Πέμπτη 9 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τον Ιούνη στη Βουλή άλλη μια ληστρική σύμβαση

Μετά το "πράσινο φως" που έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης, αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις με τη δεύτερη ανάδοχο, τη γαλλικών συμφερόντων εταιρία "Μπουίγκ", πέντε ολόκληρα χρόνια από τότε που άρχισε η δημοπρασία του έργου. Οπως τόνισε χτες σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, οι διαπραγματεύσεις αυτές ελπίζει να τελειώσουν τον Ιούνιο και στη συνέχεια η σύμβαση παραχώρησης θα κατατεθεί για κύρωση στη Βουλή. Θα ακολουθήσει δηλαδή τη γνωστή διαδικασία του "ξεπλύματος" στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ, όπως έκανε η κυβέρνηση και με τις άλλες αμαρτωλές συμβάσεις μεγάλων έργων. Αμέσως μετά θα γίνουν οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χορήγηση δανείου και θα αρχίσουν οι πρόδρομες εργασίες, ενώ το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί περίπου σε πέντε χρόνια από την έναρξη κατασκευής.

Στο ερώτημα γιατί υπήρξε τόσο μεγάλη καθυστέρηση μέχρι τώρα, ο υπουργός απάντησε ότι το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο και ότι υπήρξαν ενστάσεις από τον πρώτο ανάδοχο, την κοινοπραξία "Μακεδονικό Μετρό", της οποίας ηγείται η εταιρία "Μηχανική". Πρόσθεσε, πάντως, ότι ανησυχεί μήπως η σύμβαση δεν κυρωθεί από τη Βουλή, όπως έγινε με τη σύμβαση Ρίου - Αντιρρίου, και έτσι υπάρξει καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα που έδωσε.

Σημειώνεται ότι ο επίτροπος για θέματα Εσωτερικής Αγοράς Μάριο Μόντι δήλωσε στις Βρυξέλλες ότι υπήρξαν παραβιάσεις στη διαδικασία ανάθεσης του έργου. Ερωτηθείς ο υπουργός πάνω σ' αυτό απάντησε ότι "καμία παραβίαση δεν υπάρχει".

Σύμφωνα ακόμη με πληροφορίες από τη γερμανική εταιρία ABB - DAIMLER ΒΕΝΖ TRANSPORT, η οποία συμμετείχε με τη "Μηχανική" στην κοινοπραξία "Μακεδονικό Μετρό", γίνεται λόγος για αιφνίδια στάση της κοινοτικής επιτροπής και τονίζεται ότι σε ανάλογη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής την περασμένη Πέμπτη η αναλογία ήταν 16-4 υπέρ της ένστασης του "Μακεδονικού Μετρό". Το παιχνίδι όμως μεταξύ Γάλλων και Γερμανών για το μοίρασμα της "πίτας" των μεγάλων έργων στην Ελλάδα το κέρδισαν αυτή τη φορά οι Γάλλοι...

Με ενδιαφέρον αναμένεται και η επιστολή της ΕΕ προς τον Κ. Λαλιώτη, η οποία, όπως λένε οι πληροφορίες, θα ζητά από την κυβέρνηση να κάνει στο εξής τις αναθέσεις έργων με απόλυτο σεβασμό του Κοινοτικού Δικαίου.

Να σημειώσουμε ότι το κόστος του έργου έχει εκτιναχτεί σε σημερινές τιμές στα 220 δισ. δρχ. περίπου, από 120 που ήταν το 1993. Το 20% του κόστους αναλαμβάνει το ελληνικό δημόσιο, το 60% είναι από δάνεια που θα δοθούν με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και το υπόλοιπο υποτίθεται πως θα είναι η συμμετοχή των εργολάβων, που θα εκμεταλλεύονται το έργο για παραπάνω από 20 χρόνια.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το 2020 και χρυσοπληρωμένο από το λαό το Μετρό Θεσσαλονίκης (2015-12-30 00:00:00.0)
Εγκαινιάζεται αύριο η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου (2004-08-11 00:00:00.0)
Συνεχίζεται ο πόλεμος συμφερόντων (1998-11-11 00:00:00.0)
θα γίνει πράσινη (1997-01-29 00:00:00.0)
Στις ελληνικές καλένδες το μετρό (1996-11-30 00:00:00.0)
Κακή σύμβαση αναγκαίου έργου (1996-08-21 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ