ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 24 Μάη 1998
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
CITROEN NTE - ΣΕ - ΒΟ
Πενηντάχρονος νέος

Τα πενήντα του χρόνια γιορτάζει φέτος το CITREON 2CV (ντε - σε - βο), και όμως εξακολουθεί να διατηρεί τη νιότη του, και τη γοητεία που ασκεί σε όσους αισθάνονται νέοι

Το 2CV ήταν έτοιμο για παρουσίαση τον Οκτώβρη του 1939, αλλά το παρισινό σαλόνι ματαιώθηκε λόγω πολέμου. Στα χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι το 1948 που παρουσιάστηκε τελικά, οι σχεδιαστές το είχαν προσαρμόσει στις ανάγκες της εποχής. Από υδρόψυκτο είχε γίνει αερόψυκτο, ενώ το μαγνήσιο και το αλουμίνιο αντικαταστάθηκαν από ατσάλι. Η παραγωγή του άρχισε το 1949, και οι παραγγελίες έπεσαν βροχή χάρη και στη χαμηλή του τιμή. Ορισμένοι μάλιστα είχαν την υπομονή να περιμένουν και πέντε χρόνια για να τα παραλάβουν, αφού η παραγωγή υπολειπόταν της ζήτησης κατά πολύ. Τον Οκτώβρη του 1948, ονομαζόταν Type A και ο κινητήρας είχε κυβισμό 375 κ. εκ.. Το 1954 ανέβηκε στα 425, απέκτησε φυγοκεντρικό συμπλέκτη, φλας και πίσω κόκκινα φώτα και μετονομάστηκε σε Type A2.

To Δεκέμβρη του 1956 εμφανίστηκε η πιο πλούσια έκδοση με κωδικό AZL, και το 1957 το AZLP που ξεχώριζε από την πίσω πινακίδα που τοποθετούνταν στο κέντρο και όχι αριστερά. Το 1959 κλείνοντας τα δέκα χρόνια, βάφτηκε μπλε και απέκτησε ρόδες μικρότερου μεγέθους. Το 1960 η εμπρός πινακίδα τοποθετήθηκε πάνω στο καπό, που είχε αποκτήσει πέντε μεγάλες ραβδώσεις και αποσπώμενη μάσκα.

Το 1961 σταμάτησε να παράγεται η έκδοση με τον κινητήρα των 375 κ. εκ. και ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης έγινε προαιρετικός. Το 1962 έγινε στάνταρ η πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Το 1963 οι προφυλακτήρες μεγάλωσαν, και η έκδοση ΑΖΑΜ μάλιστα τους είχε και χρωματισμένους, ενώ διέθετε τάσια στους τροχούς, σκιάδο οδηγού, τιμόνι από βακελίτη και μοντέρνα καθίσματα.

Το 1964 οι πόρτες άλλαξαν και άνοιγαν όπως και σήμερα, ενώ το πίσω κεντρικό φως αφαιρέθηκε.

Το 1965 εμφανίστηκε ένα τρίτο πλαϊνό παράθυρο, η μάσκα απέκτησε τρεις οριζόντιες ραβδώσεις. Το 1966 το 2CV AZAM παραχώρησε τη θέση του στο 2CU Export, το οποίο ήταν ποιοτικά αναβαθμισμένο. Το 1970 λανσαρίστηκε το 2CV4 με κινητήρα 435 κ. εκ. και 2CV6 με κινητήρα 602 κ. εκ., οπότε και σταμάτησαν όλες οι άλλες εκδόσεις. Οι εξωτερικές αλλαγές του 2CV του 1970 αφορούσαν τα μπροστινά φλας, τα οποία βρίσκονταν στα φτερά και τα μεγάλα πίσω φώτα. Το 1974 οι προβολείς έγιναν ορθογώνιοι. Το 1975 λανσαρίστηκε το Special, το οποίο οδήγησε το απλό 2CV4 στην απόσυρση το 1978. Ο μικρός κινητήρας σταμάτησε εντελώς το 1979. Το 1981 το 2CV Special E επανεξοπλίστηκε με φυγοκεντρικό συμπλέκτη, ενώ το Charleston έγινε βασική έκδοση. Τον Ιούλη του 1983 παρέμειναν μόνο το 2CV Special και Charleston, τα οποία και συντρόφεψαν έως και το 1990.

ΤΟ ΠΛΕΟΝ ιστορικό γκραν πρι της Φόρμουλα 1, πραγματοποιείται σήμερα στο Μονακό. Ο έκτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος διατηρεί την αίγλη του, αλλά δίνει και ελπίδες στους φιλάθλους για ένα καλύτερο θέαμα απ' ό,τι έχουν φέτος. Οι στενοί - για τις σημερινές ταχύτητες - δρόμοι του Μονακό, όπου και διεξάγεται μεγάλο τμήμα του αγώνα, δε δίνουν τη δυνατότητα για εύκολες προσπεράσεις, ούτε για τέρμα γκάζι. Ευνοούν σίγουρα τους τεχνικούς οδηγούς και τα καλοστημένα μονοθέσια. Ετσι αν και οι Χάκινεν και Κούλθαρντ είναι σίγουρα τα φαβορί, ο Σουμάχερ ελπίζει ότι η Φεράρι του θα είναι περισσότερο ανταγωνιστική από ό,τι μέχρι σήμερα, στα στενά του πριγκιπάτου και ίσως αυτό του δώσει την ευκαιρία για μια νίκη.

ΤΟ ΜΗΛΟ κάτω απ' τη μηλιά θα πέσει. Ο Ιαβέρης τζούνιορ στην πρώτη του εμφάνιση, στον πρώτο αγώνα ταχύτητας στην πίστα των Σερρών πήρε τη νίκη στην κατηγορία Ν και μάλιστα υπό βροχή. Στην ομάδα Α ο Κόρακας πρώτευσε με το HONDA Civic VTI του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενώ στο ενιαίο, ταχύτερο από όλα τα Peugeot 106 Rally αποδείχτηκε αυτό του Κοτζιά που ζευγάρωσε τις νίκες του στους δύο πρώτους αγώνες.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ αισιόδοξη κατεβαίνει στον αγώνα των 24ωρών του La mans το Σάββατο 6 Ιουνίου, η Nissan. Στη γραμμή της εκκίνησης θα παραταχθούν τέσσερα R390 GTi, αφού κατάφεραν να προκριθούν μετά από πολύ καλή εμφάνιση στην πρώτη φάση. Ο καλύτερος χρόνος που πέτυχε στα δοκιμαστικά έκανε τον Eric Comas να δηλώσει: "Εχουμε καταφέρει μια απόλυτη ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και αξιοπιστίας. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος για την επιτυχία μας στον αγώνα, αφού έχουμε κάνει πολύ καλή προετοιμασία τη χρονιά που μας πέρασε. Εάν έπρεπε να διαλέξω ένα αυτοκίνητο για να κερδίσω θα διάλεγα το Nissan".

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ "γκάζι" διαθέτει η νέα γενιά των SAAB 9 - 5 Turbo. Η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί από τα 185 στα 192 άλογα, πάντα στις 5.000 σαλ., ενώ και η ροπή κέρδισε 10 Nm ανεβαίνοντας στα 300 Nm, που όμως αποδίδονται στις 3.500 σαλ έναντι των 2.500 σαλ που ήταν πριν. Η βελτίωση της απόδοσης είναι αποτέλεσμα της καλύτερης εκμετάλλευσης του Turbo και της διαχείρισης του συστήματος τροφοδοσίας.

ΝΕΟ εμπορικό διευθυντή απέκτησε η Daellas AE. Η εταιρία που αντιπροσωπεύει τα Daewoo στη χώρα μας, πήρε "μεταγραφή" τον Γιάννη Κοντομηνά που τα πέντε τελευταία χρόνια ήταν διευθυντής πωλήσεων λιπαντικών και Marketing στην Mobil.

Τη νίκη ο Ντούχαν στο σπίτι του Μπιάτζι

Ο Μικ Ντούχαν βροντοφώναξε παρών στην πίστα του Μουτζέλο. Στο ιταλικό γκραν πρι ταχύτητας μοτοσικλετών, ο Αυστραλός κατάφερε να κερδίσει τον επίδοξο πρωταθλητή Μαξ Μπιάτζι μέσα στην έδρα του. Αυτό βέβαια δε στέρησε από τους 60.000 φανατικούς φίλους της μοτοσικλέτας το δικαίωμα να μπουν στην πίστα μετά το τέλος του αγώνα και να πανηγυρίσουν τη δεύτερη θέση του ήρωά τους, που ούτως ή άλλως με αυτό το αποτέλεσμα εξακολουθεί να προηγείται στη βαθμολογία, και μάλιστα στην πρώτη του χρονιά στα 500 κ.εκ. Ο Ντούχαν βέβαια πλησίασε στους επτά βαθμούς και βρισκόμαστε μόλις πριν τον 5ο γύρο. Την τρίτη θέση πήρε σε ένα μοναδικό αγώνα ο Αλεξ Κριβιγιέ, που επίσης είναι στο παιχνίδι του τίτλου αφού ακολουθεί στην κατάταξη, σε απόσταση αναπνοής τον Ντούχαν.

Στα 250 κ.εκ. που τις περισσότερες φορές αποτελούν εφαλτήριο για τους νέους αναβάτες ώστε να ανεβούν στα 500 κ.εκ., νικητής ένας βετεράνος. Ο 41χρονος Μαρτσελίνο Λούκι έγινε ένας από τους γηραιότερους αναβάτες που κέρδισαν γκραν πρι, και μάλιστα πανάξια, αφού δεν επηρεάστηκε ούτε από τη διακοπή του αγώνα λόγω καταιγίδας. Ακολούθησαν Βαλεντίνο Ρόσι και Πετσούγια Χαράντα. Στη βαθμολογία προηγείται πάντα ο Καπιρόσι που ήταν τέταρτος στο Μουτζέλο.

Στα 125 κ.εκ. εφτά αναβάτες κυνήγησαν με πάθος τη νίκη που τελικά πήρε ο Ταμόμι Μάνακο, που είχε να κερδίσει δύο χρόνια. Ακολούθησαν οι Μελάντρι και Σκαλβίνι. Εντυπωσιακό το φινάλε όπου τράκαραν Ουέντα, Σακάτα και Τσεκινέλο. Επόμενος αγώνας στο Πολ Ρικάρ στις 31 Μάη.

Ο Ιταλός οδηγός Μαξ Μπιάτζι που ανέβηκε στη 2η θέση του βάθρου με πρώτο τον πρωταθλητή Αυστραλό Μικ Ντούχαν



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ