ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Απρίλη 1998
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΔΕΘ)
Καταγγέλλουν την εκποίηση της ΔΕΘ σε ιδιώτες

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.-

Η Διεθνής Εκθεση Θεσσαλονίκης περιλαμβάνεται πλέον στις δημόσιες επιχειρήσεις που πολύ σύντομα πλέον θα ξεπουληθεί στους ιδιώτες, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση - καταγγελία των εργαζομένων στη ΔΕΘ.

"Το Κέντρο της Θεσσαλονίκης, έκτασης 180.000 τ.μ. πωλείται σε ιδιώτη. Μόνον οι Σουλτάνοι είχαν αυτό το προνόμιο", τονίζουν σε κείμενό τους οι εργαζόμενοι της ΔΕΘ και καλούν τους αρμόδιους να απαντήσουν:

  • "Ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να σταματήσουν την ανάπτυξη της ΔΕΘ, επειδή δεν την ελέγχουν αυτή την ώρα οι ιδιώτες;
  • Ποιος ιδιώτης θα εκμεταλλευτεί το δημόσιο πλούτο της Β. Ελλάδας;".

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης, η ΔΕΘ ήταν πάντα κερδοφόρα και σήμερα βρίσκεται σε πορεία ανάπτυξης, ενώ μέρα με τη μέρα δυναμώνει τις υπάρχουσες εκθέσεις και συνέδρια. Επίσης, η αύξηση της παραγωγικότητας και του κύκλου εργασιών ήταν θεαματικές την ώρα που υπήρχε μείωση των αποδοχών του προσωπικού. Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 1998 δούλεψαν περισσότερες από 14.000 ώρες υπερεργασίας χωρίς να τους καταβληθεί αμοιβή.

"Οι εργαζόμενοι δεν έχουν προνόμια, δεν είναι εμπόδιο στη ΔΕΘ. Το ξεπούλημα της ΔΕΘ είναι πολιτική απόφαση. Ποια συμφέροντα εξυπηρετεί;", ρωτάει ο ΣΕΔΕΘ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Επίσπευση των ιδιωτικοποιήσεων

Διαβεβαιώσεις προς το ιδιωτικό κεφάλαιο, ότι οι ιδιωτικοποιήσεις επιχειρήσεων που εποπτεύει το υπουργείο Ανάπτυξης, θα προχωρήσουν με οποιοδήποτε τρόπο, έδωσε χθες η αρμόδια υφυπουργός Αννα Διαμαντοπούλου.Οπως δήλωσε, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε μια σειρά νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να επιτύχουν συνοπτικές διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων. Οσο για το στόχο της κατάργησης του Οργανισμού Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων (ΟΑΕ) μέσα στο 1998, δηλώνουν αποφασισμένοι να τον υλοποιήσουν, εάν χρειαστεί και με νόμο, μεταφέροντας τις υποχρεώσεις του εκατοντάδων δισεκατομμυρίων σε άλλους φορείς και τελικά στις πλάτες των φορολογούμενων πολιτών.

Να σημειώσουμε, ότι αυτή τη στιγμή το πλάνο των ιδιωτικοποιήσεων - εκτός της ΣΟΦΤΕΧ και της ΜΕΛ οι διαδικασίες των οποίων βρίσκονται σε εξέλιξη - περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ), τις "Ελληνικές Αλυκές", τη ΛΑΡΚΟ και τα Ελληνικά Σιδηροκράματα (ΕΛΣΙ) καθώς και τα Ναυπηγεία Αυλίδας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την υφυπουργό Ανάπτυξης, από σήμερα ξεκινάνε οι διαπραγματεύσεις για την πώληση της ΣΟΦΤΕΞ με την αμερικανική εταιρία "Lochridge", η προσφορά της οποίας προηγείται κατά πολύ σε σχέση με τις άλλες δύο ("Fort James" και "Π. Ζερίτης"). Η υφυπουργός άφησε να εννοηθεί ότι οι διαπραγματεύσεις δε θα είναι εύκολες, ενώ εύλογα ερωτηματικά προκάλεσε η μεθοδολογία της επιλογής του αγοραστή. Η Α. Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι ανεξάρτητα με το εάν θα καταλήξουν θετικά οι διαπραγματεύσεις με την "Lochrige", θα κληθούν για διαπραγματεύσεις και οι άλλοι δύο υποψήφιοι. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για προσφορές οι οποίες διαφέρουν κατά πολύ στο τίμημα, αλλά και στις δεσμεύσεις για τη διασφάλιση θέσεων εργασίας.

Οπως συγκεκριμένα ανέφερε η Αννα Διαμαντοπούλου, η "Lochrige", αναφέρεται στη διασφάλιση 1.250 θέσεων εργασίας, η "Fort James" μόλις σε 160, ενώ ο Π. Ζερίτης δε δεσμεύεται για καμία θέση εργασίας. Επιπλέον η "Lochrige" είναι η μόνη εταιρία που ενδιαφέρεται για την εξαγορά της ΣΟΦΤΕΧ ως έχει, εν αντιθέσει με τις άλλες δύο που ενδιαφέρονται για τμήματα της επιχείρησης. Τα δύσκολα σημεία των διαπραγματεύσεων με τη ΣΟΦΤΕΧ, είναι οι εγγυήσεις τις οποίες ζητάει ο εν λόγω όμιλος με αφορμή τις διεκδικήσεις του πρώην ιδιοκτήτη Κεφάλα και τις δικαστικές εκκρεμότητες που αυτές έχουν προκαλέσει, καθώς και οι θέσεις εργασίας.

Για το τελευταίο πάντως, κάνοντας σαφές ότι προτεραιότητα για την κυβέρνηση έχει η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, δε δεσμεύτηκε για τη διασφάλιση συγκεκριμένων θέσεων εργασίας, δηλώνοντας αορίστως ότι "θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για τη διασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων θέσεων εργασίας". Κατέληξε τέλος, στο ότι η πώληση θα πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι, όπου αίρεται η συμφωνία των πιστωτών για πάγωμα των χρεών της επιχείρησης και σταματά και κάθε δυνατότητα χρηματοδότησης της επιχείρησης.

Κατά τα άλλα, δεδομένο θεωρείται και το ξεπούλημα της ΕΛΒΟ, που αυτή τη στιγμή μόνο οι ανεκτέλεστες παραγγελίες των Ενόπλων Δυνάμεων ανέρχονται στα 140 δισ. δρχ. Σύμφωνα με δηλώσεις της υφυπουργού Ανάπτυξης, μέσα στην ερχόμενη βδομάδα θα αρχίσουν οι διαδικασίες για την επιλογή του συμβούλου που θα υποδείξει εναλλακτικές μορφές ιδιωτικοποίησης της εταιρίας, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, να σπάσει η εταιρία σε δύο κομμάτια (εμπορικό και πολεμικό) ανάλογα με το ενδιαφέρον των επενδυτών. Χθες εξάλλου πραγματοποιήθηκε η πρώτη σύσκεψη για την εισαγωγή της εταιρίας "Ελληνικές Αλυκές" στο Χρηματιστήριο. Τέλος, μέσα στη βδομάδα αναμένεται να επιλεγεί και ο διεθνής οίκος που θα πραγματοποιήσει έρευνα αγοράς για την ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ και των ΕΛΣΙ.

ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ
Νέα δημοπρασία κρατικών τίτλων για 180 δισ. δραχμές

Νέα δημοπρασία πώλησης εντόκων γραμματίων, ύψους 180 δισ. δραχμών, ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να καλύψει τις δανειακές ανάγκες του κράτους για το μήνα Απρίλη, που ανέρχονται στο ποσό των 1,1 τρισ. δραχμών. Για την κάλυψη των δανειακών αναγκών του Δημοσίου, το υπουργείου Οικονομικών, θα χρειαστεί επίσης να εξασφαλίσει τον ερχόμενο μήνα Μάη το ποσό των 600 δισ. δραχμών.

Η δημοπρασία θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα 27 Απρίλη (ημερομηνία έκδοσης θα είναι η 29 Απρίλη), ενώ δικαίωμα υποβολής προσφορών - σύμφωνα με τα νέα ήθη που επέβαλλαν οι "αγορές" - έχει το κλειστό κλαμπ των 9 τραπεζών, επονομαζόμενο και "Βασικοί Διαπραγματευτές". Οι τελευταίοι έχουν ουσιαστικά εξελιχθεί σε πρωταγωνιστές της διαχείρισης του δημόσιου χρέους, δεδομένου ότι οι υπόλοιποι ιδιώτες έχουν αποκλειστεί από το δικαίωμα υποβολής προσφορών, κάτι που επιτρέπει στις συμμετέχουσες τράπεζες να διαμορφώνουν "κατά το δοκούν" το ύψος των επιτοκίων.

Στο μεταξύ τις αντιδράσεις των εργαζόμενων και των στελεχών του Γενικού Λογιστηρίου συναντά η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη δημιουργία του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, ο οποίος θα στελεχωθεί από τον ιδιωτικό τομέα, κυρίως από τον τραπεζικό - χρηματιστηριακό. Ουσιαστικά πρόκειται για νέο μεγάλο βήμα ιδιωτικοποίησης - ανάθεσης σε ιδιώτες της διαχείρισης του τεράστιου δημόσιου χρέους της χώρας, ύψους 40 τρισ. δραχμών. Τα στελέχη αυτά, περίπου 50 τον αριθμό, θα προσληφθούν, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του δημοσίου λογιστικού, θα αμείβονται με παχυλότατους μισθούς, αλλά αυτό που προξενεί προβληματισμούς και ανησυχίες είναι το ιδιωτικό τους παρελθόν... σαν στελέχη τραπεζών.

Οσο για τα σημερινά στελέχη της δημόσιας διοίκησης, η πολιτική ηγεσία τους ξεκαθάρισε ότι δεν έχουν εμπειρία να χειριστούν τα σύνθετα εργαλεία των διεθνών χρηματαγορών (τους έβγαλε δηλαδή ανεπαρκείς) και με τα δεδομένα αυτά ο ρόλος τους θα περιοριστεί σε θέματα διεκπεραίωσης των αποφάσεων που θα λαμβάνουν τα στελέχη του νέου Οργανισμού.

Συνεδριάζει το Διυπουργικό για θέματα τουρισμού

Θέματα τουριστικής πολιτικής θα εξεταστούν την ερχόμενη Δευτέρα στην προγραμματισμένη συνεδρίαση του Διυπουργικού Συντονιστικού Οργάνου για τον Τουρισμό, που θα συνέλθει υπό την προεδρία της υπουργού Ανάπτυξης Βάσως Παπανδρέου.

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του υπουργείου Ανάπτυξης (στην αρμοδιότητα του οποίου είναι και η τουριστική πολιτική και η εποπτεία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού), στη συνεδρίαση του Διυπουργικού Συντονιστικού Οργάνου για τον Τουρισμό, που θα συνέλθει την ερχόμενη Δευτέρα, θα συζητηθούν μεταξύ άλλων:

  • Το θέμα της παράτασης του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων.
  • Η ενίσχυση των Κέντρων Υγείας των τουριστικών περιοχών.
  • Η στελέχωση των τμημάτων της τουριστικής αστυνομίας.
  • Η εντατικοποίηση των ελέγχων σε περιοχές που παρατηρούνται αυξημένα προβλήματα.
  • Θέματα σχετικά με την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία των μέσων συγκοινωνίας ("Ολυμπιακή Αεροπορία", ΟΣΕ, ΚΤΕΛ, ταξί κλπ.) καθώς και θέματα που αφορούν στην καλύτερη ενημέρωση για τα δρομολόγια των επιβατηγών πλοίων, των υπεραστικών λεωφορείων κλπ.

Στη σύσκεψη έχουν κληθεί και θα παραβρεθούν οι υπουργοί Πολιτισμού, Μεταφορών - Επικοινωνιών, Δημόσιας Τάξης, Εμπορικής Ναυτιλίας και ο υφυπουργός Υγείας - Πρόνοιας.

Δημοσιεύτηκε ο νέος νόμος για τα κίνητρα

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος για τα επενδυτικά κίνητρα (επιχορηγήσεις, φοροαπαλλαγές κλπ.). Πρόκειται για το νόμο 2601 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 63/Α/16-4-98 και προβλέπει τη χορήγηση οικονομικών ενισχύσεων από τα ταμεία του κράτους σε διάφορους επιχειρηματίες σαν κίνητρο για την "ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων για την οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ