλιστές υπέγραψαν χτες νέο κατάπτυστο "πρακτικό συμφωνίας"
  • Με τη συμμετοχή τους στη σημερινή απεργία απαντούν οι εργαζόμενοι. Προσυγκέντρωση στις 9.30μ.μ. έξω από τα γραφεία της εταιρίας στη Συγγρού

Με τη σημερινή 24ωρη απεργία κορυφώνονται οι μέχρι σήμερα αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην "Ολυμπιακή Αεροπορία", ενάντια στο επιχειρούμενο ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα και στην επιβολή εργασιακού μεσαίωνα.

Το αγωνιστικό "ραντεβού" των εργαζομένων της ΟΑ, έχει οριστεί για σήμερα στις 9.30 π.μ. έξω από τα γραφεία της εταιρίας στη Συγγρού, απ' όπου θα ξεκινήσουν πορεία διαμαρτυρίας, με προορισμό την πλατεία Κάνιγγος, όπου είναι η προσυγκέντρωση των υπόλοιπων εργαζομένων.

Την ίδια ώρα κυβέρνηση και διοίκηση, με την αρωγή των κορυφαίων συνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ στην ΟΑ, επιχειρούν να καλλιεργήσουν κλίμα τρομοκρατίας, με σκοπό να κάμψουν το αγωνιστικό φρόνημα των εργαζομένων, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία και μέσα από μαζικές - δυναμικές γενικές συνελεύσεις, έχουν πάρει αποφάσεις για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, αντιδρώντας στα καταστροφικά σχέδια της κυβέρνησης για το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα και τις εργασιακές σχέσεις. Χτες, η "πράσινη" ηγεσία της ΟΣΠΑ, ο πρόεδρος και ο γγ Μιχ. Πέρρος και Χρ. Νίκου,αντίστοιχα, όπως και οι ηγεσίες των πιλότων, των ιπτάμενων μηχανικών και των αεροσυνοδών, παραβιάζοντας κατάφωρα την απόφαση του έκτακτου συνεδρίου της Ομοσπονδίας που έγινε το βράδυ της Δευτέρας και απέρριψε με μεγάλη πλειοψηφία το "πρακτικό της ντροπής", με πραξικοπηματικό τρόπο υπέγραψαν νέο "πρακτικό συμφωνίας"! Σε αυτό αναφέρεται ότι "συμφωνήθηκε και έγινε αμοιβαία αποδεκτός πλην των παραγράφων 1 έως 5 του άρθρου 8 των Γενικών Διατάξεων, ο "Κανονισμός Εργασίας Προσωπικού Ολυμπιακής Αεροπορίας"". Το νέο αυτό πρακτικό της ντροπής έδωσε τη δυνατότητα στον υπουργό Μεταφορών Τάσο Μαντέλη να ισχυριστεί, χτες βράδυ στη Βουλή, ότι επήλθε συμφωνία με τους εργαζόμενους! Στην πραγματικότητα πρόκειται για νέα μεθόδευση, προφανώς υπό την καθοδήγηση της Χαρ. Τρικούπη, στην οποία συμμετέχουν, εκτός από τη διοίκηση της "Ολυμπιακής", "πράσινοι" συνδικαλιστές, οι πιλότοι που απ' αρχής είχαν μείνει εκτός όλων των διαδικασιών, ένας από τη ΔΑΚΕ και ο πρόεδρος της ΕΙΣΦ, όλοι από το χώρο των ιπτάμενων.

Το νέο αυτό "πρακτικό συμφωνίας" έγινε, όχι μόνο γράφοντας στα "παλιά τους τα παπούτσια" την απόφαση του έκτακτου συνεδρίου της ΟΣΠΑ, αλλά και χωρίς να τεθεί για έγκριση σε κανένα Διοικητικό Συμβούλιο, πόσο μάλλον σε γενική συνέλευση των εργαζόμενων.

Το ωράριο των ιπτάμενων

Χαρακτηριστικό αυτού του πρακτικού είναι ότι αποδέχεται όλα όσα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο, εκτός από το ωράριο των ιπτάμενων. Οι συγκεκριμένες παράγραφοι 1 έως 5 του άρθρου 8 είναι οι εξής:

"1. Με την επιφύλαξη των Ειδικών Διατάξεων για το Ιπτάμενο Προσωπικό, το ωράριο μέγιστης απασχόλησης όλου του προσωπικού της Εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου και του Δόκιμου προσωπικού, είναι ελάχιστο, μέχρι 10,5 ώρες ημερησίως και 48 ώρες εβδομαδιαίως. Η εκκαθάριση των επιπλέον σαράντα (40) του νόμιμου ωραρίου, ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης γίνεται κατά το αμέσως επόμενο εξάμηνο, οπότε χορηγείται στο προσωπικό είτε αντίστοιχο μειωμένο ωράριο, είτε αντίστοιχες ημερήσιες αναπαύσεις (ρεπό), άλλως καταβάλλεται η νόμιμη αμοιβή για τις μη συμψηφισθείσες ώρες πρόσθετης απασχόλησης.

2. Δεν υπάρχει αξίωση για αμοιβή υπερεργασίας ή αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης, όταν ο μέσος όρος απασχόλησης σε ετήσια βάση δεν υπερβαίνει το εκάστοτε κανονικό ωράριο (40 ώρες εβδομαδιαίως).

3. Η Εταιρεία μπορεί να προγραμματίζει την υπηρεσία του προσωπικού με βάση το ωράριο της πρώτης παραγράφου.

4. Οι περίοδοι της ετήσιας άδειας μετ' αποδοχών και οι περίοδοι άδειας ασθενείας δε συνεκτιμώνται, όσον αφορά τον υπολογισμό του μέσου όρου της πρώτης παραγράφου.

5. Για το έκτακτο - εποχικό προσωπικό, στην περίπτωση παροχής εργασίας με μερική απασχόληση, αυτή μπορεί να αφορά μειωμένο χρόνο με βάση την ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ή και μεγαλύτερη χρονική ενότητα αναφοράς".Για την ιστορία, εκτός από τους Πέρρο και Νίκου, το πρακτικό υπογράφουν ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας Κ. Κηπουρός και Μ. Τσιλεδάκης, ο πρόεδρος και ο γγ της Ενωσης Ιπταμένων Μηχανικών Ν. Ρεκούδης και Ρ. Γρηγοράκης και ο πρόεδρος και ο γγ της Ενωσης Ιπταμένων Συνοδών - Φροντιστών Ι. Οικονομίδης και Α. Κρουστάλλης.

Προκλητικοί εκβιασμοί

Στο ίδιο πλαίσιο των μεθοδεύσεων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΑ Θ. Τσακιρίδης προχώρησε στον προκλητικό εκβιασμό ότι αν υπάρξουν αντιδράσεις και δεν επικρατήσει ηρεμία, "δε θα μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τις πληρωμές του προσωπικού" και "θα έχουμε τεράστιο πρόβλημα να πληρώσουμε ακόμα και το δώρο Πάσχα, επειδή έχουν αδειάσει τα ταμεία"! Επισημαίνεται ότι το τελευταίο διάστημα, κυβέρνηση και διοίκηση επικαλούνται συχνά τα "άδεια ταμεία της εταιρίας", επιρρίπτοντας ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση, εκπρόσωποι της οποίας, ωστόσο, διαβεβαιώνουν ότι παρέδωσαν "γεμάτα ταμεία"!.

Από την πλευρά του, ο "πράσινος" πρόεδρος της ΟΣΠΑ Μιχ. Πέρρος διαβεβαίωνε (!), με δημόσιες δηλώσεις του ότι οι εργαζόμενοι δε θα κάνουν κινητοποιήσεις και ότι τα αεροπλάνα θα "πετάξουν" κανονικά τις μέρες του Πάσχα, αποφασίζοντας μόνος του "εργασιακή ειρήνη" και αγνοώντας τα σωματεία, που θα καθορίσουν τη στάση τους τις επόμενες μέρες, μέσα από νέες γενικές συνελεύσεις. Οι ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές συγκαλούν αύριο το απόγευμα τη γενική τους συνέλευση και παρά το "πρακτικό συμφωνίας" που έχουν υπογράψει οι συνδικαλιστικοί τους εκπρόσωποι με τη διοίκηση, εξυπηρετώντας άλλες σκοπιμότητες, αναμένεται να το απορρίψουν και να αποφασίσουν κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων, ξεπερνώντας τους "συμβιβασμένους" εκπροσώπους τους.

Σημειώνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στην ΟΑ τάσσεται υπέρ της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων και του συντονισμού με τους άλλους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ, με σκοπό την ανατροπή των κυβερνητικών καταστροφικών σχεδίων για το ξεπούλημα του ευρύτερα δημόσιου τομέα και την κατάργηση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.


Σειρά παίρνουν οι ΗΣΑΠ!

Επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει: Κατάργηση κανονισμών εργασίας, μερική απασχόληση και πολυειδικότητα, σύνδεση αμοιβών - "παραγωγικότητας", δραστική μείωση του προσωπικού και... δηλώσεις "νομιμοφροσύνης"

Πριν ακόμα ψηφιστεί στη Βουλή το νομοθετικό τερατούργημα για την "Ολυμπιακή", με το οποίο διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και προετοιμάζει το έδαφος για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, η κυβέρνηση ήδη προχωρεί σε μια εξίσου λυσσαλέα επίθεση ενάντια, αυτή τη φορά, στους ΗΣΑΠ.Με το επιχειρησιακό σχέδιο που έχει καταρτιστεί και εξειδικευτεί απ' τη διοίκηση των ΗΣΑΠ, επιχειρείται η κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων και η επιβολή ευέλικτων μορφών εργασίας.

Στα πλαίσια του γνωστού νόμου 2414/'96 με τον ψευδεπίγραφο τίτλο "περί εκσυγχρονισμού των ΔΕΚΟ", καταρτίστηκε επιχειρησιακό σχέδιο για τον ΗΣΑΠ. Πριν λίγες μέρες το σχέδιο αυτό δόθηκε στα σωματεία του χώρου και ο διευθύνων σύμβουλος εξειδικεύοντάς το, ζήτησε απ' τα σωματεία να απαντήσουν θετικά και να ξεκινήσει... διάλογος.

Οι προτάσεις του επιχειρησιακού σχεδίου τις οποίες καλούνται να αποδεχτούν με "διάλογο" οι εργαζόμενοι, αφορούν:

  • Την κατάργηση των υπαρχόντων Κανονισμών Εργασίας,με τους οποίους - εκτός των άλλων - ρυθμίζονται ο χρόνος εργασίας και οι ειδικότητες και αντικατάστασή τους "από ένα νέο και ευέλικτο οργανωτικό πλαίσιο"! Αναφέρει συγκεκριμένα τη διευθέτηση του ωραρίου εργασίας σε μηνιαία βάση,αλλά και επιβολή πολυειδικότητας,δηλαδή η δυνατότητα της διοίκησης να υποχρεώνει τους εργαζόμενους να εργάζονται όπου και όπως θέλει.
  • Τη δυνατότητα επιβολής μερικής απασχόλησης.
  • Την κατάργηση της εξέλιξης των μισθών με βάση την αρχαιότητα (τριετίες) και σύνδεση του μισθού με την "παραγωγικότητα",μέσω της δημιουργίας μιας επιτροπής που θα... αξιολογεί κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά και με βάση αυτή την "αξιολόγηση" θα καθορίζονται οι αυξήσεις.
  • Την κατάργηση του υπάρχοντος βαθμολογίου και δημιουργία επιτροπής που θα καθορίζει τη βαθμολογική εξέλιξη του κάθε εργαζόμενου. Επίσης, κατάργηση του κλάδου προϊσταμένων αμαξοστοιχίας (είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των επιβατών και υπάρχει ένας σε κάθε αμαξοστοιχία), με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό. Οι άδειες οδήγησης των τρένων να μην εκδίδονται απ' το υπουργείο Συγκοινωνιών, αλλά απ' τον ίδιο τον ΗΣΑΠ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπεται η δημιουργία "δήλωσης εταιρικής αποστολής" (! ) και διευκρινίζεται ότι αυτή θα είναι το "πιστεύω όλων, ώστε να οδηγήσει σε συνολική αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας της εταιρίας"!

Στο σχέδιο γίνεται, επίσης, λόγος για "πλεονάζον προσωπικό" και προτείνεται η μείωσή του με μετατάξεις και εφαρμογή προγράμματος "εθελουσίας εξόδου".Αν και δεν αναφέρεται συγκεκριμένος αριθμός, ωστόσο από διάφορες φήμες, διαφαίνεται πως σχεδιάζεται η μείωση του προσωπικού από 1.514 άτομα που είναι σήμερα, σε 800!

Επίσης στο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπεται η διακίνηση των εισιτηρίων να δοθεί σε ιδιώτες,ανοίγοντας το δρόμο για τη συνολική ιδιωτικοποίησή τους. Στα σχέδια της κυβέρνησης διαφαίνεται πως είναι, η ένταξη των ΗΣΑΠ στην "Αττικό μετρό" και στη συνέχεια η ιδιωτικοποίησή τους.

Στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου Ηλεκτροδηγών, η πλειοψηφία πρότεινε συμμετοχή στο "διάλογο". Μάλιστα όταν η ΔΑΣ κατάγγειλε σαν "παγίδα" τον διάλογο, εκβιαστικά η πλειοψηφία έκανε λόγο για παραιτήσεις απ' το ΔΣ και προκήρυξη εκλογών. Μεθαύριο Παρασκευή θα γίνει νέα συνεδρίαση του ΔΣ και αμέσως μετά Γενική Συνέλευση των εργαζομένων προκειμένου να ενημερωθούν για το επιχειρησιακό σχέδιο και να καθορίσουν τη στάση τους.

Με ανακοίνωσή της η Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ καταγγέλλει την προσπάθεια για απορύθμιση των όρων εργασίας και αμοιβής των εργαζομένων, την οποία "μεταμφιέζουν και σερβίρουν σαν "νοικοκύρεμα"", αλλά και τη συκοφάντηση των εργαζομένων που παρουσιάζονται σαν προνομιούχοι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ