Τετάρτη 21 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ - ΣΤΑΥΡΟΥ - ΣΠΑΤΩΝ
Κακή σύμβαση αναγκαίου έργου

Υπό τη σκιά της διεξαγωγής των πρόωρων εκλογών άρχισε χτες να συζητείται στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή το νομοσχέδιο με το οποίο κυρώνεται στην κοινοπραξία "Αττική Οδός ΑΕ", που μεταξύ άλλων μετέχουν οι Μπόμπολας και Αρφάνης - Χιόνης, η σύμβαση κατασκευής του οδικού άξονα Ελευσίνας - Σταυρού - Αεροδρομίου Σπάτων. "Στο μυαλό μου αιωρείται η σκέψη αν αυτή ή κάποια άλλη Βουλή θα ολοκληρώσει το νομοσχέδιο", είπε χαρακτηριστικά και μάλιστα στην αρχή της ομιλίας του ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Ντ. Βρεττός.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Δ. Κουμπούρης συμφώνησε με την αναγκαιότητα του έργου, εξέφρασε όμως σοβαρές επιφυλάξεις για τη σύμβαση κατασκευής, δηλώνοντας ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο.

Συγκεκριμένα, ο Δ. Κουμπούρης αφού επισήμανε ότι η ανάδοχος κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται για 23 χρόνια τα έσοδα από τα διόδια, τόνισε ότι εισφέρει για την κατασκευή δικά της κεφάλαια πολύ λιγότερα, τόσο από τα δάνεια που θα πάρει, με την εγγύηση μάλιστα του ελληνικού δημοσίου, όσο και από τη συμμετοχή του δημοσίου. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, επιβεβαίωσε τα λεγόμενα του βουλευτή του ΚΚΕ αναφέροντας ότι τα ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας θα είναι 35 δισ. δρχ., το δάνειο που θα πάρει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και το οποίο θα αποπληρωθεί από τη λειτουργία του έργου, 160 δισ. δρχ., και η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου 120 δισ. δρχ. που θα προέρχονται από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους. "Για τι είδους αυτοχρηματοδότηση του έργου από την κοινοπραξία μιλάμε, όταν κύριος εγγυητής των δανείων που θα πάρει είναι το ελληνικό δημόσιο;", αναρωτήθηκε ο Δ. Κουμπούρης.

Να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία θα έχει κέρδη, που ακόμα το ύψος τους δεν έχει υπολογιστεί, και από την εκμετάλλευση χώρων του αεροδρομίου των Σπάτων που θα υπάρχουν στον οδικό άξονα.

Ο Δ. Κουμπούρης υπογράμμισε επίσης ότι δεν έχουν ληφθεί μέτρα για τη λύση των τεράστιων προβλημάτων που θα προκύψουν στους κατοίκους των παρακείμενων δήμων, λόγω της ουσιαστικής διχοτόμησής τους από το δρόμο. Ακόμα δεν υπάρχει πρόνοια για την πραγματική αποζημίωση των μικροϊδιοκτητών που έχει απαλλοτριωθεί η περιουσία τους.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, χωρίς να απαντήσει επί της ουσίας στις επισημάνσεις του ΚΚΕ, αρκέστηκε στο να υποστηρίξει ότι η διαφάνεια, ο υγιής ανταγωνισμός και η κατοχύρωση του δημοσίου συμφέροντος, σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος, ήταν οι αρχές που πρυτάνευσαν για την επιλογή του αναδόχου. Είπε επίσης ότι το έργο αποτελεί μέρος της εθνικής οδού Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης και ότι περιλαμβάνεται στο φάκελο διεκδίκησης της Ολυμπιάδας του 2004.

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, ενώ η Πολιτική Ανοιξη επιφυλάχτηκε για την οριστική της τοποθέτηση κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ