ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 3 Μάη 1998
Σελ. /50
ΚΕΝΗ
NISSAN MICRA
Ακόμα καλύτερο

Πριν πέντε χρόνια το Micra κέρδισε τον τίτλο του καλύτερου αυτοκινήτου της χρονιάς. Το μικρό της Nissan όμως μετά από πέντε χρόνια χρειάστηκε φρεσκάρισμα, κάτι που κατάλαβε πρώτη από όλους η εταιρία. Το "λίφτινγκ" έγινε με στόχο το καλό να γίνει καλύτερο και τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας γενιάς είναι τα εξής: εκτεταμένες εξωτερικές αλλαγές που τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του. Βελτιωμένη παθητική ασφάλεια αφού ο αερόσακος 45 lit.του οδηγού ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό. Ακόμη διατίθεται ως εξτρά ο αερόσακος συνοδηγού 86 lit., ενώ από το φθινόπωρο θα διατίθενται και πλευρικοί αερόσακοι.

Με στόχο μεγαλύτερη άνεση και καλύτερη εργονομία ξανασχεδιάστηκε η καμπίνα των επιβατών. Βελτιωμένη είναι η οδική συμπεριφορά και η ηχομόνωση. Η μάσκα είναι νέα, στο σχήμα των ανοιχτών φτερών που έχει επιβάλει τελευταία η εταιρία, και αποτελεί μέρος του καπό. Νέα και τα φωτιστικά σώματα, που αποδίδουν κατά 30% καλύτερα. Οι προφυλακτήρες είναι ξανασχεδιασμένοι, ενώ υπάρχουν και σπόιλερ οροφής στις περισσότερες εκδόσεις. Η γκάμα των χρωμάτων περιλαμβάνει δέκα επιλογές, μεταξύ των οποίων και τρία νέα (πράσινο μήλο, καραμελέ και πορτοκαλί).

Στο εσωτερικό, ξεχωρίζουν τα δίχρωμα καμπυλωτά καθίσματα και το ξανασχεδιασμένο ταμπλό και οι αεραγωγοί. Το ταμπλό ελέγχεται από ηλεκτρονικό επεξεργαστή, ενώ στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται φίλτρο καθαρισμού αέρα που απομακρύνει σκόνη και μικροοργανισμούς.

Το νέο Micra διατίθεται σε πέντε εκδόσεις, με κινητήρες 1.000 και 1.300 κ.εκ., και διάφορα επίπεδα εξοπλισμού, και με τρεις ή πέντε πόρτες.

Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, εκτός των αερόσακων που ενεργοποιούνται ταυτόχρονα με τους προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας, βελτιώσεις έχει υποστεί και το αμάξωμα που έχει ενισχυθεί σε πολλά σημεία, και καλύπτει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές που θα εφαρμοστούν το 2003.

Οσο για την ενεργητική ασφάλεια, τα 55 άλογα του μικρού και τα 75 του μεγάλου κινητήρα, προσφέρουν πολλοί καλές επιδόσεις, ελαστικότητα και επιτάχυνση. Οι αναρτήσεις είναι καλοσχεδιασμένες και χάρη στην αντιστρεπτική δοκό δεν επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις.

ΕΝΑ ΤΡΙΠΟΡΤΟ χιλιάρι ήταν 500.000ό Saxo, που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Citrpen στο Ολνέ. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο έσπασε το ρεκόρ του στην παραγωγικότητα, πιάνοντας μέσο όρο 1.230 αυτοκίνητα ημερησίως. Μικρότερη γραμμή παραγωγής των Saxo, αυτή στην Πορτογαλία με ετήσια απόδοση 50.000 αυτοκίνητα. Το μικρό της CITROEN αντιπροσωπεύει το 1,6% των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά, όντας ιδιαίτερα δημοφιλές στη Γαλλία όπου το πρώτο δίμηνο του 1998 πραγματοποίησε αύξηση της τάξης του 4%. Εντυπωσιακή η παρουσία του και στη χώρα μας, όπου το 1997 ήταν best seller στην κατηγορία του, καταλαμβάνοντας ποσοστό 16% επί της αγοράς, ενώ και το 1998 μέσα στους τρεις πρώτους μήνες έχουν πωληθεί 2.600 Saxo.

ΜΕ ΚΥΡΙΟ ΣΚΟΠΟ τη μείωση του κόστους παραγωγής μέσω της βελτίωσης της ποιότητας και της βελτίωσης του ελέγχου των ανταλλακτικών, ξεκίνησε το Smartec. Στην ουσία πρόκειται για τη συνεργασία της Renault VI και της IVECO FIAT με πέντε κορυφαίους ερευνητικούς φορείς, ανάμεσά τους και η ελληνική εταιρία ΙΑΠΕΤΟΣ. Το Smartec είναι ένα τριετές πρόγραμμα, το οποίο έχει προϋπολογισμό 1,2 δισ. ECU και εντάσσεται στο κοινοτικό πρόγραμμα Brite Euram III, και στοχεύει στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών δημιουργίας των ανταλλακτικών και τον ταχύτατο έλεγχό τους.

ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΠΑΤΑΓΩΝΙΑ πήραν οι συμμετέχοντες στον ελληνικό τελικό για το Camel Trophy. H τελική δοκιμασία διεξήχθη στη λίμνη Πλαστήρα, σε ένα τοπίο χιονισμένο, λασπωμένο αλλά με ήλιο. Οι δοκιμασίες ήταν: προσανατολισμός, οδήγηση, ποδήλατο και Kayat. H τελική δοκιμασία ήταν η εξεύρεση 8 κρυμμένων σημείων και να μεταφερθούν με τα Kayak στην ακτή, όπου έπρεπε με διάφορα μέσα να κατασκευαστεί ο υψηλότερος ιστός. Στον τελικό συμμετείχαν 16 άτομα. Οι 12 στάθηκαν άτυχοι. Αυτοί που προκρίθηκαν ήταν: οι Ζώης Πάνος, Στέφανος Καμπαράκης, Κωστής Σπαχής και Αργύρης Λάμπρος.

Η ΕΛΠΑ

Η ΕΛΠΑ αναζητεί το υπ' αριθμόν ΥΒΤ 6807 αυτοκίνητο, μάρκας Peugeot 309 GR, ένα γκρι τετράπορτο, που έχει κλαπεί. Η ΕΛΠΑ προσφέρει αμοιβή 50.000 δρχ. είτε για την ανεύρεση είτε για την υπόδειξη του δράστη. Σχετική καταγγελία πρέπει να γίνει στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή και εν συνεχεία να ενημερωθεί η ΕΛΠΑ (τηλ. 7788.800).

VVTI
Νέος μεταβλητός χρονισμός για απόδοση και οικονομία

Ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων δίνει τη δυνατότητα καλής απόδοσης τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές στροφές. Η τεχνολογία VVTI χρησιμοποιείται και από την Toyota ήδη από τις αρχές του '80. Σήμερα η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει μια εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας την VVTI. O σύγχρονος μηχανισμός ελέγχει συνεχώς τη θέση του εκκεντροφόρου εισαγωγής και άρα τον χρονισμό των βαλβίδων, προσφέροντας έτσι αυξημένη ροπή και ισχύ, καλύτερη οικονομία καυσίμου και ελαττωμένες εκπομπές καυσαερίων. Το σύστημα VVΤΙ αποτελείται από τρία εξαρτήματα. Μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου, αισθητήρες και έναν υπολογιστή που υπολογίζει τον καλύτερο δυνατό χρονισμό των βαλβίδων. Σε ένα τρίλιτρο, εξακύλινδρο κινητήρα με διπλούς εκκεντροφόρους το VVTI έχει αποτέλεσμα: 6% καλύτερη αποδοτικότητα καυσίμου, 46% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του αζώτου, 10% λιγότερους υδρογονάνθρακες και 10% περισσότερη ροπή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ