ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Ιούλη 1998
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
"Εφυγε" ο Αντώνης Καλαμπόγιας

Πέθανε χτες σε ηλικία 71 χρόνων, από ανίατη αρρώστια, ο σύντροφος Αντώνης Καλαμπόγιας,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ

Ο Αντώνης Καλαμπόγιας γεννήθηκε στην Ικαρία το 1927 από εργατική αριστερή οικογένεια - οι γονείς του αλλά και τα αδέρφια του πήραν μέρος στους αγώνες του λαού μας για κοινωνική προκοπή και εθνική ανεξαρτησία. Τέλειωσε το δημοτικό στην Ικαρία. Από μικρό παιδί, λόγω της φτώχειας, υποχρεώθηκε να δουλεύει για το ψωμί. Στην Κατοχή, το 1942, ο Αντώνης έφυγε με βάρκα από την Ικαρία και μαζί με την οικογένειά του πέρασαν στην Τουρκία και από εκεί στην Κύπρο, όπου εργάστηκε σε διάφορες δουλιές και ως λιμενεργάτης και ναυτεργάτης.

Το 1943 οργανώθηκε στη νεολαία του Κυπριακού Κομμουνιστικού Κόμματος και το 1945 έγινε μέλος του ΚΚΕ. Ταυτόχρονα, ήταν μέλος της αντιφασιστικής οργάνωσης Μέσης Ανατολής. Το Μάρτη του 1946 επέστρεψε στην Ελλάδα, στο χωριό του στην Ικαρία. Το 1948 πέρασε στην παρανομία, τον συνέλαβαν, όμως τον άφησαν μετά τρεις μήνες. Βγήκε στο βουνό όπου έμεινε μέχρι το 1955 παράνομος! Το 1946 και '47 εργάστηκε στον παράνομο μηχανισμό της Οργάνωσης. Ηταν σύνδεσμος της ντόπιας οργάνωσης Ικαρίας με την οργάνωση των εξορίστων στο νησί, κρύβοντας και φυγαδεύοντας εξόριστους συντρόφους. Στη διάρκεια της παρανομίας, μετά τον εμφύλιο πόλεμο ο Αντώνης Καλαμπόγιας επικηρύχτηκε δύο φορές (1950 - 1952). Του αφαίρεσαν την ιθαγένεια, ενώ καταδικάστηκε, ερήμην, το 1954 από το πρώτο Στρατοδικείο Αθηνών.

Την άνοιξη του 1967 εκλέχτηκε μέλος της Κομματικής Επιτροπής της ΚΟ Ρουμανίας, όπου είχε καταφύγει προηγούμενα και όπου είχε παντρευτεί με τη Γραμματική Καλαμπόγια. Συμμετείχε στη γνωστή 12η Ολομέλεια όπου εκλέχτηκε αναπληρωματικό μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και στη συνέχεια εργάστηκε σε κομματική δουλιά στη Δ. Ευρώπη. Το καλοκαίρι του 1968 ήρθε στην Ελλάδα για κομματική δουλιά και έμεινε ένα χρόνο, υπεύθυνος του κλιμακίου της ΚΕ. Στο διάστημα αυτό είχε και την ευθύνη της ύλης του παράνομου "Ριζοσπάστη" και του "Οδηγητή". Στη 13η Ολομέλεια του 1969 έγινε τακτικό μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Τελικά, ο Αντώνης Καλαμπόγιας επέστρεψε στην Ελλάδα το 1976 με την οικογένειά του χωρίς άδεια επαναπατρισμού την οποία δεν του έδιναν οι ελληνικές αρχές. Από τότε εργάστηκε συνεχώς σε κομματική δουλιά, ενώ το 1977 ήταν και υποψήφιος βουλευτής του Κόμματος. Από το 10ο Συνέδριο και μέχρι σήμερα, σ' όλα τα συνέδρια, εκλεγόταν μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ. Σε όλη του τη ζωή ο Αντώνης Καλαμπόγιας υπήρξε υπόδειγμα αγωνιστή. Σταθερός στις αρχές και τα ιδανικά του ΚΚΕ, αντιμετώπισε μαχητικά και αγωνιστικά όλες τις δυσκολίες του αγώνα.

ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
Νέο χτύπημα κατά των πολιτικών δικαιωμάτων
  • Εν κρυπτώ η κυβέρνηση πέρασε τροπολογία που απαγορεύει σε ορισμένες κατηγορίες εκπαιδευτικών να είναι και εκπρόσωποι στους δήμους και τις νομαρχίες!
  • Την κατάργησή της ζητάει η ΑΔΕΔΥ

Νέο πλήγμα στα πολιτικά δικαιώματα και τις ελευθερίες των εργαζομένων στο δημόσιο επέφερε η κυβέρνηση με τροπολογία που πέρασε από τη Βουλή κρυφά και αιφνιδιαστικά και σε άσχετο νομοσχέδιο. Πρόκειται για διάταξη που πέρασε ο υπουργός Παιδείας στο νομοσχέδιο για τα... Τεχνολογικά Ιδρύματα και με την οποία καθιερώνεται το ασυμβίβαστο μεταξύ της θέσης του αιρετού εκπροσώπου στους ΟΤΑ (α' και β' βαθμού) και των θέσεων προϊσταμένων διεύθυνσης και γραφείων, σχολικών συμβούλων και διευθυντών σχολείων!

Η αντιδημοκρατική και αυταρχική αυτή πράξη της κυβέρνησης, ενδεικτική των προθέσεών της και της στάσης της απέναντι στα πολιτικά δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων, για τα οποία κόπτεται στα λόγια, δεν είναι άσχετη με την αντιδραστική απόφαση του Αρείου Πάγου, με την οποία βγαίνουν στην παρανομία οι οργανώσεις των πολιτικών κομμάτων στους χώρους δουλιάς.

Η τροπολογία που πέρασε το υπουργείο Παιδείας, με την οποία εκδηλώνει τα αισθήματα "εκτίμησης" που τρέφει απέναντι στους εκπαιδευτικούς, καταργεί προηγούμενη διάταξη του νόμου 2218/1994 με την οποία εξαιρούνταν οι εκπαιδευτικοί από το ασυμβίβαστο που τώρα βάζει η κυβέρνηση. Η συγκεκριμένη διάταξη έχει ως εξής: "Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που κατέχουν θέση εκπροσώπου Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού δεν μπορούν ταυτόχρονα να επιλέγονται σε θέσεις προϊσταμένων διευθύνσεων και γραφείων σχολικών συμβούλων και διευθυντών σχολείων. Εάν είναι ήδη προϊστάμενοι διευθύνσεων και γραφείων, σχολικοί σύμβουλοι και διευθυντές σχολείων και εκλεγούν εκπρόσωποι Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού, απαλλάσσονται αυτοδικαίως από τις ανωτέρω θέσεις μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους ως αιρετών εκπροσώπων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης"!.

Η τροπολογία αυτή ήρθε να καταργήσει τη διάταξη του νόμου 2218 που ψηφίστηκε μόλις 4 χρόνια νωρίτερα από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, με την οποία εξαιρούνταν οι εκπαιδευτικοί από παρόμοια "ασυμβίβαστα".

Η ΑΔΕΔΥ, έχει ήδη αντιδράσει και με επιστολή που έστειλε στους υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας ζητά την κατάργηση της παραπάνω διάταξης και να σταματήσει το "λιθοβόλημα" των εκπαιδευτικών. Στην επιστολή τονίζεται ακόμα ότι η διάταξη αποτελεί οπισθοδρόμηση σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς και "διευρύνει το δημοκρατικό έλλειμμα σε σχέση με τα πολιτικά δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων", ενώ υποδηλώνει την απαξίωση στον ευρύτερο ρόλο του εκπαιδευτικού λειτουργού, στον οποίο ο λαός και η κοινωνία προσβλέπουν με το ειδικό βάρος που του έχει αναγνωρίσει, αυτού του δασκάλου αλλά και του κοινωνικού παράγοντα.

Η δημαγωγία για τον ΟΑΣΑ

Στις μέρες μας η δημαγωγία και η διαστροφή της πραγματικότητας έχει φτάσει σε τόσο απύθμενο βάθος, που η αλήθεια να φαντάζει ως η πιο απίθανη εκδοχή. Ετσι, με την πιο απλή και θρασύτατη αγυρτεία, βγήκε χτες η κυβέρνηση να πει ότι διέγραψε χρέη 900 δισ. δρχ. από τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ την ίδια στιγμή οργίασαν τα πρωτοσέλιδα και διάφορα τηλεοπτικά "παράθυρα" διαλαλώντας για "χάρισμα 1 τρισ. (ή ακόμα και 50 νοσοκομείων) στους Κολλάδες"! Ολοι αυτοί δείχνουν να ξεχνούν ότι τα χρέη αυτά δεν είναι ουσιαστικά χρέη. Οτι αυτά τα 900 δισ. από το 1975 ήταν η κοινωνική υποχρέωση των κυβερνήσεων απέναντι στο επιβατικό κοινό που φορολογείται στυγνά όλα αυτά τα χρόνια για να έχει φτηνή, άνετη και ασφαλή συγκοινωνία. Αντί όμως να εκπληρώνουν την κοινωνική αυτή υποχρέωσή τους οι κυβερνήσεις, τόσο της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ, χρησιμοποιούσαν τη φορολογία για να παράσχουν χαριστικές παροχές στους ιδιώτες, ενώ παράλληλα έστελναν τον ΟΑΣΑ (και πριν την ΕΑΣ) να δανείζεται με τους πιο επαχθείς όρους για να αντεπεξέλθει στον κοινωνικό του ρόλο. Ε, όχι λοιπόν, δεν είναι "χαμένα χρέη" αυτά τα 900 δισ! Είναι οι χαμένες επιδοτήσεις του εισιτηρίου που οι κυβερνήσεις δεν απέδωσαν ποτέ, ως είχαν υποχρέωση, αυτές που έθαψαν στις "μαύρες τρύπες" των προϋπολογισμών που οι ίδιες δημιούργησαν για την εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων.

Αντίθετα, χάρισμα ήταν τα 400 δισ. δρχ. περίπου που διαγράφηκαν από τους μεγαλοκατασκευαστές με μια απλή εγκύκλιο και τα οποία είχαν κλέψει από το δημόσιο παρουσιάζοντας εικονικά τιμολόγια. Χάρισμα είναι τα δεκάδες δισ. δρχ. που παίρνουν οι διάφοροι βιομήχανοι και μεγαλοεκδότες ως επιδότηση, για να παρουσιάζονται μετά ως "εθνικοί ευεργέτες". Χάρισμα ήταν τα 280 δισ. δρχ. με τα οποία επιδοτήθηκαν τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και τα 20 δισ. δρχ. το χρόνο με τα οποία επιδοτείται ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ. Για όλα αυτά όμως, τα πραγματικά χρέη, κανείς δε μιλά. Τους ενδιαφέρουν τα υποτιθέμενα χρέη των αστικών συγκοινωνιών, που η κυβέρνηση έχει αφήσει στο έλεος του θεού με ημιπαράλυτο στόλο και χωρίς οδηγούς για να κερδοσκοπεί ασύστολα το κύκλωμα του ιδιωτικού αυτοκινήτου.

Πίσω όμως από την υποτιθέμενη εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών που επιχειρεί η κυβέρνηση κρύβεται η επίθεση κατά των εργαζομένων σ' αυτές, οι οποίοι θα νιώσουν στο πετσί τους, μέσα από τη δήθεν οργανωτική αναδιάρθρωση που εξαγγέλλεται, τον εργατικό μεσαίωνα - με την κατάργηση του 8ωρου, των συλλογικών συμβάσεων και των ασφαλιστικών τους κατακτήσεων. Ταυτόχρονα, με τη διαγραφή των "χρεών" η κυβέρνηση προετοιμάζεται να θέσει "κανόνες επιδότησης" του εισιτηρίου, σε επίπεδα που αυτή θα κρίνει κάθε φορά. Ετσι, στρώνει το δρόμο για την παράδοση του "φιλέτου" των συγκοινωνιών (π.χ. γραμμές - κορμοί) σε ιδιώτες. Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας δήλωσε ξεκάθαρα ότι "οι ιδιώτες είναι απαραίτητοι"... Αυτοί δηλαδή που το 1992 φέσωσαν μέσα σε μια χρονιά την ΕΑΣ με 45 δισ. δρχ!!! Βασικό θύμα και στην περίπτωση αυτή, της "εκσυγχρονιστικής" πολιτικής, ο αθηναϊκός λαός, που σε λίγο θα πληρώνει πανάκριβα το εισιτήριο για τη μετακίνησή του, αλλά και με τη φορολογία του, αφού τότε ευχαρίστως η κυβέρνηση θα παρέχει δωρεάν επιδοτήσεις στους ιδιώτες. Ιδού λοιπόν πεδίο λαμπρό για την ανάπτυξη ενός ακόμη μετώπου αντίστασης όλων των εργαζομένων, για να μην περάσουν και αυτοί οι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί!

Τα "ενδιαφέροντα" της αυστριακής προεδρίας

Η διεύρυνση της Ενωσης, η "Ατζέντα 2000" και η κατάσταση στο Κοσσυφοπέδιο ήταν τα θέματα που συζήτησαν χτες στην Αθήνα οι υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας και Αυστρίας.

Ο Θ. Πάγκαλος υποδέχτηκε τον Αυστριακό συνάδελφό του Βόλφανγκ Σούσελ, ο οποίος πραγματοποιεί την καθιερωμένη "βόλτα" των πρωτευουσών των χωρών -μελών της ΕΕ, καθώς η χώρα του ανέλαβε την προεδρία της Ενωσης.

Τα θέματα της συζήτησης των υπουργών, ασφαλώς, περιγράφουν τις προτεραιότητες της αυστριακής προεδρίας κατά το τρέχον εξάμηνο.

Το Κυπριακό και οι ευρωτουρκικές σχέσεις, καθώς άπτονται των διαδικασιών της διεύρυνσης της ΕΕ, αναμένεται να αποτελέσουν σοβαρά προβλήματα στις επιδιώξεις της προεδρίας. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ο Β. Σούσελ υπογράμμισε ότι η Τουρκία αποτελεί σημαντική και στρατηγική εταίρο και υπάρχει η πολιτική βούληση για την προώθηση των σχέσεών της με την Κοινότητα, αρκεί βέβαια, πρόσθεσε ο υπουργός Εξωτερικών της Αυστρίας, να το επιθυμεί και η άλλη πλευρά.

Ο Θ. Πάγκαλος σημείωσε από την πλευρά του ότι η Ελλάδα υποστηρίζει την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας και ότι προσεγγίζει εποικοδομητικά την εξέλιξη των ευρωτουρκικών σχέσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ