Πέμπτη 9 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σειρά παίρνουν οι ΗΣΑΠ!

Επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει: Κατάργηση κανονισμών εργασίας, μερική απασχόληση και πολυειδικότητα, σύνδεση αμοιβών - "παραγωγικότητας", δραστική μείωση του προσωπικού και... δηλώσεις "νομιμοφροσύνης"

Πριν ακόμα ψηφιστεί στη Βουλή το νομοθετικό τερατούργημα για την "Ολυμπιακή", με το οποίο διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και προετοιμάζει το έδαφος για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, η κυβέρνηση ήδη προχωρεί σε μια εξίσου λυσσαλέα επίθεση ενάντια, αυτή τη φορά, στους ΗΣΑΠ.Με το επιχειρησιακό σχέδιο που έχει καταρτιστεί και εξειδικευτεί απ' τη διοίκηση των ΗΣΑΠ, επιχειρείται η κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων και η επιβολή ευέλικτων μορφών εργασίας.

Στα πλαίσια του γνωστού νόμου 2414/'96 με τον ψευδεπίγραφο τίτλο "περί εκσυγχρονισμού των ΔΕΚΟ", καταρτίστηκε επιχειρησιακό σχέδιο για τον ΗΣΑΠ. Πριν λίγες μέρες το σχέδιο αυτό δόθηκε στα σωματεία του χώρου και ο διευθύνων σύμβουλος εξειδικεύοντάς το, ζήτησε απ' τα σωματεία να απαντήσουν θετικά και να ξεκινήσει... διάλογος.

Οι προτάσεις του επιχειρησιακού σχεδίου τις οποίες καλούνται να αποδεχτούν με "διάλογο" οι εργαζόμενοι, αφορούν:

  • Την κατάργηση των υπαρχόντων Κανονισμών Εργασίας,με τους οποίους - εκτός των άλλων - ρυθμίζονται ο χρόνος εργασίας και οι ειδικότητες και αντικατάστασή τους "από ένα νέο και ευέλικτο οργανωτικό πλαίσιο"! Αναφέρει συγκεκριμένα τη διευθέτηση του ωραρίου εργασίας σε μηνιαία βάση,αλλά και επιβολή πολυειδικότητας,δηλαδή η δυνατότητα της διοίκησης να υποχρεώνει τους εργαζόμενους να εργάζονται όπου και όπως θέλει.
  • Τη δυνατότητα επιβολής μερικής απασχόλησης.
  • Την κατάργηση της εξέλιξης των μισθών με βάση την αρχαιότητα (τριετίες) και σύνδεση του μισθού με την "παραγωγικότητα",μέσω της δημιουργίας μιας επιτροπής που θα... αξιολογεί κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά και με βάση αυτή την "αξιολόγηση" θα καθορίζονται οι αυξήσεις.
  • Την κατάργηση του υπάρχοντος βαθμολογίου και δημιουργία επιτροπής που θα καθορίζει τη βαθμολογική εξέλιξη του κάθε εργαζόμενου. Επίσης, κατάργηση του κλάδου προϊσταμένων αμαξοστοιχίας (είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των επιβατών και υπάρχει ένας σε κάθε αμαξοστοιχία), με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό. Οι άδειες οδήγησης των τρένων να μην εκδίδονται απ' το υπουργείο Συγκοινωνιών, αλλά απ' τον ίδιο τον ΗΣΑΠ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπεται η δημιουργία "δήλωσης εταιρικής αποστολής" (! ) και διευκρινίζεται ότι αυτή θα είναι το "πιστεύω όλων, ώστε να οδηγήσει σε συνολική αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας της εταιρίας"!

Στο σχέδιο γίνεται, επίσης, λόγος για "πλεονάζον προσωπικό" και προτείνεται η μείωσή του με μετατάξεις και εφαρμογή προγράμματος "εθελουσίας εξόδου".Αν και δεν αναφέρεται συγκεκριμένος αριθμός, ωστόσο από διάφορες φήμες, διαφαίνεται πως σχεδιάζεται η μείωση του προσωπικού από 1.514 άτομα που είναι σήμερα, σε 800!

Επίσης στο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπεται η διακίνηση των εισιτηρίων να δοθεί σε ιδιώτες,ανοίγοντας το δρόμο για τη συνολική ιδιωτικοποίησή τους. Στα σχέδια της κυβέρνησης διαφαίνεται πως είναι, η ένταξη των ΗΣΑΠ στην "Αττικό μετρό" και στη συνέχεια η ιδιωτικοποίησή τους.

Στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου Ηλεκτροδηγών, η πλειοψηφία πρότεινε συμμετοχή στο "διάλογο". Μάλιστα όταν η ΔΑΣ κατάγγειλε σαν "παγίδα" τον διάλογο, εκβιαστικά η πλειοψηφία έκανε λόγο για παραιτήσεις απ' το ΔΣ και προκήρυξη εκλογών. Μεθαύριο Παρασκευή θα γίνει νέα συνεδρίαση του ΔΣ και αμέσως μετά Γενική Συνέλευση των εργαζομένων προκειμένου να ενημερωθούν για το επιχειρησιακό σχέδιο και να καθορίσουν τη στάση τους.

Με ανακοίνωσή της η Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ καταγγέλλει την προσπάθεια για απορύθμιση των όρων εργασίας και αμοιβής των εργαζομένων, την οποία "μεταμφιέζουν και σερβίρουν σαν "νοικοκύρεμα"", αλλά και τη συκοφάντηση των εργαζομένων που παρουσιάζονται σαν προνομιούχοι.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ