Παρασκευή 10 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η δημαγωγία για τον ΟΑΣΑ

Στις μέρες μας η δημαγωγία και η διαστροφή της πραγματικότητας έχει φτάσει σε τόσο απύθμενο βάθος, που η αλήθεια να φαντάζει ως η πιο απίθανη εκδοχή. Ετσι, με την πιο απλή και θρασύτατη αγυρτεία, βγήκε χτες η κυβέρνηση να πει ότι διέγραψε χρέη 900 δισ. δρχ. από τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ την ίδια στιγμή οργίασαν τα πρωτοσέλιδα και διάφορα τηλεοπτικά "παράθυρα" διαλαλώντας για "χάρισμα 1 τρισ. (ή ακόμα και 50 νοσοκομείων) στους Κολλάδες"! Ολοι αυτοί δείχνουν να ξεχνούν ότι τα χρέη αυτά δεν είναι ουσιαστικά χρέη. Οτι αυτά τα 900 δισ. από το 1975 ήταν η κοινωνική υποχρέωση των κυβερνήσεων απέναντι στο επιβατικό κοινό που φορολογείται στυγνά όλα αυτά τα χρόνια για να έχει φτηνή, άνετη και ασφαλή συγκοινωνία. Αντί όμως να εκπληρώνουν την κοινωνική αυτή υποχρέωσή τους οι κυβερνήσεις, τόσο της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ, χρησιμοποιούσαν τη φορολογία για να παράσχουν χαριστικές παροχές στους ιδιώτες, ενώ παράλληλα έστελναν τον ΟΑΣΑ (και πριν την ΕΑΣ) να δανείζεται με τους πιο επαχθείς όρους για να αντεπεξέλθει στον κοινωνικό του ρόλο. Ε, όχι λοιπόν, δεν είναι "χαμένα χρέη" αυτά τα 900 δισ! Είναι οι χαμένες επιδοτήσεις του εισιτηρίου που οι κυβερνήσεις δεν απέδωσαν ποτέ, ως είχαν υποχρέωση, αυτές που έθαψαν στις "μαύρες τρύπες" των προϋπολογισμών που οι ίδιες δημιούργησαν για την εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων.

Αντίθετα, χάρισμα ήταν τα 400 δισ. δρχ. περίπου που διαγράφηκαν από τους μεγαλοκατασκευαστές με μια απλή εγκύκλιο και τα οποία είχαν κλέψει από το δημόσιο παρουσιάζοντας εικονικά τιμολόγια. Χάρισμα είναι τα δεκάδες δισ. δρχ. που παίρνουν οι διάφοροι βιομήχανοι και μεγαλοεκδότες ως επιδότηση, για να παρουσιάζονται μετά ως "εθνικοί ευεργέτες". Χάρισμα ήταν τα 280 δισ. δρχ. με τα οποία επιδοτήθηκαν τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και τα 20 δισ. δρχ. το χρόνο με τα οποία επιδοτείται ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ. Για όλα αυτά όμως, τα πραγματικά χρέη, κανείς δε μιλά. Τους ενδιαφέρουν τα υποτιθέμενα χρέη των αστικών συγκοινωνιών, που η κυβέρνηση έχει αφήσει στο έλεος του θεού με ημιπαράλυτο στόλο και χωρίς οδηγούς για να κερδοσκοπεί ασύστολα το κύκλωμα του ιδιωτικού αυτοκινήτου.

Πίσω όμως από την υποτιθέμενη εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών που επιχειρεί η κυβέρνηση κρύβεται η επίθεση κατά των εργαζομένων σ' αυτές, οι οποίοι θα νιώσουν στο πετσί τους, μέσα από τη δήθεν οργανωτική αναδιάρθρωση που εξαγγέλλεται, τον εργατικό μεσαίωνα - με την κατάργηση του 8ωρου, των συλλογικών συμβάσεων και των ασφαλιστικών τους κατακτήσεων. Ταυτόχρονα, με τη διαγραφή των "χρεών" η κυβέρνηση προετοιμάζεται να θέσει "κανόνες επιδότησης" του εισιτηρίου, σε επίπεδα που αυτή θα κρίνει κάθε φορά. Ετσι, στρώνει το δρόμο για την παράδοση του "φιλέτου" των συγκοινωνιών (π.χ. γραμμές - κορμοί) σε ιδιώτες. Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας δήλωσε ξεκάθαρα ότι "οι ιδιώτες είναι απαραίτητοι"... Αυτοί δηλαδή που το 1992 φέσωσαν μέσα σε μια χρονιά την ΕΑΣ με 45 δισ. δρχ!!! Βασικό θύμα και στην περίπτωση αυτή, της "εκσυγχρονιστικής" πολιτικής, ο αθηναϊκός λαός, που σε λίγο θα πληρώνει πανάκριβα το εισιτήριο για τη μετακίνησή του, αλλά και με τη φορολογία του, αφού τότε ευχαρίστως η κυβέρνηση θα παρέχει δωρεάν επιδοτήσεις στους ιδιώτες. Ιδού λοιπόν πεδίο λαμπρό για την ανάπτυξη ενός ακόμη μετώπου αντίστασης όλων των εργαζομένων, για να μην περάσουν και αυτοί οι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ